Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #961

    Üyelik
    14 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250
    Arkadaşlar İlk kez bi Motor sahibi olucam ve ilk kez motor kullanıcam. Bu motoru tavsiye edermisiniz yada nasıl bişeyle başlamalıyım.?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #962
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Alıntı Canoncu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim motorun benzin ibresi çeyreğe indi, alır almaz fullemiştim ve yaklaşık 250km falan yaptım daha.Eğer ibreye göre konuşacak olursam taş çatlasın 350km yapacak gibi duruyor.
    Geçen gün Honda' nın GS2 eğitimine katıldım. 2. gün eğitime motosikletimle gittim. Bahçelievlerden Honda fabrikasına gidiş dönüş yaklaşık 150km yapmışımdır.Hız olarak ağırlıklı olarak 5. viteste 80-95km arasında uzun süre seyir ettim(yarım saat gibi).Motorun gazını tam açmadım ve aşırı yüklenmedim, sadece son vites olduğu için bu hızlara çıktım.Geri kalan kilometreleri E5' de ve sokak aralarında normal kullanım ile kat ettim. Bu sürüş tarzımdan dolayı fazla tüketmiş olabilirmiyim ?
    Bugün imkanım olursa belki depoyu doldurtur, tüketim sonucunu size söylerim.
    Ayrıca dün feyizoğlundan Coocase Astra s48 led çantamı alıp taktırdım.Gayet hoş durdu. Çantanın dahili elektrik kablosunu honda servisinde taktırmayı düşünüyorum ilk servise gittiğimde. Birde tankpad aldım, depoyu çizilmelere karşı korumak için.
    Normal kardeş.. Geçen de bi öğrencime aldık.. bayiden benzinciye gittik.. 30 liralık doldurduk anca çeyreğe geldi. Zaten hiç bir araçta ibreler tam değerleri vermezler.. Bu alette 2.6 litre rezerve var. yani kırmızının altına inip de musluktan yedek depoya geçtiğin zaman bile 100 km den fazla götürecek benzin var içinde.. O yuzden rahat ol
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  3. #963
    Canoncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal kardeş.. Geçen de bi öğrencime aldık.. bayiden benzinciye gittik.. 30 liralık doldurduk anca çeyreğe geldi. Zaten hiç bir araçta ibreler tam değerleri vermezler.. Bu alette 2.6 litre rezerve var. yani kırmızının altına inip de musluktan yedek depoya geçtiğin zaman bile 100 km den fazla götürecek benzin var içinde.. O yuzden rahat ol
    Yalnız bende rezerv musluğu açık.
    Şimdi sormak istediğim şey, motosikletin rezervi kapalıyken motosiklet 13lt-2.6lı=10.4lt benzini gösteriyor ibrete.
    Rezerv açık iken yani depodaki benzinin tamamını kullanabilecekken, benzin ibresi 13lt' ye göre mi hareket ediyor ?

    Ben motosikleti alıp benzinciye gittiğimde pompacı rezervi açtığını, benzinimi buna göre kullanmam gerektiğini(yolda kalmamam için) istersem kapayacağını belirtti.Bende boşver açık kalsın demiştim.Nasıl olsa göstergede herşey belli oluyor diye.

  4. #964
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Alıntı Canoncu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız bende rezerv musluğu açık.
    Şimdi sormak istediğim şey, motosikletin rezervi kapalıyken motosiklet 13lt-2.6lı=10.4lt benzini gösteriyor ibrete.
    Rezerv açık iken yani depodaki benzinin tamamını kullanabilecekken, benzin ibresi 13lt' ye göre mi hareket ediyor ?

    Ben motosikleti alıp benzinciye gittiğimde pompacı rezervi açtığını, benzinimi buna göre kullanmam gerektiğini(yolda kalmamam için) istersem kapayacağını belirtti.Bende boşver açık kalsın demiştim.Nasıl olsa göstergede herşey belli oluyor diye.
    Amma komplikeleştirmişsiniz olayı ya

    Rezerv dediğimiz şey ayrı bir depo değil. Sadece benzinin depo içinden çekileceği yeri belirten bir kavram..

    Şimdi şöle oluyor.. aşağıdaki resme bakınız..



    Bu fotografta gorunen uzun boru nromal depo dediğimiz yer.. Normalde benzin o uzun borudan gelir. Yakıt azalır azalır taki o borudan gelmeyecek düzeye gelir, o zaman benzin musluğunu rezerve konumuna getirince kısa borudan benzin almaya başlar.. Bu da motorun sürücüye "yakıtın azaldı git benzin al yoksa ben daha gitmem ey sürücü" uyarısıdır..

    Benzin musluğunun çalışma prensibi budur.
    Herkesin yanlış bildiği yedek depo tabir edilen şey bundan ibaret. Benzin ibresi genelde kırmızının altına düştüğünde yakıt da uzun borunun bitim noktasına gelmiş olur.

    Umarım anlatabilmişimdir. Cepten anca bu kadar yazabiliyorum
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  5. #965
    bikerist116 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    İzmir/Bayraklı
    Motosikleti
    1989 Jawa Lazer, 2012 Honda CB125E
    Evet jantlara da lacivert- mavi arası şerit çektim Karanlıkta ışık gelince parlıyor sanırım reflektör deniyor buna Beyaz renk cb125e lere kesinlikle tavsiye ediyorum. Yakın zamanda foto paylaşırım arkadaşlar ;) Kazasız belasız günler dilerim ...

  6. #966

    Üyelik
    04 Nisan 2012
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal kardeş.. Geçen de bi öğrencime aldık.. bayiden benzinciye gittik.. 30 liralık doldurduk anca çeyreğe geldi. Zaten hiç bir araçta ibreler tam değerleri vermezler.. Bu alette 2.6 litre rezerve var. yani kırmızının altına inip de musluktan yedek depoya geçtiğin zaman bile 100 km den fazla götürecek benzin var içinde.. O yuzden rahat ol
    Eralp Bey, Bende toplasak 10 saat falan arkadaşımın motosikletini öğrenmek amaçlı kullandım. Sıfır CB125 E mi almalı? yoksa bir ÇİNLİ mi? 1-2 sene sonra satacağım? Sıfır motora acemilik sırasında zarar verir miyim,(rodajı yapamazsam diye korkuyorum)? İkinci elde elimde kalmasın motosiklet? Gerçi siz ''BİR ÖĞRENCİME ALDIK '' demişssiniz.. tavsiyelerinizi bekliyorum...
    TEMİZ 2.el ybr,cbf baktım ankarada yok..ya ikinci el çinli,ya da sıfır cb125 e ? 1-2 sene sonra satınca 1000 tl'den fazla zarar da etmek istemiyorum...

  7. #967
    Canoncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Amma komplikeleştirmişsiniz olayı ya

    Rezerv dediğimiz şey ayrı bir depo değil. Sadece benzinin depo içinden çekileceği yeri belirten bir kavram..

    Şimdi şöle oluyor.. aşağıdaki resme bakınız..

    http://forum.motorcycle-usa.com/atta...12/Petcock.jpg

    Bu fotografta gorunen uzun boru nromal depo dediğimiz yer.. Normalde benzin o uzun borudan gelir. Yakıt azalır azalır taki o borudan gelmeyecek düzeye gelir, o zaman benzin musluğunu rezerve konumuna getirince kısa borudan benzin almaya başlar.. Bu da motorun sürücüye "yakıtın azaldı git benzin al yoksa ben daha gitmem ey sürücü" uyarısıdır..

    Benzin musluğunun çalışma prensibi budur.
    Herkesin yanlış bildiği yedek depo tabir edilen şey bundan ibaret. Benzin ibresi genelde kırmızının altına düştüğünde yakıt da uzun borunun bitim noktasına gelmiş olur.

    Umarım anlatabilmişimdir. Cepten anca bu kadar yazabiliyorum
    Eralp bey yazınızı dikkatle okudum fakat yine şuna cevap bulamadım.
    Rezervim açık iken(deponun tamamı kullanıma açık iken), benzinimi ibreye bakarak tayin edebileceğim değil mi ?
    Yoksa ibre sadece rezerv dışındaki kapasiteyi mi ifade ediyor ??

  8. #968
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Alıntı Canoncu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eralp bey yazınızı dikkatle okudum fakat yine şuna cevap bulamadım.
    Rezervim açık iken(deponun tamamı kullanıma açık iken), benzinimi ibreye bakarak tayin edebileceğim değil mi ?
    Yoksa ibre sadece rezerv dışındaki kapasiteyi mi ifade ediyor ??
    Yukarda da yazdım, ibrenin kırmızısı bittikten sonra motor teklemeye başlar o zaman rezerve geçiyorsunuz resimdeki alt borudan yakıt almaya başlıyor motor. Yani normal kullanımda yakıt varken kesinlikle musluk on modunda kullanmanız gerekir. yani kol aşağı dogru olacak şekilde.. Bitince kolu yukarı çıkaracaksınız..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:09 ----------

    Alıntı sonhayat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eralp Bey, Bende toplasak 10 saat falan arkadaşımın motosikletini öğrenmek amaçlı kullandım. Sıfır CB125 E mi almalı? yoksa bir ÇİNLİ mi? 1-2 sene sonra satacağım? Sıfır motora acemilik sırasında zarar verir miyim,(rodajı yapamazsam diye korkuyorum)? İkinci elde elimde kalmasın motosiklet? Gerçi siz ''BİR ÖĞRENCİME ALDIK '' demişssiniz.. tavsiyelerinizi bekliyorum...
    TEMİZ 2.el ybr,cbf baktım ankarada yok..ya ikinci el çinli,ya da sıfır cb125 e ? 1-2 sene sonra satınca 1000 tl'den fazla zarar da etmek istemiyorum...
    Çinliden hem çok zarar edersin hemde kötü bi motora denk gelirsen seni motosikletten bile sogutabilir.. İmkanın var ise sıfır cb, ybr cbf ya da ikinci el ybr cbf bakmanı tavsiye ederim. ikinci el bi ybr 2 küsürlere alırsan, 200-300 zararla satarsın tekrar..
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  9. #969
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Arkadaşlar, depo elinizle hafifçe sağa sola baskı yaptığınızda oynuyor mu? Benim depo oynuyor ve bayi bunun normal olduğunu söyledi. Hatta diğer cb125'lere de baktım onlarda da oynama vardı.

  10. #970
    bikerist116 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    İzmir/Bayraklı
    Motosikleti
    1989 Jawa Lazer, 2012 Honda CB125E
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, depo elinizle hafifçe sağa sola baskı yaptığınızda oynuyor mu? Benim depo oynuyor ve bayi bunun normal olduğunu söyledi. Hatta diğer cb125'lere de baktım onlarda da oynama vardı.
    aynen dostum bende de var bu, gayet normal böyle olması ;) çünkü o depo lastik takozlar üzerinde duruyor bu yüzden hafif bir esneme oluyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:49 ----------

    Bu arada buyrun motorsikletimin son halleri

    https://www.facebook.com/media/set/?...3&l=eb89dae78d
    reverse bunu beğendi.

  11. #971

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı bikerist116 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen dostum bende de var bu, gayet normal böyle olması ;) çünkü o depo lastik takozlar üzerinde duruyor bu yüzden hafif bir esneme oluyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:49 ----------



    https://www.facebook.com/media/set/?...3&l=eb89dae78d
    Bu arada buyrun motorsikletimin son halleri Mavı cok yakısmıs genelde hep kırmızı gorudugmuzde farklı ve guzel geldı bana bende yapmalıyım nekadr bu serıtler uygulamak kolay mı ? bu arada faceten ark ıst yolladım bılgıne
    [B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]

  12. #972
    bikerist116 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    İzmir/Bayraklı
    Motosikleti
    1989 Jawa Lazer, 2012 Honda CB125E
    Hocam özelden gel kabul ettim faceden ;)

  13. #973

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    arkadaslar malum ısı gostergemz yok ılk calstırmada hava ortalama 15 derece ıken kac dk jıkleyle oldugu yerde calıstırıyorsunuz. Rodajda daha cok beklemek lzım mı 2 dk yeterlı mıdır...

  14. #974
    bikerist116 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    İzmir/Bayraklı
    Motosikleti
    1989 Jawa Lazer, 2012 Honda CB125E
    15 sn sonra jikleyi kapat ;) 15 sn yi geçmemeni tavsiye ederim ;)

  15. #975

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı bikerist116 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 sn sonra jikleyi kapat ;) 15 sn yi geçmemeni tavsiye ederim ;)
    15sn sonra stop edıo ama kapatınca etmesede ılk gaz verme cabamda kut gıdıo...hos ıkı kere soguk calıstırdım aldıgımdan berı ama belkı ondandır.

  16. #976
    bikerist116 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    İzmir/Bayraklı
    Motosikleti
    1989 Jawa Lazer, 2012 Honda CB125E
    Alıntı Mr.cihans adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15sn sonra stop edıo ama kapatınca etmesede ılk gaz verme cabamda kut gıdıo...hos ıkı kere soguk calıstırdım aldıgımdan berı ama belkı ondandır.
    Bu konuda iddalı bir tezim yok Eralp abiden yardım alalım ;) Hem bende bilgi edinmiş olurum Cihan ;)

  17. #977

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı bikerist116 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda iddalı bir tezim yok Eralp abiden yardım alalım ;) Hem bende bilgi edinmiş olurum Cihan ;)
    bılene soralım dıon tıpık kaeburator ıste ya ılk calıstırıdıgımda jıgleyı parmagımla asagı basmadan almadı cok sacma ama bıdaha yapmadı belkı o bana ben ona zamanla alıscaz:D

  18. #978
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Kılavuzda jigleyi 15 saniye sonra tamamen kapatın diyor. Ben de jigle açık çalıştırıp, 15sn sonra kapattığımda stop etmişti motor.
    Kılavuzdaki cümleye bakılırsa belki de kademeli olarak jigleyi kapatıp, 15sn sonra tamamen kapalı konuma getirmeliyiz gibi de anlaşılabilir.
    bikerist116 bunu beğendi.

  19. #979
    bikerist116 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    İzmir/Bayraklı
    Motosikleti
    1989 Jawa Lazer, 2012 Honda CB125E
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kılavuzda jigleyi 15 saniye sonra tamamen kapatın diyor. Ben de jigle açık çalıştırıp, 15sn sonra kapattığımda stop etmişti motor.
    Kılavuzdaki cümleye bakılırsa belki de kademeli olarak jigleyi kapatıp, 15sn sonra tamamen kapalı konuma getirmeliyiz gibi de anlaşılabilir.
    Olabilitesi yüksek bir durum

  20. #980
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Valla öyle de, bugün sabah da jigleyi açıp 15-20 saniye içinde kademeli olarak kapattığımda yine stop etti motor.
    Ama jigle kapalı halde iken, çok az gaz vererek marşa basıp çalıştırırsam stop etmiyor hiç.
    Bu tuhaf durum neyden kaynaklanıyor acaba? Kılavuzda ise jigle ile çalıştırılması önerilmiş.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)