Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Şubat 2013, 03:38
#4641
Debriyaj balatası değiştirdim, piston-silindir değiştirip motoru 150'lik yaptım, kim emekliyormuş 100'lük motoru canını çıkarana kadar bağırtıp sürünce yağ kaçırması az bile ki o yağ kaçırması da 1000km'de 100ml falan bişey CBF150'ler o miktardan fazla yağ yakıyor.
Reklamlar
-
04 Şubat 2013, 03:53
#4642
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Debriyaj balatası değiştirdim, piston-silindir değiştirip motoru 150'lik yaptım, kim emekliyormuş
100'lük motoru canını çıkarana kadar bağırtıp sürünce yağ kaçırması az bile ki o yağ kaçırması da 1000km'de 100ml falan bişey CBF150'ler o miktardan fazla yağ yakıyor.
Bu yaptıklarını yeni yetme çocuklar yapıyor buralarda =) bak eğer kocaelide tanıdığın var ise forumdan ordan burdan ben sana benim çok yakın görüştüğüm kişileri sayayım? bugün Türkiyedeki sayılı ustalardan olan Murat Ulusu bile CB me binip turlayıp,inceleyip ''çok güzel motor,bende alıcam'' dedi ise debriyaj balatası değiştirdiği için sevinen birinin dediklerinin benim gözümde bir değeri yok.
Tam 8 tane motosiklet ustası tanıyorum ve bunlardan 4tanesi ile çok çok samimiyim. Öyle trişkadan ustalarda değil haberin ola, adı bilinen tanınan kişiler, öyle 150 lik yapan tipler değil hayabusaları yap-boz gibi dağıtıp toplayan,antika dan tut japon ss lerden devam et, italyan ss lere kadar hepsinin uzmanı olmuş ustalar tanıyorum. Şimdi o adamlar bana ''Serkan CB yi al güzel motor,bin bunu satma'' diyorlar ve sen gelmiş CB yi itin dötüne sokmaya çalışıyosun.
ama senin gibi çin fanatikleri iyi ki var,yoksa okadar motosiklet tamircisinin dükkanı nasıl dönecek? zibil gibi çin motor geliyor tamire ama daha cbf ybr pek görmedim. Orana vurursak 50 çinliye 1 ybr-cbf bile düşmüyor =)
-
04 Şubat 2013, 03:57
#4643
Konu fren balatasıydı hatırlatayım, o garip aşınma ya balatanın kalitesizliğinden yada motoru götürdüğün sayılı ustalardan birinin acemiliğinden olmuştur, ya sence ? Çin fanatiği olabilirim ama tamirciye gittiğimi kim söyledi, o 150'lik yaptığım motor 0km aldığımdan beri bir kere servise gitmedi.
-
04 Şubat 2013, 04:07
#4644
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Konu fren balatasıydı hatırlatayım, o garip aşınma ya balatanın kalitesizliğinden yada motoru götürdüğün sayılı ustalardan birinin acemiliğinden olmuştur, ya sence ? Çin fanatiği olabilirim ama tamirciye gittiğimi kim söyledi, o 150'lik yaptığım motor 0km aldığımdan beri bir kere servise gitmedi.
CB nin garantisi var,dolayısı ile daha Honda servisi harici usta civatasına anahtar sürmedi,sadece bugun sesten dolayı ben balatasını değiştirdim. Bence sende çok iyi anlıyorsun söylediklerimi.. kabullenmek istemesende gerçek aşikar. bak ben sana Turkiyede adı geçen insanlardan bahsediyorum sen daha balata balata diyosun.
Bak ben bi ara Hyosung GT250R a kafayı takmıştım almak için ve başlığına girip ''çok pahalı parçasıda pahalı'' tarzı birşeyler yazdım ve 250R sahipleri tepki gösterdi. bende MANTIK çerçevesinde durumu anlattım evet parçası pahalıydı çünkü kuralkan vampir,eve motosikletin 2. eli de pahalı çünkü çok güzel motor. neticede bir gün ben de bi GT250R sahibi oldum,ve aldığım paranın 1.100 tl yukarsına elimi öpene sattım ;) yani mengu ben de senin CB başlığını sürekli takip ettiğin gibi hyosung başlığını takip ederdim,sebebi de hayranlıktan. Kimse beğenmediği,hayran olmadığı,bir gün almak istemediği bir modelin sayfasını bu denli takip etmez. Allah sana da bi CB nasip eder inşallah,o vites geçişlerini,o kaliteyi bir gün sen de tadarsın inşallah =) kim bilir belkide kendi kendine bile bu isteğini kabullenemedin lakin umarım bir CB ye sahip olursun =)
-
04 Şubat 2013, 06:17
#4645
benim motor şu an 10260 km de. ne ön ne de arka fren bitmedi, ilk günkü gibi tutuyorlar.
yine yağ konusuna kafam takıldı.. kalın yağ varken motor 90 a zor çıkıyordu. 10/40 mobil yağ koydum, 100 e çıktı ama 100 den fazlasını yine yapmıyor. çarşamba inşallah subap ve avans ayarı yaptıracam. bu aralar 12 kuruş yakıyor, aslında bu motorun 10 kuruş yakması lazım.
birde ön tekerler iç lastikli. geçen hafta gece vakti bıçaklı vida girmiş patladı. tekerin üstünde 1 km kadar gittim, tekeri söktüm, fizy ye koyup lastikçiye götürdüm, iki tane çok sağlam yama yaptı 10 lira verdim yola devam. sonra ne olur ne olmaz ertesi gün motorcudan 3 lira ya tubeless sibop aldım, fotoğrafını koyacam. 15 liraya da yedek iç lastik aldım. iki tane leviye, bir tornavida, 19 lokma ve pompa ile geziyorum, gece vakti patlar matlar, yolda kalmayalım.
3 liraya aldığım çelik tubeless sibop. her yerde 10 lira, dudulludan ucuza alırsınız.
-
04 Şubat 2013, 12:07
#4646
Dün akşam her zaman geçtiğim ve çoğu zaman uygulama yapılan bir noktada, polis beni durdurdu. Hem de -her zamanki gibi- tüm ekipmanlarım üzerimde ve kız arkadaşımla (onun da ekipmanları tam) birlikte seyretmekteyken. Ehliyet-ruhsat kontrolü ve alkol muayenesi yaptı. İyi dedik yapsın bakalım ne güzel. Ama takıldığım nokta, bizimle uğraşırken yanımızdan en az 2-3 motorlu daha geçti. Onlara dönüp bakmadılar bile.
Bu arada yukarıdaki atışmaya istinaden; arkadaşlar, motorları tartışalım, onları övelim, yerelim ama olayı kişiselleştirmeleyim lütfen. Bir forum katılımcısı olarak küçük bir rica sadece.
-
04 Şubat 2013, 13:33
#4647
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
04 Şubat 2013, 13:36
#4648
Serk21 adlı üyeden alıntı
Selamlar herkeze,bugun sürekli rampa ve bozuk yol olarak 120 km lik bir gezi yaptık, dönüş yolunda ön tekerimden gelen cırt cırt sesten dolayı durup orta sehpaya aldım motoru ve sesin fren merkezinden geldiğini gördüm, ayrıca teker zor dönüyordu. Hemen garaja çekip fren merkezini söktüm ve ne göreyim :S :S balata saca kadar gelmiş :S saat gece 11 olmuş :S hemen depoya girdim ve geçen sene kenarda dursun diye aldığım balatalardan birini aldım ve bir baktım ki CB ye uyuyor =) WD 40 ile güzelce temizleyip yağlayıp yerine taktım ve ZIMBA gibi oldu =)
Bu arada birkaç foto ekliyorum,balatalar bire bir aynı şekil olmasa da uyuyor,ayrıca balatasını değiştiren bir başka arkadaş daha vardı, bakıp karşılaştırabiliriz.
http://a1302.hizliresim.com/16/4/jr3ry.jpg
http://a1302.hizliresim.com/16/4/jr3uy.jpg
http://a1302.hizliresim.com/16/4/jr3wp.jpg
http://a1302.hizliresim.com/16/4/jr3yh.jpg
bence serkan senin keçe balata bitmemiş bence yol giderken yapıştığı zemin düşüp kalmış , resimde yapışan yerleri çok net gözüküyor %100 balatanın üstündeki yer düştü yolda giderken benim düşüncem , sende yol çok kötüydü dedimşsin yazında ve bir anda oldu demişsin bence sorun bu
-
04 Şubat 2013, 16:25
#4649
okkesh79 adlı üyeden alıntı
bence serkan senin keçe balata bitmemiş bence yol giderken yapıştığı zemin düşüp kalmış , resimde yapışan yerleri çok net gözüküyor %100 balatanın üstündeki yer düştü yolda giderken benim düşüncem , sende yol çok kötüydü dedimşsin yazında ve bir anda oldu demişsin bence sorun bu
haklı olabilirsin,çünkü diğer tarafın ki üzerinde duruyor ama o da bitmeye çok yakındı.Bide dağ yolundan izniğe gittik,sürekli rampa ve deli gibi çamurlar içinden, belki dikkat etmişsinizdir motor çamurla kaplandı. sanıyorum ki balataların içine çamurla birlikte küçük taş parçaları da girmiş olabilir. En sevindiğim şey kolay bulunabilir bir balata yapmış olmaları.
Bu arada mikuni senin sepet çok büyük dolayısı ile rüzgara mukavemet gösteriyor, bu yüzden 100 km güzel bir hız diye düşünüyorum,yakıtı da yine sepetin arttırıyor olabilir. Bende 10/40 kullanıyorum en son Castrol Tri zone 10-40 yağ aldım hani şu üzerinde endro motor resmi olandan ama hiç memnun değilim Konşuk motorun koyduğu Mobilin yada iphone'un yanından geçemez. 8.000 bakımına giderken Motul yap alıp gitmeyi düşünüyorum,birde Motul deneyelim =)
-
04 Şubat 2013, 16:53
#4650
2009 yılında dağ yolundan CBF ile iznik e bende gitmiştim. kaç sene oldu hala o yolu asfaltlamadılar mı? yazıklar olsun. çok tehlikeli yolları var, sağ taraf uçurum, yol toprak. yalakdere köyünden geçip, boyalıca ya iniyorsun, sonra çakırca, oradan sonra ise iznik geliyor. fakat boyalıca ya inince iznik in tersi istikametine yani, orhangazi yoluna dönünce yol üzerinde kaplıca sularının döküldüğü bir dere var, kışın soğukta geçerken o buharların içine motorla girince insan bir ısınıyor çok hoş bir durum. o kaplıcaya bir türlü gidemedim. hala içimde kaldı.
-
04 Şubat 2013, 18:33
#4651
Şu arkadaş bizden birimi, az önce gördüm bi sigara içtim çevresinde gelen giden olmadı
CBF li abilerimizin plakalar fabrika çıkışı photoshoplu maşallah
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
04 Şubat 2013, 19:49
#4652
ferdinandd adlı üyeden alıntı
2 senedir kışın motora biniyorum hala çamurla kaplı plakam olmadı, ne yapayım pis motorla gezemiyorum plakaya suyu doğrudan tutmam hiç ama çamuru gidiyor yine demekki.
-
04 Şubat 2013, 19:54
#4653
Mengu16 adlı üyeden alıntı
2 senedir kışın motora biniyorum hala çamurla kaplı plakam olmadı, ne yapayım pis motorla gezemiyorum
plakaya suyu doğrudan tutmam hiç ama çamuru gidiyor yine demekki.
Bende çok istedim doğal kamuflaj olmasını ama hiç beceremedim
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
04 Şubat 2013, 20:01
#4654
Bunlar artık ne yapsan çıkmaz Mengu, shotcrete beton uygulaması gibi mubarek
90lı yıllarda sevdiğim bi abimin Ural' ı vardı Bulgar plakalı, sadece rakamları temizlerdi çamurluysa, yağmur yağıp yıkandıysada kiril alfabelerine eliyle çamur alıp sürerdi.
Niye böyle yapıyosun dediğimde, " kimlere nüfus cüzdanı veriyor bu ülke ne mutlu Türküm diyene vermiyor ferdicim, büyüyünce ne dediğimi daha iyi anlarsın " dediydi, hiç aklımdan çıkmadı
Maziye daldım bak ne günlerdi bee, masanın altına girip " baba burası tavan mı " dediğim yıllar
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
04 Şubat 2013, 20:11
#4655
Mikuni adlı üyeden alıntı
2009 yılında dağ yolundan CBF ile iznik e bende gitmiştim. kaç sene oldu hala o yolu asfaltlamadılar mı? yazıklar olsun. çok tehlikeli yolları var, sağ taraf uçurum, yol toprak. yalakdere köyünden geçip, boyalıca ya iniyorsun, sonra çakırca, oradan sonra ise iznik geliyor. fakat boyalıca ya inince iznik in tersi istikametine yani, orhangazi yoluna dönünce yol üzerinde kaplıca sularının döküldüğü bir dere var, kışın soğukta geçerken o buharların içine motorla girince insan bir ısınıyor çok hoş bir durum. o kaplıcaya bir türlü gidemedim. hala içimde kaldı.
Motosiklete asfalt yol şart değil bence, en çok sevdiğim yol tipini anlatıyorsun neredeyse yol bitince tarlaya yamaca sürdüğüm bile oldu motoru kaç kere
-
04 Şubat 2013, 22:50
#4656
adem80 adlı üyeden alıntı
murat fırtına göz açtırmıyor bugün. Hava sıcaklığı iyi, 18,19 derece civarı.milasa gidip geldim bugün ama arabayla, babam gille gittim. Zaten nöbetten çıkıp gittim. Sen naptın? Gezebildinmi?
Yok abi 1 haftadan az kalacaksam eve motorla gitmiyorum korkuyor bizimkiler.
Maşallah 2 gün işler yoğunlaştı muhabbet bereketlenmiş. Zaten bilgisayarıda göçerttik tam oldu.
Buda pazar gezim.Kıskanın gari
http://www.motosiklet.net/forum/etki...-bir-gezi.html
Herkese selam olsun.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
-
04 Şubat 2013, 23:59
#4657
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
05 Şubat 2013, 00:42
#4658
Murat 48/30 adlı üyeden alıntı
Yok abi 1 haftadan az kalacaksam eve motorla gitmiyorum korkuyor bizimkiler.
Maşallah 2 gün işler yoğunlaştı muhabbet bereketlenmiş.
Zaten bilgisayarıda göçerttik tam oldu.
Buda pazar gezim.Kıskanın gari
http://www.motosiklet.net/forum/etki...-bir-gezi.html
Herkese selam olsun.
gezine birazdan bakacam murat. Bu aralar biraz rahatsızım. Malum uyku düzenim hep kaçık. Geçe mi uyuyorum gündüzmü belli değil. Haliyle insanın doğası bozuluyor. Sağlık olsun.
-
05 Şubat 2013, 04:30
#4659
Mikuni adlı üyeden alıntı
2009 yılında dağ yolundan CBF ile iznik e bende gitmiştim. kaç sene oldu hala o yolu asfaltlamadılar mı? yazıklar olsun. çok tehlikeli yolları var, sağ taraf uçurum, yol toprak. yalakdere köyünden geçip, boyalıca ya iniyorsun, sonra çakırca, oradan sonra ise iznik geliyor. fakat boyalıca ya inince iznik in tersi istikametine yani, orhangazi yoluna dönünce yol üzerinde kaplıca sularının döküldüğü bir dere var, kışın soğukta geçerken o buharların içine motorla girince insan bir ısınıyor çok hoş bir durum. o kaplıcaya bir türlü gidemedim. hala içimde kaldı.
sorma yahu :( canımız çıktı o çamurlarda yan yatmayalım diye,ilk başlarda çok eğlenceliydi ama sonra yorulduk, derken kadir supermotosuyla yatıp debriyaj manetini kırınca moralimiz de bozuldu, sonra başka bir arkadaş virajı alamadı uçtu derken çalılara takıldı yan yattı kaldı vs bizde haliyle darlandık =)
-
05 Şubat 2013, 04:46
#4660
tertemiz orhangazi yolu varken macera aramam. Hem orhangazi yalovaya 20 km. Oradan da iznik 40 veya 50 km. Fazla fark yok. Karamürsele gidene kadar yalova merkeze de giderim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)