Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Nisan 2012, 22:33
#1001
benim anlatmak istediyim sizlede paylaşalım benzetmede yapalım ama bu arada sıkıntı yaşıyan arkadaşlarımızada bilgilerimiz doğrultusunda yardımcı olalım.ters bi üslup kullandım belki ama amacım sizi yermek deyil.sonuçta cb yeni bi model ve yeni başlayan kitlesi büyük.biz eski kullanıcıların yardımları kardeşlerimizin çok işine yarıycak,rahat uyumalarına sebep olacaktır.bu arada jiklede yaşanan sıkıntılar çok normal kullandıkça özümliyceksiniz birde eralp abimin dediyi gibi rolanti ayarınızı olması gerektiyi devre getirin tabi bunu motor sıcakken yapın
Reklamlar
-
15 Nisan 2012, 22:33
#1002
mrtdem adlı üyeden alıntı
ya adem,arkadaşım senin sıkıntın nedir abi titanı bizde biliyoruz ama bu senin yaptığının bu forumda kimseye bi faydası yok.cb 125 e dibin düşüyo sanırım.titanın bildiyin özelliklerini bizle paylaş ama diğerleri hakkında müsade ette kullananlar konuşsun.bi de ybr ci takip ediyo açık yakalamak için.bırakın bu işleri çok saçma.honda jikle koymuş ama kullanılmasın diye öyle dimi arkadaşım.burda bu kadar kullanıcının, bilip bilmeden konuşarak canlarını sıkmanın hiçbir manası yok.
ybrci diye benden mi bahsediyorsun?
-
15 Nisan 2012, 22:38
#1003
mert erdem kardeşim ben bunu yüzlerce kez yazdım forma. Honda honda olsun eskisi gibi kaliteli sağlam motorlar üretsin. Cb güzel motor taşlamıyorum. Sadece eskiyle yeniyi kıyaslıyorum. Buna hakkım olduğunu sanıyorum. Yani amacım cb Yi kötülemek değil. Kıyaslamayı herkes yapar. Tinanın kalkma sebebi neydi biliyomusun? Kaliteliydi. Kalitesine göre fiyatı vardı. Yani fiyatı çoktu. Ybr ye göre veya diğer çin mallarına göre. Onun için satışı düştü. Daha ucuza mal edilen cgl, cbf, cb geldi sırasıyla. Sevgiler.
-
15 Nisan 2012, 22:38
#1004
dürümdöner adlı üyeden alıntı
ybrci diye benden mi bahsediyorsun?
benden bahsediyordur belki de yazmayayım diyorum ama bu cb forumunun %90 ı kavga peşinde hayırlı olsun dedim 10 kere biride teşekkür ederim yazmadı ama motorun şurası şöyle deyince millet hemen saldırıya geçiyor yine diyorum motor alan arkadaşlara hayırlı olsun
-
15 Nisan 2012, 23:16
#1005
ooo bi tane deyilmişki saygılar
---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:12 ----------
eyvallah adem kardeşim iyi dostluklar kavgayla başlarmış
-
15 Nisan 2012, 23:24
#1006
mrtdem adlı üyeden alıntı
ooo bi tane deyilmişki saygılar
---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:12 ----------
eyvallah adem kardeşim iyi dostluklar kavgayla başlarmış
Eyvallah kardeşim sevgi saygı çerçevesinde yapılan tartışmalar iyidir. Öfkeyle kalkan zararla oturur. ne yani iki atıştık diye düşmanmı olduk? sevgiler.
-
15 Nisan 2012, 23:44
#1007
eralpt adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar stop etmesinin sebebi aracın fabrika çıkışı rolanti ayarının çok düşük olmasından kaynaklanıyor. Deponun altında karbüratör var onun sağ alt tarafında elle çevrilebilecek durumda olan bir vida var.. Onu saat yönünün tersi istikamette yarım tur cevirirseniz hem daha düzenli çalışacak hem de stop etme derdinden kurtulacaksiniz..
Tartışmalar tatlıya bağlandığına göre araya sorularımı sıkıştırayım yine.
Eralp abi, diyelim ki rölanti devrini anlattığın üzere yükselttik. Bu durumda motor soğuk iken ilk çalıştırmada jigle kullanmalı mıyız? Cevap evet ise ne şekilde kullanmalıyız?
Eğer kullanmamıza gerek yok ise jigle ne işe yarar, çok soğuk havalarda mı kullanılır? Vs., vs...
Biraz ayrıntılı anlatır mısın hocam?
-
16 Nisan 2012, 00:02
#1008
adem80 isimli arkadas ortalıgı karıstırıyo hep =)) Sonu tatlıya baglanıyor tabi ama olsun. Keske cb ile bugunku baska bi motoru kıyaslasada benim gibi deneyimsiz ve motorsuzlarda bilgilense. Ama titanın çok sağlam oldugunu adem sayesinde birkez daha ogrendim onda yalan yok. dürümdöner isimli arkadas yorumun pek yakısık almamıs sanki.
-
16 Nisan 2012, 00:16
#1009
Mr.cihans adlı üyeden alıntı
Ona bkarsan cb125e dandık uretılmıs baksana adamlar az tuketsın dıye rolantı kısıyor bız acemılerde bunu bılmıyoruz stop edıyor dıye yazınca hemen dandık uretım dıye eklenıyor sonuna...
Bir atasözü var. Söylemeden edemedim arkadaşlar. "Kedi ulaşamadığı ciğere, mındar dermiş..." Siz cb125e, cbf 150 lerinizi gönül rahatlığı ile kullanın. Bırakın çamur atan istediği kadar atsın. Bunlar karalama kampanyası. Hadi eyvallah...
-
16 Nisan 2012, 00:21
#1010
badircik adlı üyeden alıntı
adem80 isimli arkadas ortalıgı karıstırıyo hep =)) Sonu tatlıya baglanıyor tabi ama olsun. Keske cb ile bugunku baska bi motoru kıyaslasada benim gibi deneyimsiz ve motorsuzlarda bilgilense. Ama titanın çok sağlam oldugunu adem sayesinde birkez daha ogrendim onda yalan yok. dürümdöner isimli arkadas yorumun pek yakısık almamıs sanki.
Cb yide aynı kalitede görmek istiyorum ve diliyorum. Ortalık karıştırmayada gelince ben sadece fikirlerimi paylaşıyorum. Uzuuun bi honda kullanıcısı olarak. Burası paylaşma ve seviyeli olarak tartışma formu. başka bişey değil. Her konu tartışmaya değer. Ben cb kötü demedim. Sadece kullandığım honda marka motorumla karşılaştırdım. Ve ortalık karıştırdı oldum. Sevgiler arkadaşım.
-
16 Nisan 2012, 02:52
#1011
reverse adlı üyeden alıntı
Tartışmalar tatlıya bağlandığına göre araya sorularımı sıkıştırayım yine.
Eralp abi, diyelim ki rölanti devrini anlattığın üzere yükselttik. Bu durumda motor soğuk iken ilk çalıştırmada jigle kullanmalı mıyız? Cevap evet ise ne şekilde kullanmalıyız?
Eğer kullanmamıza gerek yok ise jigle ne işe yarar, çok soğuk havalarda mı kullanılır? Vs., vs...
Biraz ayrıntılı anlatır mısın hocam?
Rolantiyi 100-150 devir arttirdiginizda Jigle ile calistirdiktan sonra jigleyi kapattiginizda motor stop etmez. Ayrıca çok düşük rolanti motorun büyük dayanma yüzeyine baskı yapacağından motor için faydalı değil tam tersine zararlıdır.
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
-
16 Nisan 2012, 03:28
#1012
Bu motor titrediği için devir göstergesi koymamış olabilirler çünkü titreşimli motorlar maksimum tork devri civarında çok titriyor. Titreme azalınca vites atma zamanı geldi demektir Ama keşke o kocaman CB125E yazısı olmasaydı, devir göstergesinin olmamasından daha garip görünüyor.
-
16 Nisan 2012, 04:03
#1013
Bu motoru alanlara toplu bir hayırlı olsun,cesur adamlarsanız,yeni modellerin ilk partisini almak yürek ister
Umarım motorun ciğeri sağlam çıkar da tutunur piyasada,kronik arızası çıkmaz,millet mutlu mesut biner neticede en ekonomik commuter Honda olmasına rağmen diğerleri kasarsa 5 bin lirayı bulacaklar yakında.
Cbf 125 Stunner beklerken cb125 getirdi honda,farklı bir strateji izlediler,sanırım başarılı da oldular ya da olacaklar,alternatifler iyidir.
Bende tarla,çiftçi motoru diye atıp tutmuştum netten görünce,bugün dışarıda canlı,alıcı gözüyle beyazını süzdüm de fena değil hani,gideri var ekmek köfte olayı sonuçta.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
16 Nisan 2012, 04:39
#1014
arkadaşlar hiç kimseye kulak asmayın; ben 1996 dan beri motosiklet 97'den beri moto-kuryelik yapıyorum.yani ekmeğimi motordan kazanıyorum.......şu anda ; 2 motorum var 2011 honda cb600f hornet abs, diğeri de yeni aldığım honda cb125e, şirket motorum da 2007 honda cbf 150(259.000 km'de).daha önce 2 tane honda titan eskittim,mz etz 251 ve 301 kullandım,hornet ten önceki motorum gsxr 1000 k6 idi. diyeceğim şu ki henüz 390 km deyim fakat bir profesyonel bike rider olarak parasının hakkını veriyor;
1-yedek parça bol ve ucuz,
2-satmaya kalktığım zaman değerini yitirmiyor çok fazla
3-çok az yakıyor(muadillerine göre:titan 2.7-2.8;; cbf 150-2,8-3.0;; gibi) olçümüme göre 2.1 litre artçısız-5.vites 65-75 km/s 0rtalama hız şehir dışı...
4-inanılmaz viraj kabiliyeti de olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim(ön-arka lastikleri motoru aldığım gün pirelli mt 65 ile değiştirdim)
BANA MOTOR HAKKINDA (CB 125E) SORU SORABİLİRSİNİZ ÇEKİNMEDEN......
ŞİMDİLİK BU KADAR . TÜM MOTOSİKLET SEVDALILARINA SEVGİLER-SAYGILAR............
-
16 Nisan 2012, 09:05
#1015
motor ısınmış haldeyken yani bi 10 dakika turlayıp geldikten sonra motorunuz ısınmıştır.bu durumda rolanti somununu biraz çevirerek motorun rahat çalıştığı bi devre yükseltin.soğuk havalarda ve motor uzun süre çalışmamızsa jikleyi çekin ve çok az gaz vererek marşa basın ve gazı bikaç saniye sabit tuttuktan sonra ufak aragazlar verin bi kaç saniye ve bıraktığınızda motorunuz üst devirde çalışıyor olucak.motor ısındıkça zengin karışımdan dolayı devir düşmeye başladıysa jikleyi kapatın.bu durumda motorunuz stabil çalışacaktır fakat henüz tam ısıya ulaşmadığı için düşük devirde çalışabilir.yola çıkmaya hazırsınız.motor normal çalışma ısısına yolda ulaşacaktır
-
16 Nisan 2012, 09:39
#1016
Şimdi bu kadar jikle muhabbetinden sonra sağda solda "CB125'ler jiklesiz çalışmıyormuş, az yaksın diye rölantileri düşükmüş" gibisinden saçmalıkları dinlemeye hazır olun. Burada yazılan en ufak bir sorunu insanlar bütün motorlarda görülen genel bir problem olarak görüyor.
Bir motorun dayanıklı veya kaliteli olması göreceli değildir, bunu zaman gösterecektir. O yüzden daha piyasaya çıkalı 1 ay olmuş bir motorun ne kadar dayanıklı olacağı hakkında kimse yorum yapamaz. Mühendis olarak merak ediyorum gerçekten, dış görünüşüne bakarak bu kanıya nasıl varıyorsunuz ?
-
16 Nisan 2012, 10:12
#1017
-
16 Nisan 2012, 10:25
#1018
herkese merhaba ben yeni aldığım henüz 30 km. yaptığım motorumla 120 km. şehirlerarası yol yapmak istiyorum, bu 120 km. lik mesafeyi hiç mola vermeden gidebilirmiyim yoksa ara ara motorumu dinlendirmem gerekiyormu? Ayrıca motosikletlerini yeni alan arkadaşlara güzel dileklerini sunan herkese teşekkürler.
-
16 Nisan 2012, 10:34
#1019
-
16 Nisan 2012, 11:22
#1020
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bu motor titrediği için devir göstergesi koymamış olabilirler çünkü titreşimli motorlar maksimum tork devri civarında çok titriyor. Titreme azalınca vites atma zamanı geldi demektir
Ama keşke o kocaman CB125E yazısı olmasaydı, devir göstergesinin olmamasından daha garip görünüyor.
cok merak edıyorum sız motoru kullandınız mı? Yada bır yakınınız kullanıyor mu sonra forumda gergınlık var denılıyor ne tıtremesı ne sorunu? Anlamıyorum ben ınsanları....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)