Hepsini okuyamadım daha yazılanların ancak amma takılmıssınız devir saati yok diye yahu daha bi önceki kasaya kadar cbf 150 de de yoktu oda peynir ekmek gibi satıyordu buda satacak göreceksiniz.
Hepsini okuyamadım daha yazılanların ancak amma takılmıssınız devir saati yok diye yahu daha bi önceki kasaya kadar cbf 150 de de yoktu oda peynir ekmek gibi satıyordu buda satacak göreceksiniz.
Yesterday is history, tomorrow is mystery but today is a gift!
ONE LIFE LIVE IT
Honda CBF 150 '11 ( 8750 km)
SAtıyor zaten sorun yok dun bır cbf bındım farklar debrıyajı benımkıne gore yumusak neden sert benımkı anlamadım yenıdıye mı ayarı mı var. selesınde barız fark var kabul edıyorum. Oturus pozısyonu cok farklı gıdon kısa daha ılerde cb de bana hersey elımın altında gıbı geldı.Ama herhalde cbf alsaydım benı racıng daha ıyı hazırlardı.Ve diyorum parasına gore hondaya bınıyorum dmeek bence guzel... kım ne kadar dandık kıytırık tıpsız desede kı yolda ınsanlardan aldıgım tepkıler hıc oyle degıl...
[B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]
Motosikletin en yakın zamanda fotoğrafını çekip, paylaşacağım
Şehir içinde hızlanırken 5. vites dışında fazla gaz açmamaya, motosikleti bağırtmamaya gayret ediyorum.Sadece 5. viteste 80-90km/s hızlara çıkıyorum ancak rodaj döneminde bu sağlıklı değilse, 70km/s' i geçmemeye çabalarım.
Bazen E5' e çıkıyorum ve trafiğin seyir hızı, 70km/s' i kaldırmıyor. Mecburan en sağ şeritte bile yol alsam, hızımı biraz arttırmak zorunda kalıyorum.
Trafik ışıklarına yaklaşırken veya yavaşlayacağım bir durumu önceden görüyorsam, vites düşürerek fakat asla motoru bağırtmamak kaydıyla bu değişimi gerçekleştiriyorum. Pek bilgili değilim ancak motorun açılmasına faydası olacağını düşünüyorum bu motor freni' nin.
Servisteki usta bana yokuş yukarı çıkarken çok zorlama, birde sadece 5. viteste gazı abartmamak kaydıyla aç, zarar gelmez dediği için yukarıdaki hızlara çıkmıştım
Bu arada dun bır ybr cı arkadasla konustum 70 80 den sonra hızlanmıyor demıstı sasırmıstım motorundan mı kaynaklı yoksa hepsımı boyle bılemem ben daha hız yapmıyorum ama 60-70 bıle cıkması cok rahat bır sekılde gerceklesıyor. Forumdan bır arkadas 100km denıcektı gecıcek mı dıye noldu acaba?
[B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]
Kafanıza takmayın böyle şeyleri, tabi ki 70 - 80'den sonra hızlanması yavaşlayacaktır, 125 cc motor sonuçta ama yine de YBR'den daha hızlı çıkacağı kesin. Ayrıca rodajdaki gidişine aldanmayın. Motor şöyle 2500 km'lere bir gelsin çok daha rahat gitmeye başlar.
Evet, işlek yollar yüksek süratlere çıkmaya zorluyor bazen ama sabırlı olmak lazım. Yamaha'nın bir modelinde kullanma kılavuzunda rodaj için şöyle birşey okumuştum : İlk 500 km yarım gaz, 750 km'ye kadar 3/4 gaz, 1000 km sonrası serbest. Bu serbesti de Allah ne verdiyse diye almıyoruz tabi, üst sınırımız her zaman devir saatindeki kırmızı çizgidir. Veya CB125'te hız göstergesinde 5 ile belirtilen nokta.
Doğrudur ''RODAJ '' konusunda bir sürü yazı ve yorum var ancak bunların hepsinde de birbiriyle çelişkiler var... (Mesela YORUMLARIN %95'inde rodaj yağının (300 km de 500 km de vs..) erken değişmesi gerektiği yazarken burada anladığım kadarıyla PROFOSYONEL EĞİTMEN ERALP BEy rodaj yağının özel bir yağ olduğunu ve kesinlikle yağ değişim zamanından önce değiştirilmemesi gerektiği söylemiş....
Demem O ki ''RODAJ'' konusunu, yağ değişimi ve ilk 1000 km, 2000 km vs..hangi devirlerde,nasıl kullanılması gerektiğini PROFOSYONEL EĞİTMEN ERALP BEY burada bir özetlese süper olur bence.... Zira ben hiç bir yerde profosyonel tarafından yapılmış rodaj tarifine rastlamadım...
Rakamsal değerlerde kitapçığı referans alabilirsin. İlk bakımı 1000 km'de yapın yazıyor zaten. eralpt'nin de dediği gibi 1000'den önce kesinlikle değiştirilmemeli.
www.motorumla.net
İnzell Bey yağ konusu çözüldü kitapçığa göre...Geriye kaldı kaç km ye kadar hangi devirlerde gidilmeli hususundaki çelişkilerin giderilmesine...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------
Aslında rodajda amaç parçaların birbirine alışması ve çapakların vs.. dökülmesi ise RODAJ YAĞININ erken değişmesi daha mantıklı gibi AMA anlamadım?????
Devir saati olmadığına göre, gaz kolu yarıdan fazla açılmamaya dikkat edilebilir mesela.
www.motorumla.net
Rodajla ilgili çok soru işaretleri var gördüğüm kadarıyla..
rodaj döneminin görevi motorun içindeki birçok hareketli parçanın birbirine uyum saglamasıdır.
Motosikletinizin saglıklı bir şekilde alışması için dikkat edilmesi gereken en önemli noktalara kısaca değineceğim, zira zaten çok fazla bilgi var bu konu ile ilgili..
Kesinlikle sabit hızda ve devirde kullanmayın aracınızı.. yukarda biri 120 km lik yola gitmekten bahsetmiş.. Bence çok yanlış bi hareket.. 5. vites devamlı 80 -90 civarı gitmek demektir 120 km lik yol..
Motorumuzun içine üretici firma tarafından konulmuş rodaj yağı ne kadar mükemmel olursa olsun sonuç olarak
motor içerisinde metal, metale sürtüyor. Silindir ve pistonlarda bulunan yüzeyler düz gözükse de mikro bir inceleme yapıldığında aslında düz olmadıkları görülür.
Bu yüzeyler üzerinde küçük tepecikler olduğu görülür. Motor rodaj süresinde iken bu tepecikler ısı ve sürtünme ile
aşınarak düz bir yüzey haline dönmeye başlarlar. Bu mikro tepeciklerin bulunduğu zaman yağlama biraz daha sorunlu olur.
Tepecikler yok oldukça yağlama daha iyi bir düzeye geçer. Tabi gene bu süre içerisinde aşınan tepeciklerden çıkan
çapak tabir edilen parçacıklar yağın içerisine karışır, bu yüzdende ilk yağ, yağ filtresi değişimi kısa zaman da yapılır.
Rodaj süresi içerisinde gaz koluna özellikle düşük devirlerde ani ataklar vermemek gerekir. Çünkü düşük devirlerden,
yüksek devirlere ani çıkışlar sürtünmeyi arttırır ve buna bağlı olarak da ısı ani artış gösterir. Mümkün olduğunca
rodaj süresince gaz yavaş, yavaş açılmalıdır. Motor içinde bulunan supaplar, pistonlar,
şanzıman dişlileri, krank ve eksantrik milleri, krank kolları bağlantıları,
kol yatakları çok azda olsa belli bir fazla sıkışıklık içerisinde bulunur tabi bu sıkışıklıklar hep mikro düzeylerdedir.
Rodaj süresi içerisinde bu parçalar olmaları gereken sıkışıklık düzeyine geçerler bu da parçaların bir biri ile uyum içerisinde çalışmasını sağlar.
Motor rodajı yapılırken motoru fazla zorlamamak gerekir. Dik rampalardan, fazla yükten ( rodaj süresince mümkün olduğu sürece tek kişi kullanılmalı ) ,
yoğun trafikten, aşırı ve ani gazlamalardan, dik yokuşlardan, aşırı sıcak havadan,
kısaca motor için olabilecek tüm aşırı sert ve zorlayıcı hareketlerden kaçınmak gerekir.
Rodaj süresince motoru çok zorlamamalı devamlı değişik devirlerde kullanmalı ve hızınızı devamlı değiştirmeniz gerekmektedir.
Rodaj sadece motor aksamına değil aynız zamanda aktarma organlarını da etkiler.. Motosikletiniz yeniyken arada bir 2 ye attıgınızda vitesten atar boşa geçer, vites geçişleri tam olmaz, bazen zorlanır vs.. dişlilerinde birbirine alışması için mümkün oldugu kadar şehiriçinde, devamlı vites değiştirerek, devamlı devir yukseltip düşürerek kullanınız. Vites kutusundaki dişliler biraz alıştıklarında hem vites geçişlerinin rahatladığını hem vitesten atmaların olmamaya başladığını hem de daha sessiz ve yumuşak geçtiğini göreceksiniz.
Bu arada tabi fren içinde dikkat edilmesi gereken hususlar vardır.. Herkes farketmiştir ki ilk motora bindiklerinde, özellikle ön fren çok zayıf ve kullandıkça kendine geliyor.. En azından ilk 350-400 km boyunca yumuşak frenlemeler yapılmalı, ani duruşlardan kaçınılmalıdır. Özellikle disk frenlerde diskin deforme olmaması için ilk birkaç yüz km boyunca ani fren yapılmamalıdır.
Umarım biraz olsun yardımcı olabilmişimdir.
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
o zaman ben cok ıyı rodaj yapıyorum... Tam tersını dusunurdum sehır ıcınde sureklı 0-60 km hızlarında kullanıoz vıtes artıoz motor sureklı dur kalk yapıyor sorun oluyor dıe. Hatta bundan sonrakı motoru aldıgımda dırek cıkıp ankaraya gıdıp gelmeyı planlıyordum:d sabıt hızda calısmasının zararı ne onu anlamadım bırtek zorlanmadan alısmaz mı ıste ... Fazla devırde cevırmeden
son bır soru cbf gore debrıyajım bıraz sert geldı eralp bey yenı oldugundan yumusayacak mı yoksa ayarmı yapmalıyım.
Sabit hızda çalışarak rodaj olmaz.. Devamlı devir değişmesi lazım.. bir de ankaraya gidip gelirsen sadece 5. viteste gidip geleceksin mesela vites değiştirmediğin sürece vites dişlileri de alışmayacak..
Eger dediğin gibi olsaydı geceden çalıştırırdık motoru sabaha kadar rolantide çalışır rodajını tamamlamış olurdu değil mi
Benim debriyajım gayet yumuşak, ben alır almaz şırınga ignesini telden içeri sokup motor yagı ile 2-3 cc yağ bastım pamuk gibi oldu.. Bir de telin ömrü uzadı tabi.. Kesinlikle tavsiye ederim.. Zaten yakınsın istersen bi ara buluşup yapabiliriz, hem karşılaştırmış oluruz motorları da..
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
ona alıstım kaderım oldu artık gecen pazartesı aldım sız dusunun kac kere yagmur yagdıgını
hocam çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz umarım bir çok kişinin işine yarayacaktır. Sizin söylediğiniz gibi motorumu açacağım uzun yol dan da vazgeçtim. Saygılar...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)