Far'a yetersiz diyorsun ama zenon kullanmadıkça diğer farlar daha yetersiz kalacaktır, beyaz far denemistim selektör yaparken nasıl zayıf kaldığını anlayabilirsin zaten, zenon da önermiyorum far sürekli açık olduğundan aküye fazla yüklenirsin, kullanıp memnun olan varsa bilemem ben girmemiştim o işe, yetersiz geliyorsa bence en iyisi sis farkı taktırmak.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Selam dostlar,
Motora yan çanta takmak istiyorum, tekstil çanta düşünüyorum, aramızda kullanan var mı? Tekstil çantanın oynamaması için gerekli bir aparat var mıdır? Arka çantayı zaten doldurmuyorum, onun yerine de şık bir sisybar taksam artçıyı rahat ettirir miyim? Düşünceleriniz nedir?
Merhabalar.
Bende de TCX X-Square bot var ve sıkıntı olduğundan dolayı vites pedalını bir diş yukarı aldırttım çok rahatladım. Kısacası evet ayarlı. Ben GPS de en fazla 96 gördüm bu arada. :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:43 ----------
Arkadaşlar işlerimin yoğunluğu nedeniyle Foruma ne yazık ki pek sık giremiyorum. Benim şöyle bir (birkaç)sorunum var. Vites göstergesi vites boşta iken 1. ve 2. vites birlikte yanıyor. Ayrıca yeşil Boş (N)lambası 2. viteste de boştaki yandığına göre daha sönük olmasına rağmen hala yanıyor. 3. vitese attığımda sönüyor ancak. Sıkıntı ne ,fikri olan veya daha önce yaşamış olan var mı acaba?
Ayrıca geçen gün ön lastiğe hava basmaya gittim, elimle ön lastiği çevirmeye çalıştığımda 1 tur bile dönmediğini farkettim. Tamirciye götürdüm balatanın olduğu kısmı söküp sprey sıktı. Çevirdiğinde normal dönüyordu. Ancak daha sonra tekrar eski haline dönüyor.Ön Lastik olduğundan dolayı korktum açıkçası. Tamirci Diskin yamuk olabileceğini söylüyor ama hiç mantıklı değil. Çünkü Sprey sıktıktan sonra gayet güzel dönüyor. Servise de gitmek istemiyorum açıkçası. Malum Servislerin tuzlu faturaları can yakıcı.
yaklasık bır senedır xenon kullanıyorum 8k'lık hıc bır sıkıntım yok 5 tl e dugme taktırıyorsun gunduzlerı kapatıyorsun aksamları acıyorsun :D hıc bır sıkıntı yok bıde sana su kadarını soyluyorum eger bındıgın motordan zevk almak ıstıyorsan kesılıkle xenon tavsıye edıyorum aksam surusu harıka trafıkte senı daha cok adamdan sayıyıorlar bı selektor adamı ayıklattırıo kardesım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------
benımde bır sıkıntım var ama 1 sene ıcınde 3. kes bugun motorumdan benzın cekılıyor cekılıyor yanı :D cok sınır bozucu bır durum o kadar basıtkı cekmek 2 yasındakı cocuga ogretsen cekerler yok mu bunun bır cozumu alarm harıcı ?
ben 15er liradan 30 liraya iki spor çanta aldım. kask bağlantılarında da kullanılan d halkalarla heybe haline getirdim. düz durmasını istediğimden iç kısmından da 2*2 cm lik çıtalarla kasnak yaptım. ama henüz motora takıp test etmedim.
senin düşündüğün tekstil çantanın bağcıkları eğer sele altına yahut yan tutamakların ordaki demirin altından falan geçiyorsa dengeli yükleme yaptığın sürece çok sağa sola kaymaz. tamamen sabitlemek istiyorsan kuryelerin de kullandığı yan çanta demirleri var.
Selamlar, cb min gösterge ışıklandırmaları tam sönmeden göz kırpıyor devamlı parlak yanmıyor badala girdim ondan mı oldu acaba yada oksitlenme mi var başına gelen var mı?
ZEMHERİ!
Saol junzi, bende iki tane küçük spor çanta aldım ama sabit durmadı, benimde bir şeyler üretme şansım pek yok, sonuçta yan çanta demiri takmadan olmayacak gibi.
Ant içtim bu sene cb'yle uzun yola çıkmadan değiştirmeyeceğim motorumu, bu sebeple her eksiği tamamlamaya çalışıyorum.
Bir sorum daha var, rüzgarlık takmak istiyorum. Forumda gördüm arkadaşlar önde far üzerine monte etmişler ancak ben şeffaf, dik, gidondan bağlantılı olanları seviyorum.
Bir sitede 50 TL'lik olanlarını buldum ancak rüzgara ne kadar dayanır bilmiyorum. Bu konuda bir tavsiyeniz var mı? İlle de 300-400 TL verip Givi- Kappa mı takmak gerekir?
Hiç yolda bırakmayan cb'em sağolsun Cumartesi günkü aşırı sağanak yağışta yolda bıraktı.
Doğanlar civarından eve gitmeydim birde ne göreyim yerde 25-30 cm civarında su yolların kimi yeri çukur içinde bende biraz hızlı girince yoldaki su resmen kaskıma kadar sıçradı sonra motor stop ettimi.Aha dedim karbüratöre su kaçtı.O yağmur da çektim kenara her yerim ıslanmış vaziyette motor çalıştırdım çalışıyor ama bir türlü gaz yemiyor azıcık gaz açıyorum motor stop ediyor jikle çekiyorum motor stop ediyor.1.vitese takıp gitmeye çalışıyorum yine motor stop ediyor.Babamı arayayım dedim işyerinde açık ve kapalı tip transit mevcut onunla atarız dedik araçlarda uzun yola gitmişlermi tamir için
Hayatımın en manyak macerasını yaşadım.İzmir'i bilenler için mesafeyi kabaca şöyle söyleyeyim trafik hastanesi civarından ta pınarbaşına kadar motoru ittim.Kaldığım yer ise doğanların ara sokaklarındaki bmc otobüs işletmesine yakın bir yerde kaldım.Tabana kuvvet nerdeyse 5 km bir yolda motoru iterek evime götürdüm bir yandan oruç bir yandan yorgunluk bir yandan ıslaklık ve üşüme tam bir sabır harbi oldu şükür eve sağ salim ulaştım.Nerdeyse evime 300 metre kala cbf li bir arkadaş durdu yardım lazımmı diye sordu sağolsun ama ne onda ne bende çekmek için halat vardı zaten evime geldiğimi söyleyerek arkadaşı uğurladım.
Neyse eve geldim bi güzel sıcak duş aldım 3-4 saat sonra motoru çalıştırdım ana ne göreyim alet gayet güzel gaz yiyiyor taktım 1. vitese şöyle bir dolandım hiç bir sıkıntı yok.Sonra yakınlardaki motorcuya durumu anlattım karbüratör sökebiliriz belki dedi ama öncesinde bir çalıştırıp bakalım vs.dedi baktı sıkıntı yok bunda hiç bir şey yok diyerek beni geri gönderdi.Motoru günlük ulaşım için kullanıyorum çok şükür bir sıkıntısı yok ama keşke beni o şiddetli yağmurda bırakmasaydın be cb bundan sonra napıyoruz çok derin su birikintilerinden çok yavaş bir biçimde geçiyoruz...
nası bi çukursa, karbüratörlü motorların yan yatması gibi bir etki bırakmış, malum benzin akması durumu.
ben ilk motoru yatırdığımda aha depo delindi benzin akıyo deyip panik oldum, 1 saat boyunca uğraşıp çalıştıramamıştım, sonra bi arkadaş geldi marşa bastı ve motor çalışmıştı :D
bi çeşit ejakülasyon süreci çocuğun üstüne varmamak lazım.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
cd125e nin ön takımındaki bir yerlere temizleme/yağlama yapılıyor mu? (örn. Teker göbeği,amortisor,gidonun bağlandığı catal). Uzun süre ciddi tozlu ve kumlu bir yolda gitmek zorunda kalmıştım. Özellikle teker göbeğine toz bulaşmıştır diye düşünüyorum
merhaba arkadaşlar motoru düşürdüm ben far çatladı değiştirecem ama 3 seçenek var kafamı kurcalıyo nette araştırdım orjinaline 159 diyende var 113 diyende bide ithal var 57 lira efe hondayı aradım oda 57 dedi ısrarla orjinal dedi o orjinalse 100 lira üzeri fiyatla satışa çıkaranlar neden var üstelik 57 liralık seçenek onlardada var b kalite diye bilgisi olan arkadaş varsa yardımcı olabilirmi lütfen
hayatı motor yapmışım biniyormuşum...
Öncelikle gecmiş olsun.
Motoru geceleyin şehirlerarası yolda kullanma durumun olmuyorsa 2 katı 3 katı fazla vermek bana pek mantıklı gelmez. Ben 2 yılda sanırım sadece 2 kere geceleyin şehir dışında kullandım. Şehir icinde cevre ışıklandırması olduğundan cok cok iyi bir far haznesine ihtiyac olmayabilir. Far haznesini piyasadan alıp kullanan birisi varsa ondan yorum almak iyi olurdu.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
sağolasın belkide hiç lazım olmayabilir çok fazla motora binen biri değilim ama çok titizim motor 2012 model daha 2600 kilometrede orjinal takıntım var yeğen merak etti kullanabilirsen dene dedim daha 11 yaşında debriyajı bırakmasıyla yatırması bir oldu farda sadece küçük bir çatlak kafadada çizik var kullanılabilir belli olmuyor çok dikkat etmezsen ama ben öyle kullanamam
hayatı motor yapmışım biniyormuşum...
Bu gün yan ayağa kaynak yaptırmam gerekti. Sorun olmasın diye depoyu boşalttım. Yedek depoyu kullanıyordum. Yedek depodaki benzin 1 lt den cok az fazla cıktı ki zaten 15 km civarıda yedek depoda yapmıştım. Sanırım yedek depo ile 35km 40km kadar(daga fazlada olabilir) yapılabilir.
Bilgilerinize
Bu arada sadece benzin hortumundaki benzin ile 2km den fazla gidilebiliyor
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Arkadaşlar başına gelen yokmu acaba yukarıda yazdım ses soluk yok gösterge lambaları titremeye başladı yanıyor ama temassızlık gibi birşey var başına gelen var mı? Yoksa sigortada mı bir sonur var soketleri nerede ulaşmak için ön sperliği mi sökmek gerekiryor?
ZEMHERİ!
Benim başıma gelmedi ama sanki bağlantılarda sorun varmış gibi duruyor. Motor calışıp sarsıntı oldukca temassızlık oluyor gibi. Soketleri bulup wd40 lamak belki sorunu cözer. Altın elbiseli adamın wd40 ile ilgili calışması aşağıdaki bağlantıda.
http://www.altinelbiseliadam.com/motosiklet-wd40lamak/
wd40'ı balatalara sıcratmamak gerekiyormuş yoksa frenler tutmayabilir. Ayrıca zincire de sıkmamak gerekir. Gidon gibi parlak metallerde kullanıldığında da uzun süre o şekilde tutmak doğru olur mu bilmiyorum. Asidik özelliğe sahipse pasdan kurtaralım diye aşınmaya sebep olabiliriz. En iyisi o bölgelerde kullandıktan sonra silmek.
Kabloların/sigortaların yerine gelince; daha önce bir pdf dosyası yayınlamıştım orada cb125 e ne nerede resimlerde gözüküyordu.
http://sim.fanalca.com.co/catalogos/...Vers%202PE.pdf
pdf dosyasında iki farklı ürünün patlamış resimleri var. glh1251 ve glh125. Bizimki glh125 yazan resimlerde. toplam 255 sayfa.Örneğin sayfa 111 de ön panelin bağlantı resimleri var. Resimlerden ne nerede anlamak zor ama bir fikir verebilir.
Ön siperliği 4 tane civata tutuyor. Sökmek kolay. Ben cbf uzun camını uyarlarken bir kac defa söküp takmıştım. Lokma takımına ihtiyacın var. Civataları söktünmü ön siperlik motordan ayrılıyor. Ama dikkat far ve lambaların bağlantı kabloları var. Onlarda yeterince uzun sana bir sıkıntı vermez. İstersen de kolaylıkla cıkartabilirsin.
(far lambası hassastır bozuk değilse yerinden oynatma. Yerinde kalsın. Sadece kablosunu ayır. Üst köşedeki kücük lambalar cektin mi cıkıyor)
Benim tecrübem buraya kadar. Uygular ve sorunu cözersen bundan sonrası senden yada diğer tecrübelilerden.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Cb125e kullaniyorum. Kac kmde buji ve hava filtresi değişimi gerekir. Birde hava filtresi değişimi icin depoyu sokmem gerekiyormu? Koltugu soktum ve hava filtresinin ustundeki plastik kapagin vidasinin biri depo altina denk geliyor.
Ilgili video aradim bulamadim, bulan varsa link verirse memnun olurum
Birde kafa koruma alacagim. Montajini kendim yapabilirmiyim. Bisiklet tamirinden elim yatkindir fakat birileri debriyaj borusunun kesilmesinden çamurluk cizilmesinden bahsetmis biraz tirstim.
Kullanma kılavuzunda buji icin 8000km hava filtresi icin 16000km olarak belirtilmiş. Ben bujiyi 12000den sonra hava filtresini de 15000 de değiştirdim.
Bujiyi söküp gözle kontrol edebilirsin. İyi durumdaysa değiştirmeyebilirsin. Söküp takarken önemli nokta diş kaptırmamak. Onun icin mutlaka el hassasiyetini kullanarak buji söküp takılmalı. En son sıkıştırma el aleti ile yapılır. Sıkıştırma da abanarak yapılmaması gerekiyor tatlı sıkı tabir edilen bir miktarda sıkmak yeterli. Kullanma kılavuzundaki yöntem de dikkate alınabilir. Ben tatlı sıkı bir şekilde sıkıştırıp bırakıyorum. Motor bloğu hassas cok fazla sıkıştırmaya gelmez, ayrıca dikkat edilmezse cok kolay diş kapabilir. Bir de işlem motor soğukken yapılmalı.
Hava filtresini ben piyasadan almıştım. Hondanın cin fabrikası sundiro filtreyi kendisi üretmiyordur. Cin piyasasından alıyordur. Sadece standartı belirleyip o şekilde alıyordur. Piyasadaki cb125e icin üretilmiş cin filtreleri de aynı standarttadır diye düşünüyorum. Fiyatı hondaya göre ucuz. Ben taktıktan sonra keşke hondadan alsaydım hic bir zaman demedim aklıma dahi gelmedi.
Hava filtresini değiştirmek icin forumda iki yöntem belirtildi.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3404862
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3430955
Hava filtresini değiştiriken mümkün olduğunca filtre boşluğuna toz girmemesini sağlamakta yarar var. Cok fazla titizlenmeğe gerek yok ama yine de dikkatli olmak lazım. İcine bir şeyler düşmesin.
Kafa korumalığı hakkında bir bilgim yok. Ben kullanmıyorum.
CB ne bakım yapacaksan bir de zinciri kontrol etmeni tavsiye ederim. Hem yakıt tasarrufu hem de son hız icin elzem. Tecrübeyle sabit. Benim ki yağsız kalmış paslanmıştı. Değiştirince önceki zincir ile cb ye işkence ettiğimi farkettim.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)