Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3641
    cyclette - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    ben lastikleri bir sibopla tubelesse çevirmiştim. bunda amacım lastik patladığı zaman spreyle sorunu giderebilmekti. bunun büyük bir hata olduğunu az önce bir kaza raporu okuyunca anladım. yaptırmayı düşünenler veya motoru yeni alanlar bu hatayı yapmasın. jantların tubeless lastik kullanımına uygun olması gerekiyormuş. yoksa lastik inik olursa veya patlarsa özellikle virajlarda direkt jantdan sıyrılıyormuş ki bu durum feci kazalara yol açabilir. aman dikkat.
    Mikuni bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3642
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    bu arada arkadaşlar sakın prosev marka yağmurluk veya mont almayın. 1 aylık yağmurluk pantolonu paramparça oldu.
    cyclette bunu beğendi.

  3. #3643
    cyclette - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada arkadaşlar sakın prosev marka yağmurluk veya mont almayın. 1 aylık yağmurluk pantolonu paramparça oldu.
    ben de o markayı soracaktım nasıl diye. bir de prohel var o nasıl bir şey acaba?

  4. #3644
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı cyclette adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi arabalarda o civataya karter tapası deniyor ve her yağ değişiminde o tapanın değişmesi tavsiye ediliyor. motorlarda böyle bir şey var mı yoksa o civatayı taksak tekrar bir sıkıntı olur mu? bir de o civatayı çok veya az sıkma sorunsalı var onu nasıl çözeriz, aslında paraya kıyıp bir tork anahtarı bile almayı düşündüm ama çok pahalı bir şey. göz kararı sıkıcaz artık o civatayı herhalde.

    Ben CB ile gelen anahtarı yamulttum açmaya çalışırken, uçları yendi anahtarın, civatanın sadece bir kenarında bozulma yaşandı, bir gün sonra gidip yıldız anahtar aldım tık diye açıldı. Doğru anahtarsız müdahale etmemek lazımmış bunu anladım

    Karter tapasının bence 1-2 kez yağ değiştirince değişmesine çokta gerek yok gibi ( görünürde ! )

    Ama contası en fazla bir değişim için tekrar kullanılabilir gibi, epey ezilmiş ve çevresinin hatlarını almış oluyor, tekrar kullanılınca kaçırma ihtimali doğuyor.

    Ben gece değişimi yaptığımda sorunsuzca kapattım, sabah 3-5 damla yağ vardı yerde. Çok sıkmayın dedikleri için iyice abartıp çok çok hafif sıkmıştım ( gerçi bilinçli yaptım elimi korkak alıştırdım )

    Sabah bir tık daha dokundum civataya ve sorunsuzca 2000 km devirdik 1ml kaçırma olmadı Fazla sıkmaktan iyidir bence, tork anahtarı yok ise bu yöntemle tadında sıkılabilir tapa

    2. değişimde, cocukluğumuzda taş ile ezdiğimiz gazoz kapklarına dönüyor conta değişmesi şart gibi, görüntüsü bile güven vermiyor zaten
    cyclette bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  5. #3645
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Alıntı cyclette adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de o markayı soracaktım nasıl diye. bir de prohel var o nasıl bir şey acaba?
    pazartesi inşallah, prohel alıp deneyecem. 80 lira imiş takımı. revit yıllarca kullandım, pantolon aradan, montu ise kollardan su alıyor zamanla.



    arkadaşlar, yarın honda fabrikayı arayıp, motor bloğunda modifikasyon olarak cbf150 silindir giydirmeyi soracam, cevap mutlaka geliyor, bakalım ne diyecekler... http://www.yildizticaret.com/pro/215...-YS-%28ARCH%29


    not: geçen gün hondayı arayıp: cbf150 karbüratörünü takabilirmiyim diye sordum. teknik birimden aradılar, performasn düşer, yakıt artarmış.

  6. #3646
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada arkadaşlar sakın prosev marka yağmurluk veya mont almayın. 1 aylık yağmurluk pantolonu paramparça oldu.
    Şu pofuduk içli, astronot pantolonu gibi kalın pantolon mu ? Ben de almıştım geçen sene, gerçekten çok sıcak tutuyor ama 2-3 haftada yarılmıştı benimki de, hem de öyle böyle değil parça pinçik olmuştu bir paçası ne yazıkki tamir edemedim 50 liram çöpe gitti.

  7. #3647
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    arka veya ön zincir dişlisini değişmeyi düşünüyorum, cg 125 titanda ön dişli 14 lüydü, ben 15 lik alıp taktım (sökme takma ölüm) çok faydasını gördüm. bu motor gerçekten çok boş bağırıyor, vites aralarını uzatmak istiyorum. 15 dişli ön veya 38 dişli arka... bakalım önce bi lastiği değişelim, pirelli veya irc kar lastiği alıcam inşallah.


    http://www.youtube.com/watch?v=t8T4Dt9nQDE&feature=fvsr

  8. #3648
    hmynic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    honda cb 125e
    herkese merhaba,
    geçtiğimiz hafta içinde ilk motosikletimi aldım. bu başlığa yazdığım üzere cb 125 e aldım. bu motoru tercih sebebim başlangıç motoru olarak kullancak olmam. emsalleriyle arasında hem fiyat farkı vardı hem de yakıtı daha tasarrufluydu. daha önce vitesli motor kullanmadım diyelim.
    bazı sorular sormak istiyorum.
    1- vites geçişlerinde bazı sıkıntılar yaşadım. acemi sürücü olmamdan dolayı motoru kalkışlarda bikaç sefer stop ettirdim. bunlar yokuş yukarı kalkışlardı. akabinde 1. vitese takamadım motoru. aslında sorun şu ki vites göstergelirinin hiçbiri yanmadı. yani motor boş dail hiç bir vitese geçemedi. anahtarı off konuma getirip debriyajı açıp kapatınca düzeldi. bunu çözene kadar neler denedim hatırlamıyorum.
    2- debriyaj kolu çok rahat. ön frenle kıyaslarsam %30 oranında yumuşak. bu normal mi? servise götürüp biraz sertleştirmeyi düşünüyorum.
    3- benim bu motordan sürat beklentim yok. en ekonomik şekilde bana motor sürmeyi ve trafiği öğretmesini istiyorum ama rodaj sürecinde servis bana 60-80 arasını geçme dedi ama kullanma kılavuzu ilk 500km de motoru bağırtma diyor. nasıl yapmalıyım rodajını.
    aslında en mentıklı çözümün honda dan sürüş eğitimi almak olduğunu düşünüyorum ama şu an iş durumlarım nedeniyle buna vaktim yok.
    rodajını nasıl yapmalıyım ve bu saydığım sorunların nasıl önüne geçebilirim? yardımlarınıza şimdiden teşekkürler...

  9. #3649
    cyclette - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Alıntı hmynic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bazı sorular sormak istiyorum.
    öncelikle hayırlı olsun allah kazadan beladan korusun.

    1) stop ettirmen sadece senden kaynaklanan bir şey değildir. ilk km lerde bunlar motordan da kaynaklanabiliyor. vitesle ilgili sorun ben de oldu başkalarından da duydum bu da normal. vites göstergesi sönüyor, debriyaj kolu çekili halde bekliyorsun ama vites boşta mı yoksa 1 demi veya 2 demi bilmiyorsun. böylesi bir durumda kavrama noktasını aşıp motoru biraz 5-10 cm falan yürütürsen vites göstergesi yanacaktır ve vitesi rahatlıkla değiştirebileceğini göreceksin. anahtarı off konumuna getirmene gerek yok.

    2) debriyaj kolunun normal yumuşak olması gayet normal. bu kadar yumuşak olmazsa elimizi yorardı. debriyaj kolunu çektiğinde vites değişiyorsa bir sorun yoktur. araba kullandın mı bilmiyorum ama, arabada da debriyaj frenden çok çok daha yumuşaktır. yoksa çekilmez olurdu.

    3) emin ol ki bu motor senin beklentilerini karşılayacak. ve senin düşüncen bir kaç bin km. tecrübe yapıp bu motoru satmak da olsa aradan zaman geçtiğinde bu düşüncenin değiştiğini göreceksin. rodaj olayını da bildiğim kadarıyla aktarayım. rodaj aslında ne 500 km ne de 1.000 km. motorun tam anlamıyla rodajının tamamlanması 4.000 km. yi bulur diyorlar. peki biz ne yapmalıyız. bizim en önemli görevimiz ilk 500 km. bu ilk 500 km. gerçekten çok önemli. kesinlikle yapılmaması gereken iki hareket var. birincisi ani hızlanma -ki bu hareket rodajdan sonraki süreçte motor ısınmadan yapıldığında da çok zararlıdır- iki çok yüksek devirlere çıkmamak. ama çok düşük devirde de kullanmamak lazım. ilk 500 km. de gazı yarıdan fazla açmamak lazım devir olayını ise dediğim gibi çok yüksek devirlere çıkmadan çok düşük devirlere de düşürmeden sürüşü devam ettirmek gerekir. ayrıca dik yokuşlara da çıkmanı tavsiye etmem. 1.000 km olayı ise şundan kaynaklanıyor. ilk 1.000 km den sonra motorun yağı değişiyor. bu süreçte motordaki yağda mikro ölçeklerde motorun içindeki metal çapaklar vb. maddeler bulunabilir. çünkü motorun ilk tanıştığı yağdır o. dolayısıyla ilk kez metal aksamlarla temas een yağ olduğu için 1.000 km de o yağ değişir. dolayısıyla o yağ değişmeden de motoru çok zorlamamak lazım gelir. tekrar altını çizeyim buradaki sınır aslında hız değil devirdir. servis düşük viteslerde zaten çok bağırtmayacağını varsayarak 5. viteste çıkabileceğin en yüksek hızı söylüyor sana. yoksa sen 2. viteste 50 km/h ile gidersen sonra da ben 60-80 ni geçmedim dersen olmaz tabi.

    kursa zamanın yoksa reşat arbaş' ın "motosiklet teorisi" ni tavsiye ederim.

  10. #3650
    Murat 48/30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    BODRUM/MUĞLA
    Motosikleti
    Salcano Wolf 11 (gri)
    Selam arkadaşlar Etiketleri söktüm depoda etiketlerin aldı çukur kaldı tüm depoyu saydam kaplamışlar sanki, ne yaparsam depo pürüzsüz ve düz olur? bilen veya yapan var mı ?Aslında orjinalciyimdir ama power rangers gibi gezmek canımı sıktı.
    CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
    Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )

  11. #3651
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    yağ konusunda castrolun sitesine baktım. http://www.castrolmoto.com/tr/produc...er1_racing.php

    motorun yanında kullanma kılavuzu vermediler. tam olarak hangi yağı tavsiye ediyor bilen varmı? ben 10/30 kullanmak istiyorum, castrolun yorumuna göre gücü artırıyormuş.

  12. #3652
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ konusunda castrolun sitesine baktım. http://www.castrolmoto.com/tr/produc...er1_racing.php

    motorun yanında kullanma kılavuzu vermediler. tam olarak hangi yağı tavsiye ediyor bilen varmı? ben 10/30 kullanmak istiyorum, castrolun yorumuna göre gücü artırıyormuş.
    10/40 bu motora gitmez diyosun sonra daha da ince yağ koyayım diyosun nasıl olarak bu iş ? İnce yağ daha çok terler veya sızdırır haberin olsun.

  13. #3653
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    biliyorum ama castrolun tavsiyelerini okuyunca fikrim değişti.

  14. #3654
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Murat 48/30 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar etiketleri söktüm depoda etiketlerin altı çukur kaldı, tüm depoyu saydam kaplamışlar sanki, ne yaparsam depo pürüzsüz ve düz olur?
    bilen veya yapan var mı ?Aslında orjinalciyimdir ama power rangers gibi gezmek canımı sıktı.
    _ Bu konuyu bikaçkez bende sordum, sadece depo üstü stickerlarım duruyor, üzerine cila atılmış diye sökmeye korktum,

    ince de bir cila aslında belki pasta+cila ile yedirilebilir ama ya yedirilemezse diye bir türlü cesaret edememiştim, sen nasıl cesaret edebildin ki helal olsun

    _ Bende tiksiniyorum o stickerlardan, bu işi yapanlar var sahibindende görüyorum zaman zaman, birini aramayı unutmuştum ( numarası varmıydı onuda bilmiyorum :/ ) ilan kalkmıştı,

    diğerinin numarası yoktu derken bende halen kurtulamadım . Bi çözüm bulabilirsen muthiş faydalı bir iş çıkacak ortaya

    _ Bence bir boyacıya motosikletinle gidip sorman çok iyi olur, ben sorduğumda stickerları söküp bakmak lazım duruma demişti, ozaman ben de bakarım dayı dedim ayrıldım

    _ Bikaç fotoğrafını çekip yakın, detaylıca, forumda konu açsan hızlı geri dönüşler de olabilir, illaki bu işten anlayan var

    _ Kusursuzca çözüme ulaşacağına inanıyorum, ama yolu nedir heyecanla bende merak içindeyim!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------

    Başta depoyu değiştirdiklerini düşünmüştüm fakat orjiali stickerlarıyla geliyor malesef

    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  15. #3655

    Üyelik
    09 Ekim 2010
    forumda cb sahibi transelo nickli bi arkadaş var, stiker ların bi kısmını sökmüş ben fotolardan farketmiştim. belirgin bi sorun olmuyo demişti bana sorduğum zaman. ona bi danışın derim stiker konusunu.

  16. #3656

    Üyelik
    29 Ekim 2012
    Mondial 125 mh drift ile kıyasladığımızda hangisi daha iyi arkadaşlar.

  17. #3657

    Üyelik
    09 Ekim 2010
    Alıntı tnraksy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondial 125 mh drift ile kıyasladığımızda hangisi daha iyi arkadaşlar.
    cb sayfasında soralacak soru mu bu şimdi? kendi ağzınla söylüyorsun işte (ya da parmaklarınla) biri honda diğeri mondial. 750TL. için değer mi?

  18. #3658
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S




    Siyahta göze batmıyor pek, fotoğraf açılarıda tabi etken ama sökmemiş sanırım :/ Kafa grenajını görene kadar bende yok zannettim, siyahta rahatsız etmediğindenmidir nedir artık :/
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  19. #3659

    Üyelik
    09 Ekim 2010
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://a1211.hizliresim.com/13/l/g1qwu.jpg

    http://a1211.hizliresim.com/13/l/g1qxq.jpg

    Siyahta göze batmıyor pek, fotoğraf açılarıda tabi etken ama sökmemiş sanırım :/ Kafa grenajını görene kadar bende yok zannettim, siyahta rahatsız etmediğindenmidir nedir artık :/
    onun motor mu bu hafiye gibisin ferdi ben başka fotolarını görmüştüm. nasıl sökmemiş ya sökmüş adam, konuştuk. bazılarını sökmedim demişti demekki kafayı bırakmış.
    bu arada siyah sizin beyazlardan daha güzel itiraf edin

  20. #3660
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Benim hiçbi renge lafım yok kırmızıyıda, siyahıda beğeniyorum zaten, beyaza otomobilde de motosiklette de tuhaf bi sempatim var diye aldım, diğerlerinden daha güzel duruyor diye değil hani

    Siyah ve kırmızının beni tek rahatsız eden yanı, akü kapağı beyazda bile füme iken neden bunlara metalik gri açık renk koymuşlar aklım almıyor Diğer rahatsızlıklarım beyazda da olanlar zaten sticker, 2.5mt egzoz ... ...
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)