depodaki ses e silikonlu çözüm var arkadaşlar... konuşuk motor depodaki ses i silikon sıkarak çözmüş ama ben incelemedim daha neresine sürmüsse.....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
kendimi tuttum tuttum da bukadar da sallanmaz ki kardeşim,hani utanmasanız tekerlekli vibratör diyeceksiniz. orta sehpadayken gaz verdiğinde titreşimden gezen motorlar için ne yorum yapıyosunuz acaba?
benim motorum 1800 km de,ve hiç titreşiminden rahatsız olmadım,bakın titreşim yok demiyorum rahatsız olmadım diyorum.
bu bok atma çabası neden anlamış değilim? motosiklet benim için cıvata yığını, R1de öyle CB125 te.
çinli tel maşa motorlar 2960 tl ye satılıyor http://www.asyamotor.com.tr/?page=urun-detay&id=35 ve gelmiş bu motora pahalı diyorsunuz? şimdi bu motor yerine 500 tl daha verip honda almak salaklıksa kabul ediyorum salak olduğumu,lakin 500 tl kar edicem diye çinli bi motor alıp (üstelik asya) bir dünya sıkıntı yaşamak salaklıksa buyrun hodrimeydan.
hepimiz altımızdaki motorların ZX10 yada hayabusa olmadığını biliyoruz,bazı kimseler yorum yaparken best model of the word seçmediklerini unutmasınlar ve kendilerini ''bugun ne giysem'' programının gay jurilerinin yerine koymasınlar.
motor bu,mantık basit, çin malı yerine 500 tl daha verip honda aldık,buzdolabı uğur mondial yada müşterisini ve servislerini bile illalah ettiren,1 ayda orası burası paslanan asyalardan almadık işte daha ne?
Karadeniz - Giresun.
Çinli commuter'ların şasesini tel maşa diye kötülüyosunuz hep ama ben çinlilerin eşdeğeri japon motorlarla arasında bir fark göremiyorum. Normal kullanımda yada ağır kullanımda sorun çıkarması mümkün değil. Mondial'in mobilet'ini resmen motocross diye kullandım 7 bin km'yi geçti kırılan dökülen bir yeri yok.
Mondial 150KN
Honda CGL
Yamaha YBR
CB125'in şase fotoğrafı varsa da koyun görelim tel maşadan ne farkı varmış.
şase resimlerine bakarak mı karar veriyosun nekadar sağlam olduklarına? yada 7 bin km kullanım sonucunda mı? super vallahi seni exper yapmak lazım ben ömrümde böyle bir yetenek görmedim.
ben asya motor servisinde de gidip yardım ediyorum söküyorum takıyorum, diğer birçok çinlilerin servisinde de yadım ettim bir sürü motor söktüm taktım,forum takip edenlerde bilir kendi çin malı motorumuda komple söküyordum şaseden ayırıyordum tekrar topluyordum,forumdan ismail abiyle hyosung gt 250R ımıda söktük evimin altında, arkadaşımın kawasaki ninjasını da kendi garajımda orasını burasını söküp takıyorum, bu yorumları yaparken netten şase fotoğraflarına bakıp yada bi çinli motorla 7 bin km yol yapıpta yazmıyorum, 7 bin km deki bir motor benim için neredeyse sıfıra yakındır ;) bahsettiğin cg ler ybr arasında 30 bin 40 bin km leri aşıpta motoruna anahtar deymeyen bir sürü motor var sen gelmiş 7 bin km kullandım hiç biyeri kırılmadı diyorsun
Karadeniz - Giresun.
dün tırnak çektirmek zorunda kaldım 15 gün binemeyeceğim.
arkadaşlar bu şase konusunda görsel karşılaştırma yapan arkadaş büyük saçmalamış.malzemenin neden yapıldığını biliyomusun arkadaşım sen önce onu tartışalım.neyi savunuyosun resimle.zc 150 nin şasesi kolumdan kalın ama sert bi çukurda ikiye bölünene mutlaka rastlamışsındır.malzemenin yanısıra şasenin esneme şekline göre bağlantı açıları ve bağlantı yerleride çok önemli.ağırlık merkezide önemli.bişeyi savunurken somut deliller önemlidir.honda ve yamaha elmas tip çelik şasi kullanır örneyin.
Fark var elbet de tel maşa dediğiniz şeyden çok da farklı değil yani onu demek istedim, ayrıca bütün çinlilerde aynı şaseyi kullanmıyolar mesela benim en son aldığım motorumda YBR şasesine çok benzer bi şase var.
Bence şasenin maşa boynu sağlamsa gerisi çok da önemli değil. En çok tork binen yeri orası çünkü.
şase konusunda yamaha tt 600 e modelini incelerseniz çoğu yeri işaret parmağınız kadar incedir ve inanılmaz cılızdır.şimdi bana biri bunun dandik olduğunu anlatsın.600 cc hacminde kendini fazlasıyla kanıtlamış büyük bi cross segmenti bi motosiklettir taş gibidir.veya bmw gs 1200 e bi göz atın isterseniz inanılmaz incedir fakat özel alaşım metallerden ve yüksek mühendislik taşıyan bağlantı açılarına sahiptir 300 kg a yakın boş ağırlık ve bi okadarda yük taşımaya hazırdır.
---------- Post added at 17:46 ---------- Previous post was at 17:41 ----------
tamam o zaman ben şunu gözlemledim resimlerdeki şaseleri ön ve arka bölüm olarak incelediyinizde çin malı olanın tek bir noktadan kaynaklı olarak bağlı olduğunu görüyorum ve pas görüyorum diyerlerinde ise arkaya kadar uzanan bütün bi parçanın üzerine iki ayrı noktadan destek görüyorum.koltuk kısmının başladığı noktadaki bağlantılar herşeyi anlatıyor
---------- Post added at 17:51 ---------- Previous post was at 17:46 ----------
hatta hondanın motor bloğuna uzanan ana parça yassılaştırılmış yuvarlak olmayan bi parça yamulma ihtimali yok gibi.taş gibi dedikleri bu sanırım.ben hiçbir motoru kötülemiyorum ama farklarıda görmek lazım
evet arkdaslar 2 gunde 200 km yapmısmı bırbırımızı rodajlıyoruz kereta ıle yarın sabah Allah ızın verırse ızmıte gıdıcem hem zıyaret hem rodaj makstlı yol sanırım bıraz uzun surucek 60-70 olarak bakarsak ama olsun olay yolu kısaltmak degıl zaten motorun uzerınde olabılmek bence. bırde sanırm vıtes aralıgını uzun tutuyorum motorun bagırmasımı desem sankı on lastıgın surtme sesı tarzı bı ses cıakrıyor hosuma gıtmıo:s son olarak hız gostergesının uzerındekı vıtes aralıgını ben ndn tutturamıorum yanı 3 yazan yerde bn belkı 4 yapıorum sırf motor bagırmasın gazı tam yesın devrı alsın dıye bnde mı bı sıkıntı war arkdaslar?
Mücahit özellikle ilgilendiğin için, "würth sabesto hhs dry lube" zincir yağını, sahibinden den aldım,29.50 TL ye kargo dahil, o yüzden koli ile alım yapmama gerek kalmadı, sen de bu şekilde temin edebilirsin.
Satıcının elinde 60-70 tane daha var yanlış hatırlamıyorsam, ürün gayet iyi kolilenmiş tertemiz ulaştı elime, kargo nerde diye girdim yolladım diye mesaj atmış satıcı ilgilide biri zaten msj okudum 10 dk sonra geldi ürün :D
Bu arada benzin konusunda huylandım sık sık denetlenirken gördüğüm kabataştaki PO istasyonuna gittim,
bi önceki fullememde "başka bi mahalle benzinliğinden" 410 km geçip 55 TL benzin aldım şimdi ise 480 km geçtim yedeğe düşmedi ana depoda bitmedi 42 TL benzin sığdırabildik ( bikaç damla taştı )
Kendimce çıkardığım sonuç = Benzinlik çok farkediyo !
sen doğrusunu yapıyosun arkadaşım o göstergedeki vites aralıkları o viteste yapabileceğin en son noktayı gösteriyor, yani 3 e geldin mi 3. viteste en son gelebileceğin nokta o ve 3 e geldin mi 4. vitese atmak zorundasın ama rodaj da olan bi motosikleti o aralıklarda kullanmayın bi vitesin çıkabileceği en son noktayı gösteriyor
Bi yere gitmek için arabaya binilir, motora binmek için her yere gidilir...:cat:
Arkadaşlar bu hondanın sitesinde cb 125 e 3650 yazıyor, peşinde pazarlık oluyormu.Birde diyelimki motoru aldık plaka ruhsat felan çıkaran arkadaşlarımız vardır, fiyatı tam olara ne tutuyor?
o göstergedeki aralıkları devir kesici olarak düşün =) oraya gelmeden bir üst vitese atmalısın ama rodajdaki motorda bu geçerli değil,60km son hızı geçmemen gerekiyor rodajda buna bağlı olarakta düşük devirde kullanman lazım yani şöyle ki, 5. vites 60 km ile giderken devir kaç ise, 1,2 3 yada 4. viteste de maximum çıkacağın devir o olmalı.ben 3 yazan yerde 5 e atıyodum.rodaj bitince oturmaya başlıyor motor,ben daha anca alıştım motora motorda bana km 1800 lere gelmiştir
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------
var tabiki, ben 3600 tl ye almıştım çünkü izmitten aldım ama istanbuldan alanlar 3320 tl ye fln aldılar pazarlıkla D&B motors dan, bide ben yine izmitte plaka ruhsat işlerine 320 tl vermiştim istanbulda çok daha ucuza hallediyorlar. yani sen sen ol benim gibi insanlara güvenipte sağdan soldan fiyat almadan motor almaya kalkma =)
Karadeniz - Giresun.
var tabiki, ben 3600 tl ye almıştım çünkü izmitten aldım ama istanbuldan alanlar 3320 tl ye fln aldılar pazarlıkla D&B motors dan, bide ben yine izmitte plaka ruhsat işlerine 320 tl vermiştim istanbulda çok daha ucuza hallediyorlar. yani sen sen ol benim gibi insanlara güvenipte sağdan soldan fiyat almadan motor almaya kalkma =)[/QUOTE]
Teşekkürler, anlamadığım nokta 3600 nere 3320 nere demekki para kazanıyorlar?
arkadaşlar temiz 2008 2009 model cbf 150 mi, yoksa sıfır cb125 ve ikinci el muadillerini mi tavsiye edersiniz. kullanım alanı 2sininde aynı an fazla 200 km lik mesafeler arası yolculuk yapabilirim...
selam arkadaslar benim ciklede bir sorun var. cikleyi cektigim zaman motor stop ediyor. sanki bir yay varmis gibi gerisinde cekemiyorum cikleyi. sabahlari ciklesiz calistirip binincede motor isinana kadar stop ediyor isiklarda falan. 1000 i tamamlayayim 1000 bakiminda gostereyim diyorum servise. var mi boyle birsey basina gelen. bu arada gecen mecidiyekoyden kilyosa gittim denize girip geldim donustede belgrat ormanina daldim. hakkaten istanbulun tadina variyorum motoru aldi alali kilyos donusu birirsi selam verdi bana cb 125 e li belki buralardadir oda.
dun sabah ızmıte gıttım arkdaslar rodaj donemınde oldugumdan 70-75 arası gıttım ama ınanın ıölüm gıbı gelıo sankı scooter gıbı kullanıorum ama donuste yol oyle bı tatlı geldı kı bı rara 5 ı gordum ama 1 kere masallah dıoyrum arkdaslar masallah 430 km oldum sukur sabır artık rodajın yarısına geldık sayılr.. bır de soyle bırsey war ıstanbul ıcı 10 km den sonra seleyemı oturuoyrum tasamı anlamıorum ama bugun ızmıt donusu aralıksız 66 km geldım ama o tarz bı sorun yasamadım tuhafıma gıttı ama sele de ufak bı modıfıkasyon yaparsak motor tadından yenmez cb <3
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)