Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Mart 2013, 15:29
#5241
sana göre cb çok güzel olabilir ama bize göre güzel değil sen cb le yol almaya devam et ama öteki insanların kullandığı motorlarada saygı duymayı öğren sen begenmedin diye kimse begenmek zorunda değil,,, cb le titreye titreye git yol al ne diyelim sana mikuni,,,, sen rahatsan sıkıntı yok bizleri de rahat bırak bol keseden atarken,,,
Bana göre en iyi Köpek: Isırmayan Köpek.
Reklamlar
-
19 Mart 2013, 15:41
#5242
yalnız başlıkta CB sahibinden çok Salcano sahibi var, dört gözle CB başılğını takip ediyorsunuz =) aynı şu muhabbet gibi; ''ewlendirme programları çok saçma! kim izliyor bu devirde öyle salak programları bilmiyorum! lanet olsun izleyenlere! ben kanal değiştirirken bile pas geçiyorum. bu arada o dans eden ismail nasıl olurda zelihayı kaçırır yahu, bak gördün mü fatih geldi zelihayı aldı çay içmeye gitti,ayol ferideye de bi talip geldi ki sorma babası yaşında'' :D =))
-
19 Mart 2013, 16:49
#5243
Selam motordaşlar.
Ortalık fena karışmış
Ya bence salcano ile cb'yi karşılaştırmak çok gereksiz...
Farklı önceliklere hitap eden makineler.
Sonuçta ikisi de çinli...
Honda da fazladan biraz isim parası ödüyoruz.
Onu kabul etmek lazım.
Yine de ben tekrar motor alacak olsam Honda alırım.
Çünkü bu motorun servis ile ilgili sorun ihtimali bence daha az.
Ankara için benim gördüğüm kadarıyla gayet profesyonel çalışıyorlar.
Onun haricinde hafif titreşim 5-10 km hız farkı gücü umrumda değil.
Zaten motora az biniyorum.
Neyse...
Millet motorum yaklaşık bir aydır yatıyor. bir ay kadar daha yatacak...
yakıt musluğu kapalı, akü başları sökülmüş durumda.
Motoru çalıştırmadan önce bujiyi söküp silindire biraz yağ dökeyim diyorum.
(kullanım kitapçığında 4 ay yatarsa yatırmadan önce böyle yapın diyor)
bu işlemi yaparsam garantiden çıkar mı?
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez buyunum.
-
19 Mart 2013, 18:24
#5244
Mikuni adlı üyeden alıntı
yolda giderken amörtisörü hatta susturucusu düşen başka bir üretim yoktur heralde. en ayar olduğum bir husus ise, yok ramzey yok kanuni mondial diyip milleti kandırmaları, ve motosiklet cahili bir sözde motorcunun bunu bir marka zannetmesi. halbuki hepsi aynı fabrikadan geliyor. birde türk malı diye yutturulmaya çalışıyor, temelli yasaklanması lazım, hem otomobil hemde motosiklet. çünkü bunlara binenlerin can güvenliği yok.
Birde şu mesele var. uyanığın biri gitmiş 2004 ybr motorunu kopyalamış, ondan sonra üzerine geri dönüşümsüz adi plastikten sözde, geçiçi bir kaporta giydirmiş, adına da bilmem salcano yok mondial diye yutturmaya çalışıyor. yapabiliyorsan yamaha nın diamond şasesini yap getir alalım, bükülemeyen çelik borudan şase yi japonlardan başkasının üretebileceğini sanmıyorum. efendim amerikan teknolojisi yapamazmı, italyanlar veya almanlar yapamazmı, elbette yapar ama bu segment için uğaşmaz, japonlar gibi, fakirleri bütçesi kısıtlı olanları düşünen bir zihniyet değil avrupalılar.
dostum yakın meslekteyiz.
biz benim wolfe 3 kişi 225kg binip kaç kez gezdik.
diamond şasi falan bilmiyorum ama iş görüyor.
motor aksamı şahane . yürürü iş görür.
2600tl ye alınabilecek yüksek f/p li bir motor.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
19 Mart 2013, 19:08
#5245
Diamond sase dedikleri Elmas sasedir ve bükülmez..Buda 2006 Ybr lerde MBK serisi diye gecer acın okuyun.. vıkıpedi yi.
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
19 Mart 2013, 19:33
#5246
1 karat elmas kaç para sizin haberiniz var mı heeeey?!..
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
19 Mart 2013, 19:43
#5247
bende bunlar motorlarına japon diyip bizim motorlara çinli diyolar ya, onu anlayabilmiş değilim.
bu arada mondialdede 2004 ybr varmış mikuniden öğrenmiş olduk
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
19 Mart 2013, 20:20
#5248
Serk21 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım CB ile düşmüş,motor 10 metre sürüklendi asfaltta diyor. Haline baktım sadece far çerçevesinde ve kuyruk grenajında hafifi çizikler var. ne çatlama var ne patlama.
Bende 2 hafta önce 80 le falan düştüm, abartmıyorum motor 20 metre falan sürüklendi. Ben o kadar sürüklenmedim tabi, motor altımdan fırladı gitti. Motorda hiç bir şey yok. sadece kafa granajında çatlak ve farın köşesinde kırık ve sol ayna kırık o kadar. Motor koruma ve arka çanta demiri olduğu için kuyrukta falanda bir şey yok . Servise götürüp gösterdim gözle göremediğim bir problem varmı diye hiçbir şey yok dedi.
-
20 Mart 2013, 02:41
#5249
Dr.MZÇ adlı üyeden alıntı
Millet motorum yaklaşık bir aydır yatıyor. bir ay kadar daha yatacak...
yakıt musluğu kapalı, akü başları sökülmüş durumda.
;Motoru çalıştırmadan önce bujiyi söküp silindire biraz yağ dökeyim diyorum.
(kullanım kitapçığında 4 ay yatarsa yatırmadan önce böyle yapın diyor)
bu işlemi yaparsam garantiden çıkar mı?
soruma cevap verebilecek kimse var mı?
-
20 Mart 2013, 03:09
#5250
kdrsahin adlı üyeden alıntı
Bende 2 hafta önce 80 le falan düştüm, abartmıyorum motor 20 metre falan sürüklendi. Ben o kadar sürüklenmedim tabi, motor altımdan fırladı gitti. Motorda hiç bir şey yok. sadece kafa granajında çatlak ve farın köşesinde kırık ve sol ayna kırık o kadar. Motor koruma ve arka çanta demiri olduğu için kuyrukta falanda bir şey yok . Servise götürüp gösterdim gözle göremediğim bir problem varmı diye hiçbir şey yok dedi.
Allah daha beterlerinden korusun,bana da sapık bir taksici vurdu bacağıma ve motoru sağ tarafa yatırdım,aynı şekilde far çerçevesi çizildi =) orjinal Honda yedek parça olan stickerları üzerinde 70 tl, yan sanayi olan 38 tl fakat Honda yazmıyor ve stickerları değişik tam orjinale benzemiyor =/
DR.MZÇ; o işlemi yap, servis nereden anlayacak?ama çok fazla yağ dökme boca etme yani.servise de söylemene gerek yok.Biz tüm kış yatan kıçtan takma deniz motorlarına WD 40 sıkıyoruz bujiyi söküp,(en son fren hidrolijği dökmüştüm bitanesine) tabi onlar kitlendiği için yapıyoruz.
-
20 Mart 2013, 03:31
#5251
serk21
biraz kitapçığı kurcaladım.
anlaşılması durumunda garantiden büyük ihtimalle çıkar.
peki iki ay çalışmamış motorda bunu yapmasam ne olur?
çok zarar görür mü?
bu arada hepinize geçmiş olsun...
inşallah son olur.
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez buyunum.
-
20 Mart 2013, 03:40
#5252
Dr.MZÇ adlı üyeden alıntı
serk21
biraz kitapçığı kurcaladım.
anlaşılması durumunda garantiden büyük ihtimalle çıkar.
peki iki ay çalışmamış motorda bunu yapmasam ne olur?
çok zarar görür mü?
bu arada hepinize geçmiş olsun...
inşallah son olur.
Motor herşeyde garantiden çıkıyor zaten,ben bu yüzden egoz takamıyorum mesela. 6 ay çalışmayan motoru 2. vites bayır aşağı vurdurup çalıştıran okadar çok kişi var ki. bişey olacağını sanmıyorum.
Bu arada silindirden itibaren komple egzoz arıyorum CB için,Avcrom halil ustaya 50 kere söyledim sallıyor,Serkan Mişille de konuştum yapıcaz edicez dedi ses yok,aranızda var mı takan eden bilen? orjinali kesip biçmek istemiyorum.
Km de 7700 küsür oldu,bu aralar İstanbula bakıma gelicem.Koruma demirini uygun fiyata nerden alırım? geçen Konşuk motora sordum 60 tl dedi şok etti, ben krom kaplama chopper koruma demirini 38 tl ye alıyorum, bu siyah boyalı ufacık demire 60 lira vermek zoruma gider.
-
20 Mart 2013, 03:47
#5253
Teşekkür ederim.
Niyetim bu motorun yapabileceği max Km'yi görmek
ve bakım işlerini bu motorda az çok sökmek.
Sanırım garantiden de çıksa kitapçıkta yazanı az çok duruma uyarlayıp uygulayacağım.
Ben koruma demirini 50 tl'ye motoru alırken almıştım.
Ankara'nın sana çok faydası olmaz ama sanırım.
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez buyunum.
-
20 Mart 2013, 03:53
#5254
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
20 Mart 2013, 03:57
#5255
Dr.MZÇ adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim.
Niyetim bu motorun yapabileceği max Km'yi görmek
ve bakım işlerini bu motorda az çok sökmek.
Sanırım garantiden de çıksa kitapçıkta yazanı az çok duruma uyarlayıp uygulayacağım.
Ben koruma demirini 50 tl'ye motoru alırken almıştım.
Ankara'nın sana çok faydası olmaz ama sanırım.
motorda max km görmek için düzenli olarak yağını değiştirin ve kontrol edin,marşa basar basmaz gazlamayın biraz bekleyin kendine gelsin az ısınsın motor. çok devirsiz yada çok devirli kullanmayın,sürekli 110-115 km hızla uzun süre sıkıştırmayın. yapısı itibarı ile zaten düzgün kullanımda sizi üzmeden uzun km ler gider,ağır bir arızayı muhtemelen sizden sonraki sahiplerinden biri yaşar ise yaşar diye düşünüyorum. ben 5 yıl jinlun kullandım 1 kere yolda kalmadım (her 1.000 km bir yağını değiştirirdim,en fazla 1500 km de)
-
20 Mart 2013, 04:00
#5256
@ferdinandd
Bre kafir ne haddine senin caponları sorgulamak
otur ezberle ve biat et
geyiği bir kenara atacak olursak
benim tahminim yağ sonuçta sürekli süzülmeye devam ediyor.
her ne kadar günümüz yağ teknolojileri makineyi daha az yağsız bıraksa da
sıvının kaderi yer çekimine boyun eğmek.
demek ki standart yağ 4 ay bekledikten sonra iyice yetersiz hale geliyor.
üstünde yağ tabakasından mahrum kalan parçalar
O2 ile daha fazla münasebete girip korozyona gidiyor olabilir.
o korozyonlu tabaka arındırılana kadar motor daha rahat çalışsın daha az aşınsın diye de böyle bir uygulama olabilir.
@Serk21
İlk motorum ondan mı bilmem ama seviyorum keratayı...
en büyük arızasını bendeyken verdiğini görecek kadar uzun kullanmak istiyorum makineyi.
1970lerin cg125 videolarını izledim de kesinlikle o yaşlara gelmeli benim cb de
ayrıca eski çinlileri 5 yıl arıza görmeden kulanmanız dikkatli kullanıcı olduğunuzu zaten gösteriyor ;-)
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez buyunum.
-
20 Mart 2013, 04:37
#5257
Serk21 adlı üyeden alıntı
Bu arada silindirden itibaren komple egzoz arıyorum CB için. Bu aralar İstanbula bakıma gelicem. Koruma demirini uygun fiyata nerden alırım?
Serkan bi ara IXIL vardı dediğin gibi "CB 125 E" için bütün egzoz, geçenlerde bakındım normalde direk çıkardı karşıma heryerde stok tükendi diyordu. Millet almış demekki
Mutlaka biyerde vardır halen, en makul ve direk CB uyumlu malzemesi doğru dürüst olan birde IXIL egzoz işini bilen bi firma olduğu düşünülürse güzel seçenek gibi duruyor. Sesini bilemem tabi
Koruma demirini en uygun fiyata internetten veya sanayi bölgelerindeki CBF/YBR ci dükkanlardan alınabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:08 ----------
Dr.MZÇ adlı üyeden alıntı
@ferdinandd - otur ezberle ve biat et
İlk motorum ondan mı bilmem ama seviyorum keratayı... en büyük arızasını bendeyken verdiğini görecek kadar uzun kullanmak istiyorum makineyi.
1970lerin cg125 videolarını izledim de kesinlikle o yaşlara gelmeli benim cb de
Abi "otur ezberle, biat olayına sonuna kadar katılıyorum, zaten benimde bi ürünü kullanış şeklim budur Adam bişey demişse vardır bi sebebi işte kurcalamayıp yapıyorum ne diyorsa birebir. Ama işte sebebini bilmekte istiyor insan bi yandan
Bende çok seviyorum keratayı ya, bu aralar içim kıpırdanmaya başladı cc yükseltmek adına :/ Mahalleden arkadaşların kafalarını şişiriyorum "senin garaja koyimmi CB mi" gibisinden, daha hiçbirine kabul ettirtemedim
Açık garajlılar, " gel buraya koy işte, zaten brandayla hediye paketi yapıyorsun kapalı garajda bile" diye teklifle geliyorlar ona da benim gönlüm razı gelmiyor
Motulla, Würthle besliyoruz gözümüz gibi bakıyoruz, kılavuzu hatmettik kaçkere en ufak detaya takılıyoruz kıyamıyorumda :/
Satmaya zaten yüreğim el vermiyor, olduda aldığım motosikleti CB kadar sevemezsem, satıp tekrardan 0km CB mi alıcam
Yada çok severim fakat ufakta olsa sorunlu bi motosiklet olur mesela özünde, CB acaip sorunsuz bi alet ya, yanlışlıkla alıştık bu kafa rahatlığına bi yandan
Başka bi motosiklet 3. marşı isterse varya... ömür boyu hatırlarım, ah ulan bir zamanlar bembeyaz Honda CB' m vardı, hep tek marşta çalışırdı, ibre tek çizgiye düşünce beni İstanbul'dan Bursaya götürürdü, yedeğe düşürmek için neler yapardım bi türlü düşmezdi, koklayarak giderdi... ... ...
Neyse abi yazarken duygulandım valla, başka bi çare lazım Siz olsanız nasıl çözerdiniz bu durumu, "bre aç gözlü doyumsuz, elindekiyle mutluysan otur oturduğun yerde başkada hiçbir çiçeği koklama" demeyin çünkü bu durum yapıma aykırı
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
20 Mart 2013, 04:45
#5258
Serk21 adlı üyeden alıntı
Km de 7700 küsür oldu,bu aralar İstanbula bakıma gelicem.Koruma demirini uygun fiyata nerden alırım? geçen Konşuk motora sordum 60 tl dedi şok etti, ben krom kaplama chopper koruma demirini 38 tl ye alıyorum, bu siyah boyalı ufacık demire 60 lira vermek zoruma gider.
ben 2 ay önce pendik güngör motorda taktırdım 40 tl. tam aradığım şekliyle, uzun yolda ayaklarımı koyuyorum üstüne, sırtımıda çantaya yaslıyorum, ayaklarım kaymıyor. cbf in koruma demiri daha dar olduğu için ayağımı koyamazdım, bu motorun koruma demiri daha geniş ve basamaklar koruma demirine daha yakın.
-
20 Mart 2013, 05:00
#5259
Bi istanbula gidip araştırayım Ferdi =/ içime sinmeyen birşeyi motora takmam, ixilleri bende gördüm ama cbf için, CB için olana denk gelmedim bide huni gibi şeklini sevmiyorum onların. bu 90 tl lik çakma karbon egzozlar hoşuma gidiyor ama geçen bi asyada gördüm ucundaki pialstik yanmış kopmuş gitmiş =)
Bu motor işinde de bukadar aç gözlü olma :p bi ara bende kawasaki VN1500 + jinlun 150 chopper + asya 150 schooter aynı anda vardı,asya ile jinlunu garaja koyuyordum VN1500 kapıdan sığmadığı için dışarda bırakıyordum =) vance hines egzoz vardı üzerinde çalıştığı zaman mahalle inliyordu =) aküsü de çöküktü zaten vurdurmak gerekiyordu =) şükür çaldırmadım.
Çok şükür 2 motosiklet sığan kapalı yerim var,şuan içerde Beyaz hondam ve bir tane virago duruyor,dışarda da bir tane mondial cacık schooter var isteyene 250 tl ye satarım =) Eğer garajım olmasaydı mutlaka bir şekilde bahçeye 5 e10 ağaçlardan da olsa bir yer yapardım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:48 ----------
Mikuni adlı üyeden alıntı
ben 2 ay önce pendik güngör motorda taktırdım 40 tl. tam aradığım şekliyle, uzun yolda ayaklarımı koyuyorum üstüne, sırtımıda çantaya yaslıyorum, ayaklarım kaymıyor. cbf in koruma demiri daha dar olduğu için ayağımı koyamazdım, bu motorun koruma demiri daha geniş ve basamaklar koruma demirine daha yakın.
Dediğin bu mu?
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-honda-cb-125-koruma-demiri-sifir-cb125-108130497/detay
kusra bakamyın F.K. dan link vermek zorunda kaldım.bulamadım başka cb için bi bu var,güngörün siteye baktım 300-500 liralık demirler var =/
Bu arada şu demirlerden hangisi uyar dersin? içlerinde seninkinden var mı?
http://www.rialli.com/urunler/362_honda-cbf-150/9559__tampon-siyah-orjinal-tip-cbf-150/
http://www.rialli.com/urunler/262_tampon/9834__tampon-siyah-ybr-cg-serisi/
http://www.rialli.com/urunler/262_tampon/9475__tampon-ybr-125cc-siyah-orjinal-tip/
-
20 Mart 2013, 05:11
#5260
http://www.rialli.com/urunler/362_honda-cbf-150/9559__tampon-siyah-orjinal-tip-cbf-150/ bu uymaz ama diğerleri uyar gibi görünüyor, önemli olan alt kısımın uyması, üst kısım her türkü uydurulur ama alırken denersin zaten. eğer kargoyla alacaksan güngör motoru ara, hesap numarasını al, parayı yatır hemen kargoya verirler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)