Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Nisan 2013, 10:39
#5481
arkadaşlar bu sabah işe giderken önüme ani bi arabanın çıkması sonucu (hızım 30-40 km olmasına ragmen) firene dokunmamla asfaltı öpmem bir oldu yerlerde geceden kalma ıslaktı ve anladım ki lastikleri değiştirmem şart.
bir iki gün içinde lastikleri değiştirmek istiyorum bana hangi lastiği tavsiye edersiniz hatta 400 liraya kadarda kesenin ağzını açabilirim.canımdan olmaktansa paraya kıycaz artıkın..
lastik konusunda tecrübeli ustaların tavsiyesini bekliyorum??
Reklamlar
-
17 Nisan 2013, 11:08
#5482
hamza034 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu sabah işe giderken önüme ani bi arabanın çıkması sonucu (hızım 30-40 km olmasına ragmen) firene dokunmamla asfaltı öpmem bir oldu yerlerde geceden kalma ıslaktı ve anladım ki lastikleri değiştirmem şart.
bir iki gün içinde lastikleri değiştirmek istiyorum bana hangi lastiği tavsiye edersiniz hatta 400 liraya kadarda kesenin ağzını açabilirim.canımdan olmaktansa paraya kıycaz artıkın..
lastik konusunda tecrübeli ustaların tavsiyesini bekliyorum??
mişlen daha ötesi yok kardeş,motoru aldım dedim yeni motor lastikler bitene kadar idare edeyim ama olmuyor kesinlikle lastik çok önemli...
uygun dersen swallow marka lastikleri öneriyorlar daha uzun ömürlüymüşler...
-
17 Nisan 2013, 11:14
#5483
hamza034 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bu sabah işe giderken önüme ani bi arabanın çıkması sonucu (hızım 30-40 km olmasına ragmen) firene dokunmamla asfaltı öpmem bir oldu yerlerde geceden kalma ıslaktı ve anladım ki lastikleri değiştirmem şart.
bir iki gün içinde lastikleri değiştirmek istiyorum bana hangi lastiği tavsiye edersiniz hatta 400 liraya kadarda kesenin ağzını açabilirim.canımdan olmaktansa paraya kıycaz artıkın..
lastik konusunda tecrübeli ustaların tavsiyesini bekliyorum??
Ben orjinal lastikleri 5.000 km kullandım. Benden sonra motoru kullanan arkadaşım değiştirdi. Defalarca panik fren çalıştım. Yağmurda, karda vs de kullandım. Orjinal lastikler kötü değil arkadaşlar. Tabi ki Michelin daha iyi. Ama 30-40 ile giderken düşmenin tek gerekçesi panik fren çalışmasında ustalaşmamış olmanızdır bence. Ben lastikten ziyade sürüş eğitimi öneririm. O hayatımızı daha çok kurtarır. Unutmayın özellikle ABS ve combined abs olmayan motosikletlerde önce arka arkasından (yavaşça ezerek) ön freni kullanmamız lazım. Ben cb125e'nin 40-45km/h ile giderken 1,5 motosiklet boyu mesafede rahatlıkla durduğunu gördüm. Eğitim çalışmalarında hep bunu yaptım.
-
17 Nisan 2013, 11:21
#5484
Panik fren çalışması çok güzel ama önceden planlanmış olduğu için işler biraz değişiyor.
Tabi ki ustalaşmak çok önemli, eğitim de şart ama siz yolda giderken gerçekten çok ani bir durum geliştiğinde durum biraz daha farklı.
Panik fren çalışırken kafada ''şu hıza ulaşacağım, şu noktada frenlemeye başlayıp, en kısa sürede durmaya çalışacağım, önce arka frene hemen sonrasında ön frene dokunacağım'' gibisinden düşünceler var.
Akan trafikte ise 0,01 saniyede gelişen bir durum karşısında aynı karar mekanizmaları rol almıyor.
Burada refleksler devreye giriyor sanırım. Ama panik freni çok iyi çalışıp refleks hale getirdiyseniz işi kurtarıyorsunuz.
Bu gibi birkaç durumda, orjinal lastiklerin kurtaramayacağı yerde michelin lastiklerle sorunsuz durabildiğimi hatırlıyorum. Zamk gibi yapışıyor lastikler yere.
-
17 Nisan 2013, 11:23
#5485
twili adlı üyeden alıntı
Ben orjinal lastikleri 5.000 km kullandım. Benden sonra motoru kullanan arkadaşım değiştirdi. Defalarca panik fren çalıştım. Yağmurda, karda vs de kullandım. Orjinal lastikler kötü değil arkadaşlar. Tabi ki Michelin daha iyi. Ama 30-40 ile giderken düşmenin tek gerekçesi panik fren çalışmasında ustalaşmamış olmanızdır bence. Ben lastikten ziyade sürüş eğitimi öneririm. O hayatımızı daha çok kurtarır.
Unutmayın özellikle ABS ve combined abs olmayan motosikletlerde önce arka arkasından (yavaşça ezerek) ön freni kullanmamız lazım. Ben cb125e'nin 40-45km/h ile giderken 1,5 motosiklet boyu mesafede rahatlıkla durduğunu gördüm. Eğitim çalışmalarında hep bunu yaptım.
insan ne kadar kendini geliştirsede istanbul trafiğinde ne zman ne olacağı belli değil,normal şartlarda nasıl durulur biliyosun ama normal seyir eden trafikte dangalak araç şöförü üzerine kırdığında yada senin önünde ani fren yaptığında işini şansa veya tecrübeye çokta bırakmamak gerek,bence lastikler berbat cbf've cb'ninüzerindeki lastikleri sıfır bile alsam anında değiştiririm...
eğitim zaten motorun üzerine oturmadan yada bu işe başlamadan yapılması gereken ilk kural....
-
17 Nisan 2013, 11:43
#5486
Ben cb'de hiç sıkıntı yaşamadım dediğim gibi. Ama NC'de az daha deviriyordum trafikte. Sebebi de bahsettiğiniz gibi trafikte ani bir fren ihtiyacı idi. Tam da manevra yaparken olduğu için ön frene dokunmamla hop dengemi kaybetmem bir olmuştu. Allah'tan motoru tutmuştum. Ama o günden beri motor dönüşte ise sağ elimi sabitliyorum gidona. Alışkanlık meselesi dediğiniz gibi. Hani derler ya erkekler kullandıkları araçları vücutlarının bir uzantısı gibi görürler. Onun için biraz zaman gerekiyor.
-
17 Nisan 2013, 12:29
#5487
haklısınız panik frenin faydası vardır ama benim bugün yaşadıgım olay tamamen lastikten kaynaklanan bi olaydı dönemeçte olduğum için gidonu sağa çevirmiştim ve o manevradayken ani fren yaptım haliyle lastikte yanlamasına doğru kaydı fren lastiği çok iyi tutmuştu ama sağa kırmış olduğum için ve yerin ıslak olmasından dolayı yana doğru kaydı (yani suç lastiğin )
daha öncede yazın sonlarına doğruda yine burda paylaşmış oldugum bi kaza geçirmiştim ki o büyük bir kazaydı ve ayağımı kırıp iki ay yatmıştım motordada iyi bir masraf çıkmıştı lastikleri değiştirmemek için (akıllanmayıp) inat etmiştim ama bu gün anladım ki değiştirmem şart..
-
17 Nisan 2013, 12:38
#5488
Yalnız manevra sırasında ön freni kullanırsanız, lastik michelin de olsa kurtaramaz. Şak diye yapışırsınız yere.
Birkaç kez ben michelinlerle bile bunun tehlikesini atlattım hem de maksimum 10-20km hızlarda.
Yani burada önce motor kontrolünde ustalaşmak sonra da lastiğin kalitesi önem kazanıyor.
-
17 Nisan 2013, 12:48
#5489
haklısın kardeş ama ustalaşmak içinde bol bol pratik yapmak lazım bunun içinde biraz daha güvenebilmek için önce motoru en iyi hale getireyim ki sonra kendi suçumu kabul edip geliştireyim
bu haliyle sanki hata yapmamı bekliyormuş gibi duruyor ve hemen iki seksen yatrırıyor adamı, ayrıca bu hızlarda yere düşmek sorun değil ama karizmada çiziliyor
-
17 Nisan 2013, 12:52
#5490
hamza034 adlı üyeden alıntı
haklısınız panik frenin faydası vardır ama benim bugün yaşadıgım olay tamamen lastikten kaynaklanan bi olaydı dönemeçte olduğum için gidonu sağa çevirmiştim ve o manevradayken ani fren yaptım haliyle lastikte yanlamasına doğru kaydı fren lastiği çok iyi tutmuştu ama sağa kırmış olduğum için ve yerin ıslak olmasından dolayı yana doğru kaydı (yani suç lastiğin
)
daha öncede yazın sonlarına doğruda yine burda paylaşmış oldugum bi kaza geçirmiştim ki o büyük bir kazaydı ve ayağımı kırıp iki ay yatmıştım motordada iyi bir masraf çıkmıştı lastikleri değiştirmemek için (akıllanmayıp) inat etmiştim ama bu gün anladım ki değiştirmem şart..
Hamza Bey selamlar,
Bende mesajımı bunu tahmin ettiğim için yazdım. reverse'in de dediği gibi manevra sırasında lastik ne olursa olsun ön freni kullandığınız anda yerdesiniz. O sırada sadece arka freni kullanma izniniz var. Eğer kaçabileceğiniz bir boşluk var ise kaçınma manevrası ile kaçmak en rahatı. Neyse herkesin kendi şahsi fikridir. Ama bence eğitime verilecek 250 TL lastiklere yapılacak yatırımdan çok daha mantıklıdır. Nacizane önerim.
-
17 Nisan 2013, 13:03
#5491
eyvallah haklısınız bu eğitim işini biraz anlatabilirmisiniz nerden almalıyız kursu falan varmı kim veriyor fiyatlar nelerdir?
yada bu konu hakkında bilgisi olan varsa bizleri ve yeni motor alacakları bilgilendirirse çok iyi olur
malum önümüz yaz mevsim açılıyor bir çok motor garajlardan çıkıyor ve bir okadarda yeni başlayacak olanlar, motor alıcak acemiler var.
ehliyet kursları bunları ögretmiyor üstünde durabiliyorsan tamam deyip gönderiyor
-
17 Nisan 2013, 13:11
#5492
Ben Gelişim Sürücü Kursu'ndaki Enis Hoca'dan özel ders almıştım. Çokta memnun kaldım. Hala arasıra Kurtköy'e yanına ziyarete gider parkurda ufak tefek çalışır çıkarım. Gelişim'den de ulaşabilirsin kendisine. ya da https://www.facebook.com/enisizcisur...imleri?fref=ts buradan. Bunun dışında birçok hoca ve GIS akademi ile Honda'nın eğitimleri var. Ama bence birebir daha etkili oluyor.
-
17 Nisan 2013, 13:11
#5493
Arkadaşlar merhabalar, motorumun zincirini mazotla temizleyip yağlamayı düşünüyorum 300 km oldu geçmiş sayfalarda hayalet yağ diye görünmeyen şeffaf yağlara rastlamıştım bunlardan petrollerde var mıdır?
http://urun.gittigidiyor.com/garaj/motosiklet-zincir-yag-wurth-hhs-2000-500ml-77932160
Bulduğum yağ bahsettiğim yağmıdır? Yada bunlara gerek duymayıp zincir bakımını başka şekillerde piyasada kolayca bulunabilecek bir yağla bakımını yapan varmıdır?
Konu hakkındaki görüşlerinizi bekliyorum.
-
17 Nisan 2013, 13:41
#5494
Her tehlikeyi fren yaparak savuşturmayı düşünürseniz michelin lastiğiniz olsa da duramaz biyerlere çarparsınız. Önünüze atlayan arabaya odaklanırsanız ona çarparsınız.
-
17 Nisan 2013, 13:58
#5495
http://www.turkoilmarket.com/Carpex-Chain-Lube-Grease-Zincir-Yagi-200-ml,PR-1899.html
bu yağ hakkında bilgisi olan varmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------
http://www.ensarshop.com/urun/winkel-420080-ww-3000-spreyi-sivi-gres-.aspx?ttype=Details#pt
Bunda da sıvı gres yazıyor şeffaf renkteymiş?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------
http://www.turkoilmarket.com/CRC-Chain-Lube-200-ml-Zincir-Yaglayici,PR-1898.html
buda ayrı bir ürün
-
17 Nisan 2013, 14:15
#5496
Arkadaşlar motosikletimi satıyorum.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-kazasiz-degisensiz-servis-bakimli-6150-kmde-121867096/detay/
ölümün seni nerde beklediğini bilemezsin..
-
17 Nisan 2013, 16:23
#5497
@ hamza034 : Abi geçmiş olsun.
_ Arkadaşlar durumu çok iyi anlatmış, virajda çok düşük hızlar ve aşırı ufak dokunuşlar haricinde arka fren bile direk atmaya meyilli. Geçmiş sayfalarda paylaşmıştım, balat civarında bi virajda bende yaşamıştım bu durumu :/
Adama aynadan baktım epey geride sol şeritteydi, bende sağ ve ilerideki viraj sağa dönüyor görüş kapalı... Viraja girmek ve az da olsa görüşü arttırmak için şerit çizgisine yaklaştım ve sağa kırmamla taaa arkamdaki adamın diğrek soluma yapıştığını gördüm...
Tabi o adamın orada olmaması gerekiyordu hızım falan buna göre ayarlı ve mecburen yavaşlamak için arka frene dokunmamla lastiğin yolu bırakması bir oldu.. Arkamda artçım vardı diye lastik kayıp, zıplayıp, oturdu ve ucuz yırttık :/
Şimdi bu durumda herhangi bi lastik yine yolu bırakırdı bence :/ He biraz daha geç bırakırdı, biraz daha erken yakalardı bilemem belkide bırakmasa arka direk atmadığı için dönemeyip adama giricem onuda bilemiyorum çok limitlerdeydi çünkü...
Neyse, bende arkadaşların önerisine katılıyorum, Kendaları değiştirmektense eğitim daha büyük rol oynar eğer ki seçim yapmak zorundaysak!
_ Üç kuruşluk kitap almıştım geçen yıl heyecanla, onlarca kez okudum, ince ince altını çizdim çok önemli gördüğüm yerlerin, biçoğunu sürekli pratik etmeye çalışıyorum halen yeni yeni şeyler takılıyor gözüme..
Tecrube arttı dediğim sürece bilme ihtiyacı hissettiğim eksikler daha fazla çıkar oldu, ki ben atraksiyona girmeyen, şehir asfaltından çıkmayan biriyim, muhtemelen bu işin sonu yok...
Neyse kopmadan bağlayayım, okuyup sürekli tekrar ettiklerim arasında şimdiye kadar hayatımı kurtaran demiyeyim de kaza yapmamı engelleyen birsürü an yaşadım.
Hani dil eğitiminde yabancı kelimeleri cebine atıp gün içinde aklına geldikçe çıkarırsın ve bi bakmışsın artık aklına kazınmış olur ya biraz buna benziyor. Yokuş inerken bir viraja yaklaşıyorum aklıma geliyor şu sayfada şöyle demişti, böyle demişti diye...
Bunlar sürekli tekrar oluyor ve başıma ucuz atlattım dediğim bişey geliyor, hemen açıp tekrar bakıyorum acaba bu durumda bişey yapılabilirmiydi ki diye, sonuç hep benim o sahneyi atlamış olmam çıkıyor
_ Bu arada bende uygulamalı eğitim almayı çok erteledim, artık bişeyler kalıplaşmadan zaman ayırmayı düşünüyorum
Gerçi kalıplaşanların doğru alışkanlıklar olmasına çok dikkat ediyorum ama bi yazıyı hatırlamak, birebir yaşadığın uygulamayı hatırlamaya benzemiyor :/ Sırf aklımda kalsın diye okuduğum kısımları kağıtlara çizdiğim çok sahne oldu
Benim için başlarda, "Acaba becerebilecekmiyim, bana göre bişeymi... heyecanla neyse motora bincem motoraaaa ..." gibi düşünceler var iken, bugün olsa paramı şu önceliklere pay ederdim. "1- Eğitim, 2- Ekipman, 3- Ne kaldıysa artık o bütçe ile motosiklet"
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
17 Nisan 2013, 17:12
#5498
-
17 Nisan 2013, 17:37
#5499
Dr.MZÇ adlı üyeden alıntı
işin doğrusu ben eğitim aldıktan sonra kendime fazla güvenip zevk için motoru yatırabildiğim kadar yatırarak kullanıyordum.
Fakat ilk kazadan sonra yatmaktan korkar oldum. Gerçi hatalıydım kaygan zemine motoru yatırarak girdim.
Ama yine de acaba daha iyi bir lastik olsa motoru yatmaktan kurtarabilir miydim diye çok düşündüm
Son zamanlarda michelin almayı düşünüyorum ama vazgeçmek üzereyim
@ ferdinandd
Bu arada senin lastikler Michelin miydi?
Abi güven iyi bişey, tecrube de öyle fakat sen bunun bilincinde olup yine limitlerini yukarı çekersen başa dönmüş gibi oluyorsun, üstelik risk ihtimallerini arttırarak
Sen hep ufak tereddütle amatör ruhunla takılman lazım ki tetikte olmak refleks olarak üzrine yapışsın, tecruben, güvenin bilinç altından işini yapmaya devam edebiliyor olsun
Michelin alabilirsin durumun müsaitse veya bi fırsat falan bişey varsa alabilirsin daha iyi olduğu kesin ama zorunluluk değil bence
Kaygan zemin dediğin tam olarak neydi bilemiyorum sadece ıslak zemin ise büyük ihtimal yatırmaktan kurtarabilirdi! En güzeli o riski almamak tabi
Ben michelinlere geçeli bikaç yüz km oldu bu yüzden algıladığım kadarıyla aradaki farkı aktarmaya çalıştım ama dediğim gibi limitlerde kullanmayla uzaktan yakından alakası olmayan biriyim
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
18 Nisan 2013, 00:05
#5500
Yarın sabah erken kalkabilirsem çatkapı ARTI Honda'ya gidip ön fren balatasını değiştirteceğim. Bir de motul yağ alıp değiştirtmeyi düşünüyorum km 6000'e dayandı. Bir yağ değişimi iyi olur diye düşünüyorum.
Bir de fotoğraf eklemek istiyorum beğeneceğinizi umuyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)