Okan Kılıç (Vreon)
Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur
Bu olay yeni değil. 3-4 ay önce zincir temiz değilken görmüştüm. Motor trafiğe cıktığından beri zincire dokunulmadı.(2012 den beri) Muhtemelen servis bakımda yağlamıştır. Temizlediğini sanmıyorum. Bundan 1-2 ay önce zinciri gaz yağı ile güzel bir şekilde temizledim. Bu gün kontrol ettim sanırım yağlamayı tam yapamamışım. Gündüz würth drylube ile güzelce yağladım. Zİncirden kaynaklanan ses gitti. Meğer zincir düzgün şekilde yağlı değilmiş. Bir tur atıp kontrol edecektim ama araya başka şeyler girdi aklımdan cıkmış. Unutmazsam yarın bakmayı düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------
Bu sonucu hic beklemiyordum. Yardımın icin teşekkürler. Zinciri kontrol ettim. Berbat durumda. Gaz yağı ile tamizledikten sonra iyi yağlayamamışım. Yağmurlu havalardan sonra zincirde pas lekeleri oluşmuş. Bu gün iyice tekrar yağladım. Şimdi olay iyice azaldı. Motorun gidişi bile hissedilir şekilde rahatladı.Yeni zincir almam gerekecek. Bu kışı da bu şekilde gecirip yaza doğru alırım sanırım.
Forumlarda bu olaya rastladığımı hatırlamıyorum. Genelde zincir uzuyor o nedenle değiştirmeye gerek duyuluyor. Onun icin hatanın züncirden kaynaklandığını hic düşünemedim.
Zincire 2 yıl dokunulmadı. Ben dokundum onuda doğru yapamamışım.Acemilik işte. Ama bu işler deneye yanıla öğreniliyor.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Merhaba arkadaşlar,
Foruma ilk defa yazıyorum, ama bugüne kadar okudum sizleri.
Bir süredir vites değiştirirken sürekli takılma oluyordu, hatta bariz bir şekilde vites sertleşmişti. Özellikle 1. vitesten boşa geçmek imkansızlaşmıştı. Ama vites kolunun girdiği yere WD40 sıkıp geçici olarak halledebiliyordum. Ancak bugün hiç bir yağlama fayda etmedi,yaklaşık 30 km yolu 2. viteste geldim. Vites kesinlikle değişmiyor, kıracak kadar abandım diyebilirim. 366 sayfayı yeniden okuyup tarayamadım kusura bakmayın ama şu hususlarda bilgi vermenizi rica edeceğim;
1- Vites kutusunu dağıtmış olabilir miyim? Eğer dağıttıysam, sağlam masraf ederim heralde.
2- Debriyaj teli gevşemiş olabilir mi? Ve nasıl sıkılır? Bu ilk vitesli motorum, zerre anlamıyorum.
3- Bunlardan biriyse mutlaka servise gitmem gerekir mi, bende halledebilir miyim?
Bir çok detayı buradan öğrendim, 11bin yaptım ama arıza çıkınca fara takılmış tavşan gibi kaldım.
Arkadaşlar cb nin aynalardan hic memnun değilim değistircemde önerceğiniz bi ayna var mi acaba uygun ?
Görüş açısını bi türlü yakalayamadım aldığımdan beri hep sorun benim için artık değiştirme vaktinin geldiğini düşünüyorum
Merhaba
5 gündür motoru hiç ellemiyordum.Dün gece acil bir işim çıktı ve en az 10 kez marşa basmama rağmen zor çalıştırdım. Daha öncede 1-2 gün yattığında 2. veya 3. marşta çalışıyordu bende normal görüyordum ama dün gece çok uğraştırdı.5 gün yatan motorda bu normal midir ? Henüz 3000 km de motor.
arkadaslar motor kmsi 3000 de dun farkettım kı motorun zıncırınden ses gelıo motorda gaz vermeyı bırakınca motorun deposundan da garıp bı ses gelıo yoksa depo altımı ondanda emın degılım ama on amasorum patlak 1 tanesı degıstrıılmesı lazım dedıler ıscılık dahıl 400tl dedıler zıncır ıcın motor u gostermedım ama zıncırden neden ses gelır yag bıtıp bıtmedıgını nasıl anlyıacagız yada ne bılım yardımlarınızı beklyıorum canım sıkıldı cok para gıdıyor motor a :S cb125 kullanacısıyım motorun bugun vıdeo cekecem zıncırden gelen ses ortaya cıkacaktır
amortisorun çifti 180 lira mı neydi yahu 400 nedir?
araştır o durumu. yağın bitmesi durumu sorunu pek anlayamadım, zincirde yağ yoksa belli olur göz ile anlayabilirsin dostum zincirin yağsız kaldıysa, belli yerlerinde sertleşme sıkışmalar olabilir, ses yapar o. zinciri dişlileri komple gaz yağı ile temizle.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Rialli sitesinde verdiğiniz link orjinal honda marka amortisör değil. Marka kısmına rialli yazmışlar.
Bayiden aldığınız fiyat orjinal yedek parça fiyatıdır. Ama 400TL çok para yahu.
Eğer bir konuda şikayetiniz varsa Honda a.ş. sitesinden yazabilirsiniz. Mutlaka geri dönüyorlar.
CIKMA BULURSAM TAKTIRAYIM MI SIZCE ? COK PAHALI YA .s
Selam arkadaşlar, mesajların çoğunu okudum ama aradığım cevabı bulamadım. 2013 Aralık ayından beri cb125e kullanıyorum, ilk motorum ve şimdiye kadar çok şükür ufak tefek problemler(marş motorunun bozulması gibi) dışında beni hiç üzmedi. Lakin son zamanlarda yakıt tüketiminden çok muzdaribim, ilk aldığım zamanlarda yaklaşık 2lt/100km olan yakıt tüketimi şimdi neredeyse 4lt/100km ye kadar çıktı. Motorum şu an 10.000kmyi yeni geçti, zincir bakımını yağ değişimini aksatmıyorum, 8000km'deyken hava filtresini bujisini vs. değiştirdim subap ayarı yaptım fakat hala 4 litreye yakın yakıyor 100km'de Üstelik bu kadar yakmasına rağmen torkunda da gözle görülür bir düşüş var. 2 gün kadar önce bir arkadaşım egzoz borusunu eliyle tıkadığında motor stop etmemişti ve motor bloğunda veya egzozda delik olabileceğinden şüphelenmiştik lakin bugün aynı şeyi ben denediğimde boğuldu ve stop etti. Sizce problemim neyden kaynaklı olabilir?
2lt de 4lt de benim hic görmediğim rakamlar. Hep 2 litre yaksa cok iyi olurdu.
Ben bujiyi değiştirdiğimde normalde 2.4lt yakarken 2.7 litreye cıktı. Sebep omudur bilmem ama servis tekrar taktığında 2.5lt ye düştü.(havalar soğuduğundan artış normal). Bir de rolanti ayarı yüksek iken 3lt civarı yakıyordu. Rolanti ayarını düşürdükten sonra 2.4lt ye indi. (2.4lt nin yarısı şehir ici yarısı şehir dışı-yaz aylarında-tasarruflu kullanımda-benzin hep aynı yerden). Rolanti ayarı yakıtta cok etkili.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)