haklı çıktın reis Hondaya götürdüm siboplar gevşekmiş
Bende haklı çıktım. İkisi birden patlamaz diyerek o motorcunun elinden aldım motoru. Yoksa tekerleri söküp lastikçiye kontrole götüreceklerdi. Lastikçiyle yanında kendilerinin söktü taktı parası vs bir sürü para ve zaman kaybı olacaktı.
Ben şuna kızıyorum. Ne kadar çok kendine usta diyen ama bisiklet tamircisi bile olmayacak insan var. Gittiğim yerde öyle bisikletçiden bozma değil haa. büyük bir yer hatta yazmışlar dışarıya yamaha honda vs. servis hizmeti diye.
Çinli scooterimde var. 4 yıl ona bindim daha doğrusu binmeye çalıştım. Çünkü hergün bi arıza çıkıyordu. Servisine götürüyordum ama sorunlar bitmiyordu. Başka motorcularada götürdüm.Onlarda servisin verdiği zararları gidermeye çalıştı ama onlarda kötünün iyisiydi. 3 yıl aralıksız sorun yaşadım. Aldığım güne lanet ettim. 4. yılda kendim sorun çözmeye ve tamir etmeye başladım. 1 sene boyunca motor tık demedi çok şükür. Önceleri iki günde bir soluğu motorcuda alıyordum.
Benzin göstergesi nasıl bozulur sorunu nedir arkadaslar 30 tl lik benzinle full gösteriyor frene basınca E ye gelio yani kafasına göre cıkıp inio ? Ybr de sorun fakat cvp bulamadıme
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
Arkadaşlar benim arka teker MEFTA oldu havası inmiş, 2 kere hava bastım yine indi. Tekeri iyice inceledim ama delik deşik bişi göremedim? Tavsiyeleriniz nelerdir?
deponun içindeki benzin şamandırasını ayarlatmalısın hocam. genelde onun ayarını düzgün yapamıyorlar. benim çinli scooterim de daha alır almaz bozuk çıkmıştı. servis şamandıra bozuk yenisini alayım fabrikadan dedi. neyse yenisini taktı oda bozuk. sonra motorcu arkadaşım dedi ki şamandıra bozuk felan değil ama ayarını yapması zor oluyor bunların. elektrikçi çağıralım o yapar demişti bende yaptırmamıştım. kilometreden takip ediyorum. ama benzin bitip yolda kalmadım mı ? çooook
bu arada @ReiZzZ hocam sende otomatiğe bağladın
hocam kusura bakma ama sık derken nasıl sıkıcam? elimle sağa doğru mu çeviricem?
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
dostum depo hareket ettikçe şamandıra oynar ve doğruyu elbetteki gösteremez. doğruyu göstermesi için düz bir alanda motorun dik tutmak gerekmekte. normal giderken sağa sola kayıyosa o zaman problem vardır. motor çinli olmadığından servisi büyük ihtimal iyidir sorun varsa çözerler. zor bişey değil kanaatimce ama herkes ayarlayamıyor. en azından çinli scooterlerin çoğu bozuk ve servisleri bisikletçilerden bozma olduğundan dolayı beceremiyorlar.
aslında bu tip motorlarda göstergelerin çok bir önemi yok. mesela birsürü chopperda gösterge bile yok (harley davidson dahil) dert edilecek birşey değil yani. yedek depo olduğundan dolayı benzin bitse bile biliyorsun yedeğe geçip benzin doldurmaya gidersin. ben ne kadar yaktığını hesaplıyacağım diyorsan göstergeden asla hesaplayamazsın.
Bir amatör gözüyle, motoru araştıranlar ve scooterdan vitesli motora geçmeyi düşünenlerin için fikirlerimi aktarayım.
Öncelikle belirteyim daha önce hiç vitesli motosiklete binmediğimden dolayı başka motorlarla kıyaslama yapamam.Yazdıklarım benim gibi vitesli motorlara yabancı arkadaşlara yardımcı olur umarım.
> Otomatik vites scooter dan sonra vitesli motor kullanmak zevkli geldi. Aslında almadan önce kafamda şöyle bir soru işareti vardı. Şehiriçi scooterin rahatlığını vermez çünkü scootera göre büyük motor kullanması hantal gelir felan filan. Motora bindikten sonra bu korkuların yersiz olduğunu anladım. İlk başlarda vites değiştirmek pratikliği öldürdüğü için acaba scooter mi alsaydım dedim. Ama zamanla ayaklar alışıyor. Alalı 1 hafta oldu bazen vites değiştirdiğimin bile farkında değilim. Şehiriçinde gayet rahat ve kıvrak şekilde sürebiliriyorum. Ancak çok fazla trafik ışığında dur kalk olayına girerseniz haliyle vites olayı scootera göre daha yorucu hale getiriyor işi.
> scooterlarda artçılı binmek pek rahat olmuyor. hem oturacak yer darlığı hemde aşağıdan yukarıya doğru eğimli seleler nedeniyle frenlemelerde artçının size yapıştığını sıkıştırdığını farkediyorsunuz. bu hem artçı için hemde sizin için çok rahatsızlık verici oluyor. fakat bizim motorlarda sele düz ve uzun olduğundan hem sizin için hemde artçı için yol daha keyifli ve rahat oluyor.
Gelelim CB 125e gözlemlerime.
Olumlu yönleri
- Sürüşü zevkli gidişi güzel. Çalışma sesi çok az. Hatta kafada tam kapalı kask varken bazen çalıştığından emin olmak için gaza davranıyorsunuz.
- Vites geçişleri çok iyi. diğer motorların nasıl bilmem ama ayağınızın ucuyla tık tık değiştiriyorsunuz kolaylıkla.
- Hangi viteste olduğunuzu ekranda gösteriyor.
- 70 km ye kadar motorda herhangi bir titreme hissetmedim. 70 i geçince çok hafif bir titreme başlıyor ama öyle rahatsızlık vermiyor.
- Oturuş pozisyonu dik ve rahat.
- kısa farı bile çok kuvvetli. aydınlatması çok güzel.
- Çok az yakıyor. Yedek depoya 415 km de düştü. Şuan yedek depodayım tahminim bir depoyla 515 km yol gitmiş olacak. (henüz rodajdayım ileride dahada az yakacak)
- Herşeyden önce honda kalitesi var. yolda kalırmıyım diye düşünmezsiniz.
olumsuz yönleri
- sele son derece sert. bir türlü alışamadım açıkcası. ama daha önce konuşulmuştu selenin üstüne koyulabilecek sünger türü şeyler var. onlardan alınabilir biraz pahalı amaa !
- aynaları çok oynak yapmışlar. hafif bir dokunmayla aynaların yönü değişiyor. her bindiğinizde aynaları ayarlamak durumunda kalabilirsiniz. ben unutuyorum yola çıktığımda giderken ayarlamayla uğraşıyorum. kapalı garaja park ediyorum ama ya birisi gerçerken dokunuveriyor aynı durum dışarıya park ettiğinizdede geçerli. bu yüzden aynaları hemen hemen her binişte ayarlamak gerekiyor.
- devir saati göstergesi yok. aslında çokta bir lüzumu yok vites değiştirmek istediğinizde motorun zorlanma sesinden anlaşılıyor. ama motor sürerken devir saatine bakması hem güzel oluyor hemde acemiler için daha ekonomik sürüşte fayda sağlayacağına eminim.
- lastikler tubeless değil. yani lastik patladığında yolda kalıyorsunuz. ayrıca @eralpt hocam lastiklerin yağışta çok güvenli olmayacağını belirtmişti. tubeless ve kaliteli lastiklerin çifti 150 ile 250 arasında değişiyor. hondaya kaliteli lastiğin ek maliyeti taş çatlasa +30 lirayı anca buluyordu. 1650 yerine 1700 lira yapsaydıda pirellim tubeless lastik taksaydı mesela...
- motosiklet 125 cc olduğundan kapasitesi belli. daha çok şehiriçi ve kısa mesafeli yolculuklar için ideal (100-150km) . 5-6 saatlik yolculuklara çıkacaksanız 125 cc lik motor yüksek cc ler gibi rahat olmuyor.
saygılar...
Arkadaşlar konunun her mesajını takip etmeye çalışıyorum motorunu yeni alanlara hayırlı olsun, paylaşım yapanlara da teşekkürler.
Sormak istediğim bir konu var.
Tamam lastikler çok iyi değil ama bu kadar mı kötü yahu?
Yağmur sonrası ıslak ve oldukça dik bir rampada durmak zorunda kaldım ve malesef vites 2'de kaldı. Mecburen sağ ayağımı yere basıp sol ayağımla vitesi değiştirmek zorunda kaldım. Haliyle de ön frene basmak zorunda kaldım. O da ne? Motor kar üstündeki kızak gibi kayıyor aşağı.
Baktım olacak gibi değil, kontrollü bir şekilde kaymayı göze alarak vites değiştirdim. Bu esnada yaklaşık 30-40cm geriye kaydım. Neyse ki arkada herhangi bir araç yoktu da sıkıntı olmadı.
Uzattım biraz sanırım. Kısacası, bu durum her lastikle olacak bir şey mi, yoksa bu lastiğin kalitesiyle mi alakalı?
Ben kırmızı ışıklarda boşta duruyorum sağ ayağım arka frene basılı bekliyor sol ayağım yerde. Işığın yanmasına yakın hafif bi denge hareketiyle sağ ayak hala frendeyken sol ayağımı yerden kaldırıp vitesi bire takıyorum ve sol ayağımı yere indiriyorum. Denemenizi tavsiye ederim süper bi yöntem sizin yaşadığınızın lastik kalitesiyle pek ilgisi yok çoğu motor zaten sadece ön frenle dik yokuşta yol ıslak olmasa bile geri kayar.
ahanda geldim gardaşlar uzun bir aradan sonra sizlerle birlikte olmak zevkli
2007 yılında ilk motorum olan cbf 150 aldım 2 yıla yakın kullandıktan sonra satmıştım. geçen yılda kısa süreliğine mondıal mr 150 motorum oldu, kalıcı bir motorum olsun diyerek dünde hondanın yeni çıkan cb 125'ini aaldım forma girmeyeli epey bir zaman olmuş bazı arkadaşlar hatırlar bazıları hatırlamaz şimdiden herkese selam olsun en kısa zamanda bol resim ve yorumlarla sizlerle olmaya çalışıcam[COLOR="Silver"]http://img85.imageshack.us/img85/6321/dscn1017b.jpg<script src='http://img85.imageshack.us/shareable/?i=dscn1017b.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript><script src='http://img96.imageshack.us/shareable/?i=dscn1008pj.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>[COLOR="Silver<script src='http://img51.imageshack.us/shareable/?i=dscn1025a.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript> buda kızım dünyanın en tatlı artçısı
HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)