o zaman hemen zincir almanın vaktidir diye düşünüyorum allah muhafaza zincir kopma gibi bir durumda zincir sararsa büyük kaza meydana gelebilir
5-6000 km zincir için çok az aslında, sık sık gevşedikçe ayarlanıp kullanılabilir. Zincir bozulmamışsa değişmesi çok acil değil bence. He tabi 7-8000 km lerde kopan zincirlerle ilgili durumlar var forumlarda, ne şartlarda kullanıldılar bilmiyorum
Yinede üzerindeki zincirin bikaçkez gerildi diye kopacağını pek sanmıyorum. Benimki kopsa eyvallah derim, saçma bi hal aldı artık bazı sebeplerden Normalde minimum 10.000 km verimli bi şekilde çevirebilir tahinim
Az km de doğru dürüst bi zincirin, dişlilerin ömrüne faydası olur, zincir gevşeyip sıkıldıkça dişler farklı noktalarda tutunduğundan olsa gerek çok hızlı yeniyor. Sürekli ayarlı randımanlı çalışsa kim bilir kaç bin km verimli kullanılır
Sonuçta üzerindeki zincir 10 liralık bi ayarda, üzerindeki dişliler 60 liralık "Kaz-Tavuk" ilişkisi düşünüldüğünde erken km lerde zincir değiştirmekte hertürlü fayda var gibi
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Biraz içinizi eriteyim.
http://www.youtube.com/watch?v=aYeL_IjDnY0
http://www.youtube.com/watch?v=6xUpblOllxs
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
Ben şunuda beğeniyorum Murat. O virajlara CG125' le öyle nasıl yatırılır
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Arkadaşlar ön fren hidroliğiniz ne durumda?
Bende hidrolik ''LOWER'' yazan kısma geldi gibi. Belki birkaç mm daha fazla. Sanırım balatalar aşındı doğru mu?
Bu kadar kısa sürede (4400km) balataların aşınması normal mi?
Yeni balatalar kaç papeldir acaba?
10 lirayla / 60-70 lira arası değişiyordur reverse, ama daha bitmemiştir ya okadarda değil Benim hidroliktede var azalma ama ne yazan yerde valla hiç bilmiyorum
Azalması balata bittiğine mi işaretmiş Bende 8000 de bikaç ml yağ koyarlar devam ederim diodum bi de o mu çıkıcak şimdi başımıza
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Abi zaten adam gaza basarak teknik virajdan çıkıyor bence daha önce racingle çok gezmiş buralarda, parasızlık bu hale getirmiş gidondan da bunu anlıyoruz .Gidon şahane bu arada
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:42 ----------
Ben 3900 deyim hissedilir bir azalma yok.Gerçi frene basacak kadar hızlı da gitmiyorum
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
Evet ferdinandd, eğer kaliperde şurda burda (kısacası hidrolik sisteminde) çatlak patlak sızma akma yoksa, seviyenin azalması balataların aşındığına işaretmiş. Balata bittikçe, piston ileri çıkıyor ve hidrolik oluşan boşluğu doldurmaya başlıyormuş. Yeni balata takınca eski seviyesine geliyormuş. 20.000km yada 1 sene sonunda hidrolik yağını değiştirmeyi öneriyorlar.
Değişimi kolay ancak birkaç püf noktası var.
Detay için:
Bir de hidrolik seviyesini gösteren yuvarlak kısmın alt kenarlarına doğru bakınca bir çıkıntı üzerinde LOWER yazısını göreceksin.
Benimde aynen dediğin gibi reverse, gaz elciği sahibinden sıfır ama gel gör ki fren pedalının, manetin metali inceldi o derece fren kullanıyorum Ozaman benimkide eksiktir heralde alıcı gözüyle bi bakmam lazım
Gerçi videodaki motosiklette kombine ABS falan vardır yani balataların tuttuğu disk değil zımpara kağıdı İnşallah benim yağ tavan yapmıştır ama hiç sanmıyorum Zonta sebebinden utanmasak iki elle, iki ayakla fren yapıcaz Istanbulda
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
arkadaşlar bu zinciri nasıl gerdiriyoruz ben dün denedim ama beceremedim
* Önce arka lastik milini gevşetiyoruz : sol mil başını anahtarla (sanırım 17) sabit tutuyoruz, egzoz tarafaki somunu 22lik kapalı ve uzun kollu anahtar ile saat yönünün tersi yönünde açıyoruz. (görseldeki "1" no lu somun )
* Sonra zincir gergi aparatındaki 2 numaralı somunu sabit tutarken 3 numaralı lu somunu saat yönünde her iki taraftan eşit şekilde germek istediğimiz kadar sıkıyoruz,
* Her iki taraftan dişler eşitmi diye bakıyoruz,
* Arka tekerleği hafif hafif döndürerek, zincirin boşluğunun her noktada 2.5cm esneyecek rahatlıkta olup olmadığını kontrol ediyoruz,
* Herşey ayarındaysa busefer 3 numaralı somunları sabit tutarak 2 numaralı somunları saat yönünde 3 numaralı somunu stoplayacak bi tansiyonda sıkıyoruz,
* Tekerlek milini tam tersi işlemleri yaparak sertçe sıkıyoruz, bukadar
not: 3 ve 2 nolu somunların sıralamasında en ufak bi hata olursa gergi aparatı kırılır, tecrube ile sabittir
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
gergi aparatına sürekli pas sökücü sıkmak gerekiyor. Yoksa gerdirirken kırılır.
Merhaba Cb severler, bu hafta sizlere Bodrum'dan sesleniyoruz.(Artık düzenli programa dönüştü bu iş ) Yine tek bir izin günümüz olan pazar günü sizlerleyiz.Güneşin 6 gündür güzel yüzünü gösterdiği, pazar günü ağzımızı feci şekilde bozmak için saklandığı o günde havaya inat motosikletimizi temizlemeye devam ediyoruz..(ulan 3 haftadır yağmura motor yıkıyoruz)20 Tl standart benzinin ardından önce motosikletimiz soğurken free çay ve masaj koltuğunda 15 dk lık shiutsu masajımızın yapıp rahatlardıktan sonra, güzelce köpükleyip sildiğimiz yavrumuzu tazikliylen yıkıyoruz(Bey amca bak şurası olmadı, aman şurası hassas dikkat,eksoza su kaçmasın bozuşmayalım.Bey Amca içinden:''A... koduklarım nerden gelir böyle deliler''.Bu hafta 2 izbandut motosiklete binmiş olmasına rağmen sadece arka havada 1 ps fark çıkıyor.
Bugün diğerlerinden farklı olarak uzun zamandır minimum 100 tl fiyat biçilen ve depomun üzerinde çukurları kapatma isteğimin kaçmasından kaynaklı moralman olması ve motosikletimizin olumsuzluklarını görmeden içimize sinmesi adına tank pad takıyoruz.
Tüm canlara selam olsun.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
Bu hafta 1. liği 5 numaralı fotoğrafa verdim Sen orda güneş saklandı diye şikayet ederken ben fotodaki damlayan suları gördüm çenem titredi soğuktan
Zaten CB min şeklini unuttum son günlerde, debriyaj sağ ayakmıydı herşeyi yeniden tekrar etmem lazım burası soğuk ve ıslak
Gördün tabi Cafe race gidonu hemen vahşetengiz tankpadi çakmışsın depoya Plakayı on numara monte etmişler, benimkini paslı somunlarla, harfin rakamın üstünden delinmiş teslim almıştım
Abi maşallah diyim, çok iyi bakıyosun Bi ön cam bazı açılardan zevkimi bozuyo, o da kış günlerinde ihtiyaç yani, geri kalan herşey dört dörtlük Geleneksel pazar fotolarımıza baktığımıza göre gönül rahatlığıyla biraz kestirebilirim
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Arkadaşlar; ben yazın sonlarına doğru kaza yapmıştım ve yedek parça bulma konusunda bayağ bi zorlanmıştım
Geçen günde baktım ön solsinyal ampulüm gitmiş 2012 nin çengelköyünde ve ümraniyesinde turuncu renkli o ampulü bulamadım. Buna dogu batı honda Servisi'de dahil her yerde şeffaf olanı var ama bizim motora göre turuncu lamba yok. Geçici olarak D&B servisinde şeffaf olandan taktik(5 liraya) sonra Eminönü'ndeki motorcularda 1 liraya buluta taktım
Bu yedek parça sıkıntısını bir benmi çekiyorum acaba?
Bide şu debriyaj kolu bendede çok sertti D&B ye gittiğimde İbrahim ustaya sordum adam hiç denemeye bile ihtiyaç duymadan spreyi (tahminimce yağdı)alıp motorun oradaki yay gibi olan lastiğin arasından sıktı, taaki elçiyi. Ordan çıkana kadar ve parada almadi o gündür bu gündür debriyajım pamuk gibi
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)