Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4361
    Murat 48/30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    BODRUM/MUĞLA
    Motosikleti
    Salcano Wolf 11 (gri)
    Çok geçmiş olsun.Benim soğukta tek zayıf yerim elim kalıyor.Eldiven çok kalın olsa motosiklet sürülmüyor.Isıtmada nasıl olur bilmiyorum daha önce hiç denemedim,zaten 3 aydır motosiklet kullanıyorum .

    Soğukta diz örtüsü şart ben bunu anladım, ama ne varki bizim egsoz frene yakın olduğundan motosiklete bağlayınca örtüyü egsoz yakıyor.Bende çırt çırt yaptım 10 saniyede giyiyorum.Dün yol göl olmuş ve ben keyifle suyu yarıp geçtim.Arabalar bana değil ben onlara su sıçratıyordum .Yağmurda motosiklet bana daha çok keyif veriyor ama bu buğu problemi beni öldürecek,sinüzütümde çok.

    Ben işi öğrendim yazın yazlık kask, kışı buğu yapmayan kapalı kask şartmış.Seneye ona göre takılıcam.

    15:00 de mesai bitiyor bugün havada fena olmayacak sanki,17 derece gösteriyor. http://poseidon.hcmr.gr/weather_forecast.php?area_id=gr

    Motosikletde değişiklik olmayınca hep aynı fotoğrafları paylaşmak güzel olmuyor ama renk olması için belki arkadaşımla gezinti ve birkaç foto olayına girerim.
    CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
    Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4362
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    bugün cpr8ea9 buji aldım... aramızda iridyum buji kullanan varmı? memnunmusunuz?

  3. #4363
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ı abooooovvv

    Dedim yağmurda Bursaya gitmiş adamsın ferdinand Bakırköy neymiş pehh Yola çıktım ama güneşe göre giyinmiştim, allahım nasıl bir soğuk, nasıl bir üşüme




    Hayatımda bukadar üşüdüğümü hatırlamıyorum Ellerde titremeye başlayınca inadımı kırdım ve ilk virajdan dönüp hemen biyere girdim bi yarım saat bişeyler atıştırdım, kaynar çay içtim falan ama kendime gelemedim
    ...
    Unutulmaz zorlu, hatta acılı bi tecrube oldu bana
    -20 derecelerde motor sürmüş biri olarak bu yıl kasım sonunda defalarca yağmura yakalanıp sonra da 10 derceden eksilere düşen sıcaklığa maruz kalınca artık pes deyip motoru arkadaşın garaja bırakıp kilitledim, arabam eniştedeydi, oh beeee...
    3 gün ardarda yağmur arkasından 3 gün de kar.. Aç kaloriferi devam.. Yanan benzini düşünme
    Soğuk hava koymuyor ama insan motor tepesinde ıslandı mı işi bitti! 10 derece 8 derecede idare ediliyor ama daha düşükte motordan inip ya saunaya ya da haldır haldır yanan sobanın yanına kapağı atmazsanız kalörifer başında bütün kış geçmez o üşüme. Bırrrrr!

  4. #4364
    erhan115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    ER5
    ngk iridyum bujiyi motoru aldıktan 1 ay sonra taktım gözle görülür bir değişim olmadı ama normal bujiden daha uzun ömürlü oluyormuş diye duydum

  5. #4365
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı ilkerabi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -20 derecelerde motor sürmüş biri olarak bu yıl kasım sonunda defalarca yağmura yakalanıp sonra da 10 derceden eksilere düşen sıcaklığa maruz kalınca artık pes deyip motoru arkadaşın garaja bırakıp kilitledim.
    Soğuk hava koymuyor ama insan motor tepesinde ıslandı mı işi bitti! 10 derece 8 derecede idare ediliyor ama daha düşükte motordan inip ya saunaya ya da haldır haldır yanan sobanın yanına kapağı atmazsanız kalörifer başında bütün kış geçmez o üşüme. Bırrrrr!
    Aynen abi soğuklarda sorun yok normalde, bi eller vardı onuda çözdük. Islanmayıda az çok çözdüydükte hazırlıksız yakalanınca ıslanan bot su geçirmese bile yediği rüzgarla bir soğuyor bir soğuyor

    Benim olayım ulaşım değildi zaten, motosiklet kullanmayı özlediğimden çıkayım dedim, elimden geldiğince direnmeye de çalıştım ama 15 dk daha gitsem kalp duracak doğal olarak beyaz bayrağı çekip eve kıvırdım.

    Kurye arkadaşlara saygım kat kat katlandı, o gün gördüğüm tek motosikletliler onlardı
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  6. #4366
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ilkerabi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -20 derecelerde motor sürmüş biri olarak bu yıl kasım sonunda defalarca yağmura yakalanıp sonra da 10 derceden eksilere düşen sıcaklığa maruz kalınca artık pes deyip motoru arkadaşın garaja bırakıp kilitledim, arabam eniştedeydi, oh beeee...
    3 gün ardarda yağmur arkasından 3 gün de kar.. Aç kaloriferi devam.. Yanan benzini düşünme
    Soğuk hava koymuyor ama insan motor tepesinde ıslandı mı işi bitti! 10 derece 8 derecede idare ediliyor ama daha düşükte motordan inip ya saunaya ya da haldır haldır yanan sobanın yanına kapağı atmazsanız kalörifer başında bütün kış geçmez o üşüme. Bırrrrr!
    Ben yağmurda defalarca motora binip donuma kadar ıslandım pantolonumdan 2 kilo su çıktı sıkınca ama yağmurda karda motora bindiğim için hasta olmadım hiç. Eve çıkana üstünü çıkartana kadar baya zahmet oluyor ama en fazla 5-6 saatte vücut sıcaklığım ve fonksiyonlarım yerine gelir Soğukta motora binenler yaşlanınca romatizma olur diyolar ama eminim o kişiler sporu sevmeyen hareketsiz kişilerdir. Evden bir çıkışta gidiş geliş 15+15, 30 km yürüdüğüm oluyor 5-6 saat yürüyorum.

  7. #4367
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    hava filtresi ve buji değişince yakıt tüketimi düştü. 17 kr. Tan 12 kr oldu. Tavsiye ederim. Yağ olarak 10 30 diyorum.

  8. #4368
    kdrsahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 125E
    Alıntı Murat 48/30 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soğukta diz örtüsü şart ben bunu anladım, ama ne varki bizim egsoz frene yakın olduğundan motosiklete bağlayınca örtüyü egsoz yakıyor.15:00 de mesai bitiyor bugün havada fena olmayacak sanki,17 derece gösteriyor.
    Ben diz örtüsünü motosiklete bağladım kullanıyorum hiç bir şey olmuyor. Ayrıca çok büyük keyf, hiç rüzgar yağmur görmüyorsun, herkese tavsiye ederim

  9. #4369
    volkanocak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Scarabeo 200
    farkındaysanız honda her geçen yıl 150cc klasmanında bir öncekini aratıyor,bizde artık daha bilinçli olalım
    cool113 bunu beğendi.

  10. #4370
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı volkanocak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    farkındaysanız honda her geçen yıl 150cc klasmanında bir öncekini aratıyor,bizde artık daha bilinçli olalım
    Benim çok motosiklet geçmişim olmadığından henüz hiçbişey aratmıyor.

    Öyle olduğunu varsaysak bile, nasıl daha bilinçli olabiliriz ki Mesela hangi dünyaca kabul görmüş marka, 125-150 cc lerde aratmıyor bi önceki yılı ?
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  11. #4371
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Dün yolda yürürken yanımdan bir cb125e geçti tahmini hızı 70-80 arasıdır. Scooter gibi bağırıyodu olmamış honda bu motor

  12. #4372
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün yolda yürürken yanımdan bir cb125e geçti tahmini hızı 70-80 arasıdır. Scooter gibi bağırıyodu olmamış honda bu motor
    Mengü heryerdesin ya

    3. viteste kopmuştur o arkadaş, yoksa niye bağırsın, yıllardır aynı motor bloğu sende çok iyi biliosun, Amacını açık açık söyle Mengü, hepimiz anti Hondacımı olalım
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  13. #4373

    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    cg 200 + chopper cg 150
    Alıntı volkanocak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    farkındaysanız honda her geçen yıl 150cc klasmanında bir öncekini aratıyor,bizde artık daha bilinçli olalım
    haklısınız hondanın 125 cc serisinin 98 model motorlarını görüyoruz bazılarında adamlar daha bir anahtar dahi vurmamışlar motor kısmına.

  14. #4374
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengü heryerdesin ya

    3. viteste kopmuştur o arkadaş, yoksa niye bağırsın, yıllardır aynı motor bloğu sende çok iyi biliosun, Amacını açık açık söyle Mengü, hepimiz anti Hondacımı olalım
    Belki devir göstergesi olsa öyle bağırtmazdı dimi bak yine açığını buldum hondanın ama boşver herkesin motoru kendine güzel ;))

  15. #4375
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Bırakın devir göstergesini de, tam 2 haftadır motora binemiyorum. Elim ayağım titriyor şerefsizim.
    Tatlı su motorcusu değilim ama en son alt yağmurluğum ağ kısmından su geçirince, yağmurlu havalarda kullanmıyorum motoru.
    Şu anda dışarısı günlük güneşlik. Dışarı çıkma vakti Yeni kaskı da denemiş olurum.. Yollarda beyaz cb125'li, kafasında agv k3 kask gören olursa o benim.
    Murat 48/30 bunu beğendi.

  16. #4376
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Güzel kask reverse ama çok dikkat çeker bu, düz beyaz bakınmıyormuydun en son

    Hayırlı olsun, yer görmeden ömrü bitsin kaskının
    reverse bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  17. #4377
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Amin ferdinannd teşekkür ederim.
    Düz beyazdan sıkılmıştım azcık. Düz beyaz değil de, sade bir kask arıyordum ama bunu görünce vuruldum.

  18. #4378
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Buğulanma derecesini, içeri ses almayı, vizörün açılma kademeleri... bunlar gibi kilit noktalara yoğunlaşıp test edebilirsen eğer geri bildirim bekleriz

    Vizörü siyah mı
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  19. #4379
    kdrsahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 125E
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki devir göstergesi olsa öyle bağırtmazdı dimi bak yine açığını buldum hondanın ama boşver herkesin motoru kendine güzel ;))
    ii,iiii

    Eğer devir göstergesine göre vites değiştirip, devir göstergesi yok diye bağırtacaksak hiç motora binmeyelim, bisiklet neyimize yetmiyor. Devir göstergesi olmamasını eksiklik olarak görmek de ayrıca hayretlik br olay.
    Halil Karamanoğlu bunu beğendi.

  20. #4380
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buğulanma derecesini, içeri ses almayı, vizörün açılma kademeleri... bunlar gibi kilit noktalara yoğunlaşıp test edebilirsen eğer geri bildirim bekleriz

    Vizörü siyah mı

    Kask ile ilgili birkaç kelam etmem gerekirse;

    Buğulanma: Buğuyu önleyici özellik, vizörün iç tarafındaki bir katman tarafından sağlanıyor. Yani pinlock gibi bir aparat yok. Bugün yaptığım kısa denemede (şehiriçi 3-5km) buğulanma olmadı. Fakat, içerisi sanki biraz nemlendi. Yani görüşü engelleyen bir tabaka değil de, nasıl desem, çok çok çok hafif bozan bir tabaka gibi. Umarım anlatabildim. Yani o hafif bozulma dediğim şey o kadar az ki, bütün yol boyunca vizörü açıp havalandırma gereği duymadım bile. İlerleyen zamanlarda veyahut uzun yolculuklarda durum ne olur bilmiyorum. LS2'nin buğulanma sorunundan sonra bu bayağı lüks geldi. Yalnız, LS'ye taktığım pinlock kadar da mükemmel değil. Hoş, o pinlock da oturma problemi yüzünden 15 dakika sonra kenarlardan buğu almaya başlamıştı.

    Ses: Bu konuda çok fazla söyleyecek şeyim yok. Düşük hızlarda (0-40km/h) herhangi rahatsız edici bir şey yok. Bu hızlarda ve durma sırasında içeri aldığı ses sanırım eski LS2 kaskım kadar. Yalnız, LS2'de 50km/h süratten sonra başlayan ıslık sesi vardı. Bunda bunu göremedim ama sanırım hiç 50-60km/h hızlara çıkmadım. Dedim ya, sadece 3-5km ve şehiriçi dur kalk trafiğinde kullandım. Bir alakasız durum; motorun sesini hiç duymadığım gibi duydum. Psikolojik mi, 2 haftadır kullanmadım kulak alışkanlığı mı gitti, yoksa 2 haftadır duran motorun çalışma sesi mi değişti(!) ne olduysa, seyir esnasında, özellikle devir yükselmeye başlayınca kuvvetli ve tok bir ''gooaarrr'' sesi aldım. Bu neye delalet bilemedim.

    Vizörün Açılma Kademeleri: Vizör tam kapalı durumdan, tam açık duruma bir tık kalaya kadar aradaki kademeleri yumuşak bir şekilde geçiyor. Sadece en açık pozisyona getirecekken o en son tık çok az daha kemikli geçiyor. Bu gibi havalarda olur da vizörü tek tık açmak istersek acaba bu yumuşaklıktan dolayı seyir esnasında yoldaki tümsek veya çukurlarda (veya motoru titreten herhangi bir koşulda) pıt diye kapanır mı acaba diye bu şekilde biraz mesafe kat ettim, ancak öyle bir sorun olmadı. Vizörün açılma kademesiyle ilgili söylenecek belki de en önemli şey, vizör en açık konumdayken alt kenarı, görüş açısı içerisinde kalıyor. Ama görüş açısının en son noktasında tabi ki. Keşke bir tık daha açılsaydı diye düşümedim değil. Ama bu bir problem mi, bilmiyorum. Belki diğer tam kapalı kasklarda da durum böyledir?!... Bu durum bazılarının dikkatini dağıtır mı bilinmez. Olur da almayı düşünenlerin bu gibi bir takıntısı vardır, belirtmek istedim. Alışkın olmadığım için önce yadırgadım ama sonra rahatsız etmedi beni.
    Son olarak, vizörün standart rengi şeffaf. Yani her kaskın üzerinde gelen vizör gibi, bu da aynı. Yeri gelmişken belirteyim, siyah vizörü 100küsür papel. Ben yazın güneşli havalarda güneş gözlüğü ile kullanmayı deneyeceğim.

    Bunların Haricinde: Alt hava perdesi kaskı özellikle çıkartırken yerinden oynuyor. Takılıp çıkartılabilen bir parça olduğundan, çıkartma esnasında artık çeneme mi, burnuma mı nereye takılıyorsa yerinden oynuyor. Tekrar yerine otrutmak gerekiyor. Kafam atarsa tamamen çıkartabilirim o parçayı. Ne de olsa balaklava kullanıyorum, ordan giren rüzgar o kadar önemli değil. Balaklavanın tadını aldıktan sonra, yazın da yazlık balaklava kullanacağım sanırım. Güzel icat.

    Kaskın çene kilidi şu double D sistemlerden değil. Eski LS2 kaskımda olduğu gibi mekanik bir sistem. Sanırım herkes biliyordur, iki tırtıklı plastik parça, birbirine geçerken ''tıırrrıııık'' diye ses çıkarıp kitlenirler. İşte ondan. Ama LS2'deki mekanizmadan çoook daha kaliteli olduğu ortada. Kilidi kullanırken bu açıkça hissediliyor.

    Çene kilitlerini tutan kayışlardan bir tanesinde, kaskı bir yere kilitlemek için demir bir halka bulunuyor. Uygun bir kilit ile birlikte, hırsızlara karşı önlem olarak kullanılabilir. Ama artık ben ya elimde taşırım ya da motorun çantasına kitlerim. Bir kez ağzım yandı bu konuda.

    Dilim döndüğünce objektif olarak anlatmaya çalıştım. Umarım biraz fikir verir.
    ferdinandd bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)