Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
12 Ocak 2013, 14:03
#4361
Çok geçmiş olsun.Benim soğukta tek zayıf yerim elim kalıyor.Eldiven çok kalın olsa motosiklet sürülmüyor.Isıtmada nasıl olur bilmiyorum daha önce hiç denemedim,zaten 3 aydır motosiklet kullanıyorum .
Soğukta diz örtüsü şart ben bunu anladım, ama ne varki bizim egsoz frene yakın olduğundan motosiklete bağlayınca örtüyü egsoz yakıyor.Bende çırt çırt yaptım 10 saniyede giyiyorum.Dün yol göl olmuş ve ben keyifle suyu yarıp geçtim.Arabalar bana değil ben onlara su sıçratıyordum .Yağmurda motosiklet bana daha çok keyif veriyor ama bu buğu problemi beni öldürecek,sinüzütümde çok.
Ben işi öğrendim yazın yazlık kask, kışı buğu yapmayan kapalı kask şartmış.Seneye ona göre takılıcam.
15:00 de mesai bitiyor bugün havada fena olmayacak sanki,17 derece gösteriyor. http://poseidon.hcmr.gr/weather_forecast.php?area_id=gr
Motosikletde değişiklik olmayınca hep aynı fotoğrafları paylaşmak güzel olmuyor ama renk olması için belki arkadaşımla gezinti ve birkaç foto olayına girerim.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
Reklamlar
-
12 Ocak 2013, 17:26
#4362
bugün cpr8ea9 buji aldım... aramızda iridyum buji kullanan varmı? memnunmusunuz?
-
12 Ocak 2013, 19:13
#4363
ferdinandd adlı üyeden alıntı
ı abooooovvv
Dedim yağmurda Bursaya gitmiş adamsın ferdinand Bakırköy neymiş pehh
Yola çıktım ama güneşe göre giyinmiştim, allahım nasıl bir soğuk, nasıl bir üşüme
Hayatımda bukadar üşüdüğümü hatırlamıyorum
Ellerde titremeye başlayınca inadımı kırdım ve ilk virajdan dönüp hemen biyere girdim bi yarım saat bişeyler atıştırdım, kaynar çay içtim falan ama kendime gelemedim
...
Unutulmaz zorlu, hatta acılı bi tecrube oldu bana
-20 derecelerde motor sürmüş biri olarak bu yıl kasım sonunda defalarca yağmura yakalanıp sonra da 10 derceden eksilere düşen sıcaklığa maruz kalınca artık pes deyip motoru arkadaşın garaja bırakıp kilitledim, arabam eniştedeydi, oh beeee...
3 gün ardarda yağmur arkasından 3 gün de kar.. Aç kaloriferi devam.. Yanan benzini düşünme
Soğuk hava koymuyor ama insan motor tepesinde ıslandı mı işi bitti! 10 derece 8 derecede idare ediliyor ama daha düşükte motordan inip ya saunaya ya da haldır haldır yanan sobanın yanına kapağı atmazsanız kalörifer başında bütün kış geçmez o üşüme. Bırrrrr!
-
12 Ocak 2013, 22:42
#4364
ngk iridyum bujiyi motoru aldıktan 1 ay sonra taktım gözle görülür bir değişim olmadı ama normal bujiden daha uzun ömürlü oluyormuş diye duydum
-
13 Ocak 2013, 00:33
#4365
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
13 Ocak 2013, 00:55
#4366
ilkerabi adlı üyeden alıntı
-20 derecelerde motor sürmüş biri olarak bu yıl kasım sonunda defalarca yağmura yakalanıp sonra da 10 derceden eksilere düşen sıcaklığa maruz kalınca artık pes deyip motoru arkadaşın garaja bırakıp kilitledim, arabam eniştedeydi, oh beeee...
3 gün ardarda yağmur arkasından 3 gün de kar.. Aç kaloriferi devam.. Yanan benzini düşünme
Soğuk hava koymuyor ama insan motor tepesinde ıslandı mı işi bitti! 10 derece 8 derecede idare ediliyor ama daha düşükte motordan inip ya saunaya ya da haldır haldır yanan sobanın yanına kapağı atmazsanız kalörifer başında bütün kış geçmez o üşüme. Bırrrrr!
Ben yağmurda defalarca motora binip donuma kadar ıslandım pantolonumdan 2 kilo su çıktı sıkınca ama yağmurda karda motora bindiğim için hasta olmadım hiç. Eve çıkana üstünü çıkartana kadar baya zahmet oluyor ama en fazla 5-6 saatte vücut sıcaklığım ve fonksiyonlarım yerine gelir Soğukta motora binenler yaşlanınca romatizma olur diyolar ama eminim o kişiler sporu sevmeyen hareketsiz kişilerdir. Evden bir çıkışta gidiş geliş 15+15, 30 km yürüdüğüm oluyor 5-6 saat yürüyorum.
-
13 Ocak 2013, 02:57
#4367
hava filtresi ve buji değişince yakıt tüketimi düştü. 17 kr. Tan 12 kr oldu. Tavsiye ederim. Yağ olarak 10 30 diyorum.
-
13 Ocak 2013, 15:51
#4368
Murat 48/30 adlı üyeden alıntı
Soğukta diz örtüsü şart ben bunu anladım, ama ne varki bizim egsoz frene yakın olduğundan motosiklete bağlayınca örtüyü egsoz yakıyor.15:00 de mesai bitiyor bugün havada fena olmayacak sanki,17 derece gösteriyor.
Ben diz örtüsünü motosiklete bağladım kullanıyorum hiç bir şey olmuyor. Ayrıca çok büyük keyf, hiç rüzgar yağmur görmüyorsun, herkese tavsiye ederim
-
13 Ocak 2013, 16:19
#4369
farkındaysanız honda her geçen yıl 150cc klasmanında bir öncekini aratıyor,bizde artık daha bilinçli olalım
-
13 Ocak 2013, 22:58
#4370
volkanocak adlı üyeden alıntı
farkındaysanız honda her geçen yıl 150cc klasmanında bir öncekini aratıyor,bizde artık daha bilinçli olalım
Benim çok motosiklet geçmişim olmadığından henüz hiçbişey aratmıyor.
Öyle olduğunu varsaysak bile, nasıl daha bilinçli olabiliriz ki Mesela hangi dünyaca kabul görmüş marka, 125-150 cc lerde aratmıyor bi önceki yılı ?
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
13 Ocak 2013, 23:02
#4371
Dün yolda yürürken yanımdan bir cb125e geçti tahmini hızı 70-80 arasıdır. Scooter gibi bağırıyodu olmamış honda bu motor
-
14 Ocak 2013, 00:29
#4372
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
14 Ocak 2013, 00:30
#4373
volkanocak adlı üyeden alıntı
farkındaysanız honda her geçen yıl 150cc klasmanında bir öncekini aratıyor,bizde artık daha bilinçli olalım
haklısınız hondanın 125 cc serisinin 98 model motorlarını görüyoruz bazılarında adamlar daha bir anahtar dahi vurmamışlar motor kısmına.
-
14 Ocak 2013, 00:36
#4374
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Belki devir göstergesi olsa öyle bağırtmazdı dimi bak yine açığını buldum hondanın ama boşver herkesin motoru kendine güzel ;))
-
14 Ocak 2013, 13:30
#4375
-
14 Ocak 2013, 14:06
#4376
Güzel kask reverse ama çok dikkat çeker bu, düz beyaz bakınmıyormuydun en son
Hayırlı olsun, yer görmeden ömrü bitsin kaskının
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
14 Ocak 2013, 14:34
#4377
Amin ferdinannd teşekkür ederim.
Düz beyazdan sıkılmıştım azcık. Düz beyaz değil de, sade bir kask arıyordum ama bunu görünce vuruldum.
-
14 Ocak 2013, 14:48
#4378
Buğulanma derecesini, içeri ses almayı, vizörün açılma kademeleri... bunlar gibi kilit noktalara yoğunlaşıp test edebilirsen eğer geri bildirim bekleriz
Vizörü siyah mı
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
14 Ocak 2013, 22:04
#4379
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Belki devir göstergesi olsa öyle bağırtmazdı dimi bak yine açığını buldum hondanın
ama boşver herkesin motoru kendine güzel ;))
ii,iiii
Eğer devir göstergesine göre vites değiştirip, devir göstergesi yok diye bağırtacaksak hiç motora binmeyelim, bisiklet neyimize yetmiyor. Devir göstergesi olmamasını eksiklik olarak görmek de ayrıca hayretlik br olay.
-
15 Ocak 2013, 01:23
#4380
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Buğulanma derecesini, içeri ses almayı, vizörün açılma kademeleri... bunlar gibi kilit noktalara yoğunlaşıp test edebilirsen eğer geri bildirim bekleriz
Vizörü siyah mı
Kask ile ilgili birkaç kelam etmem gerekirse;
Buğulanma: Buğuyu önleyici özellik, vizörün iç tarafındaki bir katman tarafından sağlanıyor. Yani pinlock gibi bir aparat yok. Bugün yaptığım kısa denemede (şehiriçi 3-5km) buğulanma olmadı. Fakat, içerisi sanki biraz nemlendi. Yani görüşü engelleyen bir tabaka değil de, nasıl desem, çok çok çok hafif bozan bir tabaka gibi. Umarım anlatabildim. Yani o hafif bozulma dediğim şey o kadar az ki, bütün yol boyunca vizörü açıp havalandırma gereği duymadım bile. İlerleyen zamanlarda veyahut uzun yolculuklarda durum ne olur bilmiyorum. LS2'nin buğulanma sorunundan sonra bu bayağı lüks geldi. Yalnız, LS'ye taktığım pinlock kadar da mükemmel değil. Hoş, o pinlock da oturma problemi yüzünden 15 dakika sonra kenarlardan buğu almaya başlamıştı.
Ses: Bu konuda çok fazla söyleyecek şeyim yok. Düşük hızlarda (0-40km/h) herhangi rahatsız edici bir şey yok. Bu hızlarda ve durma sırasında içeri aldığı ses sanırım eski LS2 kaskım kadar. Yalnız, LS2'de 50km/h süratten sonra başlayan ıslık sesi vardı. Bunda bunu göremedim ama sanırım hiç 50-60km/h hızlara çıkmadım. Dedim ya, sadece 3-5km ve şehiriçi dur kalk trafiğinde kullandım. Bir alakasız durum; motorun sesini hiç duymadığım gibi duydum. Psikolojik mi, 2 haftadır kullanmadım kulak alışkanlığı mı gitti, yoksa 2 haftadır duran motorun çalışma sesi mi değişti(!) ne olduysa, seyir esnasında, özellikle devir yükselmeye başlayınca kuvvetli ve tok bir ''gooaarrr'' sesi aldım. Bu neye delalet bilemedim.
Vizörün Açılma Kademeleri: Vizör tam kapalı durumdan, tam açık duruma bir tık kalaya kadar aradaki kademeleri yumuşak bir şekilde geçiyor. Sadece en açık pozisyona getirecekken o en son tık çok az daha kemikli geçiyor. Bu gibi havalarda olur da vizörü tek tık açmak istersek acaba bu yumuşaklıktan dolayı seyir esnasında yoldaki tümsek veya çukurlarda (veya motoru titreten herhangi bir koşulda) pıt diye kapanır mı acaba diye bu şekilde biraz mesafe kat ettim, ancak öyle bir sorun olmadı. Vizörün açılma kademesiyle ilgili söylenecek belki de en önemli şey, vizör en açık konumdayken alt kenarı, görüş açısı içerisinde kalıyor. Ama görüş açısının en son noktasında tabi ki. Keşke bir tık daha açılsaydı diye düşümedim değil. Ama bu bir problem mi, bilmiyorum. Belki diğer tam kapalı kasklarda da durum böyledir?!... Bu durum bazılarının dikkatini dağıtır mı bilinmez. Olur da almayı düşünenlerin bu gibi bir takıntısı vardır, belirtmek istedim. Alışkın olmadığım için önce yadırgadım ama sonra rahatsız etmedi beni.
Son olarak, vizörün standart rengi şeffaf. Yani her kaskın üzerinde gelen vizör gibi, bu da aynı. Yeri gelmişken belirteyim, siyah vizörü 100küsür papel. Ben yazın güneşli havalarda güneş gözlüğü ile kullanmayı deneyeceğim.
Bunların Haricinde: Alt hava perdesi kaskı özellikle çıkartırken yerinden oynuyor. Takılıp çıkartılabilen bir parça olduğundan, çıkartma esnasında artık çeneme mi, burnuma mı nereye takılıyorsa yerinden oynuyor. Tekrar yerine otrutmak gerekiyor. Kafam atarsa tamamen çıkartabilirim o parçayı. Ne de olsa balaklava kullanıyorum, ordan giren rüzgar o kadar önemli değil. Balaklavanın tadını aldıktan sonra, yazın da yazlık balaklava kullanacağım sanırım. Güzel icat.
Kaskın çene kilidi şu double D sistemlerden değil. Eski LS2 kaskımda olduğu gibi mekanik bir sistem. Sanırım herkes biliyordur, iki tırtıklı plastik parça, birbirine geçerken ''tıırrrıııık'' diye ses çıkarıp kitlenirler. İşte ondan. Ama LS2'deki mekanizmadan çoook daha kaliteli olduğu ortada. Kilidi kullanırken bu açıkça hissediliyor.
Çene kilitlerini tutan kayışlardan bir tanesinde, kaskı bir yere kilitlemek için demir bir halka bulunuyor. Uygun bir kilit ile birlikte, hırsızlara karşı önlem olarak kullanılabilir. Ama artık ben ya elimde taşırım ya da motorun çantasına kitlerim. Bir kez ağzım yandı bu konuda.
Dilim döndüğünce objektif olarak anlatmaya çalıştım. Umarım biraz fikir verir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)