Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Kasım 2012, 02:10
#3641
ben lastikleri bir sibopla tubelesse çevirmiştim. bunda amacım lastik patladığı zaman spreyle sorunu giderebilmekti. bunun büyük bir hata olduğunu az önce bir kaza raporu okuyunca anladım. yaptırmayı düşünenler veya motoru yeni alanlar bu hatayı yapmasın. jantların tubeless lastik kullanımına uygun olması gerekiyormuş. yoksa lastik inik olursa veya patlarsa özellikle virajlarda direkt jantdan sıyrılıyormuş ki bu durum feci kazalara yol açabilir. aman dikkat.
Reklamlar
-
18 Kasım 2012, 02:15
#3642
bu arada arkadaşlar sakın prosev marka yağmurluk veya mont almayın. 1 aylık yağmurluk pantolonu paramparça oldu.
-
18 Kasım 2012, 02:23
#3643
Mikuni adlı üyeden alıntı
bu arada arkadaşlar sakın prosev marka yağmurluk veya mont almayın. 1 aylık yağmurluk pantolonu paramparça oldu.
ben de o markayı soracaktım nasıl diye. bir de prohel var o nasıl bir şey acaba?
-
18 Kasım 2012, 02:24
#3644
cyclette adlı üyeden alıntı
şimdi arabalarda o civataya karter tapası deniyor ve her yağ değişiminde o tapanın değişmesi tavsiye ediliyor. motorlarda böyle bir şey var mı yoksa o civatayı taksak tekrar bir sıkıntı olur mu? bir de o civatayı çok veya az sıkma sorunsalı var onu nasıl çözeriz, aslında paraya kıyıp bir tork anahtarı bile almayı düşündüm ama çok pahalı bir şey. göz kararı sıkıcaz artık o civatayı herhalde.
Ben CB ile gelen anahtarı yamulttum açmaya çalışırken, uçları yendi anahtarın, civatanın sadece bir kenarında bozulma yaşandı, bir gün sonra gidip yıldız anahtar aldım tık diye açıldı. Doğru anahtarsız müdahale etmemek lazımmış bunu anladım
Karter tapasının bence 1-2 kez yağ değiştirince değişmesine çokta gerek yok gibi ( görünürde ! )
Ama contası en fazla bir değişim için tekrar kullanılabilir gibi, epey ezilmiş ve çevresinin hatlarını almış oluyor, tekrar kullanılınca kaçırma ihtimali doğuyor.
Ben gece değişimi yaptığımda sorunsuzca kapattım, sabah 3-5 damla yağ vardı yerde. Çok sıkmayın dedikleri için iyice abartıp çok çok hafif sıkmıştım ( gerçi bilinçli yaptım elimi korkak alıştırdım )
Sabah bir tık daha dokundum civataya ve sorunsuzca 2000 km devirdik 1ml kaçırma olmadı Fazla sıkmaktan iyidir bence, tork anahtarı yok ise bu yöntemle tadında sıkılabilir tapa
2. değişimde, cocukluğumuzda taş ile ezdiğimiz gazoz kapklarına dönüyor conta değişmesi şart gibi, görüntüsü bile güven vermiyor zaten
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
18 Kasım 2012, 02:40
#3645
cyclette adlı üyeden alıntı
ben de o markayı soracaktım nasıl diye. bir de prohel var o nasıl bir şey acaba?
pazartesi inşallah, prohel alıp deneyecem. 80 lira imiş takımı. revit yıllarca kullandım, pantolon aradan, montu ise kollardan su alıyor zamanla.
arkadaşlar, yarın honda fabrikayı arayıp, motor bloğunda modifikasyon olarak cbf150 silindir giydirmeyi soracam, cevap mutlaka geliyor, bakalım ne diyecekler... http://www.yildizticaret.com/pro/215...-YS-%28ARCH%29
not: geçen gün hondayı arayıp: cbf150 karbüratörünü takabilirmiyim diye sordum. teknik birimden aradılar, performasn düşer, yakıt artarmış.
-
18 Kasım 2012, 02:41
#3646
Mikuni adlı üyeden alıntı
bu arada arkadaşlar sakın prosev marka yağmurluk veya mont almayın. 1 aylık yağmurluk pantolonu paramparça oldu.
Şu pofuduk içli, astronot pantolonu gibi kalın pantolon mu ? Ben de almıştım geçen sene, gerçekten çok sıcak tutuyor ama 2-3 haftada yarılmıştı benimki de, hem de öyle böyle değil parça pinçik olmuştu bir paçası ne yazıkki tamir edemedim 50 liram çöpe gitti.
-
18 Kasım 2012, 02:57
#3647
arka veya ön zincir dişlisini değişmeyi düşünüyorum, cg 125 titanda ön dişli 14 lüydü, ben 15 lik alıp taktım (sökme takma ölüm) çok faydasını gördüm. bu motor gerçekten çok boş bağırıyor, vites aralarını uzatmak istiyorum. 15 dişli ön veya 38 dişli arka... bakalım önce bi lastiği değişelim, pirelli veya irc kar lastiği alıcam inşallah.
http://www.youtube.com/watch?v=t8T4Dt9nQDE&feature=fvsr
-
18 Kasım 2012, 04:56
#3648
herkese merhaba,
geçtiğimiz hafta içinde ilk motosikletimi aldım. bu başlığa yazdığım üzere cb 125 e aldım. bu motoru tercih sebebim başlangıç motoru olarak kullancak olmam. emsalleriyle arasında hem fiyat farkı vardı hem de yakıtı daha tasarrufluydu. daha önce vitesli motor kullanmadım diyelim.
bazı sorular sormak istiyorum.
1- vites geçişlerinde bazı sıkıntılar yaşadım. acemi sürücü olmamdan dolayı motoru kalkışlarda bikaç sefer stop ettirdim. bunlar yokuş yukarı kalkışlardı. akabinde 1. vitese takamadım motoru. aslında sorun şu ki vites göstergelirinin hiçbiri yanmadı. yani motor boş dail hiç bir vitese geçemedi. anahtarı off konuma getirip debriyajı açıp kapatınca düzeldi. bunu çözene kadar neler denedim hatırlamıyorum.
2- debriyaj kolu çok rahat. ön frenle kıyaslarsam %30 oranında yumuşak. bu normal mi? servise götürüp biraz sertleştirmeyi düşünüyorum.
3- benim bu motordan sürat beklentim yok. en ekonomik şekilde bana motor sürmeyi ve trafiği öğretmesini istiyorum ama rodaj sürecinde servis bana 60-80 arasını geçme dedi ama kullanma kılavuzu ilk 500km de motoru bağırtma diyor. nasıl yapmalıyım rodajını.
aslında en mentıklı çözümün honda dan sürüş eğitimi almak olduğunu düşünüyorum ama şu an iş durumlarım nedeniyle buna vaktim yok.
rodajını nasıl yapmalıyım ve bu saydığım sorunların nasıl önüne geçebilirim? yardımlarınıza şimdiden teşekkürler...
-
18 Kasım 2012, 13:11
#3649
hmynic adlı üyeden alıntı
bazı sorular sormak istiyorum.
öncelikle hayırlı olsun allah kazadan beladan korusun.
1) stop ettirmen sadece senden kaynaklanan bir şey değildir. ilk km lerde bunlar motordan da kaynaklanabiliyor. vitesle ilgili sorun ben de oldu başkalarından da duydum bu da normal. vites göstergesi sönüyor, debriyaj kolu çekili halde bekliyorsun ama vites boşta mı yoksa 1 demi veya 2 demi bilmiyorsun. böylesi bir durumda kavrama noktasını aşıp motoru biraz 5-10 cm falan yürütürsen vites göstergesi yanacaktır ve vitesi rahatlıkla değiştirebileceğini göreceksin. anahtarı off konumuna getirmene gerek yok.
2) debriyaj kolunun normal yumuşak olması gayet normal. bu kadar yumuşak olmazsa elimizi yorardı. debriyaj kolunu çektiğinde vites değişiyorsa bir sorun yoktur. araba kullandın mı bilmiyorum ama, arabada da debriyaj frenden çok çok daha yumuşaktır. yoksa çekilmez olurdu.
3) emin ol ki bu motor senin beklentilerini karşılayacak. ve senin düşüncen bir kaç bin km. tecrübe yapıp bu motoru satmak da olsa aradan zaman geçtiğinde bu düşüncenin değiştiğini göreceksin. rodaj olayını da bildiğim kadarıyla aktarayım. rodaj aslında ne 500 km ne de 1.000 km. motorun tam anlamıyla rodajının tamamlanması 4.000 km. yi bulur diyorlar. peki biz ne yapmalıyız. bizim en önemli görevimiz ilk 500 km. bu ilk 500 km. gerçekten çok önemli. kesinlikle yapılmaması gereken iki hareket var. birincisi ani hızlanma -ki bu hareket rodajdan sonraki süreçte motor ısınmadan yapıldığında da çok zararlıdır- iki çok yüksek devirlere çıkmamak. ama çok düşük devirde de kullanmamak lazım. ilk 500 km. de gazı yarıdan fazla açmamak lazım devir olayını ise dediğim gibi çok yüksek devirlere çıkmadan çok düşük devirlere de düşürmeden sürüşü devam ettirmek gerekir. ayrıca dik yokuşlara da çıkmanı tavsiye etmem. 1.000 km olayı ise şundan kaynaklanıyor. ilk 1.000 km den sonra motorun yağı değişiyor. bu süreçte motordaki yağda mikro ölçeklerde motorun içindeki metal çapaklar vb. maddeler bulunabilir. çünkü motorun ilk tanıştığı yağdır o. dolayısıyla ilk kez metal aksamlarla temas een yağ olduğu için 1.000 km de o yağ değişir. dolayısıyla o yağ değişmeden de motoru çok zorlamamak lazım gelir. tekrar altını çizeyim buradaki sınır aslında hız değil devirdir. servis düşük viteslerde zaten çok bağırtmayacağını varsayarak 5. viteste çıkabileceğin en yüksek hızı söylüyor sana. yoksa sen 2. viteste 50 km/h ile gidersen sonra da ben 60-80 ni geçmedim dersen olmaz tabi.
kursa zamanın yoksa reşat arbaş' ın "motosiklet teorisi" ni tavsiye ederim.
-
18 Kasım 2012, 15:11
#3650
Selam arkadaşlar Etiketleri söktüm depoda etiketlerin aldı çukur kaldı tüm depoyu saydam kaplamışlar sanki, ne yaparsam depo pürüzsüz ve düz olur? bilen veya yapan var mı ?Aslında orjinalciyimdir ama power rangers gibi gezmek canımı sıktı.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
-
18 Kasım 2012, 15:57
#3651
yağ konusunda castrolun sitesine baktım. http://www.castrolmoto.com/tr/produc...er1_racing.php
motorun yanında kullanma kılavuzu vermediler. tam olarak hangi yağı tavsiye ediyor bilen varmı? ben 10/30 kullanmak istiyorum, castrolun yorumuna göre gücü artırıyormuş.
-
18 Kasım 2012, 19:03
#3652
Mikuni adlı üyeden alıntı
10/40 bu motora gitmez diyosun sonra daha da ince yağ koyayım diyosun nasıl olarak bu iş ? İnce yağ daha çok terler veya sızdırır haberin olsun.
-
18 Kasım 2012, 19:11
#3653
biliyorum ama castrolun tavsiyelerini okuyunca fikrim değişti.
-
18 Kasım 2012, 20:15
#3654
Murat 48/30 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar etiketleri söktüm depoda etiketlerin altı çukur kaldı, tüm depoyu saydam kaplamışlar sanki, ne yaparsam depo pürüzsüz ve düz olur?
bilen veya yapan var mı ?Aslında orjinalciyimdir ama power rangers gibi gezmek canımı sıktı.
_ Bu konuyu bikaçkez bende sordum, sadece depo üstü stickerlarım duruyor, üzerine cila atılmış diye sökmeye korktum,
ince de bir cila aslında belki pasta+cila ile yedirilebilir ama ya yedirilemezse diye bir türlü cesaret edememiştim, sen nasıl cesaret edebildin ki helal olsun
_ Bende tiksiniyorum o stickerlardan, bu işi yapanlar var sahibindende görüyorum zaman zaman, birini aramayı unutmuştum ( numarası varmıydı onuda bilmiyorum :/ ) ilan kalkmıştı,
diğerinin numarası yoktu derken bende halen kurtulamadım . Bi çözüm bulabilirsen muthiş faydalı bir iş çıkacak ortaya
_ Bence bir boyacıya motosikletinle gidip sorman çok iyi olur, ben sorduğumda stickerları söküp bakmak lazım duruma demişti, ozaman ben de bakarım dayı dedim ayrıldım
_ Bikaç fotoğrafını çekip yakın, detaylıca, forumda konu açsan hızlı geri dönüşler de olabilir, illaki bu işten anlayan var
_ Kusursuzca çözüme ulaşacağına inanıyorum, ama yolu nedir heyecanla bende merak içindeyim!
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------
Başta depoyu değiştirdiklerini düşünmüştüm fakat orjiali stickerlarıyla geliyor malesef
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
18 Kasım 2012, 20:47
#3655
forumda cb sahibi transelo nickli bi arkadaş var, stiker ların bi kısmını sökmüş ben fotolardan farketmiştim. belirgin bi sorun olmuyo demişti bana sorduğum zaman. ona bi danışın derim stiker konusunu.
-
18 Kasım 2012, 20:48
#3656
Mondial 125 mh drift ile kıyasladığımızda hangisi daha iyi arkadaşlar.
-
18 Kasım 2012, 20:53
#3657
tnraksy adlı üyeden alıntı
Mondial 125 mh drift ile kıyasladığımızda hangisi daha iyi arkadaşlar.
cb sayfasında soralacak soru mu bu şimdi? kendi ağzınla söylüyorsun işte (ya da parmaklarınla) biri honda diğeri mondial. 750TL. için değer mi?
-
18 Kasım 2012, 21:21
#3658
Siyahta göze batmıyor pek, fotoğraf açılarıda tabi etken ama sökmemiş sanırım :/ Kafa grenajını görene kadar bende yok zannettim, siyahta rahatsız etmediğindenmidir nedir artık :/
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
18 Kasım 2012, 21:28
#3659
-
18 Kasım 2012, 21:40
#3660
Benim hiçbi renge lafım yok kırmızıyıda, siyahıda beğeniyorum zaten, beyaza otomobilde de motosiklette de tuhaf bi sempatim var diye aldım, diğerlerinden daha güzel duruyor diye değil hani
Siyah ve kırmızının beni tek rahatsız eden yanı, akü kapağı beyazda bile füme iken neden bunlara metalik gri açık renk koymuşlar aklım almıyor Diğer rahatsızlıklarım beyazda da olanlar zaten sticker, 2.5mt egzoz ... ...
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)