Gider abi gider, nasıl gitmez?
Kullanma kılavuzundan daha mı iyi biliyorsunuz? Hava sıcaklıklarına göre 10-30 veya 10-40 tavsiye ediliyor. Yapmayın etmeyin arkdaşlar.
arkadaş aşırı ısınmaktan terleme yapıyor diyorum siz bilirsiniz.
Cb125e yazın bile 10/40 koyulması gerekir Süper sport makina değilki çok yüksek devirlere çıkılıp kullanılsın. Şu an 5/30 kullanmam gerekirken yağ olarak 15/50 kullanıyorum buda servislerin kafasına göre bilinçsiz hareket etmesinden
@Mikuni acaba senin motorda bazı sıkıntılar mı var? Çünkü son hızdan da şikayetçisin. Terleme dediğin olay nedir tam olarak bilmiyorum, henüz acemiyim. Teknik konularda yeterli bilgim yok.
Yalnız terleme dediğimiz olayın olabilmesi için gözenekli bir membran olması gerekir diye düşünüyorum. Senin problemin sızdırma olmasın?
silindir kapağının ne olduğunu biliyorsan contanın etrafını kontrol et, yağlanmışsa terlemiş demektir.
mikuni kardeşim anladığım kadarı ile servis işi yapıyorsun hemde zamana karşı yarıştığını söylüyorsun motorsikletini nasıl kullandığını tahmin ediyorum yağmur, çamur.... demeden basıyorsun gaza ben bu işlerden pek anlamam ama bence yanlış bir seçim yapmışsın altındaki motor paket motoru değil computur tarzı motorların bu işler için uygun olmadığını biliyorum motor seçiminde yanlış bir karar verdiğin gibi yağ konusundada yanlış bilgi verme burası doğru bilgileri paylaşmamız gereken bir forum. sevgiyle kal kazazız sürüşler dilerim
HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......
Arkadaşım bu motor bi kere computur tarzı değil commuter tarzı ayrıca bence vitesli motorlar paket işi için gayet uygun asla scooterlar gibi şişme yapmaz bu tarz motorlar, bide bizim burda ankarada Cb125e'ler hep paketçilerin altında hususi kullanan hiç görmedim demekki sorun olmuyo.
Çiftkurtlar benim CB' ye de subap ayarı yaptı reverse, 18 TL de ayar dahildi zaten.
Bana ortalama 55-60 TL fiyat vermişlerdi hemen hepsi, yağı götürdüm zaten, yağ tıpa contası harici hiçbirşey de değişmeyince fiyat buralara kadar düştü.
Belki sende de öyle olacak bilemiyorum ki şimdi ne desem boş, başta 75-80 TL demişler baksana
Ben Temmuzdan beri 10-30 kullanıyorum terleme falan yok, hatta motor daha serin çalışıyor heryeri yağlanıyor ve ince yağ daha hızlı soğuyup dolaşıyor içeride, bende devirli kullanmadığımdan yağ koyduğum günki gibi çıkıyor!
Bence senin motorunda sızdırma başlamış olabilir Mikuni, hem çok kalın yağ kullanıyorsun Honda nın önermediği, hem de 1 Litre koymuşsun !
Önceden de buna benzer durumlar yaşayan arkadaşlar olmuştu, bence kullanım kılavuzuna bağlı kalmak en doğrusu olur :/
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
teknik işlerden anlamayan birisi olarak bu yağ değiştirme işini biraz araştırsam öğrenir miyim acaba? çok zor bir şey değildir herhalde bilen var mı?
bütün honda servisleri 125cc motorlara 1 litre yağ koyarlar. 10 senedir honda kullanıyorum, hiç 800 gram yağ koyan yetkili servise denk gelmedim. mehmet konşuk istanbulun en iyi ustalarındandır, bana 15 50 yağ daha iyi demişti.
vites pedalının altından doğru bak, motorun altında bir tane civata var, 12 yıldız ingiliz enektarıyla (anahtar) açıyorsun, motorun tam altındadır, zaten başka cıvata olmaz orada. ama vidayı sola doğru gevşeteceksin. sonra yağın iyice akmasını bekle, sonra cıvatayı yerine tak ama fazla sıkma. ondan sonra motorun sağına geç, yağ çubuğunu çıkart, huni veya sert parlak broşür kağıdını kıvır, ucunu bantla. sokakta dağıtılan broşürleri bilirsin işte, içinde yağın yapışmaması ve akması gerekiyor, bu kalitede jelatin kaplamalı kağıt işte... mevlüt şekeri koyulacak şekilde kıvırırız hani, betimleme yapamıyorum, anlayın işte.. ben hep öyle koyarım yağı.
r
Merhaba arkadaşlar iyi geceler bugün Bursa Gemlik'te 2 tane cb125 Beyaz 1 tane tvs apache sarı buradanmı acaba 3 motordu. Selamlaşıp geçtiler merak ettim herkeze kazasız sürüşler
Vallahi şu 800 ml yağ işini biride Bodrum'da Kıvrak Motor a anlatsın adam 1 lt diyor peygamber demiyor.Ben motoru aldım çok sevinçliydim ama Bodrum-Aydın-Bodrum yaptım, 80 e sabitledim, 3 gün kendime gelemedim(altıma 2 adet plastik sandalye yastığı koydum). Bende titreme mevcut 80 de başta yapmıyorda 30 km gidince başlıyor.Birde koltuk ve toto aşkı biliniyor(sertlik),bilerek aldım.
Bu yolculuk çok soğuttu açıkcası,ilk viteslerde çok seride uzun yok için hiç uygun değil.Yanlış anlaşılmasın gitmez demiyorum, canavar gibi gider ama uzun yol yapacaklara ah bi 250 lik alsaydım veya en azından Cbf 150 alsamdım dedirtir,çünki ona da binme fırsatım oldu temelli zevkimden oldum hani.
Bu koltuğu şöyle bir inceledim köpükten yapılmış içi sanırım,çok bilmem ama sünger değil midir koltuklar?Bu koltuğa kesin çözüm bulalım lütfen.Bulursak da paylaşalım.
Bir konuda daha danışmak istiyorum sanırım ferdinand ın arkadaşı yapmıştı, başka yerde de gördüm.Depodaki mavi etiketi sökmek istedim ama bi çukurluk oluyor, sanki bütün depo saydam kaplı gibi.Korktum bıraktım.Yapan, eden, bilen?
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
şimdi arabalarda o civataya karter tapası deniyor ve her yağ değişiminde o tapanın değişmesi tavsiye ediliyor. motorlarda böyle bir şey var mı yoksa o civatayı taksak tekrar bir sıkıntı olur mu? bir de o civatayı çok veya az sıkma sorunsalı var onu nasıl çözeriz, aslında paraya kıyıp bir tork anahtarı bile almayı düşündüm ama çok pahalı bir şey. göz kararı sıkıcaz artık o civatayı herhalde.
daha ilk değişmemde yaralandı cıvatası... her seferinde değişmek iyidir, değişmezsen bişey olmaz. honda bu modelde maden kalitesini çok düşük tutmuş. koltuk olayına gelince, çok dandik bir derisi var, ayakkabımı değdim yırtıldı altından sünger göründü.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)