Bir arkadaşım eksozdaki katalitik konvertörü kestirip aldırdı.BAkalım nasıl olucak .
Bugün ufak bir gezi yaptım Anadolu yakasının Karadeniz cephesinde. 330 km'ye geldi motor.
Tüm yolu artçımla gittik, sarfiyat 100 km'de 2,3 lt oldu şimdilik.
www.motorumla.net
Eralp abim, tüm verdiğin bilgiler ve telefon desteğin için sağol seninle inan yüzyüze görüşüp tanışmak isterdim Verdiğin bilgiler sayesinde şimdi harika bir motorsiklete sahibim Honda CB125E gerçekten bi harika
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:56 ----------
bu fotoda benden
Şu an için herhangi bir ayar yapılmadı motor gayet güzel çalışıyor bu arada aynı arkadaşım ön fren hortumunu çelik yaptıdı fren pedlerini de değiştşrdş ayrıca amortisörü sertleştirdi bırde on grenaja cam yaptırdı bakalım test ediyoruz bir fark olucakmı yolda bendeki modifiyesiz ondaki modifiyeli oldu şu rodaj bitsin o zaman tam anlıycaz.
bu gün fotograf cekip eklemeye calısırım.
kuba ve mondial biraz hızlı davranmış galiba ikisinde de aynı tipte motor var tek fark kalitesi ikiside hondanın eline su dökemez
Bu sınıftaki motorların hepsi birbirinin benzeri zaten. Bazıları falanca motor çok çirkin şu daha güzel demiyorlar mı hasta oluyorum.
Evet dikkatimden kaçmış,2011 de aldığım cbf koruma demirsiz yere düşünce grenajlar darma duman olunca motoru satmıştım, yeniden koruma demiri taktırarak cbf aldım koruma demiri olmadan bayiden çıkartmayın motoru çok önemli....bide cb nin yattığında deposu biraz çıkıntılı illaki depo zarar görecektir.....
bızım motorların zıncırlerınde orıng varmıdır acep?
[B]Artisliğin sonu figüranlıktır...[/B]
Arkadaşlar bende honda cb 125 e aldım yaklaşık 20 gündür kullanıyorum Bana sorarsanız bence çok iyi 800 km yol yaptım cb125 e kötülenecek bir motor olmadığını gördüm. Sizlere ilk izlenimlerimi anlatayım vibrasyon var diyorlar 120 km 80-90 hızıyla yol yapıyorum hiç bir tarafım uyuşmuyor.vibrasyon olan bir motorda bu kadar yol yaptıktan sonra her tarafın uyuşur motorun üstünden zor inersiniz. yakıt tüketimi işe mükemmel gibi bir şey ben önceden kullandığım ybr 125 ve cbf e göre söylüyorum. ybr 2.6 cbf 3.3 cb 125e ise 2.2 lt yaktı ve daha düşeceğine eminim kalitenin cbf ten farkı yok. yol tutusu cbf-ybr göre çok daha iyi kötü lastiklere olsa da çok kıvrak ve çok dengeli oturma çok rahat koltuk ve depo mükemmel olmuş diyebilirim vites geçişleri çok rahat farı süper diyebilirim ben böyle far olabileceğini tahmin bile edemezdim. cbf 150 hızda de çok rahat geçebiliyor ybr ile daha denemedik başka ne isteyeyim ki gösterge mavi olması geceleri iyi duruyor. Bana sorarsanız alınabilecek en iyi motor diyebilirim yakın bir zamanda cb 125 e fiyatını yükseltileceği söyleniyor. sunuda hatırlatayım kullanmasını iyi biliyorsanız cbf ve ybr den daha seri olduğunu ve onlardan çok kıvrak ve dengeli olduğunu anlayıp göreceksiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:37 ----------
Selamlar.. Motoru ben de ilk alanlardanım.. Beyaz rengine aşık oldum aldım. 3450/12 taksit ile.. Komik bi rakam sıfır motor için..
23 yıllık Motosiklet sürücüsü, ve 8 yıllık profesyonel motosiklet eğitmeniyim. Ayrıca bir çok modelin detaylı test yazılarımı googleda aratıp bulabilirsiniz. Eralp TEREM test yazarak bulabilirsiniz. Neyse orayı gecelim..
Henuz canta takmadığım için motoru çok fazla kullanamıyorum.. henuz 110 km de..
İlk görüşlerim,
Pozitif yönleri..
> fiyatının ciddi anlamda ucuz olması
>ciddi derecede az benzin yakması. aldıgım an fulledim ve 110 km oldu benzin daha yarım cm bile inmedi, zira ben yurtdışını çok araştırıp aldım, avustralyada bir çok yerde bilgi var, hepsi olumlu yonde ve 100 km de 2 litre yaktıgı soyleniyor ki bence dogru.
> Oturma pozisyonu direksiyon ve depo kavramAsı ybr ve cbf e gore kesinlikle çok başarılı
> Yol tutuşu hissi uzerindeki boktan lastiklere ragmen YBR ve CBF den çok daha fazla guven veriyor.
> CBF deki gibi, pegler geride değil, ve şanzımanın vites mili ile vites kolunun arasında ekstra kol olmaması bu kol kısa zamanda kucucuk mafsallar yuzunden ister istemez laçkalaşıyor. Bu motoru secmemdeki en önemli etkenlerden biridir.
> Diyaframlı karbürator ile motorun daha verimli olması saglanmış. Bu sebeple mekanik karburatorlu ybr ya da 2011 öncesi cbf lerdeki ani ataklık yok ama gazı azıcık açıp bekledikçe devirle beraber diyafram emmeye gore acılıp motorun guc almasını saglıyor.. Bundan dolayı araç hırcin degil ama gucu yeterli. Az yakmasının sebeplerinden biri de bu.
> Farı inanılmaz başarılı kesinlikle ekstra bir ışıklandırma xenon vs gerekmiyor. Diğer motorumda xenon var ve bu nerdeyse onunla yarışacak durumda.
> Gösterge paneli çok estetik, goreceli bi kavram tabi ama keşke cevir saati de olsaydı.. Gerci çok da gerek yok motorun gidişinden hissediyorsunuz vites değişim zamanını. Ayrıca km saatinde max vitesler yazıyor oralar redlinea denk geldiğinden aşağı yukarı devir tahmini yapmak mümkün.. Bence 5. vites 60 km 5500 devir civarına denk geliyor..
> YBR de olmayan jıglenin elde olması ve selektör düğmesi kullanım pratikliği vermiş.
Negatif yönleri:
> Koltuk ciddi derecede sert geldi bana.. 4 adet ybr ile toplamda 300.000 km den fazla yapmış biri olarak ybr koltugu daha konforlu.. ama alışılabilir gibi sanki.
> Arka süspansiyonda da keza sert geldi en yumuşağa almama ragmen. tabi bu sertlik yol tutuş guvenliği oalrak geri gelecek ama sonucta bu motorda ne kadar gerekecek o yol tutuş farkı o tartışılır.
> Lastikler Tubeless değil.. En kısa zamanda lastik değişimi şart. Uzerindeki lasktikler kuru yolda fena değil ama risk alıp da test edemedim.. Islakta feci birşey oldugundan eminim Metzeler ME22 - Pirelli Dura Traction - Michelin Pilot dışında başka lastik kesinlikle önermiyorum.
> Vibrasyon var. Kesinlikle YBR ya da CBF gibi elektrik motoru modunda değill... Ama şurası önemli ki, bu vibrasyon kesinlikle rahatsız edici boyutta değil ayrıca 1000-1500 km den sonra vibrasyonda ciddi azalma olacaktır. Tabiki YBR veya CBF gibi olması mümkün değil.. Ama dert edilecek kadar hiç değil. Çin motoru modunda değil yani. Hem en çok kullanılan devir aralığnda vibrasyon bayagı az..
motor 3450 iken keşke alsaydım diyorumşimdi 3650 almazsak bu sefer keşke o zman alsaydım dicemfiyatı 4.000 civarına gelcek olursa çok karlı bi iş olmuş olur ama fiyat bu civarda kalırsa 1 yıla kadar benim için almaya deymez kararsız kaldım:( bu arada değerlendirecek param var altına mı yatırsam yoksa hondayamı diyorum
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)