Motoru yeni aldım, kazasız belasız sürmek nasip olsun inşallah . Bu motora yapılabilecek modifiyeler neler beyler, dış görünüş ve performans olarak ?
Motoru yeni aldım, kazasız belasız sürmek nasip olsun inşallah . Bu motora yapılabilecek modifiyeler neler beyler, dış görünüş ve performans olarak ?
Motorunu yeni alanlara hayırlı olsun Herkese kazasız belasız sorunsuz sürüşler
Sayfalarda dişli ve rüzgarlık gibi değişikliklerden başka bir değiştirme yapıldığının yazıldığını hatırlamıyorum Yenileme yaparda yazarsan her halde ilk sen olacaksın
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
1000 km bakımı kaç para acaba ? bilgisi olan var mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:18 ----------
1000km bakimi 35tl
4000km bakimi 65-95tl arasi motosikletin durumuna gore dedi servis
Iyi aksamlar arkadaslar ehliyeti kazandik yarin aliorum emniyetten butcem 5000tl motor icin tecrubem butcemin son rakami ile ayni
Bajaj discover al diyen var 2.el ybr al diyen var cn125e al dien var
Istanbulda ev is arasi gunluk 10km kullancagim hizla isim olmaz surus konforu ve kolayligi cok daha onemli benim icin.
125e oneririmisiniz neden alayim yada neden alinmaz bir yol gosterirseniz sevinirim kafam corba oldu.tesekkurler simdiden
Şimdi kıyaslama çok olunca ister istemez her soruna verilen cevapta kafan karışıyor.
Ben 4 sene önce 2012 modelini kullandım. 2 sene bindim. Güzel motordu, baya tatmin etmişti hatta hiç üzmedi memnun kalmıştım. Gel gelelim artık bu motoru kullanmıyorum. 2016 modellerinde ne yenilikler var bilmiyorum.
Pek bir arızasını da olmadı kısaca. Kardeşim sen kiyaslamalarini yap videoları izle forumları araştır. Genelde hepimiz bindigimiz markaları övüyorüz doğal olarak.
Sen araştırmalarına devam et, 3 modelin artı ve eksi yönlerini not et.
İnternette kıyaslama videoları fazlasıyla mevcut. Hangi markayı alırsan al içine sinsin ki keyifle süresin..
Sımdı 125cc segmentınde uc asagı bes yukarı bellı ortak noktalar var...az yakmaları , berbat lastıklerle gelmelerı , arka kampana frenlerı..
benımse aradıgım acemı ıcın rhat ve kolay surus,nıspeten yumusak sele az tıtresım , ve az sorun arıza
yoksa tasarım oalrakta ybr cb125e ıkısıde hosuma gıdıyor..
gonlumde yatan hero hunk fakat a1 ıle olmuyor az once honda bayısınden nakıte 5000fıyat aldım cb125e ama kırmızı ve sıyah var sadece bense beyazı daha şık buluyorum
selam arkadaşlar cb 125e 5300 lira
cb 125 ace 3800 lira
aradaki farklar
cbe benzin göstergesi var,ace yok
cbe ön disk,ace kampana
cbe vites göstergesi var,ace yok
ace ayak marşı var,cbe yok
cbe 13 litre depo,ace 10 litre
cbe 10 beygir,ace 8 beygir
cbe 130 kg,ace 113 kg.
bu değerlere göre kıyaslarsak cbe biraz üstün gibi,ama aradaki 1500 liralık fiyat farkına değer mi karar veremedim.sizler ne düşünüyorsunuz
Bildiğim kadarıyla ace 4 vites cbe 5 vites
Şekil önemli değil diyorsan crypthon a da bakmanı tavsiye ederim
Bu motosiklet için alabileceğim en iyi lastik nedir ?
Pilot street
Pilot sporty
Duratraction
Bu modeller genelde isimleri geçenler lakin hangisi en iyi karar veremedim. İncelediğim bilimum konuda da durum bu.
Ön-arka takım fiyat maks. 400 TL
EVET ARKADASLAR HONDA CB 125 E MOTORUMA PERFORMANS EGZOZ TAKACAĞIM SHARK AMA BOĞAZ UYARMI Veya kendı egzoz boğazımımı kesecegım O KONUDA YARDIMLARINIZI BEKLIYORUM SIMDIDEN TESEKKURLER
Merhaba arkadaşlar.
6 aylık bir motosiklet ve cb 125e kullanıcısıyım. Bu site gibi yerler, gerçekten benim çok işime yaradı. Aylardır okuyorum ve aklı başında birçok yazarın tavsiyesinin, deneyiminin işe yaradığını bizzat tecrübe ettim.
İzninizle, ben de kendi izlenimlerimi aktarayım;
Öncelikle ilk baştan başlamak istiyorum. Sizce yeni başlayanlar için hangi motor iyidir?
Çevremde bir tane çin motoru kullanan arkadaşım harici tavsiye alabileceğim kimsem yoktu. O da 1 yıldır motor kullanıyordu ve onun çevresi işi dolayısıyla kuryeci kaynıyordu. Dolayısıyla, ilk motor tavsiyesi YBR oldu. Çok araştırdım ybr'yi. Herkes ballandıra ballandıra anlattı. Özellikle ekşi sözlük'te bir çok kişiden de dinledim.
Buna ek olarak cbr 125 de kullandım o ara. Ancak hiç hoşuma gitmedi. Henüz motosikletlerle ilgili en ufak bir fikrim olmayan bir dönemdi ancak bir şeye emin oldum. O da, sport tarzı motorlar bana göre değil! Zerre keyif alamadım. Daha dik ve rahat pozisyon alabileceğim bir motorda ise inanılmaz mutlu olduğumu farkettim.
Öncelikle, bence tabi, hangi motordan önce hangi tarz motor ilk sorunuz olmalı. O zaman zaten seçenekler daralıyor. Bunu anlamak için de maalesef ki üstüne binmeden anlayamıyorsunuz.
Sağlam ve en az sorunsuz bir ilk motosikletim olmasını istediğim için, bajajları direk eledim. Çünkü açıkçası o dönem forumlarda bile o kadar bilgi yoktu. Daha çok kronik sorunlara odaklanmıştı herkes ki şu an çoğu çözülmüş gibi duruyor, ayrıca bajaj alanlar niyeyse motorumdan aşırı memnunum ama satıyorum dedikleri için zerre güven vermedi.
Bütçe sorunum olmadığı için seçeneklerim daha genişti. En sonunda gidip ybr 125 esd almaya karar verdim ve gittik İZMOTO'ya...
Kendileri yamaha yetkili bayi ama sonradan işten çıktığını öğrendiğim bir satıcıya buradan selamlarımı iletiyorum. Kendisi sayesinde ybr almadım. O kadar lakayıt, artist artist konuştu ki sinirimden gidip cb 125e aldım. Yarım saat içinde oldu bunlar...
Yani YILKI'mı aldığımda motorla ilgili hiçbir fikrim yoktu. Hırs yapıp aldım. Belki güleceksiniz ancak ben motorda vites göstergesi olduğunu, motoru teslim almaya gittiğimde öğrendim. Hatta dedim ki ulan mavi ışıklıymış bunun ekranı
Honda Yükseliş gerçekten çok ilgilendi benimle, oradaki arkadaş ismini verip ifşa etmeyelim, belki anlattı bunları ama dikkat etmedim demek ki... yani kısaca cb almamın tek nedeni, İzmoto'nun sorumsuz tavırları ve Yükseliş'in tam tersi aşırı ilgili ve içten davranmasıydı...
Yazı biraz uzun oldu sanırım, umarım bir yanlış yapmamışımdır veya sizi sıkmam... Lakin bir motosiklet heveslisine bile yardımcı olabilirsem mutlu olurum. Çünkü ben 31 yaşındayım ve bugüne kadar niye hiç cesaret edip almamışım diye kendime kızıyorum... neyse eyyorlamaya devam edelim. ;)
15 günde bir sürmeye başladım motoru, hem havalardan dolayi hem de motor içime sinmediği için açıkçası. İlk 2 ay gerçekten pişman oldum aldığıma yani. Sonra bir gün, tüm günüm üstünde geçti ve hava mükemmele yakındı. O gün aşık oldum yılkı düzbasar'a. Elimden gelse kimlik bile çıkarırım.
Motorun analizini yapabilecek kıvama geldim sanırım.
Öncelikle yakıtı mükemmel. 40 lira benzin ile 400 km yaptım. Belki daha fazladır. Rodaj zamanı şunu anladım ki acemi adamdan rodajcı olmaz. Arada bağırttıra bağırtıra sürdüğüm de oldu elbet.
Titreşim konusu... ben anlamıyorum niye titreşimi bu kadar dert ediyorsunuz? Benim gibi belinden ameliyatlı olsanız evet. Ya da 500 cc motor alıyor olsanız ona da tamam. En nihayetinde 125 cc, tek silindir, 5. Vitesi hız için değil de ekonomi olsun diye konulmuş bir şehir içi motoru bu. Uzun yolda biraz sıkıntı elbet. Ancak dediğim gibi, bununla cross bile yaparsınız ancak amacı ŞEHİR İÇİ... yani kıyaslama sadece bu baz alınarak yapılmalı. Şehir içinde titreşim normal. Fakat uzun yolda çok hissedersiniz hatta sele de ağrı yapar, 100-110 km arası tıntın kıpraşa kıpraşa gidersiniz. Şehir içi için mükemmel bir alet!
Arıza yapmadı şu ana kadar. 3.500 km'ye geldim. Yakında 4 bin bakıma sokucaz oğlanı. Tek kazam oldu, o da kendime aşırı güvendiğim ve makas attığım bir anda. Yatırmadım motoru ancak yüreğim, yersiz özgüvenim ile birlikte boşaltım sistemime doğru yol aldı. Sol tarafı kaldırıma vura vura ancak durdum. Koruma demiri olmasa ayağım kesin kırılırdı. Dolayısıyla çok işe yaradı.
Sele dediğim gibi normal aslında ama uzun yola gelmiyor. Artçı için daha kötü. Kimle uzun yola gittiysem paytak paytak yürüdü. Sık sık mola vermek gerekiyor. Depo (benzin) kilidi bende sorunlu çıktı. Açılıyor ama kapanması sıkıntı. Beyaz renk olduğu için deli gibi diz izleri oluyor, temizlemek yetmiyor. Sanırım depo kılıfı alıcaz.
Tekerlekler... çok kötü. Kuru hava, serin asfalt eğer motor da ısındıysa tamam çok sorun yok ama yeter ki fren yapmak zorunda kalmayın. Tekerlerini de değiştirmek şart bence. Sıcak asfaltta, ıslak asfaltta, parke yolda, arnavut kaldırımda ve toprakta geçerken kötü.
Vites göstergesi olması çok iyi ancak tavsiyem biraz kavramayı òğrenince bakmayın oraya. Çok dikkat dağıtıyor. Başlangıçta çok işime yaradı. Jigle çok işe yarıyor. Biraz serin hava olduğunda hele bir de en az 2 gündür çalıştırmadıysanız bolca stop ediyor.
Aklıma gelenler bunlar, o kadar uzun yazdım ki tavsiyelerimin bir kısmını unuttum. )
Kısacası fiyat performans olarak harika bir ilk araç. Oturuş pozisyonu vs insana güven veriyor, yukarıda bahsettigim gibi bazen o güven başka yerlerden çıkabilir, dikkat etmek lazım. Şimdi ben yavaştan cc yükseltip, güzel bir eğitim almak istiyorum. İnazuma, crf 250l, bmw adaylarım. Fakat motorumdan ayrılma fikri o kadar koyuyor ki...
Yine bir sorunuz olursa mutlaka cevaplarım, bir kaç fotoğraf da atmayı düşünüyorum, iyi sürüşler...
Herkese merhabalar,bugün 2012 model cb125 e 23000 km de yeni motor aldım.Motor 7-8 km yol yaptıktan sonra ısınmadan dolayı yanık kokusu gibi bi koku hissediyorum acaba normalmidir?
Cok tecrübeli değilim ama yanık kokusu olmaması lazım
Tabi sıcaklık sana yanık kokusu gibi de geliyor olabilir
Yeni aldığına göre yağını değiştirdin mi Ayrıca 23bin de buji ve hava filtresini de değiştirmek iyi olabilir
Malzemeleri piyasadan al hondaya göre daha ucuz vede aynı kalitede olur
Ben buji hava filtresi ve zinciri piyasadan aldım Buji zaten japon markası - NGK
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Yorumlarınız için teşekkürler ..
2-3 günlüğüne bayram gezmesine gideceğim. Gaz ve debriyaj teli yerine fren teli alsam yanıma işime yarar mı takılır mı motora?
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)