Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
benimde botum motorun boyasını çıkardı. Fren pedalı tarafında derin çizik. Çok adi boyası varmış.
Mikuni Yazdıklarını takip ediyorum aklımda şöyle birşey uyandırdın. Malum hoca evleniyor karısını ilk kez görecek, hanımı peçeyi kaldırıp yüzünü gösteriyor ve hocaya soruyor hocam kime görüneyim kime görünmeyeyim? Bana görünmede kime görünürsen görün diyor hoca..
Şimdi ne alaka diyeceksiniz ama Mikunide bu cb 125'e hiç alışamadı ilk günden beri motoruna boyuna eleştiri Sevmediğin birşeyi hergün yapmak insana zulüm gibi gelir ama severek yaparsan bitmesini istemessin.
ya motor dandikse o ne yapsın artık evlenmiş boşasa bir dert boşamasa 2 dert.
cbf 150 ile benim olduğum durumda aynı idi ama cbr 250 ve cbr 125 den bir celsede boşandım o ayrı.vibrasyon en korkulu rüyam.
amartisörleri kırmızı sevenlerdenmisiniz? Siyah olsa nasıl olur sizce...
evet aynen dediğiniz gibi. Aynı şey evlenirkende başıma geldi ama boşandım. Şimdi bu motorun taksiti biter bitmez inşallah, scarabeo veya liberty 150 alıcam.
bence bundan sonra hangi motoru alırsanız alın kullanmadan bakım vs maliyetleri hesaplamadan almayın sonra aynı şey olur,scarabeo güzel motordur ama yakıt ve bakım maliyeti açısından benim araştrmalarıma göre cbyi aratır,he konfor hatsafada olurihtiyaçlara göre motor almak bence en mantıklısı...
birde cb'ninde hakkını yememek lazım şehir içinde kısa mesafede az yakan heryere rahatlıkla giren sürüş kolaylığı olan yanlarıda var,maddi imkan kısıtlı olsa gidip çinli motor alcağıma gider yine cb125 alırımhangi çinli motoru sıfır alıp 7.000 km kullanıp sonra az bi zararla hemen satabilirsiniz?bunlarıda düşünmek lazım
Yahu okadarda değil Ne motosiklet sahipleri var ne alırsa alsın CBF' i duruyor garajında Mücahit aşağıda belirtmiş durumu tamamen ihtiyaçla alakalı, bence de durum tamamen ihtiyaç.
Benim ihtiyaçlarım :
* İlk ben kullanayım ( 0 km olsun, ilk motoskletim olduğu için olmazsa olmazım, aklımda hiçbir sorunu geçmişine bağlamayayım )
* 3.000 liralara, ( mümkünse o sıfırların başına 4 gelmesin :/ )
* sorunsuz olsun ( teknik anlamda ),
* her yola gelsin, ( bir gezi, etkinlik v.s olursa, herkesin girdiği yollara girebilsin)
* çok az yakıt sarfiyatı olsun, ( mümkünse sınıfında en az yakıt sarfeden olsun, o konuyu hiç düşünmeyeyim )
* adı sanı belli olan (muattap bulabileceğim tecrubeli bi firma),
* motosiklet gibi kullanabileceğim ( debriyaj, vites, arka fren... ... ),
* servis fiyatları makul olan ( mümkünse en makul!, ktm başlığında 390 TL bahsediliyor bizde 60-80 TL ),
* servisi yaygın olan ( mümkünse en yaygın),
* en ufak parçasına hızlı ulaşabileceğim ( mümkünse Türkiyede en hızlı ulaşayım, Allah yapısı değil sonuçta bu )
* tipi çekilmez olmasın, ( kişisel zevkime aykırı bişey olmasın )
* kullanımı kolay olsun ( mümkünse biraz atletik, kıvrak yapıda olsun bana ilk motosiklet olabilsin )
* 3000 liralar dedik diye malzeme kalitesi yerlerde olmasın, yolda civatası boşalan bişey olmasın,
* ... ... ...
Şimdi bana "şundan vazgeç, onu boşverirsen şöyle olursa..., yok oraya 1000 TL" ekle falan demeden ne önerebilirsiniz allah aşkına
Ben memnun olmayayımda kim olsun
Oyumu çekimser kullanıyorum kırmızı amortisoru sadece kırmızı CB ye yakıştırmıyorum ben, en çok siyaha yakıştırıyorum, beyazda siyah olsa daha iyi olur sanki gibi geliyor
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Benim ihtiyaçlarım :
* İlk ben kullanayım ( 0 km olsun, ilk motoskletim olduğu için olmazsa olmazım, aklımda hiçbir sorunu geçmişine bağlamayayım )
* 3.000 liralara, ( mümkünse o sıfırların başına 4 gelmesin :/ )
* sorunsuz olsun ( teknik anlamda ),
* her yola gelsin, ( bir gezi, etkinlik v.s olursa, herkesin girdiği yollara girebilsin)
* çok az yakıt sarfiyatı olsun, ( mümkünse sınıfında en az yakıt sarfeden olsun, o konuyu hiç düşünmeyeyim )
* adı sanı belli olan (muattap bulabileceğim tecrubeli bi firma),
* motosiklet gibi kullanabileceğim ( debriyaj, vites, arka fren... ... ),
* servis fiyatları makul olan ( mümkünse en makul!, ktm başlığında 390 TL bahsediliyor bizde 60-80 TL ),
* servisi yaygın olan ( mümkünse en yaygın),
* en ufak parçasına hızlı ulaşabileceğim ( mümkünse Türkiyede en hızlı ulaşayım, Allah yapısı değil sonuçta bu )
* tipi çekilmez olmasın, ( kişisel zevkime aykırı bişey olmasın )
* kullanımı kolay olsun ( mümkünse biraz atletik, kıvrak yapıda olsun bana ilk motosiklet olabilsin )
* 3000 liralar dedik diye malzeme kalitesi yerlerde olmasın, yolda civatası boşalan bişey olmasın,
* ... ... ...
Şimdi bana "şundan vazgeç, onu boşverirsen şöyle olursa..., yok oraya 1000 TL" ekle falan demeden ne önerebilirsiniz allah aşkına
Ben memnun olmayayımda kim olsun
Birebir eksiksizkatılıyorum +1000
Beyaz Cb nin yayları stickerlarıyla aynı tonda mavi olmalı ve aynı renk jant şeridide oldu mu tadından yenmez =)
Karadeniz - Giresun.
Söylediğiniz böyle birşey oluyor sanırım amatisör hariç.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------
Benim geçen pazar günü bir tekleme sorunum vardı hatırlayan olursa.Pazartesi sabahıda aynısı oldu.Benzinden şüpelendim işe giderken Hondaya uğradım.Adam bindi birşey yok dedi.Servis sorumlusuna kalsa Karbüratörü komple temizlicek.
Çocuk sordu:Yağmurda mı bıraktın?.Evet dedim.Ondan dedi, motosikleti sola ağaya yatırınca yağmuru sağdan yemiş.yakıtı ateşlemek için elektrik taşıyan buji başlarında yalıtım olmadığından elektrik başı ıslanmış.
Anlaşılıyorki benzinlikte motoru yıkayıncada aynı durum olmuş.Boşa benzinciye b.k attık üzüldüm.Ama zor değil el ile sökülüp siline biliyor.
Ferdinand'a katılıyorum son yorumlarında.Ben 1 haftadır satmayı düşünüyordum vazgeçtim.Bence motosiklet ederi kadar var.Bodrum-Aydın-Bodrum yaptım 228 km tek yönü, yordu yalan yok ama tek mola verdim.105 ben 60 kız arkadalım 2 de el çantası kasmadı bile giderken.İndiğimde belden aşam gitmişti o ayrı .
En büyük problem benim için koltuk.Yazlık yerlerde havlu yaparlar meşur.Havlunun altına ince sünger olay bitmiştir.Motosikleti satan yazın arar söylemesi.Bu saatten sonra beni en aşağı x max paklar.
Pazar günü çok güzel fotoğraflarla geliyorum duyrulur.Etiketleri söktük vernik kaltı o ayrı ama belli olmuyor,Hem vernik olayınıda danışırım.
Herkese iyi formlar.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
siyah motora siyah amortisör yayı çok yakışmış. en kısa zamanda sprey ile siyaha çevirmek lazım demek ki.
bu motora bindikçe kahroluyorum. Para varken niye cbf almadım ya. Tork tork tork dediler motor her geçen gün daha da hantallaştı. Kalkışlar ağır, ivmeleme çok kötü. En iyisi bu saçma karbüratörü değişmek. Israrla deneyecem. Motora hız kesici koymuşlar, neresinde olduğunu bilsem söküp atacam.
Motor aynı motor Mikuni. Sen değişiyorsun. Zamanla alıştıkça motor yetmez oluyor. İşte bundan dolayı başlangıç için iyi bir tercih. Kalkarken ok gibi fırlayan, kalktıktan sonra müthiş ivmelenen bir motor olsaydı ben de dahil çok kişi bir yerlere patlamıştık heralde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------
Bu arada bir dip not aktarayım:
4000 bakımından sonra ortadaki fiyat karmaşası ve yağ miktarındaki tutarsızlık üzerine Honda Türkiye a.ş'ye bir form yollamıştım. Bugün sağolsunlar geri döndüler telefon ile.
Telefondaki beyefendi, geçen hafta içerisinde işçiliğin saat fiyatında bir değişiklik yapıldığını belirtti. Böylece tahminimiz doğru çıktı bu konuda.
Yağ ile ilgili olarak da servislerde bu motorlara 800 ile 950ml arasında yağ konulduğunu belirtti. Ancak ben motoruma 1lt. yağın boca edildiğini, kontrol çubuğu ile bakınca yağın olması gereken limitlerin üzerinde olduğunu belirttim. Hemen sonra da şırıngayla fazla yağı çektiğimi ekledim. Israrla yağ çekme işlemini nasıl yaptığımı tekrar ettirdi. Şırınganın ucuna serum hortumu takıp, bunu da yağ haznesine uzatarak yağı çektiğimi anlattım. Kontrol çubuğunu kullanarak kontrol edip etmediğimi sordu (burada tepem attı, sen önce bunu git yetkili servisine sor), ben de pek tabi ki bu kontrolü yaptığımı ve şu anda yağın olması gereken en üst limitte olduğunu belirttim. Telefondaki kişi ilgili gibiydi ancak köklü bir çözüm olacağını sanmıyorum. Halbuki honda a.ş bütün servislere bir ferman buyursa, şu motora şu adar yağ konulacak diye. Bizim de başımız ağrımaz.
10 40 diye bağırdınız burada? Koyduk 900 ml. 10 40 yağı, şimdi motor durduğu yerde 1. Vitese geçmiyor, geçişler zorlaştı. Ben yine 15 50 aldım. Her 1500 de değişiyorum.
1-) Durduğu yerde 1. vitese geçmemesi, aktarmanın sağlıklı çalıştığının en önemli göstergelerindendir, yeni değiştirilmiş bir yağın viskozitesi ile uzaktan yakından alakası yoktur.
Bu durumda debriyaj bırakılıp tekrar sıkılır ve vitese geçiş sorunsuz gerçekleşir. ( Başlıkta bilirkişi abilerimizin bilgileri bunlar, bu yüzden sürekli başlığın birkaçkez okunmasını tavsiye ediyorum ısrarla)
Bu havalar için kullanım kılavuzu 10W30 ( daha DA ince ) yağı en uygun yağ olarak önermiştir.
2-) Sanırım sorun; yaptığın işin gereklerini karşılamada 125cc ekonomi amaçlı üretilmiş commuterin (Honda CB) sana yetmeyeceğini öngörememiş olman, yada Italyan seviyorsun tam anlayamıyorum ki
7200 liralık scooter hedeflemen, 5000TL 150 cc cbf almadım diye pişmanlık duyman CB' nin sorunlu olduğu izlenimini yaratmıyor bende, senin yanlış tercih yaptığın izlenimi yaratıyor nedense :/
3-) Torktan kasıt, kalkışlarda teker yapması değildir, aksine 125 cc commuterlerin birçoğu 0-60 kalkışında CB yi geçebilir! Haklısın bu durum diyaframlı karburatörden kaynaklanıyor fakat bu karburator torku öldürmüyor,
sadece kademeli hissedilmesini sağlıyor. 125 cc commuterler artçılı seyir halindeyken, yokuş bir yola girerlerse, diğerlerinin hızları çok daha hissedilir derecede düşer ve herbiri CB den önce vites küçültmek zorunda kalırlar.
Ki ben bu karburatorün hastasıyım, bu karbüratore sahip olmayan commuterler ~350 km de yedek depoya geçerken, benim (şahsen) ~520km de halen yedeğe almamamıı sağlıyor, varsın kalkışlarda fırlamasın, zaten tercih te etmem şahsen!
800cc cruiseri, Nc700ü, 650 Hyosungu... olanlarda kullanıyor CB yi, kimse bu tür sorunlar yaşamıyor. Hoşnut olmayanlar %1 i geçmiyor gibi zaten, ki o arkadaşlarımızında yanlış tercih yaptıkları için hoşnut olmadıkları çok net anlaşılıyor.
4-) Hız kesicinin karbüratörlü motorlarda kullanılmadığıyla ilgili birçok konu okudum, fakat "CB' de hız kesici yoktur" gibi bir bilgi ile bende karşılaşmadım. Emin olmamakla birlikte sanırım yok.
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
güngör motorun yetkilisi var dedi. Ayrıca o kullanma kılavuzunda yazanlar avrupa birliği ülkelerinde tavsiye ediliyor dedi.
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)