Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1001

    Üyelik
    01 Mayıs 2011
    benim anlatmak istediyim sizlede paylaşalım benzetmede yapalım ama bu arada sıkıntı yaşıyan arkadaşlarımızada bilgilerimiz doğrultusunda yardımcı olalım.ters bi üslup kullandım belki ama amacım sizi yermek deyil.sonuçta cb yeni bi model ve yeni başlayan kitlesi büyük.biz eski kullanıcıların yardımları kardeşlerimizin çok işine yarıycak,rahat uyumalarına sebep olacaktır.bu arada jiklede yaşanan sıkıntılar çok normal kullandıkça özümliyceksiniz birde eralp abimin dediyi gibi rolanti ayarınızı olması gerektiyi devre getirin tabi bunu motor sıcakken yapın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1002
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    Alıntı mrtdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya adem,arkadaşım senin sıkıntın nedir abi titanı bizde biliyoruz ama bu senin yaptığının bu forumda kimseye bi faydası yok.cb 125 e dibin düşüyo sanırım.titanın bildiyin özelliklerini bizle paylaş ama diğerleri hakkında müsade ette kullananlar konuşsun.bi de ybr ci takip ediyo açık yakalamak için.bırakın bu işleri çok saçma.honda jikle koymuş ama kullanılmasın diye öyle dimi arkadaşım.burda bu kadar kullanıcının, bilip bilmeden konuşarak canlarını sıkmanın hiçbir manası yok.
    ybrci diye benden mi bahsediyorsun?

  3. #1003
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    mert erdem kardeşim ben bunu yüzlerce kez yazdım forma. Honda honda olsun eskisi gibi kaliteli sağlam motorlar üretsin. Cb güzel motor taşlamıyorum. Sadece eskiyle yeniyi kıyaslıyorum. Buna hakkım olduğunu sanıyorum. Yani amacım cb Yi kötülemek değil. Kıyaslamayı herkes yapar. Tinanın kalkma sebebi neydi biliyomusun? Kaliteliydi. Kalitesine göre fiyatı vardı. Yani fiyatı çoktu. Ybr ye göre veya diğer çin mallarına göre. Onun için satışı düştü. Daha ucuza mal edilen cgl, cbf, cb geldi sırasıyla. Sevgiler.

  4. #1004
    ReiZzZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    HATAY
    Alıntı dürümdöner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybrci diye benden mi bahsediyorsun?
    benden bahsediyordur belki de yazmayayım diyorum ama bu cb forumunun %90 ı kavga peşinde hayırlı olsun dedim 10 kere biride teşekkür ederim yazmadı ama motorun şurası şöyle deyince millet hemen saldırıya geçiyor yine diyorum motor alan arkadaşlara hayırlı olsun
    bikerist116 bunu beğendi.

  5. #1005

    Üyelik
    01 Mayıs 2011
    ooo bi tane deyilmişki saygılar

    ---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:12 ----------

    eyvallah adem kardeşim iyi dostluklar kavgayla başlarmış

  6. #1006
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı mrtdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ooo bi tane deyilmişki saygılar

    ---------- Post added at 22:16 ---------- Previous post was at 22:12 ----------

    eyvallah adem kardeşim iyi dostluklar kavgayla başlarmış
    Eyvallah kardeşim sevgi saygı çerçevesinde yapılan tartışmalar iyidir. Öfkeyle kalkan zararla oturur. ne yani iki atıştık diye düşmanmı olduk? sevgiler.

  7. #1007
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar stop etmesinin sebebi aracın fabrika çıkışı rolanti ayarının çok düşük olmasından kaynaklanıyor. Deponun altında karbüratör var onun sağ alt tarafında elle çevrilebilecek durumda olan bir vida var.. Onu saat yönünün tersi istikamette yarım tur cevirirseniz hem daha düzenli çalışacak hem de stop etme derdinden kurtulacaksiniz..
    Tartışmalar tatlıya bağlandığına göre araya sorularımı sıkıştırayım yine.
    Eralp abi, diyelim ki rölanti devrini anlattığın üzere yükselttik. Bu durumda motor soğuk iken ilk çalıştırmada jigle kullanmalı mıyız? Cevap evet ise ne şekilde kullanmalıyız?
    Eğer kullanmamıza gerek yok ise jigle ne işe yarar, çok soğuk havalarda mı kullanılır? Vs., vs...
    Biraz ayrıntılı anlatır mısın hocam?

  8. #1008

    Üyelik
    02 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 (satıldı)
    adem80 isimli arkadas ortalıgı karıstırıyo hep =)) Sonu tatlıya baglanıyor tabi ama olsun. Keske cb ile bugunku baska bi motoru kıyaslasada benim gibi deneyimsiz ve motorsuzlarda bilgilense. Ama titanın çok sağlam oldugunu adem sayesinde birkez daha ogrendim onda yalan yok. dürümdöner isimli arkadas yorumun pek yakısık almamıs sanki.
    BE

  9. #1009
    bikerist116 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    İzmir/Bayraklı
    Motosikleti
    1989 Jawa Lazer, 2012 Honda CB125E
    Alıntı Mr.cihans adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ona bkarsan cb125e dandık uretılmıs baksana adamlar az tuketsın dıye rolantı kısıyor bız acemılerde bunu bılmıyoruz stop edıyor dıye yazınca hemen dandık uretım dıye eklenıyor sonuna...
    Bir atasözü var. Söylemeden edemedim arkadaşlar. "Kedi ulaşamadığı ciğere, mındar dermiş..." Siz cb125e, cbf 150 lerinizi gönül rahatlığı ile kullanın. Bırakın çamur atan istediği kadar atsın. Bunlar karalama kampanyası. Hadi eyvallah...

  10. #1010
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı badircik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adem80 isimli arkadas ortalıgı karıstırıyo hep =)) Sonu tatlıya baglanıyor tabi ama olsun. Keske cb ile bugunku baska bi motoru kıyaslasada benim gibi deneyimsiz ve motorsuzlarda bilgilense. Ama titanın çok sağlam oldugunu adem sayesinde birkez daha ogrendim onda yalan yok. dürümdöner isimli arkadas yorumun pek yakısık almamıs sanki.
    Cb yide aynı kalitede görmek istiyorum ve diliyorum. Ortalık karıştırmayada gelince ben sadece fikirlerimi paylaşıyorum. Uzuuun bi honda kullanıcısı olarak. Burası paylaşma ve seviyeli olarak tartışma formu. başka bişey değil. Her konu tartışmaya değer. Ben cb kötü demedim. Sadece kullandığım honda marka motorumla karşılaştırdım. Ve ortalık karıştırdı oldum. Sevgiler arkadaşım.

  11. #1011
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tartışmalar tatlıya bağlandığına göre araya sorularımı sıkıştırayım yine.
    Eralp abi, diyelim ki rölanti devrini anlattığın üzere yükselttik. Bu durumda motor soğuk iken ilk çalıştırmada jigle kullanmalı mıyız? Cevap evet ise ne şekilde kullanmalıyız?
    Eğer kullanmamıza gerek yok ise jigle ne işe yarar, çok soğuk havalarda mı kullanılır? Vs., vs...
    Biraz ayrıntılı anlatır mısın hocam?
    Rolantiyi 100-150 devir arttirdiginizda Jigle ile calistirdiktan sonra jigleyi kapattiginizda motor stop etmez. Ayrıca çok düşük rolanti motorun büyük dayanma yüzeyine baskı yapacağından motor için faydalı değil tam tersine zararlıdır.
    reverse bunu beğendi.
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  12. #1012
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bu motor titrediği için devir göstergesi koymamış olabilirler çünkü titreşimli motorlar maksimum tork devri civarında çok titriyor. Titreme azalınca vites atma zamanı geldi demektir Ama keşke o kocaman CB125E yazısı olmasaydı, devir göstergesinin olmamasından daha garip görünüyor.

  13. #1013
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    Bu motoru alanlara toplu bir hayırlı olsun,cesur adamlarsanız,yeni modellerin ilk partisini almak yürek ister
    Umarım motorun ciğeri sağlam çıkar da tutunur piyasada,kronik arızası çıkmaz,millet mutlu mesut biner neticede en ekonomik commuter Honda olmasına rağmen diğerleri kasarsa 5 bin lirayı bulacaklar yakında.
    Cbf 125 Stunner beklerken cb125 getirdi honda,farklı bir strateji izlediler,sanırım başarılı da oldular ya da olacaklar,alternatifler iyidir.
    Bende tarla,çiftçi motoru diye atıp tutmuştum netten görünce,bugün dışarıda canlı,alıcı gözüyle beyazını süzdüm de fena değil hani,gideri var ekmek köfte olayı sonuçta.
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi

  14. #1014

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    arkadaşlar hiç kimseye kulak asmayın; ben 1996 dan beri motosiklet 97'den beri moto-kuryelik yapıyorum.yani ekmeğimi motordan kazanıyorum.......şu anda ; 2 motorum var 2011 honda cb600f hornet abs, diğeri de yeni aldığım honda cb125e, şirket motorum da 2007 honda cbf 150(259.000 km'de).daha önce 2 tane honda titan eskittim,mz etz 251 ve 301 kullandım,hornet ten önceki motorum gsxr 1000 k6 idi. diyeceğim şu ki henüz 390 km deyim fakat bir profesyonel bike rider olarak parasının hakkını veriyor;
    1-yedek parça bol ve ucuz,
    2-satmaya kalktığım zaman değerini yitirmiyor çok fazla
    3-çok az yakıyor(muadillerine göre:titan 2.7-2.8;; cbf 150-2,8-3.0;; gibi) olçümüme göre 2.1 litre artçısız-5.vites 65-75 km/s 0rtalama hız şehir dışı...
    4-inanılmaz viraj kabiliyeti de olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim(ön-arka lastikleri motoru aldığım gün pirelli mt 65 ile değiştirdim)
    BANA MOTOR HAKKINDA (CB 125E) SORU SORABİLİRSİNİZ ÇEKİNMEDEN......
    ŞİMDİLİK BU KADAR . TÜM MOTOSİKLET SEVDALILARINA SEVGİLER-SAYGILAR............
    şentürk ve korbygs bunu beğendiler.

  15. #1015

    Üyelik
    01 Mayıs 2011
    motor ısınmış haldeyken yani bi 10 dakika turlayıp geldikten sonra motorunuz ısınmıştır.bu durumda rolanti somununu biraz çevirerek motorun rahat çalıştığı bi devre yükseltin.soğuk havalarda ve motor uzun süre çalışmamızsa jikleyi çekin ve çok az gaz vererek marşa basın ve gazı bikaç saniye sabit tuttuktan sonra ufak aragazlar verin bi kaç saniye ve bıraktığınızda motorunuz üst devirde çalışıyor olucak.motor ısındıkça zengin karışımdan dolayı devir düşmeye başladıysa jikleyi kapatın.bu durumda motorunuz stabil çalışacaktır fakat henüz tam ısıya ulaşmadığı için düşük devirde çalışabilir.yola çıkmaya hazırsınız.motor normal çalışma ısısına yolda ulaşacaktır

  16. #1016

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Şimdi bu kadar jikle muhabbetinden sonra sağda solda "CB125'ler jiklesiz çalışmıyormuş, az yaksın diye rölantileri düşükmüş" gibisinden saçmalıkları dinlemeye hazır olun. Burada yazılan en ufak bir sorunu insanlar bütün motorlarda görülen genel bir problem olarak görüyor.

    Bir motorun dayanıklı veya kaliteli olması göreceli değildir, bunu zaman gösterecektir. O yüzden daha piyasaya çıkalı 1 ay olmuş bir motorun ne kadar dayanıklı olacağı hakkında kimse yorum yapamaz. Mühendis olarak merak ediyorum gerçekten, dış görünüşüne bakarak bu kanıya nasıl varıyorsunuz ?

  17. #1017
    Canoncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Arkadaşlar dün motosikletim 247. kilometresindeyken depoyu fulledim.Hemen öncesinde motosikleti alıp, birkaç kilometre ötedeki benzinlikte fullemiştim.
    Kısaca 245 kilometrede motosikletim 7lt(1lt=4.7 tl) yani 32.99tl lik yakıt aldı. Ufak bir hesapla 7lt/2.45(kilometre)=2.85 yapar.
    Ben sanırım çok ekonomik kullanamamışım bu 2.85lt/100km değerini elde ederek.
    Sürüşlerimin çoğu ya düzlükte 80-90km hızlarla 5. viteste motoru 1/4-1/2 gaz arasında açarak geçti.Yada şehir içerisinde, E5' de çok sık hızlanma-yavaşlama bol bol vites değiştirmeler ile geçti.
    Eğer motosikletin ilk 1000km' si(hatta motosikletin tam olarak kendini bulması 25.000km' yi buluyormuş) bittikten sonra, çok da trafiğe kaptırmaz isek sanırım 2-2.2lt gibi bir değer elde edebilirim.Fakat istanbulda günün her saati trafik varken bu nasıl mümkün olacak bilemiyorum.

    Dün şu çok bahsedilen Kadıköydeki salı pazarında gitmeye çalıştım.Herhalde maç dolayısıyla zincirlikuyu' dan boğaz köprüsüne çıkılan yol feci kalabalıktı.Hemen sağdan beşiktaş' a gitmek için saptım.Beşiktaş çarşısının oralar yine aynı şekilde kalabalıktı.Nişantaşından dolmabahçeye inip sahili takip edeyim dedim ve hayatımın hatasını yaptım Özellikle beşiktaş iskelelerin oradan ortaköy' e kadar ve kuruçeşmeden bebeğe kadar yine deli trafik vardı.
    Yolları çok iyi bilmediğim ve tekrar dönüş yolunda o trafik eziyetini çekmeyeyim diyerek birisine nasıl bahçelievlere alternatif bir güzergahtan çıkabilirim diye yol sordum.Bana etiler' den gitmemi tavsiye etti.
    Bebek' den etilere saptığınızda dik bir yokuş var, burayı çıkarken yine adım adım ilerleyen araçları gözünüzün önüne getirin.Ayrıca yerler ıslak Dedim burada motoru yatırırsak mıçtık ama bir kere durdum ve onda da kaldırmayı becerebiidim.Sanırım bunda birkaç gün önce aldığım Honda GS2 eğitiminin faydası ve verdiği özgüven etkili.
    Nihayet levent' e çıkıp, oradan zincirlikuyu' dan E5' e bağlanabildim ve yine trafik ile cebelleşip evime varabildim.

    Bu arada GS2 eğitiminden biraz bahsedeyim.Herşey mükemmeldi.Eğitmenlerimiz çok ilgiliydiler, bu kadar şey öğrenebileceğimi tahmin etmiyordum.Eğitimin bitiminde hayallerimi süsleyen CBF 1000F' i kullandıktan sonra, bu motora sahip olmak istemekle ne doğru bir karar verdiğimi anladım.Bundan sonraki motosikletim o olamayacak tabii bütçeden dolayı fakat 2. elini alabilirsem sahip olacağım.
    Bir an önce şu kilometreleri deneyime dönüştürmek için çabalıyorum şu an. Bakalım motosiklete ne zaman sahip olacağım...

    Bu arada iyi dileklerini belirten arkadaşlara teşekürlerimi iletiyorum.Hepimize kazasız, keyifli sürüşler.

  18. #1018

    Üyelik
    19 Temmuz 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cb 125 e idi beğenmedim cbf 150 aldım
    herkese merhaba ben yeni aldığım henüz 30 km. yaptığım motorumla 120 km. şehirlerarası yol yapmak istiyorum, bu 120 km. lik mesafeyi hiç mola vermeden gidebilirmiyim yoksa ara ara motorumu dinlendirmem gerekiyormu? Ayrıca motosikletlerini yeni alan arkadaşlara güzel dileklerini sunan herkese teşekkürler.

  19. #1019
    skystar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    İZMİR/BORNOVA
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    [IMG]url=http://bit.ly/c25MCx][/url][/IMG]

    Buda benim demir atım

    İzmirde yaşayanlar bilirler cumartesi günü o sağanak yağışta motoru eve getirmek zorunda kaldım lastikler düşündüğüm kadar kötü çıkmadı...Sağ sağlim eve kadar bir 20 km yaptım...Pazar günüde hava müsaade etmediği için 10 km çok kısa mini bir gezi yapabildim...

    Herkese hayırlı uğurlu olsun yeni cb 125 e leri
    Şeytan İcadı

  20. #1020

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motor titrediği için devir göstergesi koymamış olabilirler çünkü titreşimli motorlar maksimum tork devri civarında çok titriyor. Titreme azalınca vites atma zamanı geldi demektir Ama keşke o kocaman CB125E yazısı olmasaydı, devir göstergesinin olmamasından daha garip görünüyor.
    cok merak edıyorum sız motoru kullandınız mı? Yada bır yakınınız kullanıyor mu sonra forumda gergınlık var denılıyor ne tıtremesı ne sorunu? Anlamıyorum ben ınsanları....


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)