Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
01 Nisan 2012, 00:47
#641
testlere koyacağım başlığı.. İmkanım olursa bu hafta yapmak istiyorum. 211 km oldu.. Aslında 500 den sonra yapmak istiyordum ama hâlâ çanta takamadım o yüzden çok kullanamıyorum 500 u beklersek çok bekleyeceğiz o sebeple bu hafta halledeyim diyorum..alalı 2 hafta oldu 211 km de diğer motorum ybr ile 3 günde 200 km yi geçiyorum..
Reklamlar
-
01 Nisan 2012, 02:35
#642
eralp hocam, ben diyorumki, emniyet için acaba ön lastik gerek yok ama arka lastikleri değiştirsekmi? ne dersin ?
-
01 Nisan 2012, 09:02
#643
bence ön lastik emniyet için daha önemli.
“Suskunluğum asaletimdendir. Her lafa verilecek bir cevabım var. Lakin bir lafa bakarım laf mı diye, bir de söyleyene bakarım adam mı diye.”
Mevlana
-
01 Nisan 2012, 10:24
#644
CB125E adlı üyeden alıntı
eralp hocam, ben diyorumki, emniyet için acaba ön lastik gerek yok ama arka lastikleri değiştirsekmi? ne dersin ?
lastiklerin ikisi de değişmek zorunda.. Bu lastiklerle olacak is değil. Kuruda çok dert olmayabilir ama ıslakta ölümcül olduğuna eminim daha önceki tecrübelerime dayanarak.. Metzeler pirelli michelin üçlüsünden birini takmak mecburiyetindeyiz.. Mstzeker ve,michelin 180 tl pirelli 150 tl takımı.. Çantadan önce lastik işini halledeceğim..
-
01 Nisan 2012, 11:38
#645
S.a. Arkadaslar motorun selesi sert. Yakıt olarak cimri olduğu kesin. Soyle ki 100 km yaptıgım halde ibre cok ufak oynadı tabi bu yakma olayında motoru hiç zorlamadım. Bence bu fiyata ve kaliteye alınır. Devir saatinin olmaması büyük eksiklik degil çünkü motorun sesinden devrini hissediyorsunuz. Kullanım olarak cok rahat aralara iyi kacabiliykrsunuz. Kivrakligi guzel. Vibrasyon var ama hissedilir seviyede degil.videoları yine eklemeye devam edecegim
-
01 Nisan 2012, 12:00
#646
eralpt adlı üyeden alıntı
lastiklerin ikisi de değişmek zorunda.. Bu lastiklerle olacak is değil. Kuruda çok dert olmayabilir ama ıslakta ölümcül olduğuna eminim daha önceki tecrübelerime dayanarak.. Metzeler pirelli michelin üçlüsünden birini takmak mecburiyetindeyiz.. Mstzeker ve,michelin 180 tl pirelli 150 tl takımı.. Çantadan önce lastik işini halledeceğim..
Tamam o zaman hocam bende bir çift pirelli alayım motora. Peki tam olarak sen lastiklerin kodunu adını biliyorsan söylermisin?
-
01 Nisan 2012, 12:57
#647
Pirelli dura traction modeli.. Yeni bi lastik kullanan tanımıyorum tecrübelerini bilmiyorum bir de lastik konusu çok tecrübe isteyen ve göreceli bir konu.. 3 takim metzeler me22 kullandım o lastiği tanıyorum.. su anda ybr de pirelli mt65 var ve değişim zamanı geldi. 5 yıl önce michelin pilot sport ile hoş olmayan deneyimler yaşadım fakat michelin lastigi geliştirmiş 5 yıl önceki ile aynı değilmiş.. Şimdi benim kafamda cb ve ybr için bi takım michelin birine bi takım pirelli dura traction diger motora takıp aynı zamanda lastik testi de yapıp hangisinin verimli olduğuna karar vermek.
Kuruda bir süre idare eder üzerindeki kendalar, isterseniz biraz sabredin ben her iki motorun lastiğini de değişeceğim, lastikle iligili de yorumlama yapayim öyle karar verin..
-
01 Nisan 2012, 14:54
#648
tamam hocam o zaman ben sizin nacizane yorumlarınızı bekliyorum... saygılarımla... )
-
01 Nisan 2012, 15:44
#649
sosa8888 adlı üyeden alıntı
Hem YBR125 2005 hem'de cb 125 e 2012 kullanıcısı biri olarak şunu söyliyebilirimki her iki motorda yapıldıkları yılın iyi motorları.Sahibi oldugum ybr 125 2005 model bir motor bugüne kadar hiç bir sorun çıkarmadı dağa sonraki yıllarda üretilen ybr ler nasıldır bilemem. Yeni aldığım cb125 e şu an rodajda sürüş memnuniyeti ve teknik yeterlilik artı sağlamlık için kesin bir şeyler söylemek için çok erken ayrıca her iki motor arasında değerlendirme yapmak bence yanlış birisi 2005 model diğeri 2012 arada hem teknoloji hem yıl farkı var. Benim aldıgım sene yamaha ybr 125 o senenin kendi sınıfında en iyi motoru olarak almıstım şimdi aldığım cb125 e hakkında kullanıcı olarak fazla bilgi bulunmayan bir motor ama teknik verileri bu motorun bu yıl için sınıfının en iyisi olduğunu gösteriyor fiyat porformans değerlendirmeside tabiki motorun hanesine artı olarak yazıyor.
Platinli CB125E nasıl oluyor da yılın motoru oluyor 50 yıl öncesinin teknolojisiyle ?
-
01 Nisan 2012, 15:55
#650
Platinli derken? Platin tarihe karısali yıllar oldu güzel kardesim..
-
01 Nisan 2012, 16:12
#651
eralpt adlı üyeden alıntı
Platinli derken? Platin tarihe karısali yıllar oldu güzel kardesim..
Hondanın sitesinde 4 zamanlı klasik ateşleme yazıyor bu motorun teknik özelliklerinde. Ben hondanın sitesinin yalancısıyım CBF 150 için CDI Elektronik avanslı dijital transistörlü demiş, aralarında bir fark var sanırım.
-
01 Nisan 2012, 19:06
#652
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Hondanın sitesinde 4 zamanlı klasik ateşleme yazıyor bu motorun teknik özelliklerinde. Ben hondanın sitesinin yalancısıyım
CBF 150 için CDI Elektronik avanslı dijital transistörlü demiş, aralarında bir fark var sanırım.
abi üretici sitelerini kaale almamak lazım çok.. Çünkü orada onları oraya yazan kızın hiçbirşeyden haberi yok.. Sorun tabi kızda değil, o kıza o bilgileri veren zihniyette.. Honda gibi bir firma bile motosiklet ile ilgili olmayan bir çok kişiyi çalıştırıyor belli ki.. İlk siteye koyrdukları zaman, ve hala baskılı broşurlerde silindir çapı ve strok ölçüleri CBF 150 ile aynı idi. 125 cc lik bir motorun fiziki olarak 150 lik bir motorla aynı çap ve stroga sahip olma ihtimali sıfırdır..defalarca mail attım bu yanlışlıgı düzeltin die ama kimse dönmedi.. Daha yeni değiştirmişler.. O değiştirdikleri de ne kadar doğru tartışılır.. Honda Avustralya da bu aracın silindir ölçüleri:
ENGINE
DISPLACEMENT 124.1cc
TYPE Air-cooled 4-stroke single cylinder
BORE & STROKE 56.5 x 49.5mm
COMPRESSION RATIO 9.0 : 1
STARTER Electric
CARBURATION 24mm Constant Velocity
IGNITION AC-CDI
TRANSMISSION 5-speed
DRIVE 428 Chain
56.5x49.5 olarak görünüyor.. Kompresyon oranı da 9.0 olarak gorunuyor..
Halbuki honda sitesinde bu ölçüler 52.4x57.8 olarak görünüyor.. kompresyon oranı da 9.1 yazmışlar.. Şimdi motorlar arasında fark var diyelim ama strok ölçüsü farklı olursa motorun tasarımı komple değişir, krank değişir, silindir değişir. fotograflarda aynı motor olarak görünüyor.. Farklı ülkelere o o kadar değişik motor imalatı yaparak gonderiyor olamazlar.. Çok ciddi Ar-Ge çalışması ve masraf demektir.
Öte yandan dogru bilgilerde ateşlemenin CDI oldugu da yazıyor.
CDI nedir? Capacitor Discharge Ignition.
Kucuk hacimli motosikletlerin tamamı bu şekilde çalışmaktadır.
CDI=Capacitor Discharge Ignition Türkçesi :Kondansatör boşaltımlı ateşleme
Nedir:Eski usul platinli ateşleme sisteminde platin kontakları birbirine değdiği anda bobin üzerinden +12 volt şaseye akar.Kontaklar açıldığında kesilen akım bobin birincil sargısında(primer)manyetik alan oluşturur.Bu manyetik akı bobinin ikincil (sekonder)sargısı üzerinde endüklenme yoluyla bir akım üretir ve bu enerji (yaklaşık 20-25 bin volt) dir.Bu bujide kıvılcım yaratır.CDI ise içindeki bir osilatör ile fotoğraf makinesi flaşlarında olduğu gibi yaklaşık 300-400 volt gibi bir enerji üreterek bir kondansatörü şarj eder (doldurur).Otolarda volan,motosikletlerde alternatör tasının üzerindeki uyarı sensöründen alınan sinyal ile kondansatör üzerindeki bu enerjiyi ateşleme bobininin primerine boşaltır ve sekonder üzerinde yüksek gerilim oluşur.Primere uygulanan voltaj yüksek olunca 25 bin voltu elde etmek için sekonder sarım sayısıeskiye göre daha olur.Böylece daha küçük bobinle aynı voltaj elde edilir.Üreteçtede (CDI) mekanik parça olmadığından ömrü uzun olur ve düzgün çalışır.Prensip olarak elektronik malzemelerin ömrü sonsuzdur ama canıda cebindedir.Olay neredeyse ışık hızında olduğundan nasıl bozulduğunu takip edip anlayamayız.
CDI ve elektronik CDI aynı parçanın farklı söylenişidir.CDI'ın elektronik olmayanı yoktur.
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
-
02 Nisan 2012, 11:17
#653
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Hondanın sitesinde 4 zamanlı klasik ateşleme yazıyor bu motorun teknik özelliklerinde. Ben hondanın sitesinin yalancısıyım
CBF 150 için CDI Elektronik avanslı dijital transistörlü demiş, aralarında bir fark var sanırım.
Teknik servisteki bu motorun tamir ve bakımını yapan elemanlara bizzat sordum. "Platin artık tarih oldu. Bu motorda elektronik ateşleme var" dediler. Evet aynen böyle söylediler.
-
02 Nisan 2012, 13:12
#654
İyi, ateşleme konusu açığa kavuşmuş oldu.
Çap ve strok konusunda da 52.4x57.8 daha mantıklı duruyor, nedeni de şu : Motorun maksimum tork ve maksimum devir sayıları nispeten düşük ve buna karşılık tork değeri de oldukça yüksek. Bunu da ancak uzun strok ile sağlayabilirsiniz. İkincisi de 57.8 mm strok değeri CBF150 ile aynı. Motor bloklarına bakınca bunun bloğunun görüntü olarak CBF150'in hemen hemen aynısı olduğunu görüyoruz. Honda masraftan kaçınmak için büyük olasılıkla CBF 150 ile aynı krank mili, biyel kolu ve balansörü aynı blokta kullanmış, sadece hacmi düşürmek için silindir çapını biraz düşürmüş. Bunun sonucunda da CBF150'nin piston ve biyel ağırlığına göre tasarlanmış olan balansör bu motoru tam olarak dengeleyememiş ve ortaya CBF150'den biraz daha titreşimli bir makina çıkmış.
-
02 Nisan 2012, 14:33
#655
Seko adlı üyeden alıntı
İyi, ateşleme konusu açığa kavuşmuş oldu.
Çap ve strok konusunda da 52.4x57.8 daha mantıklı duruyor, nedeni de şu : Motorun maksimum tork ve maksimum devir sayıları nispeten düşük ve buna karşılık tork değeri de oldukça yüksek. Bunu da ancak uzun strok ile sağlayabilirsiniz. İkincisi de 57.8 mm strok değeri CBF150 ile aynı. Motor bloklarına bakınca bunun bloğunun görüntü olarak CBF150'in hemen hemen aynısı olduğunu görüyoruz. Honda masraftan kaçınmak için büyük olasılıkla CBF 150 ile aynı krank mili, biyel kolu ve balansörü aynı blokta kullanmış, sadece hacmi düşürmek için silindir çapını biraz düşürmüş. Bunun sonucunda da CBF150'nin piston ve biyel ağırlığına göre tasarlanmış olan balansör bu motoru tam olarak dengeleyememiş ve ortaya CBF150'den biraz daha titreşimli bir makina çıkmış.
O zaman cbf nın 150 lik komple silindir geçirelim titreşim çözülsün
-
02 Nisan 2012, 15:40
#656
eralp bey cb125e nin max. hızı kaç? buna cvp verirseniz sevinirim
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------
arkadaşım aldı 100 km hızı geçmediğini söyledi yoksa bu modelde cbf 150 gibi bir hayal kırıklığımı olacak. herkes bilirki cbf 150 hız ve ataklık konusunda bir çok 125cc motora göre bile hantal ve başarısızdır benim cbf 150 vardı ve inanın 100 taş çatlasın 110 km hz yapıyordu
-
02 Nisan 2012, 15:45
#657
adem80 adlı üyeden alıntı
O zaman cbf nın 150 lik komple silindir geçirelim titreşim çözülsün
CBF150 pistonu sığmaz oraya. Ayrıca benimki sadece tahmin.
-
02 Nisan 2012, 16:11
#658
bu arada honda yine yapmış yapacağını fiyat ZAMLANMIŞ...........
-
02 Nisan 2012, 16:13
#659
merak etmeyin cb125e az koymus ( 100 tl )
asil aci cbr125te ( 400tl )
ovalayin gecer
-
02 Nisan 2012, 17:28
#660
teknixel adlı üyeden alıntı
eralp bey cb125e nin max. hızı kaç? buna cvp verirseniz sevinirim
arkadaşım aldı 100 km hızı geçmediğini söyledi yoksa bu modelde cbf 150 gibi bir hayal kırıklığımı olacak. herkes bilirki cbf 150 hız ve ataklık konusunda bir çok 125cc motora göre bile hantal ve başarısızdır benim cbf 150 vardı ve inanın 100 taş çatlasın 110 km hz yapıyordu
125cc motorun kaç km hız yapmasını bekliyorsun acaba? Bu bir başlangıç motoru ve bence 100km hız yeter de artar bile. Kullananlar da atik ve kıvrak olduğunu söylüyor, daha ne olsun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)