Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Ağustos 2012, 05:33
#2741
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Pardon Ati
aynı anda yazdık sanırım mesajını görmemiştim.
Bu arada "0.8 US quarts = 0.757 liter" yapıyormuş. Bende bu yüzden 760 ml gibi bişey koydum, çubukta tam olması gerektiği yerde diye eklemedim sonradan da.
Aynı anda yazmışız Dediğin gibi 0.8 US quarts = 0.76 litre yapıyor ancak sanırım 4. maddedeki varsayılanda litre cinsinden olmalı, o da 0.8 demiş ki 0.8 litre olsa gerek.Neredeyse aynı.. Ben 0.8 litreyi tercih edeceğim.. Çünkü hem yanında verdikleri türkçe kitap, hemde vermedikleri ama benim isteyerek aldığım ingilizce kitap, türkiye, ukrayna ve avustralya için basılmış. İlk yağ için birşey diyemedim, fabrikadan öyle geliyor dedikleri için. Ancak bakım sonrası fazla yağ olursa kitaptaki ilgili maddeyi ve çubuktaki fazla yağ göstergesini, sen bu işten anlamazsın diye düşündüğünü hissettiren ustalara göstereceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:29 ----------
ferdinandd adlı üyeden alıntı
İstanbulda bugün yağmur vardı, pek çıkma taraftarı değildim ama sonbahar kışta deneyeceğime bi çıkayım erimem ya dedim
Lastiklerde inanırmısınız hiçbir sıkıntı yaşamadım, frende denedim, viraja da girdim, yeterli süratide yaptım !
Acaba yağmur yolu tamamen yıkadı diye mi bilemiyorum, kuru hava sürüşümden daha bi güven verdi bana
Cumartesi günü, motorumu ilk kullandığım ve 110 km yaptığım gündü. Kuru zeminide, yağmuru hatta doluyu bile yaşadım ve akabinde burada paylaştım. Lastiklerden çok korkutuldum, hatta satış yaparlarken bile lastiği değiştirmem önerildi ancak ben acemi ve hızlı gitmeme rağmen hiç sıkıntı yaşamadım.. Yol tutuşu çok iyiydi..
Reklamlar
-
13 Ağustos 2012, 05:45
#2742
ahmet köse kardeş ö fara o demiri nasıl yaptın cbflrin demiri yanılmıyorsam bilgi verirmisin lütfen çok güzel olmuş ,
4 teker insanın bedenini taşır...... 2 teker ise ruhunu taşır........
-
13 Ağustos 2012, 06:36
#2743
atiTheSun adlı üyeden alıntı
Aynı anda yazmışız
Dediğin gibi 0.8 US quarts = 0.76 litre yapıyor ancak sanırım 4. maddedeki varsayılanda litre cinsinden olmalı, o da 0.8 demiş ki 0.8 litre olsa gerek.Neredeyse aynı.. Ben 0.8 litreyi tercih edeceğim.. Çünkü hem yanında verdikleri türkçe kitap, hemde vermedikleri ama benim isteyerek aldığım ingilizce kitap, türkiye, ukrayna ve avustralya için basılmış. İlk yağ için birşey diyemedim, fabrikadan öyle geliyor dedikleri için. Ancak bakım sonrası fazla yağ olursa kitaptaki ilgili maddeyi ve çubuktaki fazla yağ göstergesini, sen bu işten anlamazsın diye düşündüğünü hissettiren ustalara göstereceğim.
Şuan kaç km desin ?
Hiç çubukla kontrol ettin mi, fazla mı görünüyor ?
Eğer fazlaysa erkenden çekersin 200 ml. Bende "0.8" senin söylediğin şekilde yorumladım aslında, zaten kılavuzda "üç aşağı beş yukarı" denmiş (approximately ) ,
bir de 760-770 ml gibi bişey koyduğumda çubukta tam olması gereken yerdeydi, bayağa bi yol yaptım ozamandan beri hep kontrol ediyorum 30-40 ml azmı koydum acaba diye,
çubukta hep doğru yerde. Bu sebeplerden hiçbir sıkıntı olmayacaktır diye düşünüyorum kendimce, içim rahat yani. 200... ml fazla yağdan kurtulalı motor resmen hafifledi
Bu arada yeni servis değişimine giden arkadaşlarda hep 0.8 L olarak değiştiriliyor. Sanırım hepsine toplu bir bilgi gitti, sende de sorun çıkmaz tahminim!
__________________________________________________ __________________________________________________
Ama servisin söylediği fabrikadan öyle geliyor olayı doğru olup eğer 1 L ise ... ...
Acaba rodaj yağı farklı özelliklerde diye bişey değişirmiki, bu yüzden mi 1000 km de bakıma çağırıyorlar hatta 500 de değilde
İşin şakası tabi de bi dönem sağlam paranoya oluştu bende, fena haykırdım arkalarından
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:16 ----------
İşin şakası dedimde doğru çıktı
Yağ değiştiriken 0.8 - Motor toplanırken 1.0 miş
Valla gülerek alaya alıp yazmıştım son üç cümlemi, ama doğruymuş bu bilgi
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
13 Ağustos 2012, 09:58
#2744
mavimotor adlı üyeden alıntı
o halde seni referans alabiliriz 20 25 kg az bi rakam değil anca o kadar doldurulur herhalde bi çantaya. kırılırsa da orjinal demirden tekrar alınır sonuçta. sonradan takılan demirler çok sırıtıyor. mondial de filan kırılıyormuş galiba ama bunda duymadık henüz.
Orijinal demirle bi sorun yaşamazsın. Ben motoru alınca çantayı orijinal demire taktım, 1000 bakımına kadar orijinal demiri ile kullandım. 1000 baımında granajıda korur diye demir taktırdım.
Bu arada ilk başta bir kaç servise sormuştum, onlarda orijinal demire takabilirsin bir şey olmaz demişlerdi.
-
13 Ağustos 2012, 12:57
#2745
arkadaşlar 2 seferdir depoyu fullüyorum 50 tl ile yaklaşık 350 km gidiyor ya nedendir ki motor 2300 km de genelde 90la gidiyorum yerine göre ama bu 2 seferdir yakıt arttı ya neden olabilirki
-
13 Ağustos 2012, 16:51
#2746
Sıfır alan arkadaşlar motorun garantisi nekadar yada kaç km?bide uzak yerden alan var mı?şimdi uzak yerin proble mi şu montajlayıp yollasalar nakliyede sıkıntı oluyor, kasasında yollasalar ben burda montajı yaptığımda garanti dışı kalır mı?
-
13 Ağustos 2012, 18:55
#2747
585858 adlı üyeden alıntı
Sıfır alan arkadaşlar motorun garantisi nekadar yada kaç km?bide uzak yerden alan var mı?şimdi uzak yerin proble mi şu montajlayıp yollasalar nakliyede sıkıntı oluyor, kasasında yollasalar ben burda montajı yaptığımda garanti dışı kalır mı?
bana km sınırı olmaksızın 2 yıl garantili dedi satıcı. nakliye konusunda fikrim yok. hondalar sadece ön tekeri ve aküsü takılmamış geliyor.. sen aküsünü ve ön tekerini taktıracaksın.. ara bi kaç honda bayisini, konuş. gerçi garanti başlangıcı için senden imza almaları gerekiyor sanıyorum. onu nasıl halledersiniz hiç fikrim yok..
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------
kdrsahin adlı üyeden alıntı
Orijinal demirle bi sorun yaşamazsın. Ben motoru alınca çantayı orijinal demire taktım, 1000 bakımına kadar orijinal demiri ile kullandım. 1000 baımında granajıda korur diye demir taktırdım.
Bu arada ilk başta bir kaç servise sormuştum, onlarda orijinal demire takabilirsin bir şey olmaz demişlerdi.
kaça taktırdınız? bana 110 dediler burada.. bende henüz taktırmadım..
-
13 Ağustos 2012, 18:59
#2748
atiTheSun adlı üyeden alıntı
kaça taktırdınız? bana 110 dediler burada.. bende henüz taktırmadım..
Ümraniye D&B Motorda 80 TL ye taktırdım
-
13 Ağustos 2012, 21:59
#2749
pendikteki güngör motoru nasıl bilirsiniz arkadaşlar? servisi satışı nasıldır sözlerinde dururlar mı orayı kullanmamı önerir misiniz ya da kullanan var mı o servisi?
-
13 Ağustos 2012, 23:40
#2750
-
14 Ağustos 2012, 00:25
#2751
korthy,motorun çok güzel maşallah nazar deymesin,o minderlerle hem konfor hemde sıfır titreşim sağlanırşehir içi gerek yok ama uzun yolda onlarsız olmaz kesinlikle...bu arada folyoları bende çıkarmıyacaktım ama bi süre sonra sıktı tabi eksozun üstü çizilsede carbon kaplamayla daha güzel bi görüntü sağlanır dedim çıkardım
-
14 Ağustos 2012, 02:30
#2752
Korthy adlı üyeden alıntı
Resimleri yükleyebilmişimdir umarım...
krom parçaların üzerindeki yapışkanları sökmedim, eee ne de olsa televizyon kumandasının kılıfını çıkarmadan kullanan ailelerden geliyoruz.
Mutfak sandalyesi minderleri çok kötü görünüyor ama inanın ne kadar kötüyse bir o kadar da rahatlar
Ben motoru alırken sökmüştük satıcıyla beraber. Sonra yapışıyor mu dedi, bişiler söyledi. söktük hemen.. Motor çok güzel, o siyah arabada çok güzel, çok sevdigim bir model, o da senin mi ?
Bu arada siyah bir kumaş alıp, minderleri validenize yada eşinize siyahla kaplatın. konforlu ama motoru biraz bozmuş..
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------
kdrsahin adlı üyeden alıntı
Ümraniye D&B Motorda 80 TL ye taktırdım
rekabetin tüketiciye olumlu katkısı.. :( teşekkürler..
-
14 Ağustos 2012, 11:18
#2753
Tesekkur ederim. Evet lacetti de benim. Tuplu olarak satiliyordu, simdi de cok az yakan bir motorum var artik. Bu benzin fiyatlariyla arabayla gezmek istiyorsan lpg liyi tercih etmelisin. Motor icin zaten diyecek birseyim yok ama ilk arastirmalarimda 600 cc lik motorlarin bir araba kadar yaktigini ogrendigimde cok sasirmistim. Her ne kadar surus keyfi onemli olsa da yuksek benzin fiyarlarindan dolayi binip gezemedikten sonra surekli tuketim hesabi yaptiktan sonra ne anlami var ki...
Biraz bozmus, hafif kalir sen insafliymissin yine evet, dedigin gibi bir cozum bulucaz artik.
-
14 Ağustos 2012, 15:59
#2754
Arkadaşlar son zamanlarda forumu çok takip edemediğimden birşey sormak istiyorum.
Motosikletim 4000km' ye gelmek üzere. İlk bakım olan 1000km bakımında cüzi bir ücret almışlardı motosiklet garanti kapsamında olduğundan(sanırım sadece değiştirdikleri yağın parasını aldılar, işçilik almadılar).
4000km bakımını yaptıran arkadaşlar serviste ne ödediklerini burada paylaşabilir mi ?
-
14 Ağustos 2012, 18:17
#2755
[QUOTE=atiTheSun;2777088]bana km sınırı olmaksızın 2 yıl garantili dedi satıcı. nakliye konusunda fikrim yok. hondalar sadece ön tekeri ve aküsü takılmamış geliyor.. sen aküsünü ve ön tekerini taktıracaksın.. ara bi kaç honda bayisini, konuş. gerçi garanti başlangıcı için senden imza almaları gerekiyor sanıyorum. onu nasıl halledersiniz hiç fikrim yok..[COLOR="Silver"]
bende ankara bora motordan almayı düşünüyorum.2 yıl garanti iyiymiş.sadece tekerler akümü yoksan aynalar koltuk felanda var mı.ben bundan önce bi mondial alıp birleştimiştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:15 ----------
atiTheSun adlı üyeden alıntı
bana km sınırı olmaksızın 2 yıl garantili dedi satıcı. nakliye konusunda fikrim yok. hondalar sadece ön tekeri ve aküsü takılmamış geliyor.. sen aküsünü ve ön tekerini taktıracaksın.. ara bi kaç honda bayisini, konuş. gerçi garanti başlangıcı için senden imza almaları gerekiyor sanıyorum. onu nasıl halledersiniz hiç fikrim yok..
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------
kaça taktırdınız? bana 110 dediler burada.. bende henüz taktırmadım..
bende ankara bora motordan almayı düşünüyorum.2 yıl garanti iyiymiş.sadece tekerler akümü yoksan aynalar koltuk felanda var mı.ben bundan önce bi mondial alıp birleştimiştim.
-
14 Ağustos 2012, 23:59
#2756
585858 adlı üyeden alıntı
bende ankara bora motordan almayı düşünüyorum.2 yıl garanti iyiymiş.sadece tekerler akümü yoksan aynalar koltuk felanda var mı.ben bundan önce bi mondial alıp birleştimiştim.
koltuk takılıydı, aynaları unutmuşum, aynaları takıyorlardı, kutu içinde geliyor.. avadanlık falanda kutu içinde geliyor..
-
15 Ağustos 2012, 00:15
#2757
atiTheSun adlı üyeden alıntı
koltuk takılıydı, aynaları unutmuşum, aynaları takıyorlardı, kutu içinde geliyor.. avadanlık falanda kutu içinde geliyor..
Teşekkürler...
-
15 Ağustos 2012, 00:24
#2758
kdrsahin adlı üyeden alıntı
Ümraniye D&B Motorda 80 TL ye taktırdım
Baktım benim top case'in tablasını demire baglayan topcase çengellerinden biri düşmüş.. Digerleri gevşemiş. tam oturmuyor, olanda olmuş..
biraz zahmetli geliyor bu motor işleri şimdilik. arabayı çekiyorum önce. (arabayla motorun güvenligini saglıyorum). sonra motorun üstündeki çadırı çıkarıp arabanın bagajına atıyorum. sonra alarmlı disk kilidi ile zinciri söküp arabanın bagajına yada top case'e atıyorum. sonra dizlikte, monttu, kasktı, eldivendi arabanın bagajından çıkarıp giyiyorum. bagajdan çıkardıgım çantayı motora takıyorum demeyi unuttum..
sonra bakıyorum vida düşmüş, şimdi çantayı arabayla götürüp honda ya bırakıcam, sonra geri dönüp arabayı bırakıp motoru alıp hondaya gidicem.. gene iş çıktı bana..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------
sahin hocam, neden senin iletinin altına yazdım. şimdi gidip 110 lira çanta demirine vericem, o yüzden yazdım.. hiç canım para harcamak istemiyor, ne güzel kendi demiri ile idare edecektim..
-
15 Ağustos 2012, 11:52
#2759
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
15 Ağustos 2012, 20:41
#2760
karaturkmen adlı üyeden alıntı
arkadaşlar 2 seferdir depoyu fullüyorum 50 tl ile yaklaşık 350 km gidiyor ya nedendir ki motor 2300 km de genelde 90la gidiyorum yerine göre ama bu 2 seferdir yakıt arttı ya neden olabilirki
slm hidayet bende antalyadan atilla valla ben daha ilk depoyı bitiremedim suan 460kmde ve daha yedege düşmedi ama çok sıkıstırmıyorum motoru ara ara 100 yapıyorum sonrasında 60 70 km ile dolasıyorum sibop ayarı yapdılarmı senin motora genelde sibop ayarından sonra motor yakıtları artıyoda bi önceki motorumda öyle olmusdu yada petrolünü değiştir ben full petroldan alıyorum gayet güzell
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)