hayırlısı olsun hoşgelmişsin aramıza keyifli sürüşler
hayırlısı olsun hoşgelmişsin aramıza keyifli sürüşler
1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC
benim honda cb 125e nin yagını değiştirmeyi düşünüyorum kaç numara koymalıyım
Arkadaşlar sayfada kaç zamandır hareketlilik yok. Nerede herkes?
Valla çarşamba günü senelik izne çıktım, tatilim devam ediyor ancak bugün bir iş için eve döndüm foruma baktım, o günden bu yana sadece 1 mesaj yazılmış.
Ben motorla gezmeye devam ediyorum. Eskihisar-Topçular yolunu iyice aşındırdım yazlığa giderken. Büyük ihtimalle yarın yine gideceğim.
Motorun 8000 bakımı 100km sonra. Yani iznim bittiğinde yazlıktan dönünce tamamlamış olacağım km'yi.
8000 bakımını yapanlar ne gibi bakımlar yapıldığını söyleyebilirler mi acaba?
Yağ değişecek zaten onu geçtim, sanırım buji değişecek ama Artı Honda önce kontrol ediyoruz gibisinden bişey dedi. Alt takımı frenleri kontrol ediyoruz vs. vs. dedi.
Totalde kaç papele patlıyor bu bakım acaba?
honda nın servisine gidersen tuzlu ya gelir kendin yaparsan sadece parça parasına gelir hava filtresi buji yağ balataların bitmiş ise ön arka fren balatası sürücü olarak bilmen gerek bitip bitmediğini debriyaj balatası 10000 km kadar yolu var tabi kullanıma bağlı onuda sürücü olarak bilmen gerek sibop ayarı yapıldımı bu zamana kadar dicem ama sen sölemediğin sürece onu da yapmazlar lastik değişimi lastiğine göre değişiri orjinalleri üstünde ise 10000 km de değişmesi gerekir gaz debriyaj teli onlarıda kullanıma bağlı sürücü olarak bilmen gerekir ne alemde olduğunu ön fren hidroliği kontrol etmen gerekir bu saydıklarımı değiştirebilirsen on numara beş yıldız olur ben kendim yapıyorum arkadaşım motosiklet tamircisi honda da bu saydıklarımı yaptırsan en aşağı 500 papel fazlası var eksiği yok
1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC
yağ koyarken dikkat. En fazla 0.9 lt ve bulabilirseniz servislerde honda 10 30 yağ var, onu kullanın. Harika bir yağdır. Yağ ne kadar ince olursa motor o kadar rahat çalışır ve seri olur.
bu sıcakta ince yağ hava soğutmalı makineye kışın ince yazın kalın yağ konur motora ama siz 10 40 tan şaşmayın derim racing makine değil sonuçta .
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:46 ----------
dolu dolu 1 lt yağ yok içinde yağ bidonun en fazla 0.9
1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC
Arkadaşlar arka çantaya led taktım ve parklara bağlayıp test yapmak isterken bir anda parklar söndü. Sanırım sigortası attı, aradım ancak sigortanın nerede olduğunu bulamadım. Yardımcı olabilir misiniz? yada başka ne olabilir. Frene basınca da yanmıyor, ancak sellektör tuşuna basılı tutunca yanıyor. Elektriği arka parktan alacaktım, şu anda hem ön hem arka parklar yanmıyor.
sigorta akünün orda % 99 hiç işim olmadı ama orda bir yıldız tornavida ile sağ kerenaj kapağını aç akü orda sigorta da orda % 99 genelde bütün motorlarda orda aküden giden kırmızı kabloya bağlı olması lazım bak yanmışsa değiştir kısa devre yaptı motor inş başka bişe olmamıştır
1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC
8000 km bakımında hava filtresi yağ buji değişmesi gerekiyor. 105 tl tutuyor.
8000 km'de hava filtresi ve buji değişimi çokda gerekli değil.Yetkili serviste 105 lira ise fiyat piyasaya göre çok yüksek bence eğer garantiden çıkmasın derseniz mecbursunuz dışardan temin ederseniz buji 15 filtre 15 yağ 15 tl.
Ben kendi motorumu ilk bakım hariç hiç servise götürmedim.Kendim veya tanıdığım bir tamirciye yaptırıyorum.Şu anda km 11000 civarında filtreyi temizleyip koydum çokda kötü durumda değil.Bujiyi değiştirecem aslında yakıtta herhangi artış çalışmada rölantide vs. bir bozulma yok ama değiştirmeyi düşünüyorum.
Bu motosikletler çok hassas makinalar değil yeterince sağlam 11000 km boyunca arka stop lambanın patladı değiştirdim birde şuanda kısa far ampulu patlak onu değiştireceğim.Her türlü şartta kullandım deyim yerindeyse acımadım çünkü binmek için yapılmış.Arka jant üzerinde patlak lastikle yol alınabiliyor janta zarar vermeden oda denendi Keşke tubeles olsaydı ama michelin lastik iyi gider ön fren kilitleme yapıyor lastik tutunamıyor yeterince
Sadece 20 tl karşılığında 7500 kmde ilk subap ayarını yaptırdım.Ses yapıyordu rahatsız ediyordu.İtinalı işçilikle yapıldı.Motosikletten çok memnunum.100 km'de benim kendi kullanımım 2.6-3 litre arası değişiyor şehiriçi.
Şehirdışı 80 km sabit hızla 2.6 litre yakıyor rüzgarsız havada eğer rüzgar karşıdan esiyorsa 2.8 litreyi geçebiliyor bunlar tek kişi iki kişi olduğumuzda 3 litre sınırına yaklaşıyor.Bu değerler standarttır aynı süratlerde daha aşağısı olmaz.Çünkü motorun sağlığı tam olarak yerinde sıcak soğuk gaz elciğini ellemeden marşa 1 saniye basmak yeterli çalışması için dokunma anında çalışıyor enjeksiyonlu gibi.
Eğer aklında sağlamlıkla ilgili soru işareti olanlar varsa değerlendirsinler.Yağ yakma problemi bu modelde yok 3500 km boyunca shell 15-50 yarı sentetik yağı kullanıyorum 1 litre olarak koydum sanırım 100-150 ml gibi bir eksilme var o da neden derseniz tapa gaz şeklinde kullandığım çok zaman oldu.Yani bu motosiklette bakım kitapçığında belirtildiği gibi 4000 km boyunca uygun yağı kullanabilirsiniz inanın vites değişimlerinde bile herhangi bir zorlanma yok şık şık deyim yerindeyse ben bile bile test ettim 500 km kaldı 4000 km olmasına hertürlü şartta denedim tapa gaz sıcak hava iki kişi şehiriçi vs. eğer güzel bir yağ kullanırsanız sıkıntı problem yok bence 1000 km bir yağ değişimi yapmanıza gerek yok bence minimum 2000 km'de tabi yağı kontrol edip rengine ve kayganlığı sürekli kontrol edilmeli...
Ben motorumdan memnunum ilk motorum değil önceden motosiklet geçmişim var.Söylemeyi unuttum 11000 kmde ön balatanın durumunu görseniz sıfır zannedersiniz en az 30000 km dayanır fotosunu atabilirim bir ara arka balatada aynı durumda sormak istedikleriniz olursa elimden geldiğince cevaplarım.
Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum...
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:02 ----------
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:04 ----------
gece sahil turu ...
1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC
Erdallakgull kardeşim hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin tekerin düz bassın. Güzel bir motor doğru tercih...
8000km bakımını yaptırdım.
Yapılanlar:
Buji değişimi, yağ değişimi, hava filtresi kontrolü (6000km'de değişti), fren balataları kontrolü ayarı vs. (ön fren balatası 6000km'de değişti), zincir temizliği yağlaması ve ayarı, lastik basınçları kontrolü, motorun yıkanması.
Total maliyet 91.5 papel.
Motoru aldığımız gün 65 liraya doldurduk depoyu, onu biz harcamadığımız için saymıyoruz,
sonrasında 288 liralık benzin almışız 3000 km'yi görmeden, yani 100 km'de 2 litre yakıyor. 1000 bakımı yetkili serviste yapıldı 24.5 liraya, 2500 bakımı da aynı 24.5 tuttu. Kaskın camındaki böcekleri kolonya ile temizledikten sonra bir hata yaparak aynı bezi ön fara sürdüm, şeffaflığını biraz kaybetti beyazlaşarak, onun dışında memnunuz. Aynayı iyice sıkıladık, artık yerinde duruyor. Debriyajsız vites değiştirmeyi de öğrendik deneye deneye, motosiklet tiptronic oldu resmen. Örtüsünü ucuzundan (ya da garaj örtülerinden) seçmişiz, 6 ay zor dayandı açık havada, şimdi daha sağlam bir tane bulduk 35 liraya. 46'lık Kappa çanta taşıyoruz arkada, şimdilik keyfi yerinde. Bir oturuşta 200 KM rahat gidebiliyoruz, molalarınızı buna göre belirleyin. Sıcak havalarda şehirde trafiğe giriyorum, sorunsuz çıkıyorum. 4000'de bir özet daha geçerim.
10 15tl arası buji yağ castrol 20 tl diğerleri faso fiso parça gerektirmeyen işlemler 35 tl nerde 91.5 tl nerde kendiniz yapsanız ve çok basit işlemler bunlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------
bir oturuşta derken full depo 200 km mi anlamadım 13 lt ile 200 km gidiyorsan motorunda sıkıntı var debriyajsız vites değiştirmeye dewam edersen vites dişlisinde ki tarakları kırarsın balatan da 10000 km olmadan biter 100 km 2 lt olması için full depo 650 km gitmen gerekir saygılar
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------
Uploaded with ImageShack.us
1. FYM MASAİ 250 CC CHOPER 2. HONDA CBF 150 CC COMMUTER
3. ASYA GY 200 CC ENDURO 4. HONDA CB 125 E YİNE COMMUTER ve commuterin kralı son MCX 162 CC
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)