ben duymadım belkıde kasktan dolayı ben vıtes gecırmede bır ıkı kere sorun yasadım daha dogrusu 2de durdugumda bır kere bastıgım N gecıyor sonra 1e almıyor debrıyaj manetını bır kez bırakıp sıktıgımda ayırma sanırım daha saglıklı oluyor ve kolayca 1 e alıyor bu normalmıdır.
Bu gayet normal.. Debriyajinizin sağlıklı calistiginin bir göstergesi hatta. Tam ayirdigi zaman dislilerin dişleri karşı karşıya gelirse geçmez. Ya motoru 5 cm hareket ettirmenin lazım ya da Debriyajinizin bırakıp basmanız lazım ki dislilerden bir dönsün ve karşılıklı gelmesin. Arabalarda senkromec dediğimiz şey bunun için var. Motosiklet vites kutularında senkromec yoktur.. 1. Vitese taktiginzda gelen tık sesi bu yüzden gelir..
cok tesekkur ederım acıklama ıcın bu aksam 50 kmturumda ıyıce alıstım artık durucagım zaman pes pese dusurmuorum debrıyajı bırakıyorum arada...
Pekı bıde sunu sorayım tam durmadan 10 kmden az bır suratle 2den 1e atarsak zarar verırmıyız kolaylık oluyor cunku ısıga durmadan once atmak yoksa durduktan sonra N 1 yapıyım.
Kesinlikle senin yaptigin doğru.. 10 km den az bir suratle giderken 2 den 1e al. Durduğunda gecmeyebilir.
cevaplarınız ıcın cok tesekkur ederım egıtımcı olmanız ve deneyımlerınız sıze bu soruları sormama sebep oluyor. Umarım cok sıkmam sızı aklıma takılan bır soru daha genelde arabadan alıskanlıgım rolantının bırz ustunde kaldırırm ben arabayı ortalama 1200 devır fln motorda da boyle yapıyordum bugun bır arkadas yanlıs oldugnu soledı gaz vererek ortalmaa sesden yola cıkıyorum 2000 3000 devır arası kaldırmamı soyledı bu balatayı yememe ayrıca fazla yakıt sarfıyata neden olmaz mı yoksa dogru olan bumudur?
Bizim araçların canı ne kadar ki zaten.. Düşük devirde çok tork olmadığı için 1200 devirde kalkmak motoru ciddi anlamda zorlar o yüzden sesten yola çıkarak arkadasin dediği gibi 2000 - 3000 devirde kalkmak daha sağlıklı. Zaten dikkat edersen o şekilde kalkış yaparken daha az gaz verdiğini göreceksin.. Dolayisi ile daha fazla yakıt sarfiyatı olmayacaktir..
tesekkur ederım acıklamalarınıza uyarak kullancam sonucta herkez kullanır onemlı olan dogru kullanmak oldguunu dusunuyorum...
---------- Post added at 01:49 ---------- Previous post was at 01:47 ----------
bır an once tecrube yapıp hacım atlamak ıstıyorum bu aksam bagdat caddesı feneryolu sahıl caddesı kucukyalı cıvarlarında gazlayanlar vardı asmıs boyutta gıdıyorlardı hzından cozeemdık ama sanırm yenı kasa 600rrdı tabırı caızse dıbımız dustu ozellıkle gazı bıraktıktan sonrakı egsoz patlama seslerıne:(:(:(
O yolda devamlı gazliyorlar malesef. Gazlamak için de hiç uygun bir yer değil aslında. Allah korusun köpekli insanlar var çocuklu aileler geçiyor karşıdan karşıya.. Benim evim o sahil yoluna 4. Bina olduğu için devamli gazlama seslerinin içindeyim... Neyse.. Takildigin bir yer olursa yardımcı olmaya calisirim..
Bende vites geçişlerinde bazen sıkıntıya düşüyorum.
Şöyleki 1. vites ile hızlanıp 2. vitese atacağım esnada bazen boşa geçiyor, ondan sonra gaz verip motosikletin bağırdığını duyunca bir bakıyorum motosikletin vitesi 'N' de kalmış.
Bazen de düşük hızlarda arkadaşın yaptığı gibi ışıklara yaklaşırken yada benzeri bir durumda 2. vitesten 1. vitese atarken yine boşa düşüyor vites.Bunun olmaması için debriyaja her baışımızda bir vites arttırmalı yada azaltmalımıyız
Aslında çok mantıklı bir soru olmadı ama neyse işte.
---------- Post added at 09:22 ---------- Previous post was at 09:17 ----------
Arkadaşlar geçen gün 48lt arka çanta almıştım. Büyük hacimli aldım ki içerisine kaskımı, montumu, dizlik, bellik ve eldivenimi koyayım istedim.
Dün işe gidip gelirken motosikletimi kullandım. Arka çantaya yukarıda saydığım koruyucu ekipmanlarımı sığdırana kadar göbeğim çatladı. Çantayı kapatmak için bu denli uğraşmak sağlıklı değil çanta açısından.
Daha koymadığım başka ekipmanlar da var üstelik. Siz nasıl sığdırıyorsunuz tüm bunları ?
Eralp abi bir soru da ben sorayım.
Forumda okuduğumdan beridir alışkanlık oldu, trafikte ışıklarda vs. duracağım zaman devamlı motor freni (kompresyon mu deniliyor?) kullanıyorum.
Mesela 40km hızla 3. viteste giderken ileride kırmızı yandığında gazı kesip hafif frene dokunuyorum az yavaşladıktan sonra 2. vitese alıyorum ve debriyajı bırakmamla yavaşlamaya başlıyorum ama bu esnada motor biraz bağırıyor. Yine biraz yavaşlayınca bu kez vitesi 1'e düşürüp aynı şeyi yapıyorum, motor yine bağırıyor. Artık iyice yavaşlamış oluyorum ve frene hafifçe dokunarak duruyorum.
Bu yaptığım şey doğru mu bilmiyorum?
Rodajdaki bir motorla bunlar yapılır mı?
Doğrusu nasıl olmalı?
Saygılar abi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:43 ----------
Çantalı halde bir fotoğraf rica edebilir miyim acaba?
Motorla ilgili titreşim bilgisini ilk yazanlardan biri benim ancak ben sadece durduğu yerde çalışırken denedim. Sonrasında ise kullanıcılardan ve Eralp Bey'in yorumlarından, sürüş esnasında bu titreşimin çok çok azaldığını ve kesinlikle rahatsız edici olmadığını okuduk. Şimdi okuyoruz, nedense hala son duruma değil de ilk yorumlara bakarak motorla ilgili olumsuz yazılar yazılıyor. Keza "motorda platinli ateşleme varmış" yorumu da çürütülmesine rağmen hala ilk yazının üzerinden konuşmalar yapılıyor. "Çamur at izi kalsın" deyişini forumda harika bir şekilde uygulamaya devam ediyoruz.
Motorlarıyla uzun yola gidecek olan arkadaşlara sıfır motosikleti rodaj dönemi bitene kadar mümkün olduğunda şehir içinde ve bol vites ve devir değiştirek zorlamadan kullanmaları gerektiğini hatırlatırım. Kendi görüşüm maksimum hızı 100 - 110 km/saat olan bir motorda 80 - 90 km/saat hızların rodaj için fazla olduğudur. Bence rodaj dönemince 5. vites 60- 70 km/saat üzerine çıkılmamalıdır.
@ReiZzZ; teşekkür ederim, tabi ki bilgisi olan herkese idi soru.
O halde uygulamam doğru fakat vites düşürme işini biraz daha yavaşladıktan sonra motoru bağırtmadan yapmam gerekiyor.
Vites kuculturken aynı zamanda debriyaj bastığınızda hafifçe gaz verirseniz vites küçültme daha rahat ve sorunsuz olur aynı zamanda motosiklet daha ileri geri daha az oynayacagindan daha konforlu bir sürüş olur
Motorlarıyla uzun yola gidecek olan arkadaşlara sıfır motosikleti rodaj dönemi bitene kadar mümkün olduğunda şehir içinde ve bol vites ve devir değiştirek zorlamadan kullanmaları gerektiğini hatırlatırım. Kendi görüşüm maksimum hızı 100 - 110 km/saat olan bir motorda 80 - 90 km/saat hızların rodaj için fazla olduğudur. Bence rodaj dönemince 5. vites 60- 70 km/saat üzerine çıkılmamalıdır.
Paylaş
| eralp abi seko isimli arkadaşın da dediği gibi henüz 30 km olan bi motorla 120 km lik bi şehirler arası uzun yola çıkmamız sakıncalı mı olur? rodaj dönemini şehir içinde ve azami 60-70 km. hızla sık vites değiştirerek mi geçirmemiz lazım yada rodaj dönemini anlatarak bizleri bilgilendirebilirmisin abi
Rodaj hakkında sürüsüyle yazı bulabilirsiniz beyler. Azıcık araştırın derim.
www.motorumla.net
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)