CBF150 den inip,buna binilir mi ya ?
Daha 3 ay oldu alalı CBF i,gözüm 650 lik lerde
CBF150 den inip,buna binilir mi ya ?
Daha 3 ay oldu alalı CBF i,gözüm 650 lik lerde
tavsiyem 1000km dolmadan gitme, birak icindeki ilk yag islevini gorsun, ne kadar erken o kadar iyi diye dusunme, hondanin uzmanlari ilk yag degisimi 1000km diyor ki 1000-1200 normal yani ama oncesi heleki 500-600kmler kesinlikle tavsiye etmem, bende bu hafta ilk bakima sokacagim, 1000km olmadan gitmiyorum, ilk yagin islevselligi demek ki en az 1000km gerektiriyor
eralp hocam tabiiki mennuniyetle buluşalım ve şu duruma bir uzman bakışı ile çözelim. nerde ne zaman ?
Rodaj süresince 650km yolu neredeyse vitesi hiç 5'e atmadan kullandım. 4'te bile nadiren kullandım. 60'ı da geçmedim tabi. Bu da motorun daha fazla dönüp, daha az gitmesi anlamına geldiği için 650km aslında normal şartlarda motor için yaklaşık 900km gibi bir değere geliyor diye düşündüm. Honda mühendisleri 1000km rodaj derken hangi şartlardan bahsetti acaba? Zaten yeni koyduğum bu yağı 1000km sonra değiştirip ikinci rodaj gibi kullanmayı düşündüm. Ya da yanlış yaptım ne bileyim...
Bir süredir kafama takılıyor, herkes kilometre saatinde, hangi hızda hangi vitesin kullanılması gerektiğini gösteren sayılar olduğunu söylüyor.
CB123E fotolarını inceliyorum özellikle dikkat ediyorum ancak bu sayıları göremiyorum.
Allah rızası için nerede bu vites göstergesi?
Teşekkür ederim. Motor gelene kadar sabırsızlığıma yenik düşüyorum kusura bakmayın.
Bu arada motoru kullananlardan bir ricam daha olacak. Rodajı tam olarak nasıl ve neye dikkat ederek yaptığınızı anlatabilir misiniz? Benim ilk motorum olacağından yanlış birşey yapmak istemiyorum.
CB125 için, devri fazla yükseltmemek ve düşük devirde gazı fazla açmamak, çok düşük devirlere inmemek önemli. Sabit hızda sürekli gitmemek veya sabit hızda arada bir vites değiştirmek gerekir. Arada bir motor freni kullanmak gerekir.
Aslında temel olan, motorun değişik streslerde çalışmasını sağlayarak parçaların birbirine uyumunu kolaylaştırmak. Bunu yaparken motorun sınırlarını zorlamamak hatta bu sınırlara yaklaşmamak, sıkıştırmamak, gücünü denememek gerekir. 2 kişi binmeden, yokuşlara zorlamadan kullanılmalı. Mümkünse gazı hiç yarıdan fazla açmamalı. Yoksa yağa karışan ince metal parçalar pistonu ve silindiri çizebilir. Çünkü rodajda birbirine alışan parçaların şekli değişir ve artık parçalar çıkabilir. Bu artık parçalar yağın vizkozitesi ile yavaş yavaş toplanır. Çıktıkları yerden motora zarar vermeden toplanmaları için en azından ilk 300km itina ile kullanmalı Vs
sonuç olarak işte sakin kullan yeter
Yanlışım varsa lütfen düzeltelim.
“Suskunluğum asaletimdendir. Her lafa verilecek bir cevabım var. Lakin bir lafa bakarım laf mı diye, bir de söyleyene bakarım adam mı diye.”
Mevlana
İlk 500km motoru aşırı zorlama, 2 kişi binme, uzun süre yokuş çıkma. Rodajda motoru kasmayacak viteslerde kullan, düşük viteste az gazla yüksek devirde yokuş çıkmak, büyük viteste düşük devirle tam gaz yokuş çıkmaktan iyidir. Motorun çok bağırdığını düşünüyorsan yavaşla, ama rodajda şu devir geçilmez diye birşey yok sadece motoru zorlamayacaksın ve aşırı ısındırmayacaksın. Bknz.(uzun süre yokuş çıkma) Rodajda dip gaz yapma motoru tatlı tatlı devirlendir. 50-60km hız arasında gezin, gazla bırak yavaşlasın tekrar tekrar yap bu şekilde güzel ve çabuk rodaj oluyor. Rodajdaki amaç segman'ların silindire uygun şekilde oturmasıdır.
İşin sırrı gaz ayarındadır. Her ne durumda olursan ol, gazı ilk 500 km yarısından fazla açma. Sonra 1000 km'ye kadar tam gaz olmasa da 3/4 gaz açabilirsin. Yokuş çıkarken zorlanırsan gaz vermek yerine vites küçült ama yine de hız göstergesinde yer alan vites değiştirme maksimum hızlarına ulaşmadan kullan. Çok yüksek devirlere çıkma, efendi efendi kullan yeter. Çok düşük devirde de gitme sakın.
Yanıtlar için çok teşekkür ederim.
Kullanıcılar zamanla izlenimlerini akrarırlarsa çok iyi olur. Yakıt tüketimi, titreşimin azalıp-çoğalması, motorun sağından solundan gelen sesler, çekiş gücü, 2 kişi ile yolculuktaki performans vs...
Dün motoru teslim aldım, bayiden çıkıp toplamda 50 km yol yaptım ilk izlenimlerim rodajdaki bir motor için bile yeterince güçlü olduğu (125cc için) kesin. Ben herhangi bir titreşim hissetmedim. Virajlarda arka lastik kayıyor çalışması kolay ve sessiz oturuş pozisyonu diğer modellere göre oldukça ergonomik vites araları baya uzun rodajda oldugu için fazla yüklenmedim ama bu haliyle bile kuvvetli oldugunu hissediyorsunuz bu paraya su an alınabilecek en iyi motor olduğu şüphesiz kullandıkca izlenimlerimi paylaşıcam
kardeş o arka tekerlek, yokuş aşağı dönerken motor freni yapınca bile kayabiliyor bazen. Ön fren ustası oldum iki haftada. Arka lastik, iki kişiyle binince daha performanslı gibi. ön lastiğin performansı daha iyi.
“Suskunluğum asaletimdendir. Her lafa verilecek bir cevabım var. Lakin bir lafa bakarım laf mı diye, bir de söyleyene bakarım adam mı diye.”
Mevlana
Tekerlek kayması lastiklerin uyduruk olmasının yanında yeni olmasından da kaynaklanıyordur. Zaten virajda vites küçültmeyin, debriyaja basmayın, çok sakat. Ben de imkanım olursa Haziran gibi almak istiyorum.
slm arkadaşlar bende bugün akşam teslim aldım 25 km civarı binebildim hasta olduğum için ama gerçekten çok kullanışlı pratik kuvvetli ve sürüşü zevkli bir motorsiklet almayı düşünenlere tavsiye ederim.. titreşim yüksek devirlere çıkınca biraz var ama adam gibi kullananılırsa o bile yok kısacası iyi ki almışım hasta oldum motora
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)