Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Selamlar.. Motoru ben de ilk alanlardanım.. Beyaz rengine aşık oldum aldım. 3450/12 taksit ile.. Komik bi rakam sıfır motor için..
23 yıllık Motosiklet sürücüsü, ve 8 yıllık profesyonel motosiklet eğitmeniyim. Ayrıca bir çok modelin detaylı test yazılarımı googleda aratıp bulabilirsiniz. Eralp TEREM test yazarak bulabilirsiniz. Neyse orayı gecelim..
Henuz canta takmadığım için motoru çok fazla kullanamıyorum.. henuz 110 km de..
İlk görüşlerim,
Pozitif yönleri..
> fiyatının ciddi anlamda ucuz olması
>ciddi derecede az benzin yakması. aldıgım an fulledim ve 110 km oldu benzin daha yarım cm bile inmedi, zira ben yurtdışını çok araştırıp aldım, avustralyada bir çok yerde bilgi var, hepsi olumlu yonde ve 100 km de 2 litre yaktıgı soyleniyor ki bence dogru.
> Oturma pozisyonu direksiyon ve depo kavraması ybr ve cbf e gore kesinlikle çok başarılı
> Yol tutuşu hissi uzerindeki boktan lastiklere ragmen YBR ve CBF den çok daha fazla guven veriyor.
> CBF deki gibi, pegler geride değil, ve şanzımanın vites mili ile vites kolunun arasında ekstra kol olmaması bu kol kısa zamanda kucucuk mafsallar yuzunden ister istemez laçkalaşıyor. Bu motoru secmemdeki en önemli etkenlerden biridir.
> Diyaframlı karbürator ile motorun daha verimli olması saglanmış. Bu sebeple mekanik karburatorlu ybr ya da 2011 öncesi cbf lerdeki ani ataklık yok ama gazı azıcık açıp bekledikçe devirle beraber diyafram emmeye gore acılıp motorun guc almasını saglıyor.. Bundan dolayı araç hırcin degil ama gucu yeterli. Az yakmasının sebeplerinden biri de bu.
> Farı inanılmaz başarılı kesinlikle ekstra bir ışıklandırma xenon vs gerekmiyor. Diğer motorumda xenon var ve bu nerdeyse onunla yarışacak durumda.
> Gösterge paneli çok estetik, goreceli bi kavram tabi ama keşke devir saati de olsaydı.. Gerci çok da gerek yok motorun gidişinden hissediyorsunuz vites değişim zamanını. Ayrıca km saatinde max vitesler yazıyor oralar redlinea denk geldiğinden aşağı yukarı devir tahmini yapmak mümkün.. Bence 5. vites 60 km 5500 devir civarına denk geliyor..
> YBR de olmayan jıglenin elde olması ve selektör düğmesi kullanım pratikliği vermiş.
> Çift korna güzel olmuş.
Negatif yönleri:
> Koltuk ciddi derecede sert geldi bana.. 4 adet ybr ile toplamda 300.000 km den fazla yapmış biri olarak ybr koltugu daha konforlu.. ama alışılabilir gibi sanki.
> Arka süspansiyonda da keza sert geldi en yumuşağa almama ragmen. tabi bu sertlik yol tutuş guvenliği oalrak geri gelecek ama sonucta bu motorda ne kadar gerekecek o yol tutuş farkı o tartışılır.
> Lastikler Tubeless değil.. En kısa zamanda lastik değişimi şart. Uzerindeki lasktikler kuru yolda fena değil ama risk alıp da test edemedim.. Islakta feci birşey oldugundan eminim Metzeler ME22 - Pirelli Dura Traction - Michelin pilot dışında başka lastik kesinlikle önermiyorum.
> Vibrasyon var. Kesinlikle YBR ya da CBF gibi elektrik motoru modunda değill... Ama şurası önemli ki, bu vibrasyon kesinlikle rahatsız edici boyutta değil ayrıca 1000-1500 km den sonra vibrasyonda ciddi azalma olacaktır. Tabiki YBR veya CBF gibi olması mümkün değil.. Ama dert edilecek kadar hiç değil. Çin motoru modunda değil yani. Hem en çok kullanılan devir aralığnda vibrasyon bayagı az..
110 KM de farkettiğim şeyler bunlar.. 2500 km sonra daha detaylı fotograflı bir test yazarım..
Ama şu varki düşünen arkadaşlar kesinlikle bu paraya bu motoru kaçırmasınlar derim.
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
Reklamlar
-
eralpt adlı üyeden alıntı
Selamlar.. Motoru ben de ilk alanlardanım.. Beyaz rengine aşık oldum aldım. 3450/12 taksit ile.. Komik bi rakam sıfır motor için..
23 yıllık Motosiklet sürücüsü, ve 8 yıllık profesyonel motosiklet eğitmeniyim. Ayrıca bir çok modelin detaylı test yazılarımı googleda aratıp bulabilirsiniz. Eralp TEREM test yazarak bulabilirsiniz. Neyse orayı gecelim..
Henuz canta takmadığım için motoru çok fazla kullanamıyorum.. henuz 110 km de..
İlk görüşlerim,
Pozitif yönleri..
> fiyatının ciddi anlamda ucuz olması
>ciddi derecede az benzin yakması. aldıgım an fulledim ve 110 km oldu benzin daha yarım cm bile inmedi, zira ben yurtdışını çok araştırıp aldım, avustralyada bir çok yerde bilgi var, hepsi olumlu yonde ve 100 km de 2 litre yaktıgı soyleniyor ki bence dogru.
> Oturma pozisyonu direksiyon ve depo kavraması ybr ve cbf e gore kesinlikle çok başarılı
> Yol tutuşu hissi uzerindeki boktan lastiklere ragmen YBR ve CBF den çok daha fazla guven veriyor.
> CBF deki gibi, pegler geride değil, ve şanzımanın vites mili ile vites kolunun arasında ekstra kol olmaması bu kol kısa zamanda kucucuk mafsallar yuzunden ister istemez laçkalaşıyor. Bu motoru secmemdeki en önemli etkenlerden biridir.
> Diyaframlı karbürator ile motorun daha verimli olması saglanmış. Bu sebeple mekanik karburatorlu ybr ya da 2011 öncesi cbf lerdeki ani ataklık yok ama gazı azıcık açıp bekledikçe devirle beraber diyafram emmeye gore acılıp motorun guc almasını saglıyor.. Bundan dolayı araç hırcin degil ama gucu yeterli. Az yakmasının sebeplerinden biri de bu.
> Farı inanılmaz başarılı kesinlikle ekstra bir ışıklandırma xenon vs gerekmiyor. Diğer motorumda xenon var ve bu nerdeyse onunla yarışacak durumda.
> Gösterge paneli çok estetik, goreceli bi kavram tabi ama keşke devir saati de olsaydı.. Gerci çok da gerek yok motorun gidişinden hissediyorsunuz vites değişim zamanını. Ayrıca km saatinde max vitesler yazıyor oralar redlinea denk geldiğinden aşağı yukarı devir tahmini yapmak mümkün.. Bence 5. vites 60 km 5500 devir civarına denk geliyor..
> YBR de olmayan jıglenin elde olması ve selektör düğmesi kullanım pratikliği vermiş.
> Çift korna güzel olmuş.
Negatif yönleri:
> Koltuk ciddi derecede sert geldi bana.. 4 adet ybr ile toplamda 300.000 km den fazla yapmış biri olarak ybr koltugu daha konforlu.. ama alışılabilir gibi sanki.
> Arka süspansiyonda da keza sert geldi en yumuşağa almama ragmen. tabi bu sertlik yol tutuş guvenliği oalrak geri gelecek ama sonucta bu motorda ne kadar gerekecek o yol tutuş farkı o tartışılır.
> Lastikler Tubeless değil.. En kısa zamanda lastik değişimi şart. Uzerindeki lasktikler kuru yolda fena değil ama risk alıp da test edemedim.. Islakta feci birşey oldugundan eminim Metzeler ME22 - Pirelli Dura Traction - Michelin pilot dışında başka lastik kesinlikle önermiyorum.
> Vibrasyon var. Kesinlikle YBR ya da CBF gibi elektrik motoru modunda değill... Ama şurası önemli ki, bu vibrasyon kesinlikle rahatsız edici boyutta değil ayrıca 1000-1500 km den sonra vibrasyonda ciddi azalma olacaktır. Tabiki YBR veya CBF gibi olması mümkün değil.. Ama dert edilecek kadar hiç değil. Çin motoru modunda değil yani. Hem en çok kullanılan devir aralığnda vibrasyon bayagı az..
110 KM de farkettiğim şeyler bunlar.. 2500 km sonra daha detaylı fotograflı bir test yazarım..
Ama şu varki düşünen arkadaşlar kesinlikle bu paraya bu motoru kaçırmasınlar derim.
Cbf150 de olduğu gibi aşırı ucuz fiyatla piyasaya girp ybr ile fiyatı eşitlerse yakın zamanda veya fiyat avantajı kalmassa devir sayacı eksikliği ve daha fazla titreşim gibi özelliklerle yebereye karşı tercih edilebilecek mantıklı bi yönü olurmu?
-
Hocam kusura bakma ama negatif yönlerini düşününce ve dünyadaki bu sınıf motosikletlerin geldiği düzeye bakınca rakamı hiç de az değil hele hiç komik değil. Saygılarımla...
Ybr ilede fiyatı eşitlerse ikisi arasında tercih Ybr olur.
-
ybr 4150 tl bunu 3300 peşine veriyorlar alanlar var.. yani YBR bu motordan %26 daha pahalı.. %26 çok küçümsenecek bir rakam değil.. Tabiki YBR ile aynı fiyat olmuş olsaydı bende YBR alırdım. Ama sonucta zar zor 3000 küsür tl çıkartabilen birisi için 850 tl az bir rakam değil. Bir çok kişinin bir aylık maaşı konuştuğumuz rakam.. Bedava bir ay çalışın dese kimse bedavaya bir ay çalışmaz.. Mantıklı olmak lazım.. YBR veya CBF ile aynı fiyat olursa avantajı kalmaz dogru ama şu anda bu araç avantajlı oldugu bir gercek..
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
-
bence birçok kişinin iğtiyaçlarını karşılayabilecek bi motor. Hemide ybr den ucuz
-
Eralp bey, bende MCT 250 var idi, 100 KM 4 LT benzin tüketiyor ve 2005 model sattım cihazı, bu Honda yı almak istiyorum, 250 CC den sonra çok fark eder mi sizce yani 250 CC ye alışmışken bu bana çok küçük mü gelir CC olarak, kaç HP bilginiz var mı acaba ? Yazınız içinde çok teşekkür ederim.
-
samsam adlı üyeden alıntı
Eralp bey, bende MCT 250 var idi, 100 KM 4 LT benzin tüketiyor ve 2005 model sattım cihazı, bu Honda yı almak istiyorum, 250 CC den sonra çok fark eder mi sizce yani 250 CC ye alışmışken bu bana çok küçük mü gelir CC olarak, kaç HP bilginiz var mı acaba ? Yazınız içinde çok teşekkür ederim.
Tabiki çift silindir 250 den sonra çekiş olarak az gelecektir. Ama gerek oturuş pozisyonu olsun gerek kullanım rahatlığı olsun CB- CBF- YBR tarzı motorlar MCT den kat kat rahat ve konforludurlar. Cekiş düşüklüğüne alışırsınız..
Bu motor da 10.5 HP gibi bir güç üretmekte.. Ote yandan Bu motosiklet cüsse olarak YBR den daha iri. Goren birkaç kişi 250 lik sandı aleti.. Ama yine de kullanma şansınız var ise tarz değişikliğinden dolayı kullanıp oyle almanızı tavsiye ederim.
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
-
Hocam son soru,peki titreşim ne düzeyde :?
-
samsam adlı üyeden alıntı
Hocam son soru,peki titreşim ne düzeyde :?
yazıda vardı zaten )
"Vibrasyon var. Kesinlikle YBR ya da CBF gibi elektrik motoru modunda değill... Ama şurası önemli ki, bu vibrasyon kesinlikle rahatsız edici boyutta değil ayrıca 1000-1500 km den sonra vibrasyonda ciddi azalma olacaktır. Tabiki YBR veya CBF gibi olması mümkün değil.. Ama dert edilecek kadar hiç değil. Çin motoru modunda değil yani. Hem en çok kullanılan devir aralığnda vibrasyon bayagı az.. "
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
-
Hocam çok teşekkür ediyorum, yarın bayiye gidiyorum
Sevgiler
-
Hayırlı olsun kazasız belasız.. Nice Km lere
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
-
eralpt adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun kazasız belasız.. Nice Km lere
hocam sizi gt250r tanıtımda tanımıştım sarı bir 2006 GTR ı test ediyosunuz buralarda hiç görmemiştim motorunuzda h.olsun bende 3 ay önce cbf150 mi satıp 2012 gtr aldım
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
Alper Kaya adlı üyeden alıntı
hocam sizi gt250r tanıtımda tanımıştım sarı bir 2006 GTR ı test ediyosunuz buralarda hiç görmemiştim motorunuzda h.olsun bende 3 ay önce cbf150 mi satıp 2012 gtr aldım
hayırlı olsun.. evet birkac tane test yazısı yazdım bu forumda da var gsr 600, varadero,.gtr, gv 650 vs.. bayağı da beğeni topladı.. dediginiz gibi bir 5 yıl kadar forum olayına ara verdim.. artık tekrar aranızdayım. sormak istediğiniz takıldığınız varsa seve seve yardımcı olurum..
-
Benim makinede devir 5000 lerde iken sanki bir metal çubuğa metal bir parça çarpanken çıkar zırzırlama sesi çıkıyor ve beni aşırı rahatsız etti.. Henüz çıkan bir ses geçenlerde yoktu. Motora gaz verdiğimde 5000 devir civarında iken ses çıkıyor, gazı kesince ses gidiyor. Ses hemen önümden geliyor, ya deponun altından yada ön kafanın içinden gibi, Şu an 200 km civarındayım. Bu zırzır öten şey sizce neydir?
-
istanbulda iseniz buluşup yan yana bakalim motorları koyup. bende en ufak bir zırıltı veya rahtsız edici bir ses yok çünkü
-
eralpt hocam seni ybr sayfasına da bekleriz
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
@cb125e Hayırlı olsun kazasız belasız kullan inşallah...
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
Eralp Hocam,
Ben bunun titreşimini durduğu yerde boşta denedim, bana fazla geldi. Acaba sürerken, boşta çalışma durumuna göre daha az mı oluyor ? Bir de tam olarak anlayamadım, tubeless takılabiliyor muymuş buna ?
Bu motorun YBR ile aynı fiyata geleceğini varsayıp, ben bunun yerine YBR tercih ederim derseniz aynı şeyi piyasadaki yüzlerce model için de yapabilirsiniz. Bu motor YBR ile aynı fiyata gelmeyecek. Honda'nın zaten hali hazırda YBR ile aynı fiyatlara gelen bir motoru var (CBF 150). Ayrıca bu motorun torku 11 Nm. Şimdiye kadar bir 125 cc'de gördüğüm en yüksek tork değeri. İsterseniz diğer 125 cc modellerle, YBR ile, CBR 125 ile falan bir kıyaslayın.
-
tabiki araç yola çıkıp aktarma organlarına krank vs güç binince titresim doğal olarak azalır. boştaki titresimin yarısından aşağı iniyor yola çıkınca.. tubeless tabiki takılıyor ilk işim once çanta sonra lastik değişimi olacak..
fiyat konusunda yazdığınız mantıklı aslın o fiyatlara zaten varken bunn fiyatını yukarı çekmeleri saçma olacaktır.. bu fiyatta kalirsa hatırı sayılır satış adetlerine ulaşacağını düşünüyorum.
-
Arkadaşlar şimdi honda servisine gidiyorum ilk bakım için. 500-1000 arası gel demişlerdi. 600 küsür kilometre oldu. Erken gitmekte fayda var diye düşündüm. Umarım bir sorun çıkmaz.
“Suskunluğum asaletimdendir. Her lafa verilecek bir cevabım var. Lakin bir lafa bakarım laf mı diye, bir de söyleyene bakarım adam mı diye.”
Mevlana
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)