Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3801

    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Alıntı Halil Karamanoğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    reverse den sonra bi kötü benzin haberi de benden 380km. de yedeğe geçtim 57TL.ye fullenen depo 380km gitti. gecen sefer bile 430 filandı hatta 450ydi galiba :( bu hesapla km.de 15kuruş yakıyor ki 20kuruş yakan araba var yahu 15kuruş çok fazla.
    Benim motorda cok yakiyor 6.4 litre ile 200 km gitti :-(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------

    100 km de 3.2 lt 250 lik bile bu kadar yakmiyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3802
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    benim motor 20 tl ile 150 km.

  3. #3803

    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motor 20 tl ile 150 km.
    Bende bu sefer 20 tllik benzin aldim 75 km de yedege dustu. sen kacta cektin yedege

  4. #3804
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motor 20 tl ile 150 km.
    Bizim çinliler de bu kadar yakıyor hem de motor 150cc ve 100-110km ile gidiyorum allah ne verdiyse. Hani honda cb125e çok az yakıyordu herkes rodajı bitirince çok yakmaya başladı yok öyle bi dünya ne kadar çok hız o kadar çok yakıt tüketimi demek 60-70 sürünce bizim motorlar da 2.5 litre yakıyor.

  5. #3805

    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Cb az yakiyor diyor ama benim cb nin hic az y aktigini gormedim benim motorda sorun var kesin,30 km ye 1 lt cok fazla yakiyor

  6. #3806
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benimde arka kampana civarından her turda sürtünmeye benzer çok hafif bi ses geliyor, bugün zinciri çıkarırken farkettim.

    elle çevirince bile çok rahat dönüyor, lastiği kastıracak bi sürtünme değil anlaşılan ama kafama takıldı nasıl çözebilirim
    Bugün bu duruma odaklanıp deneme turuna çıktım, viteslerde hızlanırken veya yavaşlarken hiçbir şey hissedilmiyor.

    Amaaaaaaaaaa gel gelelim düşük süratlerde vites boşta veya debriyaj çekiliyken fren pedalında hissediyorum o sürtünme hissiyatını grrzt gırrzt Gerçi sesini duymadım ama

    Durup tekerleği çeviriyorum turlamada sıkıntı yine yok Sürekli bir sürtünmede değil, atıyorum tekerleğin 1 turunda 1 kez hissediliyor.

    Balata olsa sürekli sürtmezmi ????? Sorun kampana mı değil mi çözemedim, ciddi bi sıkıntıda değil ama neden olsun ki

    Çok fazla arka fren kullanan biriyim, balatanın ömrü nekadardır arkadaşlar, yaklaşık 6000 km deyim
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  7. #3807
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün bu duruma odaklanıp deneme turuna çıktım, viteslerde hızlanırken veya yavaşlarken hiçbir şey hissedilmiyor.

    Amaaaaaaaaaa gel gelelim düşük süratlerde vites boşta veya debriyaj çekiliyken fren pedalında hissediyorum o sürtünme hissiyatını grrzt gırrzt Gerçi sesini duymadım ama

    Durup tekerleği çeviriyorum turlamada sıkıntı yine yok Sürekli bir sürtünmede değil, atıyorum tekerleğin 1 turunda 1 kez hissediliyor.

    Balata olsa sürekli sürtmezmi ????? Sorun kampana mı değil mi çözemedim, ciddi bi sıkıntıda değil ama neden olsun ki

    Çok fazla arka fren kullanan biriyim, balatanın ömrü nekadardır arkadaşlar, yaklaşık 6000 km deyim
    Arka balatanın ömrü 10 bin km rahat var çok kullansan bile ama, balatayı 3-4 bin km'de bir söküp ters çevirmen lazım çok akıllı servisler bunu asla yapmaz, bakar bunun bi tarafı çok aşınmış yenisini takalım der. Halbuki balataya ara sıra bakıp ters çevirsen her yanı eşit aşınacak balatanın. Senin sürtme de muhtemelen balatanın düzensiz aşınmasındandır, arka fren vidasını 1-2 tur gevşetsen fren pedal daha aşağıdayken tutar ama böyle sürtme yapmaz.

  8. #3808
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka balatanın ömrü 10 bin km rahat var çok kullansan bile ama, balatayı 3-4 bin km'de bir söküp ters çevirmen lazım çok akıllı servisler bunu asla yapmaz, bakar bunun bi tarafı çok aşınmış yenisini takalım der. Halbuki balataya ara sıra bakıp ters çevirsen her yanı eşit aşınacak balatanın. Senin sürtme de muhtemelen balatanın düzensiz aşınmasındandır, arka fren vidasını 1-2 tur gevşetsen fren pedal daha aşağıdayken tutar ama böyle sürtme yapmaz.
    Eyv Mengu, zaten deli gibi sıkıyorlar o vidayı pedala dokunmasanda frenli gidecek gibi. Her seferinde uyarıyorum gevsetiyorlar ama yinede sert oluyor.

    Bigün arka tekerleği 2-3 kez ard arda kilitleyince sağa çekip baya bi gevşetmiştim Bu seferde ani sert frenlerde TAKKK!! diye bi ses gelmişti bikaç kez.

    Servisi aradığımda, çok gevşektir ayırmıyordur, ani yüklenincede birden ayırıyordur... falan dedi. Ney neyi ayırıyor anlamadım Heeee dedim kapattım ( çok gevşemiştir deyince sinirle gevşettiğim an aklıma geldi )

    Bi abimizin yazısına denk geldim, vida bir, en çok iki kez toplamda 2000 km ayar için kullanılmalı, balata bitene kadar asla kullanılmamalı demiş. En idealin, önerileninin, doğru kullanımı da olsa 2000 bana acaip az geldi açıkçası
    İyisimi ben onu bi gevşetip tekrar deneme turuna çıkayım. Balatayı ters çevirme işini tek kişi sorunsuzca yapabilirmi bilemiyorum, onu bi araştırayım ben, fotolu videolu anlatımı varsa hertürlü hallederim Sağol

    Alıntı reall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bu sefer 20 tllik benzin aldim 75 km de yedege düştü..
    Arkadaşlar yakıt mevzusu biraz ilginç geliyor açıkçası, arada 20-30-50 km olsa anlaşılabilir ama bu durum başka bişey gibi

    Ben 3000-4000 km lerde devirli kullanım denemeleri yapmıştım, ana depoyla 500 km altına düşemedim, gerçi yedeğe almakta hiç nasip olmadı.

    Siz ana depoda yakıt bitti diye stop edene kadar kullanarak mı deniyorsunuz ? reall in bahsettiği "4lt/75km" son nokta abi, inanılmaz resmen

    Oysaki yakıt konusu en şükrettiğim mevzu CB de
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  9. #3809
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyv Mengu, zaten deli gibi sıkıyorlar o vidayı pedala dokunmasanda frenli gidecek gibi. Her seferinde uyarıyorum gevsetiyorlar ama yinede sert oluyor.

    Bigün arka tekerleği 2-3 kez ard arda kilitleyince sağa çekip baya bi gevşetmiştim Bu seferde ani sert frenlerde TAKKK!! diye bi ses gelmişti bikaç kez.

    Servisi aradığımda, çok gevşektir ayırmıyordur, ani yüklenincede birden ayırıyordur... falan dedi. Ney neyi ayırıyor anlamadım Heeee dedim kapattım ( çok gevşemiştir deyince sinirle gevşettiğim an aklıma geldi )

    Bi abimizin yazısına denk geldim, vida bir, en çok iki kez toplamda 2000 km ayar için kullanılmalı, balata bitene kadar asla kullanılmamalı demiş. En idealin, önerileninin, doğru kullanımı da olsa 2000 bana acaip az geldi açıkçası

    İyisimi ben onu bi gevşetip tekrar deneme turuna çıkayım. Balatayı ters çevirme işini tek kişi sorunsuzca yapabilirmi bilemiyorum, onu bi araştırayım ben, fotolu videolu anlatımı varsa hertürlü hallederim Sağol

    Bu mesela CBF150 balatası. Senin motorda da böyle bişey vardır heralde. Balata çevirme dediğim 2 tane balata var ya sağlı sollu bunların birini sağ elle diğerini sol elle tutuyosun sonra sonra kolların önde ayakta dururken 180 derece geri dönüyosun. Yada tavadaki gözlemeyi çevirir gibi çevirmelisin. Balatalar işte kampanaya aynen öyle takılmalı ters çevirmek istiyosan. Balataları kampana millerine oturtmak zor gelebilir bilmeyene aslında olay balatalardan birini kampana millerine tam oturtup diğerini yayı çektirmek için kullanmaktır. Aynı yöntemle balataları sökmek de çok kolaydır. Yani o yayları esnetebilmek için herkül gücünde olman gerekmiyo, hiç bi alet de gerekmiyo tamamen el kuvveti

  10. #3810
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Alıntı reall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bu sefer 20 tllik benzin aldim 75 km de yedege dustu. sen kacta cektin yedege
    benim yedek depoyla işim yok. Hergünün gecesi iş bitiminde şirket fullüyor depoyu. Son doldurmandan sonra ölçüyorum yani. Şu an 13 kr. Yakıyor. 3600 km.
    6 lt. Benzini 20 tl ye satarım. Samandıraya gelip alabilirsiniz.

  11. #3811
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim yedek depoyla işim yok. Hergünün gecesi iş bitiminde şirket fullüyor depoyu. Son doldurmandan sonra ölçüyorum yani. Şu an 13 kr. Yakıyor. 3600 km.
    6 lt. Benzini 20 tl ye satarım. Samandıraya gelip alabilirsiniz.
    6 litre benzini 20 liraya satarım derken?kullandığınız benzinde mi sıkıntı var acaba? çok duydum kaçak benzin kullanıp sorun yaşayanları. bence karburatoru guzelce temizletip depoyuda komple boşaltıp iyi biryerden benzin alıp son hız ve yakıt sarfiyatı denemelerini tekrar yapın. ben bu motorda çok rahat 110- 115 km hızı görüyorum,eğilip zorlarsam 120 görüyorum. üstelik 79 kiloyum ve topcase var motorda
    Karadeniz - Giresun.

  12. #3812
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 tane balata var ya sağlı sollu bunların birini sağ elle diğerini sol elle tutuyosun sonra kolların önde ayakta dururken 180 derece geri dönüyosun. Yada tavadaki gözlemeyi çevirir gibi çevirmelisin. Balatalar işte kampanaya aynen öyle takılmalı ters çevirmek istiyosan. Balataları kampana millerine oturtmak zor gelebilir bilmeyene aslında olay balatalardan birini kampana millerine tam oturtup diğerini yayı çektirmek için kullanmaktır. Aynı yöntemle balataları sökmek de çok kolaydır. Yani o yayları esnetebilmek için herkül gücünde olman gerekmiyo, hiç bi alet de gerekmiyo tamamen el kuvveti
    Eyvv Mengu anladım 180 mevzusunu, cbf fotosuna göre başka ters çevirme ihtimalide yok zaten, okadarda düşürme bizi şuan yerden yazıyorum Ama detay iidir, hertürlü detay itina ile okunur

    Araçta söküp takmışlığım var, orda ince ayar falan, birazda sürtünmeli dozda bırakılıyo demişti bi usta abim. Fıldır fıldır dönmiycek bikaç tur atıp duracak gibi ayarla demişti öyle yapmıştım.
    CB' de şuan, tutmasam sürekli dönecek gibi arka lastik, daha da gevşetmem yanlış mı acaba Birde fren pedalında hissettiğim hakikaten balata sürtünmesi mi o da var

    Bu motosiklet işi biraz tuhaf, bi civata söküyorum ardından pullar içbükey falan, tersi düzü karışır, yok efenim stop telleri, dişliyle işim olacakmı, süspansiyonlar tam nereye bağlıydı onları kurcalamam lazımmı,

    milin geçtiği tuhaf metal boru aparatlar vardı onların içinden sürpriz yumurta gibi bişeyler dökülecekmi, locktite sıkmazsan açılır derler... bilmemne incik boncuk dolu İyice bi incelemem lazım önce

    Tam emin olsam sorunun balata olduğundan, adım adım fotoğraflayarak dağıtırım hertürlü, baka bakada toplarım, seviğimde işlerdir

    Biraz bakındım balata işlemi temelde aynı hatta daha basit gibi, şu dayı dk 3:00 dan sonra anlatmış mevzuyu hiçbir ince ayarıda yok gibi





    Bi gevşeteyim deniyeyim edeyim, olmadı halledicem, ters bişey çıkarsada çok büyük bi sorun değil gibi zaten, hatta hiç değilde ben takıyorum sanki

    Yolum düşersede bi servise sorarım neyin nesiymiş, olmadı 2000 km sonra servis bakımı var zaten okadarda sabredicez
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  13. #3813
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Kampanada sürpriz yumurtalık hiç bişey yok tersi düzü olan bişey de yok, ama arka tekeri yerinden çıkarmadan kampanayı da yerinden çıkaramazsın büyük ihtimalle. Orta sehpanın sağ veya sol altına 2-3 cm bi taş veya tahta koyarsan motor yana yatar rahat çıkar teker dışarı. Balatayı çevirmesen bile, kampanadaki balata tozlarını temizle bence, ama tozu solumamaya dikkat et asbest veya zararlı maddeler olabilir o tozda. Kampana içini suyla hafif ıslatılmış bir peçeteyle de silebilirsin. Ben arka teker hep fıldır fıldır dönecek şekilde ayarlarım kampanayı, Zaten pedal kısa mesafede freni tutturacak gibi ayarlarsam arka tekeri kolay kaydırıyorum, bide arka fren müşürü ve lambası frene hafif dokunmada çalışmıyo o yüzden de tercih ediyorum.

  14. #3814

    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyv Mengu, zaten deli gibi sıkıyorlar o vidayı pedala dokunmasanda frenli gidecek gibi. Her seferinde uyarıyorum gevsetiyorlar ama yinede sert oluyor.

    Bigün arka tekerleği 2-3 kez ard arda kilitleyince sağa çekip baya bi gevşetmiştim Bu seferde ani sert frenlerde TAKKK!! diye bi ses gelmişti bikaç kez.

    Servisi aradığımda, çok gevşektir ayırmıyordur, ani yüklenincede birden ayırıyordur... falan dedi. Ney neyi ayırıyor anlamadım Heeee dedim kapattım ( çok gevşemiştir deyince sinirle gevşettiğim an aklıma geldi )

    Bi abimizin yazısına denk geldim, vida bir, en çok iki kez toplamda 2000 km ayar için kullanılmalı, balata bitene kadar asla kullanılmamalı demiş. En idealin, önerileninin, doğru kullanımı da olsa 2000 bana acaip az geldi açıkçası
    İyisimi ben onu bi gevşetip tekrar deneme turuna çıkayım. Balatayı ters çevirme işini tek kişi sorunsuzca yapabilirmi bilemiyorum, onu bi araştırayım ben, fotolu videolu anlatımı varsa hertürlü hallederim Sağol



    Arkadaşlar yakıt mevzusu biraz ilginç geliyor açıkçası, arada 20-30-50 km olsa anlaşılabilir ama bu durum başka bişey gibi

    Ben 3000-4000 km lerde devirli kullanım denemeleri yapmıştım, ana depoyla 500 km altına düşemedim, gerçi yedeğe almakta hiç nasip olmadı.

    Siz ana depoda yakıt bitti diye stop edene kadar kullanarak mı deniyorsunuz ? reall in bahsettiği "4lt/75km" son nokta abi, inanılmaz resmen

    Oysaki yakıt konusu en şükrettiğim mevzu CB de
    Buyuk ihtimal motorda fabrika cikisli bir sorun cunku aldigimdan beri cok yakiyor.sence benzinin kotu olmasi bu kadar etkiler mi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:54 ----------

    Evet stop edene kadar kullaniyorum sonra cekiyorum yedege

  15. #3815
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Ben de aynen ana depo bitip motor stop edene kadar kullanıyorum.

  16. #3816
    Mikuni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2007
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    Honda pcx125
    ne kaçak benzini? Opetten alıyorum para vermiyorum. Deponun fazlası bana kalıyor.

  17. #3817
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne kaçak benzini? Opetten alıyorum para vermiyorum. Deponun fazlası bana kalıyor.
    ohh miss böyle bişey bulsam motorun üstünden inmemyılda 1 cbf eskitirim

  18. #3818
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Mikuni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Opetten alıyorum para vermiyorum. Deponun fazlası bana kalıyor.
    Mikuni şöyle bi istasyon kur, hertürlü gideri olur o işin



    Alıntı reall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buyuk ihtimal motorda fabrika cikisli bir sorun, cunku aldigimdan beri cok yakiyor.sence benzinin kotu olmasi bu kadar etkiler mi
    Abi nebiliym karburatorde 3 kademe mi ne oluyordu onu benzin iç (en açık ağız ) modunda brakmış olabilirlermi acaba, rolanti ayarı falan çokmu devirli

    Yada bir depoyu nekadarda bitirebiliyorsun arada uzun zamanlar varsa acaba depo kapağı hava mı alıyor, benzin uçuyormu, en son fullediğimde eğimli sokakta yan ayağa sert bıraktım o kapaktan benzin çıktı mesela çok tuhaf geldi o durum

    Ozaman nasıl uçmuyorki benzin diye düşündüm ama uçacak zaman bırakmıyorumki çok sık biniyorum bi ara 15-20 gün binmeyip deniycem o durumu, araçtaki gibi hiç sızdırmaması gerekmiyormu depo kapağının ???
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  19. #3819
    kdrsahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 125E
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Halil, belki olay gerçekten de subap ayarındadır. Ben deponun tamamına yakınını subap ayarı yapılmadan önce kullandım. 4000 bakımında subap ayarı yapıldı. Şimdi gerçekçi bir kıyaslama için depoyu bir kez daha fulleyip deneme yapacağım. Hele bir maaşları alalım da.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------

    Bir de acaba zincirin kirli ve ayarsız oluşu, ayrıca lastiklerin doğru basınçla şişirilmemiş olması yakıt tüketimini bu denli etkiler mi?
    Aslında lastiklerimi devamlı kontrol ediyorum o konuda bir sıkıntı yok ama zincirim bazen bayağı kirli oluyor. 4000 bakımından önce de biraz bollaşmış gibiydi.
    Ben lasitik basınçları her kontrol ettiğimde hem arka hem ön 4 psi falan düşük çıkıyor, normalmidir?

  20. #3820
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı kdrsahin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben lasitik basınçları her kontrol ettiğimde hem arka hem ön 4 psi falan düşük çıkıyor, normalmidir?
    Bence hiç normal değil Sahin, halen çok ufak bi kaçak var anlaşılan. Ben teslim aldığımda düşük basınçlı teslim etmişlerdi şişirmiştim o günden beri hep sabit basınç. Bence 1 psi bile düşmemesi lazım

    Otobmobildede bu böyle belki 6 ay kontrol etmiyorum baktığımda hep sabit, gerçi onda nitrojen gazı bastırttım, mutlaka etkisi vardır ama oksijende olsa okadar düşmesi normal değil !
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)