Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
12 Ağustos 2012, 20:38
#2721
Reklamlar
-
12 Ağustos 2012, 23:53
#2722
Negüzel gezmişsin abi ya
Gezip fotoğraf, video paylaşan arkadaşların emeğine sağlık bildiğim motosiklet ile yapılan gezileri izlemek başka bi keyifli oluyormuş
İstanbulda bugün yağmur vardı, pek çıkma taraftarı değildim ama sonbahar kışta deneyeceğime bi çıkayım erimem ya dedim
Lastiklerde inanırmısınız hiçbir sıkıntı yaşamadım, frende denedim, viraja da girdim, yeterli süratide yaptım !
Acaba yağmur yolu tamamen yıkadı diye mi bilemiyorum, kuru hava sürüşümden daha bi güven verdi bana
Ön tekerlekten paçalara 10 cm kadar ayrı bi ıslaktı, sanırım geçtiğim birikintilerden sıçrayanı tamamen koruyamıyor çamurluk o durumu sevmedim
Kask camına diğer araçların yoldan sıçrattığı uçuşan buharımsı sular görüntüyü nerdeyse bi ara tamamen kapattı Sağda durup sildim!
Yağmur yağarkenki ıslanmalarda sorun yok
130 küsur km yol yaptım, yarısına yakını yağışlıydı sonrasında durdu yağmur fakat yerler hep ıslak ve birikintiliydi.
Yağmurda motosiklet daha da keyifli geldi nedense
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
13 Ağustos 2012, 00:02
#2723
;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:00 ----------
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
cb yollarda ohh miss
üstad bende bayramda bi uzun yol düşünüyorum ozaman bende uzun yol tecrübelerimi aktarırım
o yolu sert koltukla yapmakta cesaret ister,inşallah sorun yoktur
uzun yolda kesinlikle minder şart
güzel gezmişsiniz tekerine sağlık
fotolar için sağolasın yanlız o nasıl bi sıcaktır öyle motorun 80 yaptığına duva et
şimdi 125lik motorda sürekli 100 sabitleme kuvvetini aramayın derin yolun rüzgarın durumuna göre değişir hızınız ama okadar da kuvvetsizlik hissetmemeniz lazım büyük ihtimal bakımdan sonra değişir...
birde şu var eğer yağınız servisin koyduğu gibi 1 litre ise bu motoru çok zorluyor bakımda kesinlikle 800 ml yağ koydurun ve ölçtürün
son olarak o arka çanta demirini nerden aldınız bulamadım ondan bizim motora göre,aşağıya kadar uzun olandan var heryerde...fiyatı ve nerden aldığınızı söylerseniz sevinirim
oyle de ınsan gıtmek ıstıo akıo yol motor gıdemıo vıbrasyon artıo zaten ama sabıt 100km yol yaptım arlıksız seleden bı sıkıntı yasamdıom gıt gıde yumusuyor sele yanı.
yag konusuna dıkkat edıcem..
demırıde alrıken taktırdım fıyatı konusunda bı bıldım yok yanı yuvarlattım paazarlıkla hepsını aldım canta demır plaka vs 4080 tl e ama gazıosmanpasa cıftkurtları arıyabılrısn bunun ıcın ;)
-
13 Ağustos 2012, 00:17
#2724
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
O arka çanta demirini nerden aldınız, bulamadım ondan bizim motora göre, aşağıya kadar uzun olandan var heryerde...fiyatı ve nerden aldığınızı söylerseniz sevinirim
Evet ÇiftkurtlarMCM' de bu modelden var Mücahit bi ara sor fiyatı, bende bilmiyorum
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
13 Ağustos 2012, 01:29
#2725
Merhaba
Ben de motorumu kusadasi mnr motordan gecenlerde aldim ilk motorum bu arada, ilk benzinimi motorum geldigi gun opetten aldim. Bugun 460 km de motor yedek depoya gecir beni diye teklerken tam da opetin yanina gelmistim tekrar doldurdum. Motor gerçekten az yakiyormus ama sanirim rodajda oldugundan bahsedilen 2 lt seviyesine birkac bin km sonra dusecek. Selenin sertliginden cok sikayetciyim, kusadasi sanayide bir yere sordum 80 tl ye sungerini degistiririm ama guzel olmaz dedi, izmir e dondugumde orada yaptirmayi dusunuyorum. Simdilik sandalye minderiyle geziyorum. Gercekten utanc verici. Motorumun bir de benzin deposunun oynamasindan dolayi ses cikarma problemi var ama 1000 km bakimina goturdugumde cozerler diye umut ediyorum. Sele, depo ciyaklamasi disinda hicbir problem yok, vites gecisleri gidisi ve sessiz calismasi cok guzel.
Kullanma kilavuzunda yag icin 800 ml mi yaziyor? Eger oyleyse ilk yagini motoru bayide toplarken mi koyuyorlar? 1000 km bakimini yaptiranlarin yaglari kac ml cikmis bilen var mi?
Haa bir de unutuyordum soylemeyi, motor yazlikta duruyor haftasonu kullaniyorum, her cuma aksami motora binebilmek icin is cikisi kusadasina geliyorum ama ilk calistirmam uzun zaman aliyor, jigle cekili calistiriyorum ama yine de ilk gaz verdigimde stop ediyor, ertesi gun bir problem olmuyor, sanirim bir problem degildir.
Fotograflari cektim , minderli olanlari paylasmaktan utaniyorum , nasil fotograf paylasildigini ogrenene kadar sanirim utancim gecer.
Herkese sevgiler,saygilar
-
13 Ağustos 2012, 01:46
#2726
Birde cb nin dikiz aynasi konusundaki dusuncelerimi aktarmak istiyorum gecen trafikte aralardan kaciyodum ayna bi arabanin aynasina ufak bi dokundu ve bi baktim catlamis .yine activayla giderken saga sola pata kute vuruyorum hic bisey olmuyo aynalar cok narin dikkat edin
-
13 Ağustos 2012, 01:55
#2727
Motoru teslim almadan önce yağ durumunu sordum, 1 lt koyulur dediler. Hatta yag çubugunu söküp kontrol ettirdim, üst sınırı geçmişti. Bu yağı fabrika koyuyor dediler. Bu sözün üzerine birşey diyemedim. Ancak 1000 bakımında çubuktan kontrol ettirip, neden fazla yağ koydunuz diye sorarım.
Türkçe kitapta 76. sayfada, ingilizce kitapta 77. sayfada 4. madde de yazıyor.
4. Karteri, tavsiye edilen seviyede motor yağı ile doldurun; yaklaşık: 0.8 (0.8 US qt, 0.7 Imp qt)
fotoğraf paylaşmak için tinypic.com 'a gir, fotonu upload et ve oradaki message board seçenegi ile uygun link'i al. (Message board seçeneği, forumlarda sayfayı kasmadan fotonun görünmesini sağlayacak boyutlandırmayı yapar). Link, [ I MG]...[/I M G] şeklindedir. onu, fotografın görünmesini istediğin yazının altına üstüne kopyala..
-
13 Ağustos 2012, 02:03
#2728
Korthy adlı üyeden alıntı
Ben de motorumu kusadasi mnr motordan gecenlerde aldim ilk motorum bu arada, ilk benzinimi motorum geldigi gun opetten aldim. Bugun 460 km de motor yedek depoya gecir beni diye teklerken tam da opetin yanina gelmistim tekrar doldurdum. Motor gerçekten az yakiyormus ama sanirim rodajda oldugundan bahsedilen 2 lt seviyesine birkac bin km sonra dusecek. Selenin sertliginden cok sikayetciyim, kusadasi sanayide bir yere sordum 80 tl ye sungerini degistiririm ama guzel olmaz dedi, izmir e dondugumde orada yaptirmayi dusunuyorum. Simdilik sandalye minderiyle geziyorum. Gercekten utanc verici. Motorumun bir de benzin deposunun oynamasindan dolayi ses cikarma problemi var ama 1000 km bakimina goturdugumde cozerler diye umut ediyorum. Sele, depo ciyaklamasi disinda hicbir problem yok, vites gecisleri gidisi ve sessiz calismasi cok guzel.
Kullanma kilavuzunda yag icin 800 ml mi yaziyor? Eger oyleyse ilk yagini motoru bayide toplarken mi koyuyorlar? 1000 km bakimini yaptiranlarin yaglari kac ml cikmis bilen var mi?
Haa bir de unutuyordum soylemeyi, motor yazlikta duruyor haftasonu kullaniyorum, her cuma aksami motora binebilmek icin is cikisi kusadasina geliyorum ama ilk calistirmam uzun zaman aliyor, jigle cekili calistiriyorum ama yine de ilk gaz verdigimde stop ediyor, ertesi gun bir problem olmuyor, sanirim bir problem degildir.
Fotograflari cektim , minderli olanlari paylasmaktan utaniyorum , nasil fotograf paylasildigini ogrenene kadar sanirim utancim gecer.
Herkese sevgiler,saygilar
Yok yahu utanılacak bişey değil ki Ayrıca minder kullandığınız için gittikçe yumuşayamıyor olabilir mi
Şehir içi ufak yolculuklarda mindersiz binin bence 1000 km bakımı sonrası tekrar değerlendirirsiniz sele süngeri değiştirmeyi.
Bayağa bi fark oluyor bence !
İlk çıkan yağın miktarını bilmiyorum ama toplarken koyuyorlarsa 1000 ml çıkar büyük ihtimal :/
Normalde 750-800 ml arası ideal, yağ çubuğunu kılavuzdaki belirtilen ön hazırlık sonrası bi kontrol edin, belli oluyor fazla mı değil mi !
Depo ciyaklaması denen şeyi ben yaşamıyorum ama çok duyuyorum, acaba depo kapağının naylonu tam sökülmediğinde çıkan o cırr cırr sesmidir
Koruyucu naylon sökülünce tamamen kesiliyor ! Arkadaşın bahsettiği ses o ses midir ???
İlk 500-600 km bende de olmuştu gaz açtığımda stop etme, bu sanırım rolanti devrini arttırmayan herkeste oldu.
Bir hafta yattıktan sonra çalıştırırken 3-5 dk rolantide çalışsın motosikletiniz, ısınınca bişey kalmıyor.
1mm-2mm gibi gaz açarak biraz daha hızlı ısıtabilirsiniz, bu şekilde de stop etmez Zaten bu durum hemenhemen bikaçyüz km sonra kalkacak ortadan
___________________________
http://www.hizliresim.com/ şu siteden, "Dosya Seç" tıklayın yükleyeceğiniz fotoğrafı bilgisayarınızdan bulun "AÇ" tıklayın ve "ŞİMDİ YÜKLE" ye basın 2-3 saniye sonra size kodlar verecek !
Bu kodlardan - "Forumlar: (bbcode)" a karşılık gelen beyaz kutucuktaki kod u ( [url=http://... gibi başlar ) sağ tuş ile kopyalayın, forumdaki cevap yazdığınız alana yapıştırın, Hepsi bu
[SIZE=1]---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------[/SIZE]
atiTheSun adlı üyeden alıntı
fotoğraf paylaşmak için tinypic.com 'a gir, fotonu upload et ve oradaki message board seçenegi ile uygun link'i al. (Message board seçeneği, forumlarda sayfayı kasmadan fotonun görünmesini sağlayacak boyutlandırmayı yapar). Link, [ I MG]...[/I M G] şeklindedir. onu, fotografın görünmesini istediğin yazının altına üstüne kopyala..
Pardon Ati aynı anda yazdık sanırım mesajını görmemiştim.
Bu arada "0.8 US quarts = 0.757 liter" yapıyormuş. Bende bu yüzden 760 ml gibi bişey koydum, çubukta tam olması gerektiği yerde diye eklemedim sonradan da.
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
13 Ağustos 2012, 02:04
#2729
cgrdgryl adlı üyeden alıntı
Birde cb nin dikiz aynasi konusundaki dusuncelerimi aktarmak istiyorum
gecen trafikte aralardan kaciyodum ayna bi arabanin aynasina ufak bi dokundu ve bi baktim catlamis .yine activayla giderken saga sola pata kute vuruyorum hic bisey olmuyo aynalar cok narin dikkat edin
Sanada denk gelmiş olabilir yada süratli vurmuşsundur ben aynayı kackere arabaların dikiz aynasına vurduğumu bilmiyorum ama şu ana kadar sağlam allaha şükür seninki narin noktaya gelmiş herhalde
-
13 Ağustos 2012, 02:06
#2730
Verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim, deponun saga sola hareket etmesinden dolayi ses cikiyor, yolda giderken dizlerimle sikistirdigimda ses gidiyor. Ben en iyisi yagini erken degistirteyim, hem de basinda durur 800 ml yag koydururum.
-
13 Ağustos 2012, 02:08
#2731
cgrdgryl adlı üyeden alıntı
Birde cb nin dikiz aynasi konusundaki dusuncelerimi aktarmak istiyorum
gecen trafikte aralardan kaciyodum ayna bi arabanin aynasina ufak bi dokundu ve bi baktim catlamis .yine activayla giderken saga sola pata kute vuruyorum hic bisey olmuyo aynalar cok narin dikkat edin
Çokmu sıkı acaba vidaları ?
Bende bikaçkez transporter tarzı minibüslerin aynalarına taktım aynaları ama çatlama kırılma olmadı, hemen toplanıyor zaten!!!
Çok mu süratliydiniz ki :/
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
13 Ağustos 2012, 02:13
#2732
Korthy adlı üyeden alıntı
Ben de motorumu kusadasi mnr motordan gecenlerde aldim ilk motorum bu arada, ilk benzinimi motorum geldigi gun opetten aldim. Bugun 460 km de motor yedek depoya gecir beni diye teklerken tam da opetin yanina gelmistim tekrar doldurdum. Motor gerçekten az yakiyormus ama sanirim rodajda oldugundan bahsedilen 2 lt seviyesine birkac bin km sonra dusecek. Selenin sertliginden cok sikayetciyim, kusadasi sanayide bir yere sordum 80 tl ye sungerini degistiririm ama guzel olmaz dedi, izmir e dondugumde orada yaptirmayi dusunuyorum. Simdilik sandalye minderiyle geziyorum. Gercekten utanc verici. Motorumun bir de benzin deposunun oynamasindan dolayi ses cikarma problemi var ama 1000 km bakimina goturdugumde cozerler diye umut ediyorum. Sele, depo ciyaklamasi disinda hicbir problem yok, vites gecisleri gidisi ve sessiz calismasi cok guzel.
Kullanma kilavuzunda yag icin 800 ml mi yaziyor? Eger oyleyse ilk yagini motoru bayide toplarken mi koyuyorlar? 1000 km bakimini yaptiranlarin yaglari kac ml cikmis bilen var mi?
Haa bir de unutuyordum soylemeyi, motor yazlikta duruyor haftasonu kullaniyorum, her cuma aksami motora binebilmek icin is cikisi kusadasina geliyorum ama ilk calistirmam uzun zaman aliyor, jigle cekili calistiriyorum ama yine de ilk gaz verdigimde stop ediyor, ertesi gun bir problem olmuyor, sanirim bir problem degildir.
Fotograflari cektim , minderli olanlari paylasmaktan utaniyorum , nasil fotograf paylasildigini ogrenene kadar sanirim utancim gecer.
Herkese sevgiler,saygilar
O depo ciyaklamasını ben yaşıyordum azaldı. servise söyledim tepoyu kayışlar ttuyormuş harekete yapılaçak birşey yok ciyaklamayıda cözemediler yağ temizleme spreyi falan sıktı cözülüyo ama bi müddet sonra yine başlıyor gıcır gıcır ötüyor ilk başlarda ama motor şunan 1900 km civarında baya kesildi gıcırtı depo yerine alıştıkca tamamen kurtuluçaksın yani o gıcırtıdan bende öyle oldu.
-
13 Ağustos 2012, 02:19
#2733
Korthy adlı üyeden alıntı
Verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim, deponun saga sola hareket etmesinden dolayi ses cikiyor, yolda giderken dizlerimle sikistirdigimda ses gidiyor. Ben en iyisi yagini erken degistirteyim, hem de basinda durur 800 ml yag koydururum.
Ramazan abimiz ( TEKTEKER_RAMÇO ) deponun sallanmasını önlemek için deponun oturduğu yüzeye silikon sıkan bi servisten bahsetmişti bizim başlıkta, epey oluyor, hangi sayfada olduğunu bilmiyorum,
ses şikayetinden dolayı yapılan bi işlemmiydi onu da bilemiyorum. Denk gelirsem o yazıya tekrar paylaşırım!
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
13 Ağustos 2012, 03:30
#2734
Arkadaşlar çanta için neden demire ihtiyaç duyuluyor? kendi orjinal demiri de sağlam gibiydi sanki kırabilen duydunuz mu hiç?
-
13 Ağustos 2012, 03:42
#2735
mavimotor adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar çanta için neden demire ihtiyaç duyuluyor? kendi orjinal demiri de sağlam gibiydi sanki kırabilen duydunuz mu hiç?
Ben orjinal demirine 20-25 kg yükleyip 500 km civarı yol yaptım.
He sağlıklı değil tabi ! Neden derseniz çantanın taşıması öngörülen maksimum ağırlık çantanın bilgilerinde "6 kg" olmalı denmiş, orjinal demirin üstünde de maksimum "3 kg" yazıyor.
Ben kendi riskimi aldım ve kullandım. He sonradan takılan demir 100 kg taşısa da, çanta zaten 6 kg fazlası için garanti vermiyor ( profesyonel ve metal strüktüre sahip çantalar daha fazla tabiki! )
Bir de kuyruktaki grenajı korumak için tercih ediyor sanırım arkadaşlarımız.
Motosiklete daha tok bir hava kattığını düşünerek tercih eden arkadaşlarımızda var ( bende yakıştırıyorum )
Orjinal demirin kırıldığını bende hiç duymadım bu arada
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
13 Ağustos 2012, 03:52
#2736
o halde seni referans alabiliriz 20 25 kg az bi rakam değil anca o kadar doldurulur herhalde bi çantaya. kırılırsa da orjinal demirden tekrar alınır sonuçta. sonradan takılan demirler çok sırıtıyor. mondial de filan kırılıyormuş galiba ama bunda duymadık henüz.
-
13 Ağustos 2012, 04:08
#2737
deniz95 adlı üyeden alıntı
Babam 2.el honda cb yerine 0 asya legend wind 150 almaya karar verdi.Deneyen var mıdır ya da bu konuyla ilgili bu şekilde bol sayfalı yazılar var mıdır?Teşekkürler
dostum o motora bindim küçük bir tur attım. hondaya veya muadiline hiç binmemişsen motor gayet güzel gelebilir. ancak hondayla kıyasladığımda vites geçişleri sertti. motor sıcakken bile 3-4 kez basarak çalıştırabildim. hondada soğuk motorda taş çatlasa 2 kez ve usulca basmam yetiyor. vites geçişleri sert debriyajı sert. göstergeleri beğenmedim özellikle vites göstergesi çok kalitesiz duruyor. ama gidişi fena değildi. motorun sahibi titreşimin biraz fazla olduğunu söyledi ben hız yapmadığım için farketmedim. binilmez demiyorum kesinlikle binilir ancak hondaya daha zevkle binilir.biri palio biri polo gibi düşün.
ama bana sorarsan her zaman japon derim ve ikinci el CB derim.
-
13 Ağustos 2012, 04:40
#2738
mavimotor adlı üyeden alıntı
o halde seni referans alabiliriz 20 25 kg az bi rakam değil anca o kadar doldurulur herhalde bi çantaya. kırılırsa da orjinal demirden tekrar alınır sonuçta. sonradan takılan demirler çok sırıtıyor. mondial de filan kırılıyormuş galiba ama bunda duymadık henüz.
Abi sonra, seni referans aldık kırıldı mevzuu olmasın gözünü seveyim
Ama abarttığımı düşünmüyorum 10+10 kg dambıllarım o çantadan kesinlikle çok daha hafifti.
Hadi çanta kolay tutulamıyor falan diyelim, bu yüzden iyice ağırmış gibi oluyor, resmen zor taktım yuvasına 20-25 kg dan az kesinlikle değildi bence.
Şimdi ben bu ağırlıkla İstanbul - Bursa yaptım, birde şehir içi turları falan, hep yağ gibi yollardı, sert çukurluklarda, eğri büğrü yada toprak yollarda ne olur bilemem
Ama bana sorarsan yollar berbat olsa bile 20-25 kg ağırlıkla, çanta klipsleri kırılır, yine de demir sağlam kalır gibi geliyor.
Neden derseniz
Yola çıkmadan önce arka kuyruktan, demirden motoru bi tarttım şöyle kırılacaksa elimde kalsın bari, laptop, fotoğraf makinesi herşeyim içinde yazıktır diye banamısın demedi,
sonra orta sehpada, arkadaşım da tuttu motoru şöyle bi üstüne çıktım demirin yine banamısın demedi e bi zahmet şu çantayıda taşısın deyip doldurdum çantaya ne varsa
Kırılsaydı sırt çantamla gidecektim, döndüğümde de siyah korumalıklı olandan almaktı hayalim e tabi suya düştü şimdilik Yani benden testi geçti abi o demir
Ama şimdi varır bişey olacağı tutar, nolur benden bilmeyin, üzülürüm
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
13 Ağustos 2012, 05:18
#2739
Kırılacak olursa senden tahsil ederim artık parayı
-
13 Ağustos 2012, 05:24
#2740
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)