Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Aralık 2012, 17:50
#4081
Geçici olarak şeffafı takıp, turuncu ampulün siparişini geçselerdi keşke, Honda' dan bikaçgüne gelirdi .
Yağlama işlemini kendimizce uyguladığımız yöntemin tersine uygulamışlar, belkide doğrusu odur, bu şekilde anlatan olmamıştı ki, biz ne bilelim
Ben yedek parça olarak dişli sordum ellerinde vardı, gergi aparatı sordum siparişi geçildi 2-3 gün mü ne sürmüştü gittim aldım henüz parça konusunda sorun yaşamadım. Umarım hiçbirimiz bundan sonra da yaşamayız
Şuan için biçok şey sipariş geçilip çözülüyor anladığım kadarıyla ama bu durum çok yakında anlık değişimlere dönüşecek diye düşünüyorum Örn :CBF150
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
Reklamlar
-
17 Aralık 2012, 18:02
#4082
Orası öyle ama orjinali yok dediklerinde bende getirtemezmisiniz deyince baktim hiç niyetleri yok, şeffaf olanı bile 5 liraya taktı ve altı üstü 1 lira bile olmayan lamba icin sipariş vermekte pek istemediler bi lamba icin bidaha oraya gitmek için ve bidaha 5 lira vermeye ayrica benzin yaktığıma değmez diyerek Eminönü'nden aldırttım.
-
17 Aralık 2012, 19:08
#4083
hamza034 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar; ben yazın sonlarına doğru kaza yapmıştım ve yedek parça bulma konusunda bayağ bi zorlanmıştım
Geçen günde baktım ön solsinyal ampulüm gitmiş 2012 nin çengelköyünde ve ümraniyesinde turuncu renkli o ampulü bulamadım. Buna dogu batı honda Servisi'de dahil her yerde şeffaf olanı var ama bizim motora göre turuncu lamba yok. Geçici olarak D&B servisinde şeffaf olandan taktik(5 liraya) sonra Eminönü'ndeki motorcularda 1 liraya buluta taktım
Bu yedek parça sıkıntısını bir benmi çekiyorum acaba?
Bide şu debriyaj kolu bendede çok sertti D&B ye gittiğimde İbrahim ustaya sordum adam hiç denemeye bile ihtiyaç duymadan spreyi (tahminimce yağdı)alıp motorun oradaki yay gibi olan lastiğin arasından sıktı, taaki elçiyi. Ordan çıkana kadar ve parada almadi o gündür bu gündür debriyajım pamuk gibi
ibrahim usta candır, işçiliğini beğeniyorum ben. tavsiyem boşta ise bakımları hep ona yaptırmanız
-
17 Aralık 2012, 21:01
#4084
Herkese selamlar,
İşim dolayısiyle kullanamadığım,ancak rahatladığım bu kış döneminde kullanabileceğim,2000 km ye yaklaşmış Honda'm var..
Bu hafta sonu bütün forumu okudum..Hepinize paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim..Özellikle "ferdinand"arkadaşımızın
literatüre dayalı teknik paylaşımları süper..Emekleri için ayrıca teşekkür..
Hemen aklıma gelen bir uygulamayı da ben belirtmek isterim.
Motor üzerindeki petekler de bulunan,sağlı sollu ikişer adet konmuş olan geçme lastiklerin(vibrasyon için) adedini çoğaltırsanız
yarı yarıya daha fazla fayda sağladığına şahit olacaksınız.Detay ufak görünsede,fayda büyük.Servislerde var,ben dört tane ilave ettim,
para da istemez dediler.(Bursa Duran Kardeşler).
Bu arada eklenmiş o güzel resimlerde dikkatimi çeken de korumasız motosiklet kullanmak...Dolayısiyle tepeden tırnağa düzgün ekipman şart
diyorum ve tekrar meraba diyorum hepinize..
-
17 Aralık 2012, 23:05
#4085
Beyler KAWASAKİM den sonra kısmetse CB 125 imi alıyorum. İkinci motor olarak şehir içi kullanım amaçlı alıyorum. Alır almaz lasitklerini değiştiricem. Sibopları değiştirip Tubeless lastik takabiliyormuyuz? Metzeller ve Michelin taktırıcam. Nereyi tavsiye edersiniz? Buz motorda Metzeller yok. İnternetten sipariş de verebilirim.
En kısa sürede resimleri eklerim..
YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !
Alemin kralı çarşı , herkeze karşı
-
17 Aralık 2012, 23:44
#4086
lyre adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar. Bu hafta sonu bütün forumu okudum. Hepinize paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim.
Hemen aklıma gelen bir uygulamayı da ben belirtmek isterim. Motor üzerindeki petekler de bulunan geçme lastiklerin (vibrasyon için) adedini çoğaltırsanız
yarı yarıya fazla fayda sağladığına şahit olacaksınız. Detay ufak görünse de, fayda büyük
Servislerde var, ben dört tane ilave ettim, para da istemez dediler. (Bursa Duran Kardeşler). Tekrar meraba diyorum hepinize.
_ Biz teşekkür ederiz lyre Umarım daha fazla katılımda bulunabilirsin. Her gelen yeni arkadaş süper bilgilerle geliyor, ufak bilgileri paylaştıkça birikip devasa değişimler oluyor
Başlıktaki her arkadaş vakitleri el verdiği sürece muazzam katılımlarda bulunuyor. İşimden dolayı bol vaktim olduğu için ve motosiklet hakkında biçokşeyi yeni yeni öğrendiğim için hevesle araştırıyorum,
doğru olduğuna inandığım bilgileri tecrube edip, verim alırsam paylaşıyorum hepsi bu Hepimizin okadar vakti olmayabiliyor.
_ Ben CB yi aldığım dönemler bahsettiğin lastik takozların bitanesi yarım tutunuyordu, ittim oturtmaya çalıştım kanalına ama bi türlü taş gibi oturmadı Sonra yolda giderken düşmüş
Geçenlerde biri daha düşmüş. Bi işlevi varmıydı acaba diye bakındım fotoğraflara, biçok motosiklette yok o lastik takozlar (CB lere baktım). Her ikisininde eksilmesinde bişey farketmedim aslında.
Şimdi sen böyle deyince topuğumla kavradığım o döküm metalde yüksek devirlerde vibrasyon biraz daha hissedilir olduğu dönem ile 2.takozun düştüğü dönem tahminen yakın tarihler. O farkı sibop ayarına bağlıyordum ama
Birde o takozlardan aldık diyelim, durmuyorki onlar o yuvalarda. Durması için ekstra bi işlem yaptınmı?
2move adlı üyeden alıntı
İkinci motor olarak şehir içi kullanım amaçlı kısmetse CB 125 imi alıyorum. Alır almaz lasitklerini değiştiricem. Sibopları değiştirip Tubeless lastik takabiliyormuyuz? Metzeller ve Michelin taktırıcam. Nereyi tavsiye edersiniz? Buz motorda Metzeller yok. İnternetten sipariş de verebilirim.
Michelin satışı ve sibop uygulaması Buz da yapılıyor ve tubeless takılabiliyor. Metzeler için ben de araştırdım ama satış harici biyer bulamadım. Metzeler alırsak ta sanırım yine sibop işlemi ve montaj için Buz a gitmek doğru olur
Metzeleri nerden sipariş geçmeyi düşünüyorsun, üretim tarihleri falan belli mi? "oponeo.com" var güvenilir duran, ama çokkez denememe rağmen telefonu açan yok Birde piyasanın üstünde fiyat politikaları var
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
18 Aralık 2012, 00:11
#4087
o lastik takozlar titreşimi nasıl engelleyebilir ki bi açıklaması var mı acaba?
benimkiler takılı duruyor hala, hiç titreşim şikayetim de olmadı şimdiye kadar. bazen forumda cb nin titreşimi hakkında yapılan yorum ve tartışmaları görünce bi anlam veremiyorum ve titreşim gerekçe gösterilerek alınmayacak motosiklet değil bu cb diyorum kendi kendime. gerçi şunu eklemeden geçemicem; ben artık yaşım gereği midir yoksa motosikletle geç tanışmamdan dolayı mıdır bilmiyorum 60km yi geçemiyorum çok güvensiz geliyor önceki motorumda da böyleydi bu.. ama bu tip motorlarda da en fazla 80 be kardeşim. ondan sonra ya titrer ya düşer yani şikayetlenmenin de gereği yok .
-
18 Aralık 2012, 01:18
#4088
Abi haklısın, ben o takozları montaj bandında motor, zarar görmeden robotlar tarafından taşınabilsin diye var olduğunu sanıyordum mesela Halen de bilmiyorum ne işe yaradıklarını
Titreşim konusunda tamamen seninle aynı fikirdeyim.
Hatta bu konuda tecrubeli (yıllarca CBF, YBR kullanmış şuan CB si olan) arkadaşlara "CB de titreşimi nasıl ve nerden algılayabilirim? İlk çalıştırdığımda rolantide oluyor bişeyler hafiften, sonra hiçbişey kalmıyor" diye özel mesaj atmışlığım var
Sibop ayarı sonrası devirlenme, çekiş arttı, tork daha bi hissedilir oldu. Tabi ben de daha bi rahat sollamalara çıkar oldum zaman zaman Sollamaya çıkıncada devir tavan yapıyor haliyle ve motosiklete bacaklarımla, ayaklarımla daha bi sıkı tutunuyorum.
Buna rağmen bacaklarda, gidonda hiçbişekilde bişey hissedilmiyor. Sollamalarda ayaklarımın topuklarını iyice sıktığımdan, artçı peglerinin bağlı olduğu, direk motora monte döküm metallerde sert bi ayakkabıyla hissediliyor, kim bilir devir kaç tabi oda var
O devirlerde, direk motoru sertçe kavrayan ayakta, hiç titreşim hissedilmeyen motosiklet varsa allah sahibine bağışlasın diyorum Öyle bi motosiklet var diyen babam olsun kullanmadan inanmam
Genel kullanımda, ortalama devirlerde 60km falan değil 80-85km lere kadar topukta dahi en ufak bişey yok sonrasında topukta ufak bi his var. Sibop ayarı öncesi veya bi şekilde alakası varsa o lastik takozlar blokta dururken devirliyken bile yoktu o his!
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
18 Aralık 2012, 11:45
#4089
bu motor kaç km h yapabiliyor bilen varmı
-
18 Aralık 2012, 13:23
#4090
Bence titreşim birazda motoru açmakla ilgili.Kuşadası'na gittim arkadaşımı ziyarete.aynı motosiklet onda da vardı.Değişelim dedim bende devir sonlara gelmeden titreşim başlarken onda hiç olmadığını farkettim çok şarşırdım.Ama ben motosikletten önce araba kullandım hep.Alıştık biz düşük devir hep boş ekonomik sürüşe
Tabi birde malımız kıymetli ya kıyamıyoruz, servis gaz köklüyor içim gidiyor adama girişecem.Sanki motosiklet dağılacak gibi bi tribe giriyorum.
Demem o ki arkadaşım araba sürmediğinden motosikletin anasını rahatça ağlatabiliyor.Bence çok iyi açmış.Deneyerek farkı gördüm.Tai arkadaş bir depoyla max. 350 km gidiyor
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
-
18 Aralık 2012, 13:49
#4091
-
18 Aralık 2012, 14:07
#4092
2 Haftadır lastik basınçlarını kontrol etmiyordum. Bu sabah kontrol ettim hiç eksilme yok. Lastik basıncında eksilmenin hava sıcaklığı ile alakası varmı?
-
18 Aralık 2012, 14:18
#4093
Bu sabah honda fabrika aradı. güngör motora gitmiştim, onun hakkında 50 tane soru sordu. servisten memnunmusunuz falan filan. puanlamanızı istiyor. ben bütün sorulara 8 puan dedim, zaten gözümü açamıyorum yataktaydım. sıra motor hakkında sorulara gelince birden uykum kaçtı, gözümü açtım hepsine 10 üzerinden 1 puan verdim. dedim honda çok ayıp etmiş, ucuzunu yapacam diye bu kadar basit motor yapmaya gerek yok honda nın bir adı var dedim. hızlanma ve son hızından hiç memnun değilim dedim. 5700 km oldu, motoru hergün rampalarda zorluyorum, geberiyorda 100 ü geçmiyor bu aptal motor.
-
18 Aralık 2012, 14:36
#4094
rahmi34 adlı üyeden alıntı
ibrahim usta candır, işçiliğini beğeniyorum ben. tavsiyem boşta ise bakımları hep ona yaptırmanız
Rahmi kardeşim geçmiş olsun motorunla sana birdaha aksi bir olay yaşatmasın Allah. Dün Eyüpte park yerinde motorumu yıkarken iki tane genç arkadaş geldi (siyah transporter) kolay gelsin dediler muhabbet kısa sürdü ama bu arada senin arkadaşların olduğunu öğrendim motosiklet.net vasıtasıyla dün cbf forumuna girmiştim kazayı orada okudum geçmiş olsun dileklerimi yazmak nasip olmadan önce arkadaşlarına ilettim
-
18 Aralık 2012, 15:40
#4095
Mikuni adlı üyeden alıntı
Bu sabah honda fabrika aradı. güngör motora gitmiştim, onun hakkında 50 tane soru sordu. servisten memnunmusunuz falan filan. puanlamanızı istiyor. ben bütün sorulara 8 puan dedim, zaten gözümü açamıyorum yataktaydım. sıra motor hakkında sorulara gelince birden uykum kaçtı, gözümü açtım hepsine 10 üzerinden 1 puan verdim. dedim honda çok ayıp etmiş, ucuzunu yapacam diye bu kadar basit motor yapmaya gerek yok honda nın bir adı var dedim. hızlanma ve son hızından hiç memnun değilim dedim. 5700 km oldu, motoru hergün rampalarda zorluyorum, geberiyorda 100 ü geçmiyor bu aptal motor.
Mikuni kardeş şu motoru satda sen de kurtul, bizde kurtulalım
-
18 Aralık 2012, 15:55
#4096
kdrsahin adlı üyeden alıntı
Mikuni kardeş şu motoru satda sen de kurtul, bizde kurtulalım
çok haklısın.
-
18 Aralık 2012, 16:12
#4097
kdrsahin adlı üyeden alıntı
Mikuni kardeş şu motoru satda sen de kurtul, bizde kurtulalım
bu konuya 100 lerce insan gelip bu motor hakkında görüş alıyor veya bilgi topluyor. ben yandım, başkaları yanmasın diye yazıyorum. alırken 5 kere düşünsünler. bu motor 60 km/h sürenler için idealdir. yakıtı da o kadar ekonomik değil. 15 kr. yakıyor. cbf150 ile aynı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------
şimdi servisi aradım parça fiyatı sordum. buji 23 tl... hava filtresi 17 tl.. bakım ve işçilik 40 tl. yağ 33 tl.
-
18 Aralık 2012, 16:36
#4098
-
18 Aralık 2012, 17:34
#4099
Mikuni adlı üyeden alıntı
bu konuya 100 lerce insan gelip bu motor hakkında görüş alıyor veya bilgi topluyor. ben yandım, başkaları yanmasın diye yazıyorum. alırken 5 kere düşünsünler. bu motor 60 km/h sürenler için idealdir. yakıtı da o kadar ekonomik değil. 15 kr. yakıyor. cbf150 ile aynı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:02 ----------
şimdi servisi aradım parça fiyatı sordum. buji 23 tl... hava filtresi 17 tl.. bakım ve işçilik 40 tl. yağ 33 tl.
Kendi motosikletin konusunda haklı olabilirsin dostum.Ama anlaşılan diğerleri o şekil değil.Yani çoğunluk değilsin.Lütfen insanları yanlış yönlendirme, bu bizim motosikletimizin geleceği ile de alakalıdır.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
-
18 Aralık 2012, 18:19
#4100
Arkadaşlar size bir iyi haberim var Bir süredir motorum için siperlik düşünüyordum ancak bildiğiniz üzere bizim motorlar için herhangi bir üretim yok. Sirkecide birkaç parçacıda universal modeller denedim en son aklımdaki fikir ise cbf siperliğini monte etmek vardı, hatta parçayi denedim kafamda montajını yaptım bile ancak benim motorun cb 125 olduğunu görünce siperlik temin ettiği üreticinin cb125 içinde siperlik ürettiğini ve biraz beklersem temin edebileceğini söyledi. Bakalım takip edicem sizde haber veririm artık.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)