Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3621
    victorist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 40 bu motora gitmez
    10/40 bu motora uygun değilmi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3622
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Gider abi gider, nasıl gitmez?
    Kullanma kılavuzundan daha mı iyi biliyorsunuz? Hava sıcaklıklarına göre 10-30 veya 10-40 tavsiye ediliyor. Yapmayın etmeyin arkdaşlar.
    Halil Karamanoğlu bunu beğendi.

  3. #3623
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    arkadaş aşırı ısınmaktan terleme yapıyor diyorum siz bilirsiniz.

  4. #3624
    victorist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Cb125e yazın bile 10/40 koyulması gerekir Süper sport makina değilki çok yüksek devirlere çıkılıp kullanılsın. Şu an 5/30 kullanmam gerekirken yağ olarak 15/50 kullanıyorum buda servislerin kafasına göre bilinçsiz hareket etmesinden

  5. #3625
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaş aşırı ısınmaktan terleme yapıyor diyorum siz bilirsiniz.
    @Mikuni acaba senin motorda bazı sıkıntılar mı var? Çünkü son hızdan da şikayetçisin. Terleme dediğin olay nedir tam olarak bilmiyorum, henüz acemiyim. Teknik konularda yeterli bilgim yok.
    Yalnız terleme dediğimiz olayın olabilmesi için gözenekli bir membran olması gerekir diye düşünüyorum. Senin problemin sızdırma olmasın?

  6. #3626
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    silindir kapağının ne olduğunu biliyorsan contanın etrafını kontrol et, yağlanmışsa terlemiş demektir.

  7. #3627
    kdrsahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 125E
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 40 bu motora gitmez
    Arkadaşım bence bir şey bilmeden insanların kafasını karıştırıyorsunuz.
    Adamlar motoru yapmışlar, kullanma kılavzuna 10-40 yazmışlar. Sonuçta bunlar honda mühendisleri.
    Eğer ben daha iyi biliyorum diyorsan neden onların yerinde sen çalışmıyorsun?
    Halil Karamanoğlu bunu beğendi.

  8. #3628
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ekim 2012
    Alıntı kdrsahin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım bence bir şey bilmeden insanların kafasını karıştırıyorsunuz.
    Adamlar motoru yapmışlar, kullanma kılavzuna 10-40 yazmışlar. Sonuçta bunlar honda mühendisleri.
    Eğer ben daha iyi biliyorum diyorsan neden onların yerinde sen çalışmıyorsun?
    aynen cbf 150 içindee adamlar 20-40 yazmış kitaba bizim halkımız utanmasa diki makinası kadar ince ya kullancak.Okuma yazmada var ülkenin yüzde 90 ında ama hala cahil hala cühela.
    Halil Karamanoğlu bunu beğendi.

  9. #3629

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    mikuni kardeşim anladığım kadarı ile servis işi yapıyorsun hemde zamana karşı yarıştığını söylüyorsun motorsikletini nasıl kullandığını tahmin ediyorum yağmur, çamur.... demeden basıyorsun gaza ben bu işlerden pek anlamam ama bence yanlış bir seçim yapmışsın altındaki motor paket motoru değil computur tarzı motorların bu işler için uygun olmadığını biliyorum motor seçiminde yanlış bir karar verdiğin gibi yağ konusundada yanlış bilgi verme burası doğru bilgileri paylaşmamız gereken bir forum. sevgiyle kal kazazız sürüşler dilerim
    HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......

  10. #3630
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cbf 150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mikuni kardeşim anladığım kadarı ile servis işi yapıyorsun hemde zamana karşı yarıştığını söylüyorsun motorsikletini nasıl kullandığını tahmin ediyorum yağmur, çamur.... demeden basıyorsun gaza ben bu işlerden pek anlamam ama bence yanlış bir seçim yapmışsın altındaki motor paket motoru değil computur tarzı motorların bu işler için uygun olmadığını biliyorum motor seçiminde yanlış bir karar verdiğin gibi yağ konusundada yanlış bilgi verme burası doğru bilgileri paylaşmamız gereken bir forum. sevgiyle kal kazazız sürüşler dilerim
    Arkadaşım bu motor bi kere computur tarzı değil commuter tarzı ayrıca bence vitesli motorlar paket işi için gayet uygun asla scooterlar gibi şişme yapmaz bu tarz motorlar, bide bizim burda ankarada Cb125e'ler hep paketçilerin altında hususi kullanan hiç görmedim demekki sorun olmuyo.

  11. #3631

    Üyelik
    09 Ekim 2010
    Alıntı vakvak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen cbf 150 içindee adamlar 20-40 yazmış kitaba bizim halkımız utanmasa diki makinası kadar ince ya kullancak.Okuma yazmada var ülkenin yüzde 90 ında ama hala cahil hala cühela.
    okuma yazmayı sadece ambalaj ya da paket ismi okumak için kullanırsak tabii ki cahil kalacaz bi de okuma yazma derken yazmayı ayırmak isterim yazma bilen bu forumda bile pek az.

  12. #3632

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım bu motor bi kere computur tarzı değil commuter tarzı ayrıca bence vitesli motorlar paket işi için gayet uygun asla scooterlar gibi şişme yapmaz bu tarz motorlar, bide bizim burda ankarada Cb125e'ler hep paketçilerin altında hususi kullanan hiç görmedim demekki sorun olmuyo.
    he gardaş he sen daha iyi bilirsin
    HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......

  13. #3633
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün Çiftkurtlar'ı aradım ortalama 75-80 papel masrafı olacağını söylediler 4000 bakımının.
    Ücret makul geldi, oraya gideceğim. Salı gününe randevu aldım.
    Bir de benim bakımda subap ayarı da yapılacak acaba otosever bunu da mı masrafa ekleyerek söylemişti?!...
    Neyse göreceğiz.
    Çiftkurtlar benim CB' ye de subap ayarı yaptı reverse, 18 TL de ayar dahildi zaten.

    Bana ortalama 55-60 TL fiyat vermişlerdi hemen hepsi, yağı götürdüm zaten, yağ tıpa contası harici hiçbirşey de değişmeyince fiyat buralara kadar düştü.

    Belki sende de öyle olacak bilemiyorum ki şimdi ne desem boş, başta 75-80 TL demişler baksana

    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 40 bu motora gitmez
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaş aşırı ısınmaktan terleme yapıyor diyorum siz bilirsiniz.
    Ben Temmuzdan beri 10-30 kullanıyorum terleme falan yok, hatta motor daha serin çalışıyor heryeri yağlanıyor ve ince yağ daha hızlı soğuyup dolaşıyor içeride, bende devirli kullanmadığımdan yağ koyduğum günki gibi çıkıyor!

    Bence senin motorunda sızdırma başlamış olabilir Mikuni, hem çok kalın yağ kullanıyorsun Honda nın önermediği, hem de 1 Litre koymuşsun !

    Önceden de buna benzer durumlar yaşayan arkadaşlar olmuştu, bence kullanım kılavuzuna bağlı kalmak en doğrusu olur :/
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  14. #3634
    madlive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Bağcılar / İstanbul
    Motosikleti
    Vespa SLX 250 ie.
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu motorla dominos pizzada çalışıyorum. 3 gün aralıksız yağmur vardı, toplam 500 km. Yaptım lastikten yana sorun hiç yok. Yağı elf 15-50 kendim koydum, 1 lt. sorun çıkmadı fakat yağ çok kalın. Siz 10 40 kullanın. Benzini her yerden denedim, opetten şaşmayın.
    Motordaki terleme sebebi 1 lt yağ koyman. Cb125e için 0.8 lt koymalısın.
    ölümün seni nerde beklediğini bilemezsin..

  15. #3635
    cyclette - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    teknik işlerden anlamayan birisi olarak bu yağ değiştirme işini biraz araştırsam öğrenir miyim acaba? çok zor bir şey değildir herhalde bilen var mı?

  16. #3636
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Alıntı madlive adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordaki terleme sebebi 1 lt yağ koyman. Cb125e için 0.8 lt koymalısın.
    bütün honda servisleri 125cc motorlara 1 litre yağ koyarlar. 10 senedir honda kullanıyorum, hiç 800 gram yağ koyan yetkili servise denk gelmedim. mehmet konşuk istanbulun en iyi ustalarındandır, bana 15 50 yağ daha iyi demişti.
    Alıntı cyclette adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teknik işlerden anlamayan birisi olarak bu yağ değiştirme işini biraz araştırsam öğrenir miyim acaba? çok zor bir şey değildir herhalde bilen var mı?
    vites pedalının altından doğru bak, motorun altında bir tane civata var, 12 yıldız ingiliz enektarıyla (anahtar) açıyorsun, motorun tam altındadır, zaten başka cıvata olmaz orada. ama vidayı sola doğru gevşeteceksin. sonra yağın iyice akmasını bekle, sonra cıvatayı yerine tak ama fazla sıkma. ondan sonra motorun sağına geç, yağ çubuğunu çıkart, huni veya sert parlak broşür kağıdını kıvır, ucunu bantla. sokakta dağıtılan broşürleri bilirsin işte, içinde yağın yapışmaması ve akması gerekiyor, bu kalitede jelatin kaplamalı kağıt işte... mevlüt şekeri koyulacak şekilde kıvırırız hani, betimleme yapamıyorum, anlayın işte.. ben hep öyle koyarım yağı.
    r

  17. #3637
    mehmet_gemli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2011
    Şehir
    Bursa Gemlik
    Motosikleti
    TVS Apach - SYM Wolf - Bajaj Dominar 400 (2023)
    Merhaba arkadaşlar iyi geceler bugün Bursa Gemlik'te 2 tane cb125 Beyaz 1 tane tvs apache sarı buradanmı acaba 3 motordu. Selamlaşıp geçtiler merak ettim herkeze kazasız sürüşler

  18. #3638
    Murat 48/30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    BODRUM/MUĞLA
    Motosikleti
    Salcano Wolf 11 (gri)
    Vallahi şu 800 ml yağ işini biride Bodrum'da Kıvrak Motor a anlatsın adam 1 lt diyor peygamber demiyor.Ben motoru aldım çok sevinçliydim ama Bodrum-Aydın-Bodrum yaptım, 80 e sabitledim, 3 gün kendime gelemedim(altıma 2 adet plastik sandalye yastığı koydum). Bende titreme mevcut 80 de başta yapmıyorda 30 km gidince başlıyor.Birde koltuk ve toto aşkı biliniyor(sertlik),bilerek aldım.

    Bu yolculuk çok soğuttu açıkcası,ilk viteslerde çok seride uzun yok için hiç uygun değil.Yanlış anlaşılmasın gitmez demiyorum, canavar gibi gider ama uzun yol yapacaklara ah bi 250 lik alsaydım veya en azından Cbf 150 alsamdım dedirtir,çünki ona da binme fırsatım oldu temelli zevkimden oldum hani.

    Bu koltuğu şöyle bir inceledim köpükten yapılmış içi sanırım,çok bilmem ama sünger değil midir koltuklar?Bu koltuğa kesin çözüm bulalım lütfen.Bulursak da paylaşalım.

    Bir konuda daha danışmak istiyorum sanırım ferdinand ın arkadaşı yapmıştı, başka yerde de gördüm.Depodaki mavi etiketi sökmek istedim ama bi çukurluk oluyor, sanki bütün depo saydam kaplı gibi.Korktum bıraktım.Yapan, eden, bilen?
    Mikuni bunu beğendi.
    CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
    Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )

  19. #3639
    cyclette - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vites pedalının altından doğru bak, motorun altında bir tane civata var, 12 yıldız ingiliz enektarıyla (anahtar) açıyorsun, motorun tam altındadır, zaten başka cıvata olmaz orada. ama vidayı sola doğru gevşeteceksin. sonra yağın iyice akmasını bekle, sonra cıvatayı yerine tak ama fazla sıkma. ondan sonra motorun sağına geç, yağ çubuğunu çıkart, huni veya sert parlak broşür kağıdını kıvır, ucunu bantla. sokakta dağıtılan broşürleri bilirsin işte, içinde yağın yapışmaması ve akması gerekiyor, bu kalitede jelatin kaplamalı kağıt işte... mevlüt şekeri koyulacak şekilde kıvırırız hani, betimleme yapamıyorum, anlayın işte.. ben hep öyle koyarım yağı.
    şimdi arabalarda o civataya karter tapası deniyor ve her yağ değişiminde o tapanın değişmesi tavsiye ediliyor. motorlarda böyle bir şey var mı yoksa o civatayı taksak tekrar bir sıkıntı olur mu? bir de o civatayı çok veya az sıkma sorunsalı var onu nasıl çözeriz, aslında paraya kıyıp bir tork anahtarı bile almayı düşündüm ama çok pahalı bir şey. göz kararı sıkıcaz artık o civatayı herhalde.

  20. #3640
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    daha ilk değişmemde yaralandı cıvatası... her seferinde değişmek iyidir, değişmezsen bişey olmaz. honda bu modelde maden kalitesini çok düşük tutmuş. koltuk olayına gelince, çok dandik bir derisi var, ayakkabımı değdim yırtıldı altından sünger göründü.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)