Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Nisan 2012, 19:10
#1201
Ayak marşını yağ keçesinden yağ kaçırmasın diye koymuyorlar ama devir göstergesinin olmamasının mantıklı bir açıklaması yok.
Reklamlar
-
24 Nisan 2012, 21:30
#1202
tekrar merhaba,
ankara da canlı görebileceğimiz bir showroom var mıdır?
bilen ya da gören ankaralı kullanıcılar var ise nerede olduğunu iletebilirler mi?
teşekkürler
-
24 Nisan 2012, 22:45
#1203
suan canım cok sıkkın arkadaslar gecenlerde sans eserı tanıstıgım arkads debrıyajın sert ayarlıyalım demıstı bırazda yumusamıstı ama ondan sonra skıntı yasadım sert gectı fln ugun sabah ıse gıderken durdugumda motor kendını one atıyordu tam ayırma yapmıyordu 5km mesafe oldguundan gıttım ayar yapmadım yoksa gec kalıcaktım aksam cıktım parkta ayarlıyorum yukardn sonuna kadar cıkardım vıdayı ıse yaramadı bende asagıdan ayarlamaya basladım ama acemılıkten cok cevırdım herhalde tel koptu yedek yoktu yanımda aradım babamı kamyonetle geldı yujledık ewe getırdık yarn servıse ugrıcak kac tl ıslemdır ılmem honda servıs danısmanı ol tel yuzunden yolda kal saka gıbı neyse sız sız olun motoru kımseye ellettırmeyın
-
24 Nisan 2012, 22:53
#1204
Mr.cihans adlı üyeden alıntı
suan canım cok sıkkın arkadaslar gecenlerde sans eserı tanıstıgım arkads debrıyajın sert ayarlıyalım demıstı bırazda yumusamıstı ama ondan sonra skıntı yasadım sert gectı fln ugun sabah ıse gıderken durdugumda motor kendını one atıyordu tam ayırma yapmıyordu 5km mesafe oldguundan gıttım ayar yapmadım yoksa gec kalıcaktım aksam cıktım parkta ayarlıyorum yukardn sonuna kadar cıkardım vıdayı ıse yaramadı bende asagıdan ayarlamaya basladım ama acemılıkten cok cevırdım herhalde tel koptu yedek yoktu yanımda aradım babamı kamyonetle geldı yujledık ewe getırdık yarn servıse ugrıcak kac tl ıslemdır ılmem honda servıs danısmanı ol tel yuzunden yolda kal saka gıbı neyse sız sız olun motoru kımseye ellettırmeyın
gecmis olsun, debriyaj teli + ayar ın fazla birşey tutacagını sanmıyorum. umarım hemen hallolur
-
24 Nisan 2012, 22:55
#1205
Mr.cihans adlı üyeden alıntı
suan canım cok sıkkın arkadaslar gecenlerde sans eserı tanıstıgım arkads debrıyajın sert ayarlıyalım demıstı bırazda yumusamıstı ama ondan sonra skıntı yasadım sert gectı fln ugun sabah ıse gıderken durdugumda motor kendını one atıyordu tam ayırma yapmıyordu 5km mesafe oldguundan gıttım ayar yapmadım yoksa gec kalıcaktım aksam cıktım parkta ayarlıyorum yukardn sonuna kadar cıkardım vıdayı ıse yaramadı bende asagıdan ayarlamaya basladım ama acemılıkten cok cevırdım herhalde tel koptu yedek yoktu yanımda aradım babamı kamyonetle geldı yujledık ewe getırdık yarn servıse ugrıcak kac tl ıslemdır ılmem honda servıs danısmanı ol tel yuzunden yolda kal saka gıbı neyse sız sız olun motoru kımseye ellettırmeyın
Acemilik işte, kamyonete de gerek yoktu aslında debriyajsız motor kullanılır çünkü.
-
24 Nisan 2012, 22:59
#1206
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Acemilik işte, kamyonete de gerek yoktu aslında debriyajsız motor kullanılır çünkü.
nasıl kullanıcaktım kı ıllakı sansumana zarar verırdım dıye dusundum bıde rısk olcaktı yanıma yedek alıcam bundan sonra
-
24 Nisan 2012, 23:02
#1207
eskiler hep tavsiye ederler, sele altında sigorta, takım, debriyaj teli vb bulundurun diye
-
24 Nisan 2012, 23:02
#1208
geçmiş olsun, Allah beterinden korusun. çok büyütülecek bir durum değil
-
24 Nisan 2012, 23:05
#1209
Canoncu adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun, Allah beterinden korusun. çok büyütülecek bir durum değil
sagolun evet deıl tahmınımce pahalı bır ıslemde olmaması lazım ama 15dk ewe gelıcegıme durdk yere kendıme ıs actım neyse tecrubeyle ogrencez
-
25 Nisan 2012, 00:46
#1210
Geçmiş olsun. Motorun sağının solunun fazla bızıklanmaması gerektiğini düşünüyorum.
Sonuçta debriyaj belli bir referans noktasına göre ayarlanmış. O arkadaşın ise, belki de kendi tecrübe ettiği motorlara göre sert bulmuş ve ayar çekmeye çalışmış.
Mühim olan, o arkadaşın değil, senin nasıl hissettiğindi bence debriyajla ilgili.
-
25 Nisan 2012, 00:57
#1211
cbf150 gore benımkı serttı ondan kıyasladım ama o ana kadarda sıkayet etmedım belkıde ılk motorum dıye yarın goturcez servıse bakalım neymıs normalı gorucez...
Ayrıca ıyıkı bızıklamısım benım ıcın tecrube oldu kotu bıryerde kalıp daha cok surunebılırdım ılerde yapmam:D
-
25 Nisan 2012, 01:21
#1212
O telin kopacagi varmış.. Ayar vidasi ile o kadar kalın çelik tel kopmaz kopartilamaz. Keşke bi ugrasaydın usenmeyip yağ ayar vs halletseydik :((
-
25 Nisan 2012, 07:02
#1213
Arkadaşlar motosikletin 1000km bakımı için ne kadar bedel ödediniz ?
Birde herhangi bir serviste ilk bakımı yaptırmak ile Ali Esengül' de bakımı yaptırmak, hem içimin rahat etmesi hem de servis kayıtlarında bu güvenilir servisin adının geçmesi adına bana sanki yerinde bir kararmış gibi geliyor
Ayrıca motosiklete konacak motor yağını servisin insafına(tercihine) mı bırakmalıyım yoksa sizlerin tavsiye edeceği, memnun olduğunuz bir yağı satın alıp mı servise götürmeliyim diye düşünüyorum.
Hayır eğer misal motosiklete 2 lt yağ konacaksa(miktar lafın gelişi söylendi), ben 4lt lik bir yağ alıp, masrafı daha ekonomik şekilde halledebilirmiyim diye düşünüyorum
-
25 Nisan 2012, 09:19
#1214
Servise sor, uyduruk bir yağ koyuyorsa kendi yağını götür.
-
25 Nisan 2012, 10:03
#1215
Her zaman söylüyorum yine soyleyeyim. Genelde servistekiler anlamadiklarindan ya da ticari sebeplerden alakasız yağlar koyuyorlar.. Her ne marka olursa olsun mutlaka motosiklet için üretilmiş yağ koyun ya da üstüne basa basa koydurun. Araba yağı motosiklete konmaz..
-
25 Nisan 2012, 10:54
#1216
Genelde birşey anlamaz onlar. Açıklamaları da şöyledir, "biz hep bundan koyuyoruz hiç şikayet gelmedi" (sanki motorun dili var da şikayet edecek ) ya da "birşey farketmez hepsi aynı yağ, bunlar hep ticari aldatmacalar" ki bu son yazdığım için bu forumda inanarak özel başlık açmış arkadaşlar vardır.
-
25 Nisan 2012, 11:17
#1217
eralpt adlı üyeden alıntı
Rolantiyi 100-150 devir arttirdiginizda Jigle ile calistirdiktan sonra jigleyi kapattiginizda motor stop etmez. Ayrıca çok düşük rolanti motorun büyük dayanma yüzeyine baskı yapacağından motor için faydalı değil tam tersine zararlıdır.
eralpt hocam bilgileriniz için teşekkürler. test için bekliyorum yapacak mısınız? merakla bekliyoruz.
-
25 Nisan 2012, 14:57
#1218
eralpt adlı üyeden alıntı
Her zaman söylüyorum yine soyleyeyim. Genelde servistekiler anlamadiklarindan ya da ticari sebeplerden alakasız yağlar koyuyorlar.. Her ne marka olursa olsun mutlaka motosiklet için üretilmiş yağ koyun ya da üstüne basa basa koydurun. Araba yağı motosiklete konmaz..
Hocam motosiklete kaç lt yağ konuyor, önerdiğiniz bir yağ markası ve sıcaklık kullanım aralığı(10-40/10-50 gibi) var mı ?
-
25 Nisan 2012, 15:32
#1219
talhaturhan adlı üyeden alıntı
eralpt hocam bilgileriniz için teşekkürler. test için bekliyorum yapacak mısınız? merakla bekliyoruz.
Valla bu hafta düşünüyodum ama yogunluktan yapamayacagım sanırım.. Artık gelecek hafta bir gunumu ayıracagım.. hem rodajda biraz daha bitmiş olur.. şu an 630 lardayım.. TEst civarı 1000 lere gelmiş olursam daha saglıklı olur.. Bol fotolu detaylı bi yazı olacak az sabır
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
-
25 Nisan 2012, 18:28
#1220
Seko adlı üyeden alıntı
Genelde birşey anlamaz onlar. Açıklamaları da şöyledir, "biz hep bundan koyuyoruz hiç şikayet gelmedi" (sanki motorun dili var da şikayet edecek
) ya da "birşey farketmez hepsi aynı yağ, bunlar hep ticari aldatmacalar" ki bu son yazdığım için bu forumda inanarak özel başlık açmış arkadaşlar vardır.
Hazır teknik servis konusu açılmışken Eralp bey, şöyle bir soru geldi aklıma. İlk bakımda motora ne gibi değişiklikler ve ayarlar yapılması gerekiyor? Bende sadece yağ değişti ve zincir gerginlik ayarı yapıldı. Kullanım kılavuzunda da yeteri kadar bahsedilmemiş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)