yağ çubuğu hep üst çizgiyi gösteriyor. Sordum bugün, bu motorun debriyajı cbf den küçük olduğu için 1 lt yağ fazla ve motoru yorar dedi.
yağ çubuğu hep üst çizgiyi gösteriyor. Sordum bugün, bu motorun debriyajı cbf den küçük olduğu için 1 lt yağ fazla ve motoru yorar dedi.
Kırmayalım birbirimizi motorcu dostlarım.
Arkadaşlar benim sizlere bir sorum olacak, ben motoru 1 aydır çıkaramıyorum çamurda felan hiç kulllanmadım.Kış uykusuna yatıracağım fakat 1)nikelajlı yerlerini nasıl korurum
2)depoyu fullemelimiyim
3)karbüratörün içindeki benzini boşaltmammı gerek
4)dahilen yada haricen neler yapmak gerek?
ZEMHERİ!
Müdür sen bosuna yazıyorsun adam Wolf diyo başka bişey demiyor satmaya götürse yarı parasına satar bende aldım Çin malı motor senesine yarı parasına sattım yamaya Honda ve süzuki dışında motor almam Honda aldım kafam rahat az yakıyo devir saati yokmuş kullanırken devir saatine bakmıyoyorum yola bakıyorum ayak basmasını kullanırken çok dişli kıranını gördüm araba değildi iki kişi itelimde vurduralım çok rahat vurdurarak çalışıyor uzun lafın kısası üç markanın dışındakiler para kaybı zaman kaybı herkeze iyi sürüşler
aynen katılıyorum. Motor zevk işidir. Bi uğraştır, ayrıca hastalıktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------
ahanda bak, nasılda unutmuşum armut ampülünü? Sağol fatih.
Diğer arkadaşlar, sevgili dostlar, bu muhabbet burda bitsin, birbirimizi kırmayalım diye muhabbetimi burda bitirme kararı aldım. Herkes motorundan memnunsa bence bi problem yok. Sevgiler.
Ahaa!!! Demek bu da bir sebep. Şimdi benim de yaptığım mesafelere bakınca aynı dediğin gibi motor ısınmadan varmış oluyorum. Demek depoyu uzun mesafelerde kullansak daha uzun ömürlü olacak? Ev-iş arası 1-2km arası (yolu uzatırsam). Bir de spora gidiyorum orası da eve belki 6, işe de 4km uzaklıkta gibi (tahmini). Yani evden çık spora git, oradan çık işe git, işten çık eve git derken hep motor neredeyse çoğu zaman ısınmadan gideceğim yere varıyorum. Demek fazla benzin tüketimimin sebeplerinden birisi de bu ha?!...
Arkadaşlar saat 3 de 4000 bakımına giriyorum.Muhtemelen 1 lt yağ koyacaklar.Hangi şırınga ile nasıl çekebilirim?Kaç milim'e denk geliyor?
Saygılar.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
Eczaneye girip bulduğun en büyük şırıngayı al. Ucundaki iğneye ihtiyacın yok, çıkarıp at. Sonra eczaneden serum seti iste. 1tl gibi bir şey. Serum setinin hortumunu şırınganın ucuna takıyorsun. Hortumun fazlasını kesiyorsun (bütün bunları eczanede hallettirebilirsin) ve elinde ucu bir karış uzunluğunda hortumlu büyükçe bir şırınga oluyor. Ancak yine de o yağı ordan cekmek hayli zor. Kalın geliyor. Ama biraz uğraşla başarılı olunuyor. Yağı çekip, çubukla ölçüm yaparak doğru miktarı bul.
Üzerinde ölçek olan herhangi bi kaba da boşaltılabilir (ben 1000 yağını, motor yağı ambalajına geri boşalmıştım kap 200-250ml aralığına kadar dolunca )
Geri kalan herşeyi sanki kendim yapmışım gibi anlatmış reverse, o anı bidaha yaşadım resmen Mekan eczane diildi
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Bugun honda nın Jazz modelide çinde üretiliyor.
Honda nın üretmesi ile salcano nun üretmesi arasında fark var.
Bunu ne zaman analrsın?
Karbratörün sorun cıkarınca anlarsın
Bujin düzgün ateşleme yapmayınca anlarsın
Salcano nun sayfasında.. "motorum gec calisiyor, giderken kesiklik yapiyor" derken anlarsın.
Biz ne anlatsak boş sana.
yağı çektikten sonra çubukta yağ hangi noktada oluyor, ve çubukla kontrolü nasıl yapiyorsunuz? vidalamadan değil mi?
koskoca firma ya bu rezillik nedir Allah aşkına?
Bence boşuna uğraşıyosunuz madem periyodik bakıma götürüyosunuz motoru o zaman servisten çıkarmadan önce yağ çubuğundan yağ seviyesini kontrol edin, üst çizginin üzerinde değilse zaten karterden yağ çekme gerek yok, yağı fazlaysa da servise söyleyin onlar yapsın. Parasıyla değil mi ? Yağ değişimi için servise gidiyosanız her şeyiyle onlar halletmeli o konuyu yoksa bi anlamı olmaz.
bunu kendileri anlasa bile sana bana yansıtmayacaklardır, bu mesele artık sidik yarışına dönmüş durumda.
kimse tükürdüğünü yalamak istemeyecektir.
''cb kötü motor, titriyor'' tamam kardeşim almayın o zaman salcanoyla, arorayla takılın aynı paraya onları alın zorla değil ya. silah mı dayıyor honda bayileri size, değil mi ama?
düşün yakamızdan biz de işimize bakalım bak yağ sorumuz var kötü motor ya
Yağ sorunu servislerden kaynakli çok şükür yağ yakma sorunu yok :-)
Sen hiç çevrendeki 3 şehirde tekel, kendinide profesör sanan bir ustaya denk geldin mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------
Dedim, dedimde adam kalık baskı 500 sayfa Honda yazılı bir kitapla başıyor saymaya, 3 kere tartıştım.İş başa düştü, koysunalr yağı çubuğa bakıcam icab ederse tekrar orada ölçerim fazla gelirse eksiltiririm.Yinede hiçbirşey olmazsa şırınga denemesi yapmak gerek.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
dostum ben bu muhabbetlere olabildiğince katılmıyorum. herkes bildiği yoldan gitsin.
ama wolfun geç çalıştığını ben kimseden duymadım. yada kesiklik yaptığını.
ha ben motorun koruma demirinin önünü kapatınca hava alamayıp kesiklik yapmıştı. bide havalar soğuyuncaya kadar jikle nedir bilmiyodum. bi sabah çalıştıramadım. anladım jikleyi.
bunlar benim acemiliğimden kaynaklanıyor.
boya kalitesi, cafcaflı görünüm , ok. cb çok önde.
ama motor aksamı olarak ybr rüzgarındaki wolfe b.k atmayalım.
ayrıca wolf kullanıp "oh be sattım, kurtuldum" diyecek kimse bulamazsın.
ama maşallah cb de çok
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
wolfün üreticisi hondanın fabrikasına çırakmı olur? güldürme beni arkadaşım. Wolfün üreticisini sen tanımıyosun galiba? Yamaha ybr üreticisi jianshe. Yıllarca sorunsuz 100 binlerce km sorunsuz yol yapabilen ybr üretmişler. Hondanın çindeki fabrikası ne üretmiş? yağ yakan bi cbf, uyduruktan titreşimli, şamriyel lastikli, armut ampüllü, taş seleli, 100 km de 3 litre ye kadar yakan, ivleme berbat, 100 km ye zor çıkan, ıkına ıkına çıkan berbat bi model üretmişler. Hondanın o çindeki fabrikası jianshe fabrikasına baksında motosiklet nasıl üretilirmis öğrensin. Bilip bilmeden sallamak kolay. Dün artık yazmayayım dedim ama zorla yazdırıyosunuz bana.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------
sen çok biliyosun galiba wolfu arkadaşım. Bizden çok kullandın, motorun geç çalıştı,giderken kesiklik yaptı değilmi? Yok öyle bişey. Boş çuvaldan sallamayalım. Yolda kesiklik yapacak cbf sandın herhalde sen bunu. Hani cbf ile cb aynı fabrikadan çıkıyoya
ARKADAŞLAR yazmaya devam ederseniz bende devam ederım. Yukarda yazdım. Eğer motorunuzdan memnunsanız bi sorun yoktur.ona buna çamur atmayınki o çamur geri dönüp kendi paçanıza yapışmasın. Lütfen. Bende 11 yıllık honda kullanıcısıyım. Bana burda honda yı anlatmayın. Zira hondayı burdaki bi çok arkadaşımızdan daha çok tanırım.
bu motorların fabrika sahiplerini bir odaya kapatsan bu kadar curcuna çıkmaz.
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
yağ kontrolunu vidalamadan yapmak mı doğrusu?
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)