motor karda çok iyi gidiyor. Rampa bile çıkıyorum 3 cm. Kar var.
motor karda çok iyi gidiyor. Rampa bile çıkıyorum 3 cm. Kar var.
Öğreneceğiz artık yaptırdıkça Yinede servis öncesi tahminimi doğruladığın için teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------
Maaşallah de!
Tak bir tanede benim gibi nazar boncuğu, olay bitmiştir
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
titreşim vardır kesin!
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
Bencede kessin olabilir, kessiinn heralde belki vardır Abi kullanıcıları açık açık yazıyor işte
Ben pimpirikli, en ufak şeyden rahatsız olan, yalan söylemekten nefret eden biri olarak aylarca (4000km civarı) HİÇ birşey hissetmediğimi yazdım, pek ciddiye alıınmadım.
Şuan da (1000-1500 km önceden beridir) belli durumlarda, hissedilir bişeyler var ayak pegleri civarında. Halen beni rahatsı edecek boyutta olmasada hissediyorum.
Bu durumda benim motosikletimin hiçbir yerinde en ufak titreşim yok diyen arkadaşlardan hiç şüphe etmedim. Neden derseniz ben CB yi sıfır titreşim dedikleri şekilde 4000 km kullandım !!!
Şimdi ise bu konuda bazı arkadaşlarımızdan gelen önerileri (ekstra önerileri değil !) çok ufak şeyler de olsa daha dikkatli okuyorum ve benim motosikletimdeki zamanla oluşan değişimlerin sebeplerini arıyorum.
Değişimler ise:
* Motorumun üzerindeki lastik desteklerin sol iki tanesi düştü,
* Sibop ayarı geçirdi ( çok memnun kalsamda sebep olabilir),
* Zincir yağmurda yıkandı etti ve yağsız uzun yol yapılarak günlerce kullanıldı, katılaştı, kilitlendi, zaman zaman aşındı oynak bişey oldu ( Mecbur kaldığım içindi fakat itina ile bozduğumu inkar etmiyorum )
* Hava filitrem temiz görünsede motora yeterli havayı gönderemiyecek kadar pis olabilir. Bu durum zengin karışım doğurup buna sebep olabilir ( Jigle çekili unuttuğum gün buna yakın bi etki vardı çünkü! )
Bunlar gibi birçok ufak tefek sebep olabilir, artık mevzuyu dikkatle takip etme sebebim budur.
Sonuç olarak gelelim dananın malum sesi çıkardığı yere... Benim tanıdığım Honda CB sıfır titreşim diye adlandırılan motosikletlere kafa tutabilecek kadar hassas çalışan bir motosiklettir. Titreşim YOK' tur.
Bundan 2000 km önce herhangi biri çıkıp iddialaşsa varımı yoğumu ortaya koyardım (100 kişiye test ettirir ödeşirdik bi şekilde rakibimle ) Rahatsız etmiyor falan demiyorum yanlış anlaşılmasın HİSSEDİLEN hiçbirşey yoktu
Şuan yaşadığım bir sorun mu- Evet sorun. Ne boyutta bi sorun - Kafama takmaya bile değmiyecek boyutta.
Olmasa güzel olmazmıydı diye sormayın zaten YOKtu. Bu konuda önceden yazılan konuşmalara bile katılmama sebebim budur, var olmayan bişey hakkında ne konuşabilirdim ki.
Şimdi bu konu istemeyerekte olsa gündeme geliyorsa bu çok normal ( debriyaj balatam bitiyor sanırım, ayırmamaya başladı demekle aynı şey benim için).
Sorun çok ufak boyutta olduğu için ustalar normal karşılıyor, ciddiye almıyor, sen hareket eden bişeyin sabit durmasını mı bekliyorsun diyorlar Yani bunun çözümü ufacık bi detaydır tahminim.
Ricam hiç titreşim olmayan CB sahibi arkadaşlar her yaptığı en ufak değişimi bile "km ve değişimi yapılan uygulama olarak" not tutarlarsa olay çözülür. Zaten olmayan şey Var olamayacağına göre bi sebepten mutasyon geçiren bişey bu mevzu.
4silindir olan otomobilimde ilk günden beri titreşimi vites topuzunda gözle görünmesede hissediyordum, CB' nin hiçbiryerinde hiçbirşey hissetmiyordum. Bu benim adıma Honda CB' de titreşim YOKYUR diyebilmem için yeterli bi sebep.
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
kim ne derse desin özlüyorum bu motoru verdiğim parayı son kuruşuna kadar hak ediyor, bu sene yüksek cc cruiser alamazsam bir tane daha sıfır alacağım bundan
"Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."
üstad cbdeki titreşimi şöyle tarif edeyim,cbfle ışıklarda durduğumda altımdaki motor elektirikli bi alet gibi çalışıyor milim titreşim ne elimde ne ayağımda ne kaba etimde hissediyorumama cb ile ışıklarda beklerken o titreşim ellerde bacaklarda ve oturduğun yerden bütün vucuduna gelecek şekilde azda olsa dağılıyor,mesela cbde aynı bu titreşim olurken ön freni sıktığımda titreşim azalıyodu arka freni skınca titreşimin yönü değişiyodu orta ayaktayken eksoz aşırı titriyodu yan ayakta beklerken (bunlar hep rolantide) ön tekerde titreşim gözle görülüyordu...
bence bu titreşim konusunu ilk bahar geldiğinde güzel bi video çekerek ortaya koyalım mesela şuanki cbfim eski kasa cbfime göre yüksek devirlerde %10 fazla bi titreşim yapıyor,ama bana göre cbde şuanki yeni kasa cbfime göre %60 daha fazla titreşim var...motoru bayiden aldığım günden beri hep aynıydı bikere yağını castrol koydum o zman bi nebze azaldı...
benim cbden yana sıkıntılarım titreşim,sert koltuk,son hız ve rampadaki az torku ben 95 kiloyum bu arada...satıp cbfe dönmemin sebebi bunlardı....
ama ben bunları yaşadım diye cb kötü bi motor değil bence sağlam çok kullanışlı bi motor...yani motora 3.650 vercek olsam daha da bütcem olmasa kesin cb alırım yine...
bende bugun 12 km kadar karda kullandım ve inanamadım sanki lastiklerde çivi var :S bukadar dandik lastik nasıl olurda karda bu kadar iyi tutar? anlam veremedim =/ yoksa lastikler dandik değil mi? ne oluyor? :D
Karadeniz - Giresun.
Çok net açıklamışsın Mucahit, suç benim, rolanti harici demeyi unutmuşum Rolantide başından beri bendede var, arabada da var, hatta araçta egzoz utanmasa tampona çarpacak kadar titroyor rolantide. Sözüm rolanti dışı
Benim aylarca hissettiğim hiçbirşey yoktu, hiç ya... okadar diyorum Tecrubeli arkadaşlarım denedi, artçıda aldım, özellikle uyardım titreşimden bahsediliyor odaklanın dedim, yol yaptılar falan, yok yani hiç kimse hissetmedi en ufak bişey
Başta sorunu kendimde aradım hep tecrubesizliğime verip ama hakikaten yokmuş, bunu şimdi yüksek devirlerde pegdeki o histen anlıyorum He o da bişey diğil, Istanbul-Bursa yaptım molasız, gidip cafe de arkadaşlarla takıldım.
Öyle rahatsızlık, uyuşma falan hepsini geçtim pegler harici hiçbişey yok halen. Ama artçı peglerinin orda zaman zamanda olsa hissedilen bi antin kuntin oluştu işte son dönemlerde. Ben bunun sebebini bileyim gerekirse hep olsun rahatsız edici bişey diğil
Sebebini öğrenebileydim iiydi, çünkü hakkaten o bile yoktu hacı ya
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Arkadaşlar, titreşim konusunda olayı nihayete kavuşturacak bir olay var.
Ama Android cihazı olanlar için. Uygulamanın adı Vibrometer.
Yani bildiğimiz titreşim ölçer bir program. Ücretsiz.
Programı açıp, motorda titreşimi ölçmek istediğimiz noktaya koyup denemek lazım.
Mesela, depo, sele, pegler, telefonu düşürmeden elcikler vs. denenebilir.
O zaman kimin motorunda kaç.kaç titreşim seviyesi olduğu anlaşılır.
Ben denedim mi? Evet denemiştim bir kez selede ancak untuum sonucun ne çıktığını.
Motorumda titreşim var mı? Evet, var ama kesinlikle kafaya takılacak bir mesele değil. 200km yakın yol yaptım ''of yetti bu titreşim'' demedim mesela. Ama ellerde ve ayaklarda sanki hafif karıncalanma gibisinden şeyler hissettim.
Benim asıl anlamadığım nokta selenin sertliği. Motora bindiğim ilk günden beri zerre kadar şikayetim olmadı. Şikayetçi olanların totolar çok mu yumuşak acaba?
Evet bende seleden rahatsiz olmadim,bir de arka amortisor konusu herkes sert falan diyordu ya :-)
Gecen bi tanidik motor tamircisi abinin yanina gittim(kendisi 20 yillik motor tamircisi) benim motoru inceledi o sirada arka amortisore bakti,normalde 2 deydi sertlik,cok yumasak bu dedi iki kisi bindiginde vurur dedi,gercekten 1-2 defa artcili vuruntu hissettim.
Ve 5. Kademeye aldi dedim abi bu amortisorlere sert diyorlar,sence nasil dedim
Abi de;bu amortisorlere sert diyenin aklindan suphe ederim dedi :-)
Mesela seleyi ben minimum ilk 600-700 km affetmedim
Çokkezde yazdım, kaldırım taşına oturanlara özeniyorum diye okadar sert gelmişti bana Şehir içi yinede sorun yoktu ama mesafe arttıkça felaketti hakkaten.
Sonra yavaş yavaş bi salınmalar, kendine gelmeler derken... şimdi süper. Parmakla bastırdığımda metal etkisi olan sele 1 cm civarı çöküyor yumuşacık
Ellerde ayaklardaki karıncalanmayı çok sabit kullandığın için yaşamış da olabilirsin reverse. Mesela şuan sandalyede oturuyorum, kolarım hariç heryerim karıncalanıyor, üstelik sandalyem titreşimsiz
Amortisör işi ilk anda biraz sertti, ki ben severim sert amortisör, arabada da severim
Arkadaşlarımın arabalarında da oluşan o yaylanma etkisinden hoşlanmam hiç mesela, ben düz gideyim, lastiğin yola basıncı değişken olmasında amortisör isterse odun olsun
Sonra zamanla artçılı falan derken o da yumuşadı :/ En serte alıp durumu telafi ettim
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------
Benim amortisör sorunum başlarda ön içindi mesela, biraz fazla yumuşak geliyordu. Tecrubesizliğimden heralde ki ön fren kullandığımda bütün vücudumla yığılıyordum öne şimdilik ona alıştım ama çok çok az daha sert olabilirdi sanki.
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
bildiğim kullandığım 3 tane ayrı cb var her birinin selesi farklı biri inanılmaz yumuşak ilk günden beri, diğeri normal sert denemez, sonuncusu yani benimki kaldırım taşı mübarek zerre kadar esnemiyor. yani herkesin yorumu doğru buradan o anlam çıkar.
Sele iyide,keske cbfnin selesini koysalardi inanilmaz konforlu,bir o kadarda hosuma gitti
Cbye uygun olsaydi hemen degistirirdim :-)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
Keske cbfnin selesini koysalardi cok konforlu ve hos bi goruntusu var
selam arkadaşlar.eski üyeyim bu başlığı takip ediyorum çünkü benimde cb 125 motorum var.istanbul içinde bunu kullanıyorum.diğer taraftan varadero sahibiyim.uzun yol şartlarında varadero ile yolculuk ediyorum.bu sene 11 ülke gezdim ve 22 saatte 1705 km yol yaparak iron butt denemesini başardım.bunları az çok tecrübemi paylaşmak için yazdım.yaşım 33 ve bu motora kötü motor diyen arkadaşları anlamıyorum.ben çok memnunum titreşim her motordaki kadar var cbf kadar olmayabilir ama rahatsız edici titreşim kesinlikle yok.selesi rahatsız hemde çok rahatsız ama bununda çözümü var.ben selemi motosay a bırakıp 70 lira karşılığında selemi yumuşatıp fotoğraftaki şekle sokturdum.lastiklerim michelin ile alır almaz değiştim ve xenon far taktım.altınızdaki motor şehir içi ulaşım için yapılmış gücü fazla olmayan ama ekonomik bir motordur ve markası hondadır! çin malı motor ile bu motoru karşılaştıran kimseleri ciddiye bile almayın.danışmak ve sormak istediğiniz bir konu olursa tecrübem dahilinde yardımcı olmak isterim.
her yolculuk bir macera
İnanın artık cevap dahi vermiyorum CB yi kötüleyenlere,hem kendim kullanıyorum hemde kocaelinin en iyi ustası bindi motosikletime adam hasta oldu bu ne güzel motosiklet bende alıcam dedi. özetle işi gerçekten bilen,apaçi olmayan,mantıklı her kişi CB nin nekadar uygun fiyatlı,sağlam ve iş görür bir motosiklet olduğunu zaten biliyor. geriye kalanlarda perili cadılı dizilerle büyümüş olsa gerek ki CB neden uçmuyor,neden geleceğe yada geçmişe gitmiyor diye CB ye düşman oldular sanki =)
Karadeniz - Giresun.
cbf ile kıyaslıyanlar aradaki fiyat farkınıda göz önünde bulundursunlar.bu motor tamamen ekonomi amaçlıdır.uzun yol motoru değildir,hız yada arazi motoruda değildir.cbf bu motorda daha iyidir daha güçlüdür daha titreşimsizdir ama bunun karşılığında daha pahalıdır.kişisel görüşüm olarak benim için daha estetik ve kıvraktır.rengi şekli depo ve menzil yüksekliği olarak sınıfında tek diyebileceğim bir motor.ben çok keyif alıyorum bu motoru kullanmaktan.bu motorun tek rahatsızlığı selesidir.ben orjinal sele ile kullanamadım kıçım uyuştu bi süre sonra acımaya başladı.şu anda konforu varaderomu aratmayacak şekilde.bu sele modifiyesini şiddetle tavsiye ederim.isteyen merterde gelip deneyebilir.bide aynaları çok dandikti duvara yaslanma gibi ufak bir şeyden iki aynamıda çatlattım camını.bende 15 liraya çiftini değiştirdim.moto ay şirinevlerden.bu aynalar daha sağlam ve kullanışlı.sele ve lastik değişimimden sonra motorun konforu baya arttı.ne ellerim ne kıçım titreşimi hiç almıyor.istanbul çevresine dahi bu motorla gidiyorum.toplamda 100 150 km mesafelere varaderomu çıkartmıyorum.103 kiloyum düzde 100 km gibi rampa aşşağı 115 civarı süratlari görüyorum.1 depo ile 400 km yol yapamıyorum ama evimle işim arası 2 km o sebebten az yapıyorum motor soğuk oluyor ısınana kadar yol bitiyor çok yakıyor tabiiki normal olarak.
motorunuzun değerini bilin kimseye kulak asmayın ne olursa nerede üretilirse üretilsin o bir honda.ve asla yolda bırakmaz.
her yolculuk bir macera
karalamak değil benim gördüğüm,tecrübesizlik ve beklenti.bu motorun yapacakları ortada bundan fazlasını beklemek gereksiz.125 cc motordan alacağın bellidir.önceki mesajlardan birisinde wolf ile karşılaştırmışlar.sadece honda servislerinin kurumsallığı ve güvencesi yeter bu motor için.arkasında buzdolabı imalatçısı yada mahalle arası ustası yok koskoca honda var.
her yolculuk bir macera
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)