zorlamadım sadece kısa surelı bır cıkıp ındım ondada ondekı aracın ruzgar desteklı cıktım baya ıse yarıyor suan 570km 1000km kadar daha denemem meraktan sanırım cokda bsy beklemıyorum dedıgınız gıbı 10 beygırlık alet sonucta:D
zorlamadım sadece kısa surelı bır cıkıp ındım ondada ondekı aracın ruzgar desteklı cıktım baya ıse yarıyor suan 570km 1000km kadar daha denemem meraktan sanırım cokda bsy beklemıyorum dedıgınız gıbı 10 beygırlık alet sonucta:D
Hız konusunda çok birşey beklememek lazım aletten.İlk bakımı yaptırdıktan sonra denedim hız konusunu.Tabii ibrede görünen hız ile gerçek hız arasında %5-10 arası hata payı oluyor genelde.
Düz yolda 100km' yi geçemedim. E5 üzerinden Kadıköy' e giderken, fenerbahçe' ye gelmeden önce, hani şu harem-kadıköy ayrımına doğru yokuş aşağı hafif tatlı bir viraj vardır.Orada 115km gördüm ama motor beni zorlama artık diyordu sesten
Şimdi 600cc' lik 78hp' lik naked motosikletlerin bile 210-220km/s' i ancak görebildikleri bir ortamda, 1/8 kuvvetteki motosiklet ile bu hızların yapılması gayet tatmin edici.
Titreşim konusuna açıklık getirmek lazım, her seferinde söylüyorum bunu.
CB125 titreşimli bir motosiklet. Rahatsız olurmusunuz? Bu kişiden kişiye değişir, benim hala tam anlamıyla alışamadığım, yolda giderken dikkatimi bu titreşime verdiğim oluyor zaman zaman. Yani konfordan hem ses olarak hem titreşim olarak bir miktar çalıyor. CBF 150 ile arasındaki titreşim farkı belirgin, bunu ayrıca cbf 150 kullanmış biri olarak söylüyorum.
Sonuç kısmına geliyorum. Bu motosikleti herkes geçiş motosikleti olarak almıyor.Kimisi alıp, belki 10-15 sene biniyor.Temiz kullanılır ve bakımları düzenli yaptırılırsa ne kadar kilometreler yapacağı herkesçe malum.
Bu motosiklet her türlü ihtiyaca cevap verebilen bir kullanım şekli sunuyor.
Artık bunun altında yok fiyatı bunu hak etmiyor, yok titreşimi fazla yok devir saati eksik yada ayak marşı yok, lastikleri tubless değil gibi yorumlar bana saçma geliyor.
Piyasada tvs apache, ybr, cbf 150 gibi farklı modeller varken, kimse cb 125' i almanız için kafanıza silah dayamıyor. Tamam motosikletin artıları- eksileri masaya yatırılır.Almayı düşünen arkadaşlara bunlar yardımcı fikirler verecektir. Fakat daha fazlası karalamaya, iftiraya girer.Hele bunu yazan arkadaşların bir kısmı motosiklet ile kilometre devirmemiş kişilerse
slm,
adım hürcan.. foruma birşeyler öğrenmek için girdim ama aslında.. burda çok abartılmış motor ile ilgili yorumlar.. şimdi gidip bakacağım bende kafama yatarsa alacağım burda yazılanları çokta ciddiye almadım aslında nedense motoru forumlarda kötülemeye çalışmışlar.. biz kuryelik yaparken bu kadar incelemiyoruz açıkcası yıllardır motorsiklet kullanırım hemen hemen her cc ye bindim ama bu kadar yorum yapacak birşey bulamadım açıkcası.. üstelik bu bir 125 lik.. yani yok devir saati yok titreşimi vs.. vs.. bineceğiniz evden işe işten eve yada hafta sonu gezmesi biz sabah 10 da binip gece 11 gibi iniyoruz bu kadar konuşmadık motor hakkında arkadaşa sordum nasıl diye güzel iş görür dedi bende incelemeye gitmeden önce bir bakayım forumlarda ne yazmışlar diye. resmen motordan soğuttunuz... yazanlarda gezmek için motora binenler genelde
neyse hoşuma giderde alırsam yorum yaparım ama çok değil sadece işinizi görür yada yok yaramaz derim.. 'anlayana sivri sinek saz.... '
bu arada diğer yorum yaparak bilgi veremeye çalışanlara sözüm yok bilmeyenlere yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ederim kendi adıma...
şuan scooter kullanıyorum. hiç vitesliye binmedim. sanırım cb 125 alsam diğerlerine binmediğim için aralarındaki konfor farkını anlamam fazla bütçemde yok. o yüzden cb 125 alayım gitsin fazla düşünmeye lüzum yok.
yorumlarınız için teşekkürler.
Ben bu gün yolda giden bir CB125E'nin sesini duydum, baya devirli gidiyordu CBF 150'ye göre çok daha güzel bir sesi var bence.
aksam trafıgınde altunızde kozyatagını 15dk geldım otobusle bır saatı gecen yol benım ıcın olay bıtmıstır...
Bu motorla uzun yola giden var mı? Varsa kaç km gitti? Uzun yol ile ilgili bilgi veren olursa sevinirim. teşekkürler.
Honda cbf 150 4800 tl olmuş.
eralp abı goremıyoruz senı forumda yogunsn sanırım bır sorum var motorun bel altı yıkatmak ıstıorum servıste bıraz fazla yaglamslar zıncırı orta sepha yag oldu tabı pıslendıde tazzıklı suyu cok yakından olmamak sartıyla tutsak sonrada yola cıksak zıncıre bır zarar verırmı yıkadıktan sonra ılla kurulayıp yaglamamak mı gerekır?
ordaki bir ma fazla oldu galiba..
Ben haftada bir yıkıyorum.. Zincir kurusun kuruduktan sonra üzerine bak yağ varsa sorun olmaz.. Zaten bizim zincirler çok kaliteli değil.. O ringli falan değil o yuzden çok da üstüne düşmeye sıkıntı yapmaya gerek yok.. Yıkandıktan sonra bi 4-5 km kullanırsan hem merkezkaçtan hem ısıdan üzerindeki suyu atar ve kurur.. sonra baktın yağ yok yağlarsın...
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
Cb125 almayı düşünüyorum sizi bazı sorularım olacak malum acemiyim 0 aldık diyelim motoru demir falan hiçbir şey almadan plaka ve diğer işlemler hepsi ne kadar gelecek bana sigortası falan hepsi ne olur motorla onu öğrenmek istiyorum birde ilk yağını ne zaman değiştirmeliyim ve bakımlarını kaç bin km de bir yaptırmalıyım ?
motosikleti 0 km alacaksın ama koruma demiri taktırmayacaksın öyle mi? 50tl icin koruma demirinden vazgecme.
Yakıt tüketimi 100 km 2,06 lt..........
Fethiye'ye kadar gittim, Bodrum'a geri döndüm. Duruma göre daha da devam edeceğim. Bugün yarın Bodrum'da 4.000 bakımını yaptıracağım.
Her şey yolunda çok şükür. Zincir çabuk bollaşıyor bu arada. Vites geçişleri ilk zamanlara göre sertleşti, bakımdan sonra nasıl olacak bakalım.
Motor ısındıktan sonra ses biraz traktörümsüleşiyor gibi.
www.motorumla.net
bence koruma demiri bu tarz motorların görüntüsünü bozmakta. çok ucube hale getiriyor. yunanistan ya da italya da da çok motor var fakat ben (takip ettiğim ölçüde konuşayım tabiki) bu kadar çok koruma demiri kullanan motorcu görmedim. naked bir motora yada commuter e koruma demiri biraz abes kaçıyor. tabi ender de olsa dizayn olarak hoş duranları var.
benim eski chopper'ım da vardı,fabrika çıkış takılı idi o bile hoşuma gitmezdi. bir gün bile ihtiyacım olmadı..
amacı motoru korumak lakin motoru o demirlere ihtiyacınız olacak kadar sert düşürürseniz sanırım sürücü de ciddi birşekilde tehlike altındadır, belkide motorun korunması o an en son aklınıza gelmeli... ha yavaş düşürürsem diye o demiri kullanırsak bu sefer zaten yavaş düşen bir motor hemen dağılır mı o da ayrı konu... tabi bunlar benim görüşüm
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)