Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Yok o olsa olsa elektrikli bisiklet olur.
Yağı kendim değiştirmek istemiyorum. Daha doğrusu uğraşmak istemiyorum. Buralarda bir usta 5 papele değiştiriyor.
Balata değiştirirken onu da araya sıkıştırsınlar artık ayrı bir ücret alırsa yazıklar olsun. Gerçi saat başı ücret işliyor sanırım.
Bu arada bugün gittiğim AVM'nin otoparkında benim cb'yi bir cbf500'ün yakınına park ettim, tabi o sırada göz ucuyla da aleti inceledim.
Tam bir boğa gibi alet. Bildiğin hayvan yani. Çok özendim. sonra benim cb'ye döndüm baktım, bisikletten hallice işte.
Aslında şartlar olgunlaşırsa bir adet gawasaki er-5 düşünmüyor değilim.
Nebiliyim Mengu kıyamıyorum sıkarken, usta gibi elim gitmiyor, 2.ye pul ezilmiş oluyor tork anahtarı olmadığından kesin eksik sıkıyorum hissine kapılıyorum sonra aklıma takılıyor zırt pırt kontrol ediyorum her durduğum yerde sızma varmı diye
Hee birde bi başlıkta ucu mıknatıslı yağ çubuğu gördüm, alır almaz olsaydı negüzel olurdu baya bi topluyor çapakları, satılıyormu o şey, bilen var mı
Biraz yakıyor sanırım er-5, CBR 250 verelim, yakışırr Er-6 ya kadar idare eder
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Benim motorlarda yağ tapasında pul yok, istediğin kadar da kullanabiliyosun sızma falan yok. Senin motorda çapak mı oluyor yağda, ben hiç görmedim, yağ süzgecinde bile olmuyo.
Ahanda icat bu. SYM 250 naked de görmüşüm.
Yok Mengü çıplak gözle çapak falan görmedim hiç varsa da 1000 yağında varmıştır en fazla ozamanlar olsa hiç dolaşmadan yapışıverirdi negüzel icat işte Yağ süzgecinin yerini bile bilmiyorum
Pul olayına kılavuz yüzünden takılıyorum, her seferinde değiştiriniz falan yazıyodu yanlış hatırlamıosam. Servistekilerde çok zorundaysan 2.ye kullanılır falan dediler. Bi kez 2000km de kendim değiştirdim
4000e kadar her durduğum yerde takıntı oldu altına bakmak İnsan huylu olmaya görsün
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
CBR250 tarzım değil. ER-6 da çok pahalı. Yok mu bunun bir oluru ferdinandd?
GS500 olmaz mı? CBF500 için de fazla yakıyor diyorlar.
Ama herkesin ortak görüşü bu tip makinaların fazla yaktığı ama performansı ile yaktığının hakkını verdiği.
Konu açılmışken 500cici tavsiyeler var mı bakalım?
Abi senin aradığın şeyi anlayabiliyorum çünk benim de çok net anlatamıyor olsam da aradığım motosiklet muhtemelen aynı
Ama o arada malesef elle tutulur uygun fiyatlı bişey yok. Ehh işte bunu alabiliyoruz, gideri var dediğimiz bişey de çok yakıyor... orda ben kilit oluyorum işte yakıta verdiğim her kuruş içime oturuyor :/
Birde ağır görünsün ama ağır olmasın istiyorum CB den sonra 200kg civarı bi motosiklet darlar beni :/ CB500 serisi gelseydi mesela biraz şansımı zorlamaya iterdi beni. Bu yüzden CBR 250 tarzım olmamakla beraber çok ideal geliyor.
Gidon yükseltilip seleye müdahale, yan çantalarla falan gideri var epey idare eder diye tahmin ediyorum. Uzun yolda 2.5-2.7lt arası kullananlar var. Epey yüksek süratlere ulaşabilen bi motosiklet için müthiş veriler bence
Grenaj hiç sevmesemde faydalı yönleri var ilerleyen yıllar için, dizlerin rüzgar almaması bile yeterli bi sebep Buna rağmen fiyatı genel anlamda fena değil gibi geliyor... ... gibi sebepler. Yoksa benimde tarzım değil
Kawa nın 250 liğinde bile yana durduğu yerde bırakıyorsun motosikleti, sinyal gereksiz sağlam olduğundan grenajı kırıyor yok yere faturası 1500 liralara patlıyor :/ CBR da yan grenaj 100küsur liralarda
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Evet cb kullanıcıları birbirinin derdinden iyi anlıyor.
O cüsseyi gördükten sonra motor ağırmış, fazla yakıyormuş pek önemseyecek gibi değilim aslında. Tabi ki şu anda alacak filan da değilim. Ama alacak olsam sanırım bunları düşünmem.
Ağır olmasının da sanırım olumlu etkileri olur?!... Denge, stabil sürüş vs. gibi. Bugün motorla dışarı çıktıysan rüzgardan daldaki yaprak gibi nasıl titrediğini görmüşsündür cb'nin.
Şimdilik büyük motorlara uzaktan bakabiliyorum. Belki bu yaz sonuna kadar da cb kullanıp sonrasına bakabilirim.
Para olsa direkt bir er-6n alırdım.
O nasıl bir ihtişamdır.
Bu arada motor yağı olarak motul 10-40 4T yağ alacağım büyük ihtimalle. Tavsiye etmen diyen var mı?
Büyük motorlar da rüzgarda daha büyük yaprak gibi titriyo. Küçük motoru rüzgarda sürmesi daha kolay gidona kapanınca ön tekere ağırlık biner rüzgardan etkilenmez.
_ Abi er-6 ya laf söylenemez zaten Servisleri parça bekleme sürelerini okuyorsundur başlıklardan, Yamaha MT-03 hevesimin içine etti sırf bu tür sebepler. Geçen yaz hiç MT sine binemeyen arkadaş oldu ufacık parça yüzünden...
Honda' dan sonra bizim iş biraz zor benden söylemesi, bi heves ayrılırsak eminim dönüp dolaşıp yine gelicez bi noktada sinirlenip
_ Ben başından beri "Motul 5100 10W-30" kullanıyorum, 10W-40 ta bi fark olacağını düşünmüyorum, aksine şiddetle tavsiye ederim güzel yağ, hiç kimseden en ufak bi şikayet duymadım
_ Bugün 50-60km kadar yol yaptım... Giderken kulaklıklar takılı, ekipman falan .. alla alla noluyor diye sağa çekecektim bi ara, sonra herşey birden normale döndü
Aklım takıldı, neden acaba diye... viyadükte anladım rüzgardan olduğunu. Hakkaten tuhaf bi sallama oluyor :/
Mengunun dediği doğru, birsürü arkadaşım aynı şeyi söylüyor, yere daha iyi basıyoruz ama rüzgar hepimizin düşmanı, hatta sen CB ile daha şanslısın, emin ol diyorlar. Benim mantığıma da ters ama öyleymiş
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Merhaba,
1.5 ay önce bende cb125 alarak aranıza katıldım ancak iş yoğunluğu nedeniyle henüz kullanmak nasip olmadı apartmanın bahçesinde yatıyor :( Bu hafta yoğunluğum bitti motoru çıkarayım dedim ancak motoru bir türlü çalıştıramadım. Servisi aramayı düşünüyorum ama önce size danışmak istedim. Pazartesi günü 5 lt lik su şişesiyle benzin aldım ancak ibre hiç oynamadı. Bugün farkettim yakıt valfi rezervuar konumunda.. Bu konumdayken benzin koyduğum için ibre oynamamış olabilir mi ? Ayrıca dün gece motor çalıştı ama en fazla 1-2 saniye sonrasında stop ediyor. gaz bile vermeye zaman olmuyor. jigleyi açık ve kapalı, yakıt valfini açık ve rezervuar konumlarında çalıştırmayı denedim sonuç alamadım.
Motoru 0 almıştım. eve servis getirmişti. Getirdikleri gün çalıştırmışlar. bende denedim çalışmıştı. şu anki sorun ne olabilir veya yaptıklarım dışında tavsiye verebilir misiniz ?
Ferdi bence kısmen doğru diyelim. Büyük motordan kastın hacimli ise evet, rüzgardan daha fazla etkileniyor. Aynı bizim cb'yi topcase veya artçı ile kullandığımızda daha fazla rüzgar yiyeceğimiz gibi. Ama ağırlıkta aynı şekilde iyileştirici etki yapıyor. Ben NC ile CB ile olduğundan daha rahatım rüzgarlı ortamlarda. Ki her gün 2siyle de köprü geçtim kullandığım günlerde. Bunun dışında otoban, viyadükler vs bir sürü rüzgar yediğim yerde oldu. Özetl ne kadar küçük hacim ve ne kadar ağır motor rüzgardan o kadar az etkilenirsiniz. Ama ağır motorun da şehir için de kullanımının daha zor olduğu bir gerçek. Özetle ben en büyük kaygım olan boğaz köprüsü ve rüzgar sınavını cb ile rahat atlattıysam, CB bence fiyatını fazlasıyla hakeden bir motordur.
Ha bu arada nedense CB'leri ben hep mahalle aralarında ve yemekçilerde görüyorum genelde. Arada sırada sabahları 4 Levent civarı 1-2 kişi ile karşılaşıyorum. Acaba CB sahipleri motoruna güvenemedikleri için mi İstanbul'da dolaşmıyorlar yoksa ben mi denk gelmiyorum.
4000 bakım masrafı nedir beyler? Yağ, yağ filtresi başka ne değişir? Benim motorda marş basma problemi var. Marşa basınca tık diye bir ses geliyor ve marş basmıyor. Sebep nedir sizce?
YA İSTİKLAL ,YA ÖLÜM ! ! !
Alemin kralı çarşı , herkeze karşı
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
kaygan zemin benzinlik girişindeki demir mazgallardı. bayağı yatarak girmiştim
Bu arada dün akşam üniversite otoparkında bayağı egzersiz yaptım motoru yatırmaya tekrar alışmak için.
Kazadan sonra resmen anksiyetem oluyordu her dönüşte
Bakalım sınav iyi geçmediği için bir dahaki sınava istifa ederek hazırlanmayı düşünüyorum.
İstifa edersem motoru satmam gerekebilir.
Eğer satmak durumunda kalmazsam büyük ihtimalle kafamda güzel bir bakım ve aksesuar projesi var.
O vakit lastiği de değiştirmem kuvvetle muhtemel.
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez buyunum.
Valla benim bu konuda hiç tecrubem yok zaten. Motosikletten motosiklete mutlaka değişir NC nin dengesi üzerine okadar çalışıldı birçok yerden iyi olduğunu okuyoruz muhtemelen bunun da etkileri vardır
Abi dünkü rüzgar bi tuhaftı, bugüne kadar şerit değiştirtecek kadar yana atan, önden tutan, arkadan iten... gördüm , dünkü rüzgar sanki nasıl desem.. saniyede iki kez gaz açıp kapatmamı sağlıyordu resmen
Neyse, hepimize tecrube etmek nasip olsun diyelim
Bende bazen aşırı fazla CB görüyorum gün içinde sonra birden kayboluyorlar Gerçi kış boyunca neredeyse sadece iş için kullanılanları gördüm şahsi kullananlar çıkmadı herhalde dediğin gibi Vala ben karda bile çıktım
Hayırlı olsun Abi motosiklet yeni olduğu için ilk 1000 bakımına kadar bu tür şeyler yaşanabilir demişlerdi bana ki 1000 km olmadan ortadan kalkmıştı arada bikaç marş basma ihtiyacı sonrasında hep tek marş
Birde çok uzun süre yakıt musluğu kapalı yattı ise motosikletin, yakıt akışı kesildiğinden olabiliyor bu durum.
Benzin ibresinin yerinden oynamaması normal motosiklet çalışmadığı sürece ibre yükselmiyor zaten
Yakıt musluğundaki ok yukarıyı gösterecek şekilde çevirip motor çalışmazken gazı bi açıp bırakın, sonra jigleyi çekip marşa basın 15sn sonra jigleyi bırakın, sorunsuzca işlem tamam
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
Abi o mazgallarda yatınca yapacak bişey olmazdı bence, hatırladım mevzuyu :/ Aksesuar düşünüyorum demişssin mesela aklındakiler nedir
İstanbul için 60TL ile 100TL arası değişiyor servise ve değişecek parçalara göre. Hava filitresi falan filan değişmezse 100TL diyeninde fiyatı düşebiliyor. Gerek olmasada değiştiren bile var prosedüre göre değişmesi gerekiyor falan deyip...
Bu yüzden 60 lira diyenin fiyatıda artabiliyor...En iyisi servis kısmında şahsen bulunabildiğin bayilere götürüp gözünle görmek
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)