Arkadaşlar bu arada motorlar neredeyse 1 senesini dolduracak.
Aranızda sigorta yaptıran veyahut fiyat alan oldu mu?
Biliyorum kişiye göre değişiyor ama ortalama bir fikir edinemez miyiz?
Arkadaşlar bu arada motorlar neredeyse 1 senesini dolduracak.
Aranızda sigorta yaptıran veyahut fiyat alan oldu mu?
Biliyorum kişiye göre değişiyor ama ortalama bir fikir edinemez miyiz?
@arkroid
motorun hayırlı olsun. ben de geçen kasım ayında sıfır aldım malum kış şartlarında pek fazla binemedim rodajını yakın zamanda tamamladım diyebilirim...
öncelikle beklentilerini karşılayacak bir seçim yaptığını düşünüyorum. çok da dengeli ve basit kullanımlı bir motordur. bi tık üstü ybr ama 1000 tl daha fazla vermeye değecek kadar fark var mı? işte bu kişiden kişiye değişiklik gösterir. ben de reverse gibi bugün tekrar bi karar versem yine cb seçerdim
ayrıca benim de bir sorum olacak 1000 km bakımını takip eden günlerde motorun ön tarafından bi ses geliyor. ses tam olarak gırç gırç çıkıyor. 20 km hıza çıkana kadar duyulmuyo. 20 den sonra başlayıp 40 lara kadar falan motorun çalışma sesine rağmen duyulabilecek kadar gırç sesleri duyuyorum. disk frene toz falan denk gelmiştir dediler ama freni özellikle sıkıp sesi dinliyorum her hangi bi fark olmuyo. durur vaziyette el yordamıyla çevirdiğimde de hafif bir sürtünme sesi geliyor. anca bu hafta sonu vaktim olacak servise götürmek için sırf bu yüzden motorla çıkmıyorum 1 haftadır. daha önce başına böyle bişey gelmiş kimse var mı? ya da bilgisi olan neden olabilir bu ses?
not: ilk motorum 4 aylık acemi bi motorcuyum
@mikuni
cumartesi servise götüreceğim motoru... sanırım ciddi bir problem bu. motor 1350km de bu kadar çabuk çıkar mı böyle bir problem. motoru hor kullanmadığım düşünülürse. baya temkinli kullanıyorum. şimdiye kadar başkasına da vermedim motoru. bikaç kez kaldırıma çıkarpı park ettim sadece.
Abi ben ön tarafta belli bi hızdan sonra tuhaf bi ses sorunu yaşadım. Sordum soruşturdum ve aynen senin gibi düşünüyordum " Hiç hor kullanmadım ki, hiçbir sebep olamaz"
Kimseden adam gibi cevap alamadım. Sonra servis zamanı geldi sormak aklıma gelmedi bazen ses gelmiyordu çünkü yada ben duymuyordum
Bigün kulaklıksızdım , sesi duyduğum gibi çektim müsait biyere ve sağ kornayı kapatan ufak grenaj parçasının, koruma demirine değdiğini farkettim.
Boş viteste sehpada biraz devir yükselttim ve o tuhaf sesi duydum. Hafif el müdahalesi ile grenajın tutunduğu kulakçıktan 1-2 mm geriye esnettim, o gün bu gündür ses seda yok
Yani direk aklına ciddi bi sorun getirme, çok basit bişey de olabilir
Abi bu fiyat hangi il için geçerli
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
arkadaş şurada 50 kere yazdım, gidin 3 liraya sibop alın lastikçi de takar sende takarsın, bas havayı olsun tubeless. zaten orjinal lastiğini çıkarınca inceledim çok ince bir hamur, toplu iğne bile girer içine. patladıkça fitil atarsın, en azından yolda kalmazsın, iç lastikle uğraşmazsın.
Bu arada güngör motorun çelik diye taktığı tubeless sibop paslandı.
Güngör motor ile fuarda sürtüştüğümü ve kazıkçı olduklarını düşündüğümü yazmıştım daha önce.
Bu arada bugun Murat usta janta baktı ve dedi ki; bu janta tubeless lastik olmaz,yapanlarda riske atıyor kendini dedi. uygun değilmiş tubelese. kendisi ustalığı tartışılmayacak biridir ve motosiklet konusunda söylediği herşey benim için önemli. Dolayısı ile ben uğraşmaya razıyım yeterki risksiz olsun. zaten bir sibop takmayla olsaydı bu iş,Honda 10 tl lik şambrel yerine 3 tl lik sibop koyar birde tubeless lastikli motor satıyorum diye gerilirdi.
Karadeniz - Giresun.
O ustayı anlıyorum, çünkü yanakların oturduğu çıkıntı hattı tubeless lastiklere uygun değil. patladığı anda lastik çöker, istediğin kadar hava bas, artık kaldıramazsın, yanaklara tekrar oturtman lazım. bu motordan kurtulmak istediğim mühim meselelerden biri de buydu.
Güngör dedinde aklıma geldi. adamın biri dün gece benim motoru almaya ta ankaradan geldi, sabah güngör motora götürdük motora baktırdı, hiçbirşey yok, sapa sağlam. motoru (15.000 km oldu) bir kere bile bakıma götürmedim, 3 tane usta baktı bişey yok dedi. orada bi satış müdürü var, herkes onun hakkında kötü şeyler söyler. adamın aklına girmiş olacakki, adam motoru almaktan vazgeçti, sanıyorum 0km motor satmak istemiş olabilir, adamın yanında bana gaz veriyordu, senin için ankaradan kalkmış gelmiş falan filan. sabahın köründe kalkıp gittim o kadar ıslandım, 2 saatime mâl oldu. nefretim daha çok arttı. şimdi motoru 2700 e satıyorum, samimi bir mühendis arkadaş, hakiki motorcu kendisi, şehir dışından gelecek, kaparo göndereyim dedi. ben dedim parayla işim yok, tüccar değilim. o da almazsa satmam artık. 3 dönüm kapalı arazim var, koyarım bahçenin bi kenarına çürüsün. sıkıldım bu 2. el muhabbetlerinden. nefret ediyorum.
Her Honda servisi kontrol için bakıyor mu Mikuni? Bu ustalara gösterme mevzusuna para ödedi mi Ankaradan gelen arkadaş? Ödediyse nekadar ödedi bi bilgin varmı?
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Hayır para vermedik. her honda servisi bakmak zorundadır, bakmıyorsa honda fabrikayı arayıp, benimle ilgilenmiyorlar diye şikayet edersin tutuşurlar. bakamayız deme şansı yok ama sallayabilir, şimdi işim var sonra bakarız diyebilir, anlayışlı olmak lazım. zaten ustaya motor baktırmam, kendim anlarım, bugün bir spacy ye baktım, km teli kopuk, orjinali kaç km belli değil, koltuk yırtık, amörtisör patlak, ön takım çökmüş, marş motoru öldü ölecek, akü zayıf. Başkası olsa marşa basacak sürecek, ilerden dönüp gelecek, kontrol bu kadar Halbuki iki elini de bırakıp gidonun tepkisine bakacaksın, sağa sola sallanıyorsa durumu iyi değil, bizim cb ile 80 km/h hatta 40 km/h hızla giderken iki elimi bırakıp rahatlıkla sigara yakabiliyorum. kafa sallanmamalı, sallanıyorsa direksiyon merkezi veya şase sorunludur, veya başka bir sorunu vardır, jantlardan da yapabilir. ondan sonra motor sesi stabil olmalı, yükselip düşen devir iyiye alamet değil. yağına bakarsın, eksilme varmı, silindir kapağına bakarsın, terleme, yağ kaçırma varmı, vitesler rahat geçiyormu, scooter ise, varyatör den ses geliyormu, çalışma sesi düzenlimi değilmi, bir sürü mevzu.
2500 istedi tamam dedim, yarın motoru satarsam bu motoru alacam, kebapçı çıkması ama en fazla 100 lira masrafı var, 200 de sigorta olsa, 5000 lira verip sıfır almaktan iyidir, sonuçta bende paket işi yapacam. beni en az 20 000 götürür, o zaman kadar zaten parasını çıkartırım.
Bugün aşırı yağışta bir bir benzinliğe girdim, baktım oto yıkama var, dedim yıkatalım da temiz görünsün, aslında umrumda olmaz ama neyse. oto yıkamacı adamın ybr125 esd motoru vardı, gösterdi, tavsiye etti, 140 km/h yapıyor dedi, titreşim yok dedi, her geçen gün ybr ye içim ısınıyor ama paket işi için scooter almam gerekiyor.
Scooter daha çok işine gelir de Spacy gücü kuvvetiyle daha çok sinirlendirmesin seni Birde birsürü problem saydın, başına bela alıyor olmayasın, 100 lirayla kurtulunacak sorunlar değil gibi saydıkların
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
kebapçıda bu motorla 40 000 km çalıştım. hep sakin kullanıyordum, en fazla 90 yapıyordum motorla, zaten 90 ı pek geçemiyordu, nadiren hız yapıyordum, genelde iftar vakitlerinde yemek yetiştirirken. onun haricinde sürekli sakin kullanırdım, tın tın yavaş yavaş sürerdim. çünkü biliyorum motorun kapasitesi belli, ani hızlanması son hızı bir yere kadar. fakat cb125 e ilk bindiğimde, test motoruydu, anam bir baktım motor ileri doğru bir atılıyor, tabi scooter den inip böyle bir motora binersen mutlaka yanıltır. halbuki ara hızlanma denemesi yapmadım. ve şunu da söyliyim, bir cg125 es modeli ile 135 km/h yaparken, bu motor niye yapmıyor diye itiraz etmişimdir. o zaman ben göz ucuyla bakıyordum motorlara, cbf e baktım, bu çok yakar diyip almadım, spacy ye de baktım, bununla kuryelik yapamam dedim, gerçi sonra paket işine girdim ve pişman oldum tabi. ondan sonra motoru satan mağaza sahibi, bu motorda titreşim var ona göre dedi. çünkü benim yıllarca cbf150 kullandığımı biliyor. bile bile aldım ne yapalım, 10 yıllık kuryelik hayatımızda acı bir tecrübe daha kazandık. bu arada tavsiye ettiğim bir husus var, yolda giderken veya bir yerde rastlarsanız, bir cbf150 yi durdurun, iki motoru da yanyana getirin, bir elinizle cb nin elciğini tutun, diğer elinizle cbf in elciğini tutun, hiç gaz vermenize gerek yok, rolantide bile aradaki bariz titreşim farkını hissedeceksiniz.
Diğer merak ettiğin husus, spacy nin masrafları. satan kişi zaten honda özel servisi. ustasına dedim, amörtisörleri hallet, koltuk kilidini yap kredi kartıyla alacam dedim. en önemli parçası enjeksiyon (1000 tl) ona da baktım, sağlam çalışıyor, kontağı açınca sele altından ses geliyor, 4 saniye sürmeyen bir benzin pompalama sesidir. geri kalan parçalar veya bakım masrafı 100 lirayı geçmez. Daha önce de anlattım, motor işinden çok zarar ettim, ama burada bir ustaya güvenip alıyorum, garanti veriyorum sorun çıkmayacak dedi çünkü.
mikuni
bizdeki paket atanların hemen hepsinde ya cup yada ybr var. dominosçular bile cup kullanıyor.
spacy kullanan mcdonald hariç yok
sen cb yi çok arıyacaksın bu gidişle.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
9 yıldır kendime ait motosikletim var,birçok motora bindim,kabak lastikli vs.. dağlara tepelere indim çıktım,inşaat alanlarından geçtim,sanayi deseniz zaten aboneyim ama 3 gün önceye kadar sadece 1 kere lastiğim patladı birde 3 gün önce.. yani ne zaman ne olacağı belli değil.. sonuçta risk var. bugün olmaz ise yarın, 6 ay almazsa 8. ay gibi. Allah korusun hepimizi. başımıza gelebilecek en kötü şeylerden biri.
Karadeniz - Giresun.
zaten satamazsa , honda sıfır motor parası verip mikuniden alacaktı cb yi
cb nin satış rakamını büyük sekteye uğratmıştır mikunin yorumları
ha bide halen mikuninin ybr alma ihtimali olduğundan 2 jianshe çalışanı intahara kalkışmış
uzun süredir haber alınamayan cb yi tasarlayan sundiro mühendislerinden halen bir ses seda yok...
mikuni motoru satamadığından sundiro fabrikası çalışanlarında toplu intihar endişesi ise halen gündemde
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
mikuni sana o ybr 140 yapıor diyen adam atmış
bu forumda en kıral ybr ben de oda düzde 125 yapıyor orj yalan dolan yatma kalkma yok
rampa aşşağıya ise kesiciye giriyor benden demesi
ybr titreşimsiz sağlamdır ama 130 bile yapmaz hele yeni kasa olanlar 110 nu geçmez
ama lastikler dublex
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)