Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #5101
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    benim gibi kaldırımlarda mı gezdin..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5102
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim gibi kaldırımlarda mı gezdin..
    kaldırım neki? Dağ taş, inan kros yaptım, kaldırımın yanında lafı bile olmaz.

  3. #5103
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Bugun bi abinin cb sinde izledigim gözlemler..

    Motordan subap sesi geliyor gibi..Isınınca cok oluyormus ekzozdan cok motordan cok ses cıkıyor..
    Hız olarak orda gayet tatmin oldum..80 gördük hemen..Torku güzel,Frenleri kendaya göre cok iyi geldi..Evet titresim var ama gercekten dur inicem dedirtmiyor..
    Motorda 14 dişli vardı sanırım,15 İstiyor motor bırak gidicem diyor..Cok hosuma gitti buda..Belki takılsa cok güzel olucak..
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  4. #5104
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    15 dişli var

  5. #5105

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    beyler benim akü tırtladı ne iş ya 10.5 amperi gösteriyor marşta basmıyor 2-3 gün kullanmadığım zamanlar oldu normalmi acaba ?
    HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......

  6. #5106
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Abi benim 2-3 hafta binemediğimde oldu, sonuçta tek marşta olmasada ikincide alıyor.

    Bu durumunda aküyle alakası yoktu zaten, benzin akışını kapatıyorum diye karburatorun yakıtsız kalmasından ve şiddetli soğuklardan, akü çatır çatır marş basıyordu çünkü.

    Akü üç gün binilmedi diye tırtlamaz ki, hele marş basmiycak kadar Başka bişey olmasın o durum.

    Servise gidip göstermek lazım diycemde, bikere vurdurarak çalıştırıp gidilir, sonrasında orda o sorunu yapmiycağı tutar

    Vurdurunca sorunsuz çalışıyormu peki ? Yani bence normal değil
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  7. #5107

    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    cg 200 + chopper cg 150
    Çok güzel bilgiler buldum paylaşayım dedim. Yazanların eline sağlık. Umarım daha önce pylaşılmamıştır.
    Motor Yağları

    Ham petrolden elde edilen yağlara madeni yağ veya makine yağı denir. Bu tür yağlar motorun çalışma şartlarına uygun değildir. Motor yağlarından istenilen özellikler, madeni yağ içine karıştırılan katkı maddeleriyle elde edilir. Katkı maddelerinin yağa kazandırdığı özellikler şunlardır.

    ▪ Motor yağının, düşük sıcaklıklarda çok fazla kalınlaşmasını önleyerek soğuk havalarda motorun kolay çalışmasını sağlar.
    ▪ Motor yağının yüksek sıcaklıklarda yağlama özelliğinin kaybolmamasını sağlar. Böylece piston, segman, supap gibi çok sıcak çalışan parçalar üzerinde oluşan artık maddeler (kurum, yağlı kurum) en aza iner.
    ▪ İş zamanında yanma sonucu oluşan su, kül, karbon ve diğer kimyasal maddelerin yağın içinde asit meydana getirmesini önleyerek motor parçalarının uzun ömürlü olmasını sağlar.
    ▪ Motor yağının köpürmesini önleyerek yağlamanın kalitesini iyileştirir.

    Motor Yağının Görevi Nedir?
    Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır, bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına gelir. Motor yağı içerdiği deterjanlar vasıtası ile motoru temizlemeye yardımcı olur, pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur. Genel olarak motor yağlarının görevleri şunlardır;

    ▪ Sürtünmeyi en aza indirir. Birbirine temas halinde çalışan parçaların arasında yağ filmi meydana getirerek, sürtünmeden doğan aşınmayı ve sıcaklığı en aza indirir.
    ▪ Motor kompresyonunun düşmesini önler. Segmanların silindir yüzeyinden sıyırdığı yağ, segman ile yuvası arasına dolarak kompresyon kaçağına karşı sıvı conta gibi görev yapar. Kompresyonun piston, segman, silindir arasından kartere kaçması en aza indirilir.
    ▪ Motor parçalarının soğumasına yardımcı olur. Karterdeki yağ, motor parçalarından daha soğuktur. Yağlama sırasında parçaların üzerinden aldığı sıcaklığı kartere getirerek parçaları az da olsa soğutur.
    ▪ Motor parçalarını temizler. Motor yağı, yağladığı parçalar üzerinde aşınmadan dolayı meydana gelen talaşları ve yanma sonucu oluşan kurumları bünyesinde toplayarak kartere getirir. Böylece motor parçalarının devamlı temiz kalmasını sağlar.

    Yağlamanın Gereği ve Önemi
    Bir parçanın yüzeyi ne kadar hassas işlenirse işlensin, işlenen yüzeye bir büyüteç ile bakıldığında girinti ve çıkıntılar (pürüzler)görülür. Birbirine temas ederek hareket eden parçaların yüzeylerinde bulunan pürüzler, hareketi zorlaştırır. Harekete karşı zorlanma olayına sürtünme denir. Sürtünme sonucu parçalar hem ısınır ve hem de aşınır. Parçaların ısınması genleşmesine ve mekanik dayanımının azalmasına sebep olur. Birbirine temas ederek çalışan parçalar, yağlandıkları zaman sürtünen yüzeyler arasında yağ filmi meydana gelir. Yağ, parça yüzeyinde bulunan pürüzlerin arasına dolarak sürtünmeyi en aza indirir. Sürtünme en aza inince de aşınma ve ısınma da en aza iner.

    Yağ Bazları

    Mineral Yağlar
    Mineral yağlar yıllardır kullanılmakta olan klasik yağlardır. Yeraltındaki bildiğimiz petrolün distile edilmesinden sonra deterjan, viskozite geliştirici ve aşınma önleyici birtakım katkılar eklenmek suretiyle üretilirler. Fiyatları genelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar.

    Sentetik Yağlar
    Sentetik yağlar laboratuarlarda çeşitli kimyasal işlemler sonucunda kimyagerler tarafından üretilen yağlardır. Fiyatları mineral yağlara oranla daha pahalıdır ancak hem daha iyi performans, hem daha uzun süreli kullanım sunarlar. Termal dayanıklılıkları fazladır. Yağlama görevlerini daha uzun süreler yerine getirirler ve çok daha fazla sıcağa dayanabilirler.

    Yarı Sentetik Yağlar
    Yarı sentetik yağlar bu ikisinin karışımıdır ve hem fiyatları, hem de sundukları performans bu iki yağın arasındadır. Genellikle %70-80 mineral yağa %20-30 sentetik yağ karıştırılmak suretiyle elde edilirler.

    Viskozite ve Viskozite Endeksi Nedir?

    Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür. Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yüksekse viskozitesi yüksektir. Viskozite endeksi aynı zamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağını da gösterir. Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırı yüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.

    Bütün motor yağları S.A.E seri numarasıyla sınıflandırılır. S.A.E rumuzu Birleşik Amerika Devletleri'nde motorlu araçlar mühendisleri birliğinin (Society of Automotive Engineers) baş harflerini ifade eder. Motor yağlarının S.A.E standardı bu birlik tarafından düzenlenmiştir. S.A.E numarası küçük olan yağlar daha ince ve akıcı olur. S.A.E numarası büyük olan yağlar daha kalın ve az akıcı olur. Örnek olarak S.A.E 10 numaralı yağ, S.A.E 30 numaralı yağdan daha ince ve akıcıdır. Motor yağları, benzinli ve dizel motorları için ayrı özellikte imal edilir. Benzinli motorlarda; SA, SB, SC, SD gibi S harfi ile başlayan yağlar kullanılır. Dizel motorlarında; CA, CB, CC, CD gibi C harfi ile başlayan yağlar kullanılır. (Daha ayrıntılı bilgi için Madeni Yağlar Sözlüğü ve Kalite Sınıflamaları linklerine bakınız...)

    Gerek benzin, gerek dizel motor yağları; yazlık, kışlık ve birleşik yağlar (dört mevsim yağları) olmak üzere üç çeşittir.
    ▪ Yazlık Yağlar: S.A.E 10, S.A.E 20, S.A.E 30, S.A.E 40, S.A.E 50 numaralı yağlardır.
    ▪ Kışlık Yağlar: S.A.E 5W, S.A.E 10W, S.A.E 15W gibi yağlardır. (W harfi yağın kışlık olduğunu belirler, İngilizce’ de kış "winter" kelimesinin baş harfidir.)
    ▪ Birleşik Yağlar (Dört Mevsim Yağları): Bu tip yağlar her mevsimde kullanılır. Yazın yazlık yağ, kışın kışlık yağ özelliğini gösterir. Bunlar, S.A.E 10W-40 , S.A.E 15W-50 , S.A.E 15W–50 gibi yağlardır. Örneğin; S.A.E 10W-30 numaralı yağ, kış mevsiminde S.A.E 10W numaralı yağ, yaz mevsiminde S.A.E 30 numaralı yağ yerine kullanılır.

    Tek Viskozite ve Multi-Viskozite Yağlar
    Hizmet ettikleri sıcaklık aralığı bakımından yağlar ikiye ayrılır. Tek viskozite ve çok viskoziteli (multi-viskoziteli) yağlar. Tek viskoziteli yağlar hava sıcaklıklarının daimi olarak sabit olduğu durumlara uygundur, dolayısı ile bu tür yağlar hem yaz, hem kış kullanımına uygun değildir (Ör: 20W-50 değil de sadece 50W). Multi-viskozite yağlar ise yapı olarak değişken hava koşullarında hizmet etme özelliğine sahip olduklarından hem yaz sıcağında, hem de kışın soğuğunda kullanılabilirler. Kalın bir yağ soğuk hava koşullarında jelleşecek ve görevini tam olarak yerine getiremeyecektir. İnce bir yağ ise soğukta rahat akacak, ancak yüksek sıcaklıklarda motor ile silindir arasındaki film tabakası incelecek, ya da kopacaktır. Tek viskoziteli yağların bu dezavantajları üzerine ince bazlı bir tek viskozite yağa çeşitli polimerler eklenmek suretiyle multi-viskozite yağlar üretilmiştir. Eklenen bu polimerler sayesinde multi-viskozite yağlar kışın soğuğunda yada ilk çalıştırma esnasında görev yapabilecek kadar ince, yaz sıcağında güvenebileceğiniz kadar da kalındırlar.

    Multi-Viskozite Yağların Avantajı Nedir?
    Tek viskoziteli bir yağın akıcılığı her sıcaklıkta aynıdır. Çok viskoziteli yağlar ise tek viskoziteli yağlardan farklı olarak kendilerini değişen sıcaklıklara adapte ederler. Çok viskoziteli bir yağ tek viskoziteli bir yağa oranla soğuk havalarda daha akıcı, yüksek sıcaklıklarda ise kesinlikle daha kalın ve güvenlidir.

    Bu, aynı zamanda şu anlama da geliyor; Aracınızı belirli bir süre için kullanmadığınızda motor yağı kartere doğru süzülecek ve tekrar çalıştırdığınızda çok kısa bir süre için dahi olsa, motorunuzun tüm parçalarına ulaşması için belirli bir süre geçecektir. Çok viskoziteli yağlar soğuk havalarda tek viskoziteli yağlara oranla daha akıcı olduklarından motorun içerisindeki parçalara daha çabuk ulaşırlar, böylelikle ilk çalıştırma anındaki motor aşınmaları daha azdır.

    Çok viskoziteli yağlar tek viskoziteli yağlara oranla %1,5 ila %3 arasında yakıt tasarrufu sağlarlar.

    Çok viskoziteli yağlar hem düşük, hem yüksek sıcaklıklarda daha fazla koruma sağlarlar.

    Multi-Viskozite Yağların Çalışma Prensibi
    10W kadar ince bir yağ kullanırsak yağ oldukça ince olduğundan ne ilk çalıştırma anında, ne de soğuk havalarda akıcılık açısından bir problem yaşamayız. Ancak hava oldukça sıcaksa, ya da motor ısısı son derece arttığında oluşacak problemi çözmek için üretim aşamasında diğer birçok katkıyla birlikte multi-viskozite yağlara “viskozite geliştirici” katkı maddeleri eklenir. Yağ yine aynı yağdır, 10W bazlı bir yağ. Ancak, eklenen polimerler sayesinde ısındığında, örneğin 40 viskoziteli bir yağ gibi davranır. Böylelikle sıcak hava koşullarında da görevini yerine getirir. Eklenen polimerleri kimyasal olarak yağ soğukken içinde bağımsız şekilde yüzen toplar olarak düşünebiliriz. Yağ ısındıkça bu polimerler çözülmeye ve uzun zincirlere dönüşmeye başlarlar ve böylelikle yağın incelmesini önlerler. Yağınız 10W-40 ise soğukta 10W gibi ince, sıcakta ise 40 viskozite yağ kadar kalın gibi davranır. Burada önemli olan viskozite aralığını seçerken kışın tahmini en soğuk, yazın ise tahmini en sıcak derecesine dikkat etmektir. Viskozite aralığı kesinlikle ve kesinlikle içerisinde bulunulan iklime göre seçilmelidir.

    Viskozite Dereceleri

    En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır;

    SAE (Society of Automotive Engineers) sınıflandırması:

    SAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. SAE sınıflandırmasında derece "W" harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, "winter" yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40'taki "10W" gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.

    İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 10W-40'taki "40" gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

    Aşağıda, tahmin edilen dış sıcaklığa göre seçim yaparken belirli viskozite aralıklarında örnekler verilmiştir;

    Tahmin edilen en düşük hava sıcaklığı
    Tavsiye edilen SAE viskozite derecesi

    0 derece
    5W-30 10W-30 10W-40 20W-50

    -18 derece
    5W-30 10W-30 10W-40

    -18 derecenin altı
    5W-30

    API (American Petroleum Institute) Sınıflandırması:

    Sınıflandırma iki harf ile yapılır. İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel (C) motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynı gruptaki performans değerini gösterir. Performans sınıflaması her iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-J arası, dizel motorlar için ise C-F arası yapılır.

    Benzinli motorlarda: (min.performans) SA SB SC SD SE SF SG SH SJ (max.performans)

    Dizel motorlarda: (min. performans) CA CB CC CD CE CF (max.performans)

    Eğer yağ kutunuzun üzerinde "API SJ/CF" şeklinde bir ibare varsa bu, yağın hem benzinli, hem de dizel tüm motorlarda kullanılabileceği anlamına gelir.

    ACEA (Association of European Car Manufacturers) Sınıflandırması:

    Sınıflandırma bir harfi takip eden bir rakam ile yapılır (A3 gibi). ACEA standardı iki kategoriye ayrılır.

    Birinci kategori yağın hangi motorda kullanılabileceğini açıklar:
    Benzinli motorlar için A
    Dizel otomobil motorları için B
    Dizel kamyon motorları için C

    Yağın performans seviyesini ise takip eden rakam belirler:
    Yakıt ekonomisi için 1
    Genel amaç için (ortalama seviye) 2
    Yüksek performans için 3

    Örneğin A3 benzinli motorlar için yüksek performanslı bir yağı, A1 benzinli motorlar için ekonomi amaçlı bir yağı tanımlar.

    Viskozite konusunda yapacağınız seçim sıcaklık, aracınızın üzerindeki kilometre, piston aralıkları ve kullanım şartları gibi birçok değişkene bağlı olmakla birlikte, genel kural olarak viskozite aralığını çok açmadan mümkün olan en ince yağı kullanmak en iyisidir. Çok kalın yağların da sürtünmeyi arttırdığı bir gerçektir. En ince derken, akla 0W-50 gelebilir, ancak bulunduğunuz iklimde hava kış mevsiminde -18 derecenin altına düşmüyor, yaz mevsiminde de aşırı sıcaklar yoksa neden 0W-50 yerine 10W-40 olmasın? Burada seçim tamamıyla size kalmıştır. Bir yağ kutusunun içinde katkı maddesi ne kadar az ise o kadar iyidir. 0W-50 alırsanız, içerisinde daha fazla katkı maddesi var demektir. Yada 10W-40 alırsanız, içindeki gerçek yağ oranı o kadar fazla anlamına gelir. Sadece bazı 0 yerine 10 olduğu için diğerinden biraz daha kalındır. Aslında bu seçimi yaparken kilometreyi de hesaba katmakta fayda vardır. 0 km. bir araçta ince yağ, 100.000 km.'de ki, yada daha eski teknolojili bir araçta daha kalın yağ kullanımı mantıklı olabilir. Yeni bir araçta piston aralıkları daha incedir, dolayısıyla 10W-40 gibi ince bir yağ kullanımı hem sürtünmeyi azaltması sebebiyle, hem de aralıkların zaten dar olmasından ötürü mantıklıdır. Ancak 100.000 km. yapmış bir motorda aralıklar fazlasıyla açık olacağından 15W-50 gibi nispeten daha kalın bir yağ kullanmak daha mantıklıdır. Böylelikle yağ sızıntıları bile önlenebilir.

    Motora Uygun Yağın Seçilmesi

    Kullanacağımız yağa karar vermek için üç ana hususu göz önüne almamız gerekir. Bunlar;

    1.) Motorun Teknik Özellikleri:
    ▪ Yüksek devirli ve yeni motorlarda yağ boşluğu az olduğu için S.A.E numarası düşük olan yağ kullanılır.
    ▪ Orta devirli motorlarda ve kullanılma ömrünü ortalamış motorlarda yağ boşluğu biraz fazla olacağı için S.A.E numarası ortalarda olan yağ kullanılır.
    ▪ Düşük devirli motorlarda ve yağ boşluğu çoğalmış motorlarda S.A.E numarası biraz daha yüksek tutulur.

    2.) Motorun Çalışma Şartları:
    Benzinli Motorlar İçin
    ▪ SA servis tipi yağlar, katkısız yağdır. Hafif yük altında çalışan benzin ve dizel motorlarında kullanılır.
    ▪ SB servis tipi yağlar, içinde paslanmayı önleyici kauçuk maddesi bulunur. Hafif yük altında çalışan benzin motorları için kullanılır.
    ▪ SC servis tipi yağlar, düşük ve yüksek sıcaklıklarda çalışmaya uygun, aşınmaya, paslanmaya karşı özellikleri olan yağdır.
    ▪ SD servis tipi yağlar, 1968 yılı motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir ve benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SB, SC servis tipi yağların tavsiye edildiği her yerde kullanılır.
    ▪ SE servis tipi yağlar, 1972 yılındaki motor teknolojisine uygun olarak üretilmiştir. Benzinli motorlarda kullanılır. Ayrıca SC ve SD servis yağlarının kullanıldığı her yerde rahatlıkla kullanılır.
    ▪ SF servis tipi yağlar, 1980 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır.
    ▪ SG servis tipi yağlar: 1988 motor teknolojisine uygun olarak hazırlanmıştır. Benzinli motorlarda kullanılır. Mevcut en üstün yağdır.
    Dizel Motorları İçin
    ▪ CA servis tipi yağlar, kükürdü az ve iyi kalite mazot ile çalışan dizel motorları ile hafif hizmet yapan benzinli motorlarda kullanılır.
    ▪ CB servis tipi yağlar, orta yükte ve bol kükürtlü ve düşük kaliteli mazot ile çalışan dizel motorlarında kullanılır. Hafif hizmet gören benzinli motorlara da konulabilir.
    ▪ CC servis tipi yağlar, orta ve ağır yükte çalışan düşük süperşarj (blower) motorlarda veya turbo dizel motorlarda ve ağır yükle çalışan benzinli motorlarda kullanılır.
    ▪ CD servis tipi yağlar, yüksek hız ve yüksek verimli çalışan süperşarj ve turbo dizel motor yağıdır.

    3.) Aracın Çalışma Ortamının Hava Sıcaklığına Göre
    Yağ Numarası Hava sıcaklığı (C° derece)
    S.A.E 5W - 20 - 8 ile - 30 arasında
    S.A.E 5W - 30 - 30 ile 16 arasında
    S.A.E 10W - 18 ile 16 arasında
    S.A.E 10W - 30 - 18 ile 40 arasında
    S.A.E 10W - 40 - 18 ile 40 arasında
    S.A.E 20W - 20 - 8 ile 40 arasında
    S.A.E 20W - 40 - 8 ile 40 arasında
    S.A.E 20W - 50 - 8 ile 40 arasında
    S.A.E 30 - 5 ile 40 arasında

    Motor Yağı ile Yakıt Sarfiyatı Arasındaki İlişki Nedir?

    Bir yağın viskozitesi yağın kendi içsel sürtünmesiyle bağlantılıdır. Bir yağın viskozitesi ne kadar yüksekse, yani kalınlığı ne kadar fazlaysa, sürtünme o kadar fazla olacaktır. 20W-50 yağ yerine 10W-40 viskoziteli bir yağ kullandığınızda sürtünme daha az olacaktır ve buda yakıt sarfiyatı sağlayacaktır. Ancak yukarıda da bahsettiğimiz gibi, yağ seçiminde asıl etken sizin sürtünmeyi nasıl istediğiniz değil, bulunduğunuz iklim şartları olmalıdır. Gereksiz yere çok ince yağ kullanmak yarar yerine zarar getirir.

    Koyu Renk (Kirli) Yağlar Motordaki Olası Problemlerin Habercisi mi?

    Kirli, yahut koyu renkli yağ kesinlikle motordaki olası problemlerin habercisi değildir. Aksine iyi bir işarettir. Kirli yağ, yağın görevini yerine getirdiğinin kanıtıdır. Motordaki artıkları toplayıp motorun belirli kesimlerinde tekrar toplanmamak üzere onları kendi içinde biriktiriyor demektir. Bu durum size sadece yağınızı ve filtrenizi değiştirme zamanınızın geldiğini göstermektedir.

    Motor Yağının Bozulma Sebepleri
    ▪ Yağın Kimyasal Olarak Bozulması: Motor yağının sıcaklığı motor çalıştığında çok yükselir. Yağın içindeki mineraller, yüksek sıcaklıklarda hava içindeki oksijenle birleşerek oksitlenir. Ayrıca iş zamanında yanma sonucu oluşan diğer kimyasal maddeler, yağla birleşerek organik asitler meydana getirir. Oksitlenme ve asit etkisiyle motor yağı özelliğini kaybederek parçaların üzerinde aşınma, oksitlenme ve sakızlaşma (reçine) meydana getirir. Sakızlaşma, segmanların ve supapların yuvasında sıkışıp kalmasına sebep olur.
    ▪ Yağın Fiziksel Olarak Bozulması: Emme zamanında silindire giren havanın içindeki tozlar, yanma sonu meydana gelen kurumlar ve diğer arak maddeler, parçaların aşınmasından doğan talaşlar, kartere kaçan gazların içindeki benzin veya mazot yağın kirlenmesine ve özelliğinin bozulmasına sebep olur. Gerçi yağ filtresi, yağın içindeki parçacıkların bir kısmını temizlese bile zaman içinde yeterli olamaz.

    Yukarıda ana hatlarıyla açıklanan sebeplerden dolayı motor yağı bozulur. Bu nedenle araç kataloğunda tavsiye edilen sürelerde motor yağının yenilenmesi gerekir. Periyodik yağ seviye kontrolleri her 2000 km.’de bir yapılabilir. Ancak en iyisi her kullanıcının kendi istatistiğini tutmasıdır. Yağ eksiltme; motor performansı, motorun üzerindeki km. ve bakımıyla alakalı olduğu kadar aynı model ve yaşa sahip araçlarda sürücülerin kullanım tarzından kaynaklanan farklılıklar olması da doğaldır.

    Sürücünün Yapması Gerekenler

    ▪ Bulabileceğiniz en ince bazlı yağı değil bulunduğunuz bölgenin iklim koşullarına göre uygun olan viskozite aralığını seçin.
    ▪ Her yağ değişiminde yağ filtrenizi de mutlaka değiştirin.

    Her yağ, mümkün olan en yüksek fiyat/performans oranını vermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yapmanız gereken aracınıza uygun olan en kaliteli yağı almaktır. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha pahalıdırlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sağladıkları koruma da mineral yağlara oranla çok daha fazladır. Bu yüzden en mantıklı olan performans ihtiyacınız ne ise, ona uygun bir yağ seçmenizdir.

    Kilometre az yapılmış olsa dahi en azından senede iki defa yağ değiştirmek gerekir...
    Mikuni ve Kerem Akın bunu beğendiler.

  8. #5108

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi benim 2-3 hafta binemediğimde oldu, sonuçta tek marşta olmasada ikincide alıyor.

    Bu durumunda aküyle alakası yoktu zaten, benzin akışını kapatıyorum diye karburatorun yakıtsız kalmasından ve şiddetli soğuklardan, akü çatır çatır marş basıyordu çünkü.

    Akü üç gün binilmedi diye tırtlamaz ki, hele marş basmiycak kadar Başka bişey olmasın o durum.

    Servise gidip göstermek lazım diycemde, bikere vurdurarak çalıştırıp gidilir, sonrasında orda o sorunu yapmiycağı tutar

    Vurdurunca sorunsuz çalışıyormu peki ? Yani bence normal değil
    vurdurarak tık diye alıyor kereta cumartesi götüreyim servise bakim ne diyecekler ama ne diyecekleri şimdiden belli alarm var abiiii, neyse cevabın için teşekür ederim
    HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......

  9. #5109
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sitede yazan bilgiye göre bu motor 9,5 beygir güç üretiyor. 7.6 kw X 1,25 = 9,5bg. honda nın bu ps saçmalığı nedir anlayamadım. bunun standardı kw birimi 1,25 ile çarpılır. ps ne demek kardeşim, ne 10,5 ps yazıyorsun, bu motor bayağı 9,5 beygir işte.
    1 kw = 1.34 beygir.
    TATLIHIZ ve cenkito bunu beğendiler.

  10. #5110
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı cbf 150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vurdurarak tık diye alıyor kereta cumartesi götüreyim servise bakim ne diyecekler ama ne diyecekleri şimdiden belli alarm var abiiii, neyse cevabın için teşekür ederim
    O şey koskoca araç aküsünü bile bitiriyor, nasıl bitiriyor bilmiyorum Dediğin gibi büyük ihtimal sorun o

    Servis taktıysa alarmı, zor ulaşılan biyerine bi şekilde anahtar bağlayabiliyorlarsa, işte falan biyerde sokakta bıraktığında açarsın, evde göz önünde olduğu zamanlarda kapatırsın

    .
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  11. #5111
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    evet beyler bu arada ben arka fren fiyatını sordum 55 lira dedi servis. Ön fren 25 lira. Bilginiz olsun.

  12. #5112
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet beyler bu arada ben arka fren fiyatını sordum 55 lira dedi servis. Ön fren 25 lira. Bilginiz olsun.
    Servisten alma sen de balata, balatayı sök motor parçacılarında 10 liraya bulursun benzer kampana balatasını, 10 bin km yapar en azından 10 liralık balata. Hondanın 50 liralık balatası 50 bin km yapmıyor ya, yapsa servise fiyat sormazdın zaten

  13. #5113
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balatayı sök, motor parçacılarında 10 liraya bulursun benzer kampana balatasını, 10 bin km yapar en azından 10 liralık balata
    Kendin değiştirebiliyosan, zaman ayırabiliyorsan, yada değiştirtebileceğin eş dost varsa Mengu nün dediği en mantıklısı Mikuni Hatta Mengu nun dediği fiyatlara daha iyisini bile bulursun

    Okkesh arkadasımızın taktığı Italyan malı balata hiç fena durmuyordu mesela Montajınıda yapacak donanımı olan biyerden alırsan daha da iyi olur
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  14. #5114
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    kendim de değişirim ama yan sanayi balata ucuz da olsa, 100 000 km de gitse tutmuyor, tutmuyor. fakat orjinali 3000 km de gitse sımsıkı tutuyor.

  15. #5115
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Zaten erken bitmesi daha iyi tuttuğunun bir göstergesi sanırım?!...
    İyi lastik gibi, asfalta yumuşak hamurlu lastik çok iyi tutunuyor ama çabuk bitiyor.
    Aynı şekilde kaliteli balata iyi frenleme yapıyor ama çabuk bitiyor.
    Doğru mu?

    Açıkçası bana göre ne kadar çabuk bittiği değil, beni ne kadar hayata bağladığı önemli. Ani frenleme gerektiği o anda eğer frenim tutmuyorsa neyleyim daha uzun süre dayanabilen balatayı. Çocuklarıma miras mı bırakacağım?

  16. #5116

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1000L
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten erken bitmesi daha iyi tuttuğunun bir göstergesi sanırım?!...
    İyi lastik gibi, asfalta yumuşak hamurlu lastik çok iyi tutunuyor ama çabuk bitiyor.
    Aynı şekilde kaliteli balata iyi frenleme yapıyor ama çabuk bitiyor.
    Doğru mu?
    Açıkçası bana göre ne kadar çabuk bittiği değil, beni ne kadar hayata bağladığı önemli. Ani frenleme gerektiği o anda eğer frenim tutmuyorsa neyleyim daha uzun süre dayanabilen balatayı. Çocuklarıma miras mı bırakacağım?
    Bir de yumuşak balatalar disk ömrünü uzatır.

  17. #5117
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet beyler bu arada ben arka fren fiyatını sordum 55 lira dedi servis. Ön fren 25 lira. Bilginiz olsun.


    Aynen öyle, 4 liralık schooter balatasıda uyuyor öne ama aynı fren performansını vermiyor,diskten de yiyor ve arada vıyk vıyk ettiriyor. Senin işin bide riskli sürekli yağmur çamur demeden istanbul trafiği.. o yüzden en doğrusunu yapıyosun. orjinal takmak yada uyumlu olan daha kalitelisini takmak lazım.
    Karadeniz - Giresun.

  18. #5118
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Arkadaşlar bu HONDA ARTI (afedersiniz ama) neyin kafasını yaşıyor?
    Geçen sayfalarda bahsetmiştim; cep telefonuma mesaj geldi ve işçilik ve yedek parçada belli miktarlarda indirim olduğu yazıyordu.
    Bugün telefonda biraz boğuştuktan sonra(!) (kısa keseceğim), gidip frenlere baktırmaya karar verdim.

    Arka fren için daha vakti var diyen usta, ön balatanın bitmek üzere olduğunu, değiştirmenin iyi olacağını söyledi (bu arada 200-300km daha gider dedi).
    Herneyse ben kayıt kuyut işleri için ofise girdim bir de fiyat sorayım dedim.
    SIKI DURUN:
    İşçilik hariç ön fren balata fiyatı tam olarak 110TL. Buna bir de işçilik eklenecek ve belli bir miktar indirim yapacaklar.
    Birden tepemin tası attı. Hemen oracıkta OTOSEVER'i aradım dedim ön fren balatası ne kadar, 55TL fiyat verdiler.

    Nihayetinde yaptırmadan çıktım tabi. Yaktığım benzine, harcadığım vakte yazık. Bir de kendilerinden yazılı kaşeli imzalı bir kartvizit aldım balata fiyatını belirten.
    Eğer orijinal honda cb125e ön fren balatası diğer servislerde gerçekten 55 veya burada sizin dediğiniz gibi 25tl filansa direkt şikayet edeceğim.
    Bir daha da gitmem HONDA ARTI Gaziosmanpaşa'ya.

    Siz nereden alıyorsunuz arkadaşlar 25TL fiyat?

  19. #5119
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu HONDA ARTI (afedersiniz ama) neyin kafasını yaşıyor?
    Geçen sayfalarda bahsetmiştim; cep telefonuma mesaj geldi ve işçilik ve yedek parçada belli miktarlarda indirim olduğu yazıyordu.
    Bugün telefonda biraz boğuştuktan sonra(!) (kısa keseceğim), gidip frenlere baktırmaya karar verdim.

    Arka fren için daha vakti var diyen usta, ön balatanın bitmek üzere olduğunu, değiştirmenin iyi olacağını söyledi (bu arada 200-300km daha gider dedi).
    Herneyse ben kayıt kuyut işleri için ofise girdim bir de fiyat sorayım dedim.
    SIKI DURUN:
    İşçilik hariç ön fren balata fiyatı tam olarak 110TL. Buna bir de işçilik eklenecek ve belli bir miktar indirim yapacaklar.
    Birden tepemin tası attı. Hemen oracıkta OTOSEVER'i aradım dedim ön fren balatası ne kadar, 55TL fiyat verdiler.

    Nihayetinde yaptırmadan çıktım tabi. Yaktığım benzine, harcadığım vakte yazık. Bir de kendilerinden yazılı kaşeli imzalı bir kartvizit aldım balata fiyatını belirten.
    Eğer orijinal honda cb125e ön fren balatası diğer servislerde gerçekten 55 veya burada sizin dediğiniz gibi 25tl filansa direkt şikayet edeceğim.
    Bir daha da gitmem HONDA ARTI Gaziosmanpaşa'ya.

    Siz nereden alıyorsunuz arkadaşlar 25TL fiyat?


    Bence hemen durumu Honda Türkiyeye bildirmelisin. Bi yam yam yam daha deşifre oldu,sitede de herkesi uyarmak lazım gitmesinler bu artı denen kazıkçılara
    Karadeniz - Giresun.

  20. #5120
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bizim çinlilerin disk fren balatası 5 lira ve freni sıkınca yavaşlatıyor abanırsan tekeri bile kitliyor daha ne olsun


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)