adem 80 arkadaşım bu motor tam anlamıyla mükemmel.başka bişey demiyorum.şimdi 6000 lira verirsin artık
adem 80 arkadaşım bu motor tam anlamıyla mükemmel.başka bişey demiyorum.şimdi 6000 lira verirsin artık
yok malesef gene vermem. O motoru yolda tarttım. Benim motordan hafif geldi gerçekten artçılı olarak binerim ben hep. Bide takım taklavat alırım. Yani nerden baksan 150 kg. O motor beni tartmaz. Yani alırsam performansı beni üzer. Bakış açısıdır arkadaşım sizin beklentilerinizi verir alırsınız. Benim beklentilerime karlar yağdı. Bugün üstüne binmesemde test ettim.
teknik olarak cb 125 e mi yamaha 125 esd mi daha güçlü ?
suan gırdım eve ve ılk heyecanlarınımı sızlerle paylasmak ıstedım kullandım ılk calıstırmadım bas bas almıyor servısı aradım ben jıkleyı cekıp calıstıyordum aslında parmagımızla asagı basılı tutup mars yapıp sonra bırakcakmısız neyse ogrendık onuda :D sonra yalla dedık trafıge kapalı alanda kullandım ve ıstanbuldakı arkadaslar ozellıkle anadolu yakasındakıler bılmıyorsanız guvenmıyorsanız yada motoru tanımak ıcın kadıkoydekı yenı salı pazarına gıdın salı gunlerı harıc:D mukemmel bır yer alısırsınız 15km kullandım kapalı alanda sonra bır ıkı sokak yapıp tekrar arabaya yukleyıp eve getırdık bana yeter valla ogrenene kadar.Zira 65km hıza cıktıgımda bana ucuyormusum gıbı geldı ( sokak arası arabayla 70le gıden adamın cok enteresan geldı :D) ılk ızlenımler sele sert gıbı totos sevmedı ama ben motorcu degılım belkı ondandır gazı actıgınızda gıdıyor ogrenene kadar yeterlı sonra nınjaya bakıcam.... Ilk ızlenımler bunlar 30tl yakıt aldım ceyrek depo oldu 10LT degılmıydı bunun deposu ıbreyı bu bakımdan sevmedım Son olarak devır gostergesıne hıc gerek yok acemı bırıyım sesı duyuyorum ama vıtes gostergesı sahane bakıyorum 4 bakıyorum 3 cok yardımcı oluyor.Yasasın ıkı teker ozgurlugu devrık cumlelerımı heyecanıma verın kusura bakmayın ):
---------- Post added at 20:45 ---------- Previous post was at 20:25 ----------
Bende dun verdım evraklarını kısmetse yarın oglen alıcam 135.50 ruhsatlar 25TL kırtasıye ek-1 pembe dosya fotokopı 11TL plaka.Plakamı 1 saat bekledım bastılar aldım geldım. 170TL+133TLsıgorta 300TL tuttu.honda mın400-450 ıstıyordu + vekalet karlı oldu boylesı hepımıze hayırlı olsun.
[B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]
cb ler henüz yeni ve rodaj olayına bazı kullanıcılar önem göstermiyor.büyük cc bi motosiklette itinasız yapılan rodajın etkilerini pek hissetmezsiniz çünkü zaten aşırı güç var bunu anlamak için herzaman kullanılmayan üst hızlarda kullanmanız lazımki farkı göresiniz.fakat 125 cc bi motorun normal seyehat hızlarında 90 km hızda dahi performansının yüzde seksenini kullanıyoruz anlamına geliyor.yani sürekli üst limitlere yakın kullanıyoruz.bu nedenle güzel bir rodajın ardından 10 veya 20 km gibi daha üst hızlara ulaşmamız olası buda farkedilir bi oran.yani benim motorum 110 gidiyor cb ler 100 de takıldı muhabbeti bence yanlış.kimseninde buna kulak asıp motorunu sıkıştırmasını tavsiye etmiyorum.bu konuda eralp hocamın engin bilgileri sizi bu konuda daha çok aydınlatacaktır.
Ben bugun 60km gecmedım onuda 5 vıteste yaptım devır olmadıgı ıcın bılemıyorum ama sesı bagırmıyordur 1vıtes 10km 2vıtes 25 3 vıtes 40 4vıtes 55 5vıtes 60 gordum daha da gaz vermedım sızce nasıl kac km boyle kullanmalıyım
[B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]
rodaj olayını abartmaya gerek yok sadece ani gaz açmalardan ve yüksek devirden ki bunu anlarsınız kaçınmak olay bundan ibaret.kısacası motoru fazla güce bindirmeden alıştırmak.dik yokuşlarda düşük vites uygun yani zorlamayan bi hız ve mümkün olduğu kadar az yük gibi etkenlere dikkat edilirse çok deyil 1000 km sonra randımanlı bi motora sahip olucaksınız.iki arkadaş aynı anda motor aldık ben olması gerektiyi gibi kullandım arkadaşım ise sürekli redline kullandı.ikimizde şu anda 6000 km lerdeyiz.benim motorun eksozuna parmağımı sürüyorum inanın elime hiçbirşey bulaşmıyor,arkadaşımınki ise sürekli siyah.ıslak bezle siliyoruz 100 km lik bi gezi sonrası yine aynı.buda randıman anlamına geliyor
Nasıl yani? Kullanma kılavuzunda jigle ile ilgili böyle bir bölüm bulunmuyor. Ya da ben anlatmak istediğini tam olarak anlamadım.
Kılavuzda;
normal hava sıcaklığında, jigleyi tamamen açıp, gaz kolu kapalı iken marşa basıp, motor çalışınca hızlı motor devrini korumak için jigleyi devreye sokun (burada sanırım devir hızlandıkça jigleyi kapatın demek istiyoru, üstadlar yardım!), 15 saniye sonra jigleyi tamamen kapatın diyor.
Bayinin tam olarak dediği neydi onu açıklar mısın?
birde bence 60 km hızın altı 5.vites için uygun deyil.ama yol düz ve amaç sabit 60 ile seyretmekse buna kabul.ama niyet hızlanmaksa 60 km nin altı 5.vitese uygun deyil.rodaj aşamasındada fazla devirden kaçınıp çok az devirde iyi deyil.
---------- Post added at 22:22 ---------- Previous post was at 22:13 ----------
jikle tam açık vaziyette 1/8 oranında gaz verilip marşa basılır bu durumda motor hemen çalışacaktır elinizi birkaç saniye gazda tutup bıraktığınızda motor üst devirlerde çalışır ve siz jikleyi 2000-3000 devir aralığına getirerek biraz ısınmasını beklersiniz.bir iki dakikaya motorunuz hazır.ben kendim hiç tam jikle açmıyorum yarıya getirince hemen çalışıyor zaten o konumdayken 2500 3000 devir çalışıyor.motor ısındıkça devir 1000 devire düşüyor ve stop edercesine çalışmaya başladığı anda jikleyi kapatıyorum.ve motorum stabil çalışıyor
dostum Motor ılk defa kullandım 0KM motordu yanı jıgleyı asagı ındırdım bıraktım calıstırdım alır gıbı yaptı almadı bır kac mars yaptım boguldugunu dusundum kılavuzda yazdıgı gıbı jıgleyı kapadım gaz kolunu tam actım mars yaptım (3sn fazla tutmadım) yıne olmadı servısı aradıgımda bas parmagını jıgleye basılı tutdedı ve ılk denememde dırek calıstı sonra cektım parmagı jıgle devreye gırdı ısındı kapadım ustanın dedıgı motorun yenı sıkı motor ondandır dedi bılemıyorum ılerde yıne tecrube eder yazarım... ısındıktan sonra 7 - 8 defa kapatıp actım calıstırdım sorun olmadı.
[B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]
@Mr.cihans teşekkür ederim ama bu anlattığın gerçekten tuhaf geldi bana. Motoru kısmetse yarın teslim alacağım ve herşeyi öğrenmeye çalışıyorum motoru hakkında.
Başparmakla jigleyi kapanma yönüne mi bastırıyoruz yoksa açık olduğu yöne doğru mu? Açıkçası yazdıkların pek net değil.
Ben yine de kılavuzda anlatıldığı gibi çalıştırmayı deneyeceğim ilk başta. Ama aklımda bulunsun senin dediklerin de.
Arkadaşlar motorsiklet için mont almayı düşünüyorum uygun fiyatlı olmalı Motorsikleti nakit alınca elle tutulacak yanım kalmadı. Ufak tefek biri değilim iri yapılıyım. Önericeğiniz marka ve modeller nelerdir ?Motorsiklet : Honda CB125E Beyaz
Kask : LS2 BigOne
Renklere uygun olması tercih sebebim...
Bütçene ne kadar uyar bilmiyorum ama ben VENOM Dynamic model mont aldım görünüş olarak çok güzel. İçindeki korumalar tam olması gerektiği gibi duruyor ve güven veriyor.
http://www.feyizoglu.com/Dynamic-Fil...t_46027.html#0
Fiyat nakitte 185 papel. Tek eksiği sırt koruması soft. Ben ek olarak bir de bellik aldım birlikte kullanacağım.
arkadaslar dayanamadım yıne cıktım 10km kullandım bu sfer dırek calıstı tek mars ugrastırmadı toplamda 25 km oldu bnzınde takıldım 30tl almıstım suan bosla ceyrek arasında tam ortada normalmı bıde benzın ısıgıvarmı bunda? Son bır sorun yedek depo ayrı mı yokda gosterge sıfıra ındımı yolda mı kalıyorum...
---------- Post added at 00:34 ---------- Previous post was at 00:27 ----------
dostum onumuz yaz oldugundn motospuerstore satılan yazlık monttu aldım fıyat 169 korumalı oldukca guzel nıc aır sanırım resmde byz gıbı duruyor ama grı kırmızlı cb mavı var bılıyorum ama hep hesaplı hemde bnm kask ls2 396 dynasty onla uyum saglıyor karar senın ben daha uygun mont bulamadm eldıvende daha almadım ama superbıker var oldukca guzel ve 40tl beden bulursam alcam
---------- Post added at 00:40 ---------- Previous post was at 00:34 ----------
motosuperstore.net/NIC-AIR-SILVER-YAZLIK-MONT,PR-1334.html
urun bdur ama beyaz degıl soylıyım grı yada kırlı beyaz dıyelım.tamamen yazlık urun.
Eldiven olarak Prohel, Scoyco gibi ekonomik modellerin çoğunu denemiş biri olarak size önereceğim marka Pro-Biker.
Ben dün Feyizoğlu'ndan gidip deneyerek aldım. Bahsettiğim modeller arasında malzeme kalitesi olarak hemen göze çarpıyor.
Parmaklardaki o ızgara gibi kısımlar gerçekten nefes alıyor. Ancak Prohel, Scoyco gibi markalarda o ızgaraların üzeri slikonumsu bir madde ile kaplı! Sadece görüntü yani.
Pro-Biker'ın ele oturması ve avuç içinde kenardaki koruması ile birlikte diğerlerine göre tercih edilebilecek bir ürün.
İnternetten bulduğum bir fotosu:
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)