dün burada birisi opet dedi, senmiydin o? Gıttim hemen aldım 20 liraya. Api sg/sh/sj yazıyordu üzerinde. Fakat dün motor daha bi bayıldı rampalarda? Tork iyice düştü. Sonra 97 oktan koydum benzini. Dişliyide değiştim bakalım ne olacak.
dün burada birisi opet dedi, senmiydin o? Gıttim hemen aldım 20 liraya. Api sg/sh/sj yazıyordu üzerinde. Fakat dün motor daha bi bayıldı rampalarda? Tork iyice düştü. Sonra 97 oktan koydum benzini. Dişliyide değiştim bakalım ne olacak.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
Uzun yolda kesin az yaktırır zaten, hatta tahminim bayağa fark eder Ama şehir içi dur kalkta hakkaten ters teper
Ön sabit 15 kalıp, arka 44 se eğer 43 denenebilir şehir içi vites aralıkları rahatlar azıcık ta olsa (tork -2.3 ), en fazla 42 denenebilir ki oda torkta %5 kayıp demek :/
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
evet aynen öyle, yakıt 15 kuruştan 13 e düşüyor ama rampalarda bayılıyor. Dün dağın tepesine pizza götürdüm, adamlar nerelere site yapmış, devlet nasıl ruhsat veriyor o ayrı konu. Dimdik rampa, yürüyerek de çıkmıştım az kalsın nèfesim kesiliyordu. Motorda zorla çıktı zaten, dipgaz 1. Vites bile 2000 devir falan.
Neyse şimdi orjinal dişli taktım. Zaten motor yine rampada 100 diyor. Bu karbüratöre bişeyler düşünüyorum. Acaba buji ve hava filtresi 4300 de bitermi. Bujiyi söküp bakacam durumuna.
ferdi array nereye gitti yaw
CB mi yıkamaya koymuştum dışarı, güzelce kurulayıp topladım içeri Klorlu, kireçli su bile görmüyo bu ara hep saf yağmur suyuyla yıkıyorum
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
MENGU bizden biri oldu çıktı alacak galiba CB.Fotoğrafı olan varsa paylaşsın gözümüz gönlümüz açılsın yahu
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
arkadaş ben kafayı yiyecegim , şimdi benzin aldım depo 15,20 litre aldı. Bu CB lerin deposu 16 lt mi ??? pompacıya dedim sizin pompa bozuk bu depo 13 lt lik dedim , gözümün önünde doldurmasa başka yere dolduruyor diyecektim adam 16 tamamlayayım mı dedi yok kalsın dedim. öyle taninmayan bir benzin istasyonu değil shell topkapı bence bunlarin pompası bozuk şikayet etmek lazım ya da Honda yi yanliş depo litre bilgisi verdiği için onumu şikayet etmek lazım :@
ben bugün motorda benzin varken benzin alayım dedim
motorumun benzini son çeyrekteydi yavaş yavaş benzini koydurdum 30 liralık benzin aldı :D
İmkansız, hava civa basmış bu kötü haber.
Demekki motosikletinizin çok yakma sebebi, klasik haline gelen havacı pompacılar, istasyonu değiştirin Buda güzel haber
Bilmediğiniz benzinliklerden fulle deyip, başında bekleyip, pompa atınca da daha fazla doldurmamasını rica edin. Fulle dediğinizde elinden pompayı bırakmıyorsa da bi hal hatır sorun " Ne iş ?" diye
Depo 13.5 lt 2 lt yedek ama geçmiş sayfalarda son 0.5 lt kullanamadığımızı, kör noktada kaldığını okumuştum. Yani maksimum yedek bitse, iterek gitsek istasyona alacağımız biktar 13 LT
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
benzini önce bidona doldurtabilirsin. Tanıdık istasyona git. Bence depo 15 litreden fazla alabilir, normaldir.
adam gözümün önünde doldurmasa inanmayacağım , ama ben her zaman aldığım yer shell topkapı ilginç bir durum :S
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:15 ----------
en sonunda onu yapacagim gidecegim 19 luk damacana alip dolduracağim bakacağım adam hava mı yoksa başka birşey mi dolduruyor , damacana 20 geçerse Benzin almadan gidecegim
Bugün 4000 bakımı yaptırdım, Honda D&B de. Normal bakımda yapılması gereken şeyler yapıldı, sibop ayarı yapıldı, hava filtersi değişmedi sadece temizlendi. Yağ olarak ne kadar koyduklarını sordum 800ML dedi. Ben işim olduğu için motorun başında durmadım geldiğimde işlem bitmişti. Faturada yağ olarak iphone 10-40 yazıyor. Motoru kış olduğu ve her gün bindiğim için yıkamıyordum, bir güzel de yıkamışlar. Ücret olarak da yağ+işçilik 60 TL ödedim (21 YL yağ, 30 TL işçilik + KDV).
daha önce de yazmıştım bu başlığa. cb 125e ilk motorum. günden güne daha çok seviyorum motorumu. henüz 260 km yol yapabildim. işe gidip gelirken ve haftasonu istanbul içi ufak tefek geziler yaptım şimdiye kadar kendimce sürüş deneyimi açısından.
yakıt tüketimi konusunda bişeyler yazmak istiyorum. bayiden motoru teslim aldıktan sonra 2 km ilerideki istasyondan 20 tl lik benzin aldım. 20 tl benzinle yaklaşık 25 km yol yaptıktan sonra depoyu fulledim. 54 lira tuttu, litresini hatırlamıyorum. tripmetreyi sıfırlamıştım fullediğim gün. motor şu an rodajda haliyle ve yaklaşık 235 km yol yaptım depoyu fulledikten sonra şu an çeyrek depodan biraz fazla gösteriyo benzin göstergesi. depoyu açıp baktığımda da benzin depo girişindeki borunun bitiminden itibaren 3 parmak kadar aşağı inmiş durumda. bu hesapla dolu depoyla 1000 km civarı yol yapmam lazım bana bi yanlışlık var gibi geliyo çünkü standartların iki katı kadar az yakıyo demek. yıllardır motor kullanan arkadaşlarıma sorduğumda "ne güzel işte" diyolar. bu arada ilk 150 km vites geçişlerini olması gereken devrin biraz üzerinde yaptım. boşluklarda bana sürüş dersi veren arkadaşım olması gereken devri tarif etti artık daha sağlıklı yapıyorum vites geçişlerini. 70 in üzerine hiç çıkmadım (kullanım kılavuzu 60 km yi geçmeyin diyor. rodaj motorun devriyle alakalı bir durum tabi ama motoru bağırtmadım şimdiye kadar bunu diyebilirim.)
sormak istediğim bu kadar yakıt kullanmış olmasında bir tuhaflık var mı? deponun bitmesini bekleyip öyle mi bakayım bir daha. ilk motor olduğu için üzerine titriyorum aletin yeni başlayacak olanlara da kesinlikle tavsiye ederim.
Havar komşular havarrrrr 451...km de yedeğe geçtim ilk kez, üstelik obiçim bi yokuşta stop etti
Bu depoda bekliyordum gerçi,
*her seferde jigle çekili çalıştırdım,
*yanlışlıklada olsa 110 ları gördüm ve epey yol aldım ,
*genel olarak ortalama süratim herzamankinden hızlıydı
*depoyu fullediğimde kapaktan benzin sızmıştı, hava aldığından bile şüpheleniyorum halen
*zincir günlerce yağsız kaldı, hatta 1-2 bakla kilitlenmişti o dönem sürüş lezzeti denen bişeyde yoktu zaten
*arka balata az da olsa sürekli sürtüyordu,
*havalarda sert bi düşüş var... ...
bunlar ve benzeri etkenler en az 49km' lik yakıtımı çalmış gözüküyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:21 ----------
Bitene kadar kullanıp öyle hesaplarsan, daha sağlıklı olur Ama zaten o süratlerde inanılmaz az yakıt sarfiyatı oluyor. Ben neler çektirdim bu depoda bir CB' m bi ben bilirim yinede ana depo 451km gitti ana depo
Yani bukadar yakıt kullanmış olamsında hiçbir tuhaflık yok, klasik cevap olarak "Ne Güzel İşte" diyebilirim
Fiyat iyiymiş Sahin, revize etmezlerse fiyatı, işçilikte iyiyse, vakti olan herkes karşıya bile geçer
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
dün gece bu saatte fulledim 15 tl. Şimdi yine fulledim 26 tl. 120 km yapmışım ama 2. Doldurmamda baya zorladım depoyu. Tıka basa doldu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)