hayırlı olsun kardeşim kullanma klavuzu vermiyolar mı motorla birlikte acaba?
hayırlı olsun kardeşim kullanma klavuzu vermiyolar mı motorla birlikte acaba?
Büyük ihtimalle veriyorlardır ama ben motoru teslim almadan önce biraz kılavuzu kurcalamak istemiştim.
Teşekkür ederim bu arada.
arkadaşlar ben de motoru yeni aldım. 1 hafta oldu. Merak ettikleriniz varsa sorabilirsiniz.
arkadaşlar bu motor aslında cbf125 diye geçiyor ancak türkiyede cb 125 titan olarak yıllarca tanıdığımız modelin yenisi gibi lanse edilmesi için cb 125 olarak adlandırıldı
Mustafa Kemal Atatürk
Aslında ben ön bir yorum yapayım size. Rodaj süresi olduğu için pek bir yormuyorum makineyi ama şimdilik sonuç orta diyebilirim. Hız ve ataklık bana göre yetersiz. Malzeme ve işcilik kalitesi iyi, vites geçişleri güzel. Titreşim rahatsız edici değil ama hissedilir seviyede. Bana göre hakimiyet güzel. Lastikler dandik, ama iş görür. Sele dandik, değiştirmek gerek. Kesinlikle rodaj aşaması yüzünden motorun gücünden ve hızından mennun değilim. Ancak şunu da biliyorum 3300 TL verip Honda motora binip te çok şey beklemiyorum. Şekli ve Adı yeter diyorum var olanla kabulleniyorum.
CB125E; arkadaş ben anlamadım hem rodajdayım fazla yormuyorum diyorsun, anladığım kadar fazla sürat yapmamak gerekiyor. Hem de hızından memnun değilim diyorsun.
Bu biraz çelişki oluşturmuyor mu?
Bu arada doğru bir rodaj nasıl yapılır anlatabilir misiniz?
Performans konusu tamamen rodaj döneminde olmasından kaynaklanıyor. Motor açılınca ataklığı da artacaktır. Rodajın doğrusu kullanma kılavuzunda yazandır.
rodaj bitince sanki motosiklet on kat guce cikiyor gibi mi dusunuluyor bilmiyorum ki, zaten neyse aldigin anda gosteriyor kendini, rodaj sonrasi bambaska birsey olarak cikmiyor karsimiza, bu kadar abartmayalim rodaji, hani motor bakimdan cikar, yagi suyu degisir, biraz kendini bulur, rodajda boyle bir sey, ben yeni motoruma rodaj yapmiyorum, aldim bastim ve daha ilk kmlerde motorun neler verebilecegini anladim, zamanla yakiti biraz duser, cekisi biraz artar ama arkadasin dedigi gibi ilk anda ne gorduyse cb125ten beklentisi o kadarla kalacak ve sonuc olarak 125cc icinde yeterli olacaktir bu, tum alanlara hayirli olsun, sinifi icin bircok marka modelden daha iyi kaliteli olacaktir
Sorularıma sabırla cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Motor sahiplerinden bir ricam olabilir mi acaba?
Kullanma kılavuzunun rodaj veya ilk kullanım gibi konularının anlatıldığı bölüm eğer çok uzun değilse ve scan etme imkanınız varsa paylaşabilir misiniz?
Motor gelmeden bu konuları kafada çözmek istiyorum.
Kardeş güzel düşünüyorsun. Şöyle bir bilgilendirmede bulunayım; rodaj konusu başlı başına geniş bir konu. Burada cb konuşalım. Forum içerisinde rodaj hakkında yeterli bilgi bulabilirsin. Ayrıca, cb klavuzunda rodaj ile ilgili bilgi bulamadım. Ingilizce olduğu için kaçırmış olabilirim. Bir Kymco klavuzunda özetle "ilk 300km 1/2 oranında gaz vererek kullanım, sonra 1000'e kadar 2/3 oranında gaz vererek kullanım." şeklinde bilgilendirme vardı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Motor tek kelime ile muhteşem. Gerek yol tutuşu, kalitesi, gerek konforu olsun bence bu fiyata olabilecek en iyi motor. Sadece debriyajı bile ayrı bir güzellik. Motor tutkunu değilim. Benim için motor işe gidip gelmek için; ucuz, konforlu, sorunsuz, güvenli, sağlam ve kıvrak bir şehir içi aracı olmalı. Arada bir artçı ile ufak geziler de olabilir. Bence bu motor piyasadaki bu özelliklere sahip en ucuz motor. Rakiplerinden 400, 600 TL daha ucuz. Bu paralara neler alınmaz ki. Kaliteli kask veya orta kalite bir motor giysisi. Ya da motora çeşitli modifiyeler.. Devir göstergesi ya da 250cc hacim gibi şeyler benim ihtiyacım doğrultusunda gerksiz. Devir sayacı demişken aslında motorda devir sayacı yerine geçebilecek bir gösterge VAR. Forumda sadece 2 kişi bahsetmiş. Takometre üzerinde yazan 1, 2, 3, 4, ve 5 rakamları vitesleri temsil ediyor ve geçilmemesi gereken devir olarak belirtilmiş. Baktığınızda daha iyi farkedeceksiniz. Bence teknik olarak gayet yeterli. Şimdi bana sanki bmw motor anlatmışsın diyenler vardır. Onlara da tek bir cevabım var: 3550TL
Kötü olan iki durum var. Birincisi lastiklerin tubeless olmayışı. Belki lastik tubelesstir de içine şambriyel koymuşlardır bilmiyorum. Umarım jant tubeless uyumludur. İkincisi sele biraz sert. Sert olması motorun daha iyi kontrol edilmesini sağlar diye tahmin ediyorum. Ama birbuçuk saat sürdükten sonra biraz dinlenmek gerekebilir. Şimdilik başka bir sıkıntım yok. Bu iki derdi de şimdiden unuttum bile. Yağ yakma olayına benim görüşüm bu modelde pek rastlanılmayacak. Eğer bir çok parça cbf ile aynı ise ki öyle görünüyor, 150cc için dayanıklı olan bu parçalar 125cc için kullanılmışsa parçalar açısından üst sırınların altında bir kullanım demek. Bu da çeşitli sorunların olmayacağı anlamına gelebilir. Zaman gösterecek. Rodaj bitsin, deneriz...[COLOR="Silver"]
arkadaşım öncelik le hayırlı olsun.
çok güzel bi konuya değinmişsin motorun ne olduğu ilk binmede zaten kendini gösterir. Rodaj konusuda bana servisin ilk dediği 500 km boyunca 5 bin deviri geçme 500 den sonra yağ değiştir (çünkü ilk yağ rodaj yağı ) ondan sonra 700 / 800 km de yokuş aşşa biras zorla düz yolda rampa yukarı zorlama denilmişti.
Bende hakkın kaldıysa sevildiğin yıllara say...
Bu motosikleti 3000 tl gibi rakama satacaklardı en azından çinlilerin fiyatlarını kırardı.Bu motosiklet alınacağına üzerine 350 tl koyup Apache almak daha mantıklı geliyor.
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
piyasaya göre 3000TL'te satılacak bir motor değil bence. Zaten fiyatına göre en üst kalitedeki motor diye düşünüyorum. Yani 3550TL'ye daha kaliteli motor şu anki piyasada bence yok(maalesef). Apache için üste 350 değil 400TL koymak gerekiyor gibi görünüyor. Koymuşken biraz daha koyup cbf almak var. Hem Apache'den daha konforlu hen daha ekonomik. Onun dışında, biraz daha koyup pcx almak var. biraz farklı bir format ama fiyatına göre teknolojik bir alet. Yok o da değil, cbr 125 alınır 6 vitesli... Bunun sonu yok işte böyle gider. Bu motor 3550TL'den daha fazla vermek istemeyen için var. Yoksa motor, bana sorarsan 250cc'den başlar.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)