merhaba arkadaşlar
foruma ankaradan katılıyorum uzun süredir cb kullanıcısıyım ama forumda pek aktif değilim maalesef. haliyle de sayfayı sadece arasıra takip edebiliyorum. motosikletimin bakımlarını da genellikle kendim yaparım ancak geçen gün talihsiz bi olay başıma geldi. motorumla araziye girdim ve karteri yere vurdum sonrasında yağı değiştirmek garaja gittim. yağı boşalttım ancak yeni yağ doldurmak için tapayı takarken yuva kırılarak elimde kaldı
(çok zorlamama rağmen
) servise gittiğimde ise yeni karterin 350 tl olduğunu 250tl işçiliğin tutacağını ve ruhsat işlemleri için de en az 150-200 harcamam gerekebileceğini söyledi. kırılan parça yaklaşık 1.5cm uzunluğunda ve adamların dediğine göre karterde kalan parça helicoil uygulanacak kadar uzun değilmiş
şimdi ise planladığım bi kaç seçenek var
plan 1
ostim de yada şaşmazda bi aliminyum kaynakçı bulup elimdeki parçayı kaynattırıp yeni klavuz ile yeni diş açmak yada helicoil uygulamak (tabii yapabilecek kaynakçı bulmak mesele yapsa klavuz açarken sorun çıkmaması ayrı bi mesele..
)
plan 2 çinli muadillerinden bir karter bulup takmak mesela motoran cbs 150 nin karteri uyar mı? yada cg 125 serilerinin karteri?
uymazsa bu plan hepten gider. uyarsa da kaynakla falan hiç riske girmeden orjinal karter alacak kadar bütçem olana kadar idare etsin yeter düşüncesindeyim. karteri uyacak çinli bir muadil biliyormusunuz
plan 3 motoru 2.elden yok pahasına satmak ki bunu hiç istemiyorum. aldığımdan beri bebeğim gibi baktım castrol power 1 den başka yaü kullanmadım elcik ısıtmasından koruma demirine çanta demirine kadar itina ile özen gösterdim. birlikte git gel bi haftada 1600km uzun yol yaptım. inanın hiç satmakta içimden gelmiyor.
ama maalesef ki öğrenciyim ve bütçem çok kısıtlı sizce ne yapmalıyım günlerdir rahat rahat uyuyamıyorum ya satmak zorunda kalırsam diye
fikirleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim güvenli sorunsuz sürüşler..
not:karter yuvası sağ karterde haliyle sağ karter değişince motor numarası da değişiyor :(