Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6801

    Üyelik
    01 Ağustos 2012
    2011 model CB125E'nin amortisörlerini daha rahat bir alternatif ile değiştirmek istiyorum. Arada sırada toprak yola girdiğimde ya da stabilize asfaltta gittiğimde motor epey rahatsız edici oluyor. Önerileriniz nedir? Alternatif bir amortisör uydurmak mümkün müdür?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6802
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı vyazici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2011 model CB125E'nin amortisörlerini daha rahat bir alternatif ile değiştirmek istiyorum. Arada sırada toprak yola girdiğimde ya da stabilize asfaltta gittiğimde motor epey rahatsız edici oluyor. Önerileriniz nedir? Alternatif bir amortisör uydurmak mümkün müdür?
    Amortisörlerin en yumuşaktamı ayarlı, CB nin serti sertti hakkaten

    TVSninkiler gibi küçük piknik tüplü, gazlı olanların nesi uyumlu olmayabilir ki, belki bağlantı kısımları mı Bence birçoğu uyumludur
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  3. #6803

    Üyelik
    01 Ağustos 2012
    En sertinde ayarli su an ama yine de takoz gibi. Servisi aradim, ona uygun herhangi bir amortisor yok dedi. Ezdi resmen...

  4. #6804
    skystar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    İZMİR/BORNOVA
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Bizim cb lerin en kötü taraflarından biri de arka amortisörler en yumuşakta bile en ufak çukurda adamı üstünden atacak kadar sert.Bende genelde çukur veya tümsekten geçiceksem muhakkak peglerin üzerine basarak biraz ayağa kalkıyorum böylece daha stabil bir geçiş yapmış oluyorum...

  5. #6805

    Üyelik
    18 Ocak 2014
    Motosikleti
    honda cb125 E
    ben motor daha 241 km'de :D bugun ehlıyet ıcın dıreksıyon sınavına gırdım ıyı mı gectı kotu mu bellı degıl kımsede bırsey soylemedı sabırsızlıkla sonuc u beklıyorum benım motor'dakı sıkıntım full benzın ıle sadece 241 km gıdebıldım ve benzınım bıttı ama bu benım ılk motorumdu ılk vıteslı motor u bunun ustunde ögrendım ve motoruda devırlı kullandıgım ıcın herelde sureklı dur kalk dur kalk benzın cok dayanmadı kafama takılan 2 soru var benım
    1. motor a xenon taktıran oldumu sonucları ne oldu cok merak edıyorum dıger sorum ıse
    2. bu yedek benzın durumu benzın gostergesınde gozukuyor mu yanı gecen ıbre nerdeyse dıbe dayanmıstı motor banamısın demıyordu hıc ıteklemedı durmadı baktım benzının bıtecegı yok gıttım tekrar benzın aldım eger almasaydım ve tamamen bıtseydı ve yedek benzını devreye soksaydım gostergede gozukuyor mu ne kadar gozukuyor nek adar goturuyor :d umarım anlamıssınızdır

  6. #6806
    deepstrong99 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2013
    Motosikleti
    Honda Cb125 e
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @skystar doğru söylüyorsun ama olayın sadece ekonomi yönünde değilim. Motosiklete binerken zevk alıyorum. Kışı kıyamette bisiklet ile rampaları çıkıp terleyip bir de soğuk yemek istemem.

    Dün başıma çok garip bir olay geldi arkadaşlar. Bilgisi, fikri olan varsa buyursun:

    Depo full'e yakın, daha doğrusu fulledikten sonra sadece 60-70km gitmiş vaziyetteyim. Depo vanası açık (ana depo yönünde) vaziyette her zamanki gibi motorumu çalıştırdım. 1-2 dakika ısıttıktan sonra hareket ettim. Daha ilk saniyelerde motor gaz yemiyor gibi tepki vermeye başladı. O sırada rampa çıkıyordum. Ve benzin bitmiş gibi önce tekledi ve sonra da stop etti. Tekrar çalıştırmaya çalıştım olmadı.
    Benzin de dolu olduğu için bu olaya bir anlam veremedim. Benzin vanası ile oynadım, yedek depo yönüne çevirdim ve motor çalıştı. Bu şekilde hiçbir şey yokmuş gibi hareket etmeye devam etti. Bir süre sonra musluğu tekrar ana depoya çevirdim ve sorun kalmamıştı. Üstüne biraz yol yaptım, rampa da çıktım ama bir sıkıntı yaşanmadı.
    Bu durum neden olmuş olabilir?
    Benim aklıma, depoda benzini çeken kanala (ana depo olarak çalışan kanal) pislik tıkanmış olması gibi bir durum geldi ama ne kadar mantıklı bilmiyorum.

    reverse yazdıkların harfiyen bizzat benimde başıma geldi,ben de deponun dibine benzinden kalan tortuların dolmuş olabileceğini düşündüm özellikle rampada benzin var iken sanki benzin yokmuş gibi motorun stop eder gibi olması kötü bir his..ve ayrıca motor çok yakmaya başladı bu aralar ya pompacılar bi kelek yapıyor ya da bişeyler yanlış gidiyor..(bu arada motorum 9 bin küsür km'de)

  7. #6807
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı skystar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu aralar topiğimiz baya bir durgun.
    Motorlarınız kaç km oldu yakıt tüketimleriniz ne kadar.Km si baya bir ilerlemiş olan arkadaşlar motorlarında herhangi bir sıkıntı varmı ?
    8 aydır cb üzerindeyim 15600 kadar yol yapmışım. şu aralar ön balatadan ses gelmekte. disk temizleme spreyi falan da sıktım ama hala tam geçmedi, ses bi geliyo bi kesiliyo, sanırım balata içinde toz toprak var oraları temizlemek gerek.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  8. #6808
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Balatan bitmiş olamazmı CB' nin sorunsuzluğu böyle bişey işte, sarf malzemelerinde ömrü yokmuş gibi hissettiriyor insana

    Şaka bi yana değiştirmediysen bitmiş olabilir bence, sonuçta km ile alakalı değil fren kullanım sıklığınla alakalı

  9. #6809
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    8 aydır cb üzerindeyim 15600 kadar yol yapmışım. şu aralar ön balatadan ses gelmekte. disk temizleme spreyi falan da sıktım ama hala tam geçmedi, ses bi geliyo bi kesiliyo, sanırım balata içinde toz toprak var oraları temizlemek gerek.
    balata yüzeyi yanmış olabilir. balata spreyine rağmen gene aynısını yapıyorsa balataların yüzeyine bir zımpara geç. yanık yüzeyi atsın.
    sakın yan sanayi balata falanda takma. çok arasın orjinalleri
    normalde bir balatanında ne kadar kötüde kullansan 30.000km-40.000km den aşağı bitmesi çok çok zor.
    abeciMotoru bunu beğendi.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  10. #6810
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    14.000 km yi gectim,debriyaj telini detistirdim gecen gun.

  11. #6811
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balata yüzeyi yanmış olabilir. balata spreyine rağmen gene aynısını yapıyorsa balataların yüzeyine bir zımpara geç. yanık yüzeyi atsın.
    sakın yan sanayi balata falanda takma. çok arasın orjinalleri
    normalde bir balatanında ne kadar kötüde kullansan 30.000km-40.000km den aşağı bitmesi çok çok zor.
    mümkündür hocam, spreyi sıkmayla geçecek olsa geçerdi hala bir sürtme sesi geliyor. öneri için teşekkürler
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  12. #6812
    okanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf 250
    Selamlar, konuyu takip ediyorum, daha önce benzer bir sorun gördüğümü hatırlayamadığımdan soracağım, tekrara düşmüş olmaz umarım.
    Sorunum şu; genellikle 40-50km/s hızdan sonra, bazen de hızdan bağımsız olarak ön tekerden bir sürtünme sesi geliyor, balata sesi gibi değil ama, sürekli bir ses değil, ürkütücü yüksek bir ses, seyir halinde motorun bir yerleri yere sürtmüş gibi bir metal sürtünme sesi. Sürekli devam etmiyor, arada bir yapıyor. Son ziyarette servis balata bitmiş diyerek onu değiştirdi, ama ses değişmedi, o taraflarda hareketli parça olarak rulman veya km.teli geliyor aklıma, km sayacında ve saatinde bir anormallik yok, rulman için de servis jantta bir boşluk olmadığı için şüphelenmeye gerek yok dedi. Ne olabilir acaba, başına gelen, bilgi verebilecek olan var mıdır?
    Teşekkürler.

  13. #6813
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı okanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, konuyu takip ediyorum, daha önce benzer bir sorun gördüğümü hatırlayamadığımdan soracağım, tekrara düşmüş olmaz umarım.
    Sorunum şu; genellikle 40-50km/s hızdan sonra, bazen de hızdan bağımsız olarak ön tekerden bir sürtünme sesi geliyor, balata sesi gibi değil ama, sürekli bir ses değil, ürkütücü yüksek bir ses, seyir halinde motorun bir yerleri yere sürtmüş gibi bir metal sürtünme sesi. Sürekli devam etmiyor, arada bir yapıyor. Son ziyarette servis balata bitmiş diyerek onu değiştirdi, ama ses değişmedi, o taraflarda hareketli parça olarak rulman veya km.teli geliyor aklıma, km sayacında ve saatinde bir anormallik yok, rulman için de servis jantta bir boşluk olmadığı için şüphelenmeye gerek yok dedi. Ne olabilir acaba, başına gelen, bilgi verebilecek olan var mıdır?
    Teşekkürler.
    bi aralar benim de seyir halindeyken başıma gelen olaya benziyor. giderken yere sanki çuval parçası sürtmesi gibi ses geliyodu. çözemedim, yarım saniyelik. sonra geçti, niye geldi niye geçti anlamadım.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  14. #6814
    okanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf 250
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi aralar benim de seyir halindeyken başıma gelen olaya benziyor. giderken yere sanki çuval parçası sürtmesi gibi ses geliyodu. çözemedim, yarım saniyelik. sonra geçti, niye geldi niye geçti anlamadım.
    Benimki çuval değil, sanki ayaklık sürtmesi gibi ürkütücü bir ses, her duyduğumda "aha şimdi ön teker kilitlenecek" diye düşünüyorum, ama bir kaç kere tekrar edip bir süreliğine geçiyor.
    Okan Kılıç (Vreon)
    Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur

  15. #6815
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı okanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimki çuval değil, sanki ayaklık sürtmesi gibi ürkütücü bir ses, her duyduğumda "aha şimdi ön teker kilitlenecek" diye düşünüyorum, ama bir kaç kere tekrar edip bir süreliğine geçiyor.
    hocam en iyisi servise bi göstermek galiba. benimki geçtiği için şuan şikayetim yok

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------

    o değil de motosiklette yeni keşfettiğim bi özellik varmış.
    direksiyon kilidi sadece sol tarafa kitleniyor bilirdim, sağa da kitleniyomuş ya la :D
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  16. #6816

    Üyelik
    10 Nisan 2014
    Motosikleti
    Honda today yamaha ybr125esd
    arkadaşlar biraz vakitsiz olacak ama genel olarak motor nasıl önerirmisiniz?

  17. #6817
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı the_mask adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar biraz vakitsiz olacak ama genel olarak motor nasıl önerirmisiniz?
    dostum merhaba, genel olarak dersen şöyle derim. başlangıç motoru olarak ideal, şehir içinde olağanüstü memnun edici her anlamda, yakıtı, gidişi vs.. uzun yolda bıkkınlık getirebilir, tek eksisi budur heralde. bu cc'ler için ortak bi sorun bu bence. bana dersen yeni bi motora geçiş yapmak istermiyim, tabiki isterim, biyerden sonra yeni bir arayış içine girebiliyorsun çünkü fakat elimde olsa bunu satmadan yeni bir motor alırdım derim.

    ben şahsen memnunum cb'den. kararı vermeden önce beklentilerini sorgulaman gerek bence.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  18. #6818
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı tahsins adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    balata yüzeyi yanmış olabilir. balata spreyine rağmen gene aynısını yapıyorsa balataların yüzeyine bir zımpara geç. yanık yüzeyi atsın.
    sakın yan sanayi balata falanda takma. çok arasın orjinalleri
    normalde bir balatanında ne kadar kötüde kullansan 30.000km-40.000km den aşağı bitmesi çok çok zor.
    30-40 bin km mi?
    Ben 6bin bakımında balata değiştirdim. Ne kadar kötü kullanmış olabilirim ki? Fren hidroliğinden belliydi zaten bittiği. Serviste de bittiğini ve değiştirilmesi gerektiğini söylediler.

  19. #6819
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    30-40 bin km mi?
    Ben 6bin bakımında balata değiştirdim. Ne kadar kötü kullanmış olabilirim ki? Fren hidroliğinden belliydi zaten bittiği. Serviste de bittiğini ve değiştirilmesi gerektiğini söylediler.
    hocam servise kalsa en ufak şeyde "balata bitmiş" der. servisler kar amaçlı kurumlardır.
    siz çıkan balatalara baktınız mı ? orjinaliyle kalınlıklarını karşılaştırdınız mı ?
    cbf te orjinal ön balatayı 35.000km de değiştiren arkadaşım var. ve gerçektende çok sert kullanır. çıkan balatada daha 10.000 km daha giderdi.
    hidrolik azalması herzaman balata bitmesine işaret değildir.
    cbf ile cb nin ön fren mekanızması aynı olması lazım. cb ninde ön freninin devamlı stoppie falan yapmıyorsanız bir okadar gideceği düşüncesindeyim.
    saygılar

  20. #6820
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Yumusak balata az gider cb nin orjinal balatalari yumusak bu yuzden guzel frenleme yapiyor. Benim.balata 10.000 km olmadan sacın uzerinden çıktı söküp baktıgimda cok et kalmamiş uzerinde zaten bitmek uzereymis.

    Cbf balatasi cb ye uyuyor ama tam olarak ayni degiller,cb balatasinin kenarinda fazladan tirnaklar var.

    Çin mali schooterlarin balatalari da uyar 3.50 tl ve kullanima gore 100.000 km de gidebilir cunku cok sert ciyaklama yapar,ısınınca kaçırır ve diski bozar.

    ben arka freni hic kullanmiyorum desem yeridir.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)