bir resimde benden ;
Ön cam çok yakışmış motosikletine.
Nereden ve kaça taktırdığını öğrenebilir miyim(marka-model-firma) ?
Anes motor / istoç mağazasından motoru aldığım zaman taktırdım markasını söylediler alırken şuan hatırlayamıyorum üzerinde de yazmıyor .fiyatı 60 tl .
Teşekürler hocam.
Anes' in sitesinde cb125 için bir cam yok, herhalde motosikletine takılan cam cbf 150' nin şu camı.
http://www.anesmotor.com/?urun-1337-...-Tur-Cami.html
CBF 150 ile CB 125' in kafa yapısı ve ölçüleri itibariyle aynı camı kullandığını buradan söyleyebiliriz sanırım.
eskiden rüzgarlıkları büyük yapıyorlardı rüzgar yüze gelmiyordu. bu rüzgarlığın tam olarak faydası nedir acaba ? sadece göğüs bölgesine kadar olan rüzgarı mı kesiyor yada oraya kadar kesebiliyor mu ?
görüntü olarak aynı evt, netten alacaksanız bir sorun derim belki ebatları farklıdır. Birde monte etmek için delik deliyorlar bilginiz olsun cıkartıldığı zaman civata somunu üzerine takmak gerekir .yoksa delikler göze hoş görünmez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:56 ----------
ilk motorum olduğu için ve rüzgarlıksız hiç kullanmadığım için ne kadar rüzgar kesiyor o konuda birşey diyemeyeceğim ,ben göğüs bölgesine gelen rüzgarı keseceğini düşünerekten ve görüntüsünü beğendiği için taktırdım . ama montsuz kullandım birkaç kere göğüsüme rüzgar pek gelmedi.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6271213/detay/
aynısından burda da var 35 tl.
Bi yere gitmek için arabaya binilir, motora binmek için her yere gidilir...:cat:
Selamlar.
Küçük hacimli motoru tercih etmemdeki sebeplerden biri eğitim verdiğim için küçük hacimli motorum olması gerekiyor. Zira 600 lük cbf 600 ile hayatında ilk defa motor üzerine çıkan birine motosiklet öğretemezsiniz. İkincisi şehir içi çok fazla yol yapıyorum.. Haftada en az 4-5 kere karşıya geçiyorum..Dolayısı ile benzin olayı önem kazanıyor. diğer sarf malzemelerinin ucuzluğu da önemli tabi..
Öte yandan ben 1989 yılından beri 23 yıldır bilfiil motosikletin tepesindeyim, zamanında (çocuk olmadan önce) O kadar çok gezdim ki motosiklet artık bana keyif vermekten öte bir araç haline geldi. Yaklaşık 800.000 km boyunca nerdeyse binmediğim motor yok gibi birşey, bir de ben sürat sevmiyorum.. Bende 2000 yılında XJR 1300 vardı yamaha sıfır almıştım 1.5 yılda 42.000 km yaptım, 106 hp 1300 cc deli bişey, adapazarına gideceğim, 4.500 devir de 120 ye kitleyip koskoca temde 130 km boyunca 120 ile gittim.. Sürat sevmeyince büyük motorun hantallığını ve sarfiyatını taşımak da çok mantıklı gelmiyor şu zamandan sonra..zamanında yeteri kadar çektik Hele de benzin 5 tl yi bulmak üzere iken..
İşin maddi boyutu da var tabi, büyük motor istemez miyim tabiki isterim ama şu an onu maddi olarak kaldırabilecek güçte değilim.. Yani alsam bile hafta sonu 500 km yol yapmak için koyacak benzin parasını düşüneceksem hiç almam daha iyi.. 2000-2001 yılı sezonunda her haftasonu 450-500 km yol yapardım..
Kısmetse gözüme seneye ya da bir sonraki seneye ikinci el temiz bir NC 700 X kestireceğim..
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
Aciklamalariniz icin cok tesekkur ederim.
geçen tünellerden geçerken tam yanımda dijital hız göstergeli citroen picasso vardı. Cb125'te hız göstergesi gerçekten fazla gösteriyor mu diye bir soru geldi aklıma. Tünel boyunca denedim, takip ettim. Hızlar tam olarak aynı gösteriyor. Arabadakiler benden biraz kıllanmış olabilirler, tünelden çıkar çıkmaz basıp gittiler cb125'te hız göstergesi fazla gösteriyor diyen arkadaşlar sanırım gps cihazları ile denediler. Gps genellikle yüzde 5 veya 10 az gösteriyor. Bir gps cihazının özelliklerinde hız göstergesi hata payı düzeltmesi diye yazıyordu, belki onunla ilgilidir. Velocity correction
iyi de otomobillerinde hız göstergeleri hatalıdır. Hatta Ferrari' de bile bu hata payı çok az olmakla birlikte oluşmaktadır.
Motosikletimle ibremde en çok gördüğüm hız, hafif yokuş aşağı yolda 118km/s dir, düzde ise 100km/s civarıdır
Eralp hocam, bizim motosikletimiz CB600F Hornet' ın küçük kardeşimidir, devam niteliği olarak soruyorum ?
bütün araçlarda %10 a kadar hata payı vardır. Bu nedenle bu rastladığınız olay gayet normaldir. Aracı da GPS ile ölçseniz onda da hata çıkacaktır.
Gerçek hız GPS de görünendir
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------
Model adı aynı olması çok birşey ifade etmez.. Bu arada devam için ille CB ile başlayan bir modele ihtiyaç yok ki.. CB 600 Hornet çok güzel bir makine.. devam olarak düşünmek yanlış olur çünkü CB serisi honda da 35-40 yıldır var.. )
Mesela 1969 CB 750
1969 da yılın motosikleti seçilmiş.
1985 de disk frenler ve alaşım janta kavuşmuş
34 KW 50 HP olan CB 750 Nighthawk modeli avrupa ehliyet sınırlamasına uygun model.. görüldüğü üzere ön tek disk ve arka kampana..
1975 model CB 400.. hava sogutmalı 4 silindir
Yani demem o ki 40 yıllık bir geçmişi olan bir model.. CB 600 için CB125 in devamı gibi düşünmek çok mantıklı olmaz..
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
Köylü tarzı motorun atası bu CB'ler
Eralp hocam verdiğiniz detaylı bilgiler için teşekür ederim.
Aslında sorum yanlış anlaşılmış, daha da açayım
CB125 çıplak bir motosiklet, hafif ve kontrolü kolay.Şehir içi için pratik bir motosiklet.
CB125 ile motosiklet hayatına başlayan ve bu kullanım kolaylığının üzerine gücü, frenleri, yol tutuşu, yapısı gereği trafikte de aralardan kolayca süzülecek narin yapılı(genişliği itibariyle) bir motosiklet olarak, cb 125' in devamı niteliğinde(ondan sonra geçilecek motosiklet olarak) CB600 Hornet önerirmisiniz en azından CBF600' e göre şehiriçi ağırlıklı, nadiren uzun yol kullanım amacıyla sormuştum
Birde hornet' ın enjeksiyonlu yapısı itibariyle cbf 600' den(2008 öncesi karbüratör, 2008 sonrası enjeksiyon) az yakacağını düşünüyorum.Fakat hornet aynı hacimden 98hp üretiyor ve yüksek devir çevirdiğinden tüketimi fazla olur mu diye düşünüyorum?
CB125E'den CB600F'e geçmek ciddi bir iş. Bu arada 98 hp yerine 102 hp olmalı.
www.motorumla.net
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)