Bizim çinliler de bu kadar yakıyor hem de motor 150cc ve 100-110km ile gidiyorum allah ne verdiyse. Hani honda cb125e çok az yakıyordu herkes rodajı bitirince çok yakmaya başladı yok öyle bi dünya ne kadar çok hız o kadar çok yakıt tüketimi demek 60-70 sürünce bizim motorlar da 2.5 litre yakıyor.
Cb az yakiyor diyor ama benim cb nin hic az y aktigini gormedim benim motorda sorun var kesin,30 km ye 1 lt cok fazla yakiyor
Bugün bu duruma odaklanıp deneme turuna çıktım, viteslerde hızlanırken veya yavaşlarken hiçbir şey hissedilmiyor.
Amaaaaaaaaaa gel gelelim düşük süratlerde vites boşta veya debriyaj çekiliyken fren pedalında hissediyorum o sürtünme hissiyatını grrzt gırrzt Gerçi sesini duymadım ama
Durup tekerleği çeviriyorum turlamada sıkıntı yine yok Sürekli bir sürtünmede değil, atıyorum tekerleğin 1 turunda 1 kez hissediliyor.
Balata olsa sürekli sürtmezmi ????? Sorun kampana mı değil mi çözemedim, ciddi bi sıkıntıda değil ama neden olsun ki
Çok fazla arka fren kullanan biriyim, balatanın ömrü nekadardır arkadaşlar, yaklaşık 6000 km deyim
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Arka balatanın ömrü 10 bin km rahat var çok kullansan bile ama, balatayı 3-4 bin km'de bir söküp ters çevirmen lazım çok akıllı servisler bunu asla yapmaz, bakar bunun bi tarafı çok aşınmış yenisini takalım der. Halbuki balataya ara sıra bakıp ters çevirsen her yanı eşit aşınacak balatanın. Senin sürtme de muhtemelen balatanın düzensiz aşınmasındandır, arka fren vidasını 1-2 tur gevşetsen fren pedal daha aşağıdayken tutar ama böyle sürtme yapmaz.
Eyv Mengu, zaten deli gibi sıkıyorlar o vidayı pedala dokunmasanda frenli gidecek gibi. Her seferinde uyarıyorum gevsetiyorlar ama yinede sert oluyor.
Bigün arka tekerleği 2-3 kez ard arda kilitleyince sağa çekip baya bi gevşetmiştim Bu seferde ani sert frenlerde TAKKK!! diye bi ses gelmişti bikaç kez.
Servisi aradığımda, çok gevşektir ayırmıyordur, ani yüklenincede birden ayırıyordur... falan dedi. Ney neyi ayırıyor anlamadım Heeee dedim kapattım ( çok gevşemiştir deyince sinirle gevşettiğim an aklıma geldi )
Bi abimizin yazısına denk geldim, vida bir, en çok iki kez toplamda 2000 km ayar için kullanılmalı, balata bitene kadar asla kullanılmamalı demiş. En idealin, önerileninin, doğru kullanımı da olsa 2000 bana acaip az geldi açıkçası
İyisimi ben onu bi gevşetip tekrar deneme turuna çıkayım. Balatayı ters çevirme işini tek kişi sorunsuzca yapabilirmi bilemiyorum, onu bi araştırayım ben, fotolu videolu anlatımı varsa hertürlü hallederim Sağol
Arkadaşlar yakıt mevzusu biraz ilginç geliyor açıkçası, arada 20-30-50 km olsa anlaşılabilir ama bu durum başka bişey gibi
Ben 3000-4000 km lerde devirli kullanım denemeleri yapmıştım, ana depoyla 500 km altına düşemedim, gerçi yedeğe almakta hiç nasip olmadı.
Siz ana depoda yakıt bitti diye stop edene kadar kullanarak mı deniyorsunuz ? reall in bahsettiği "4lt/75km" son nokta abi, inanılmaz resmen
Oysaki yakıt konusu en şükrettiğim mevzu CB de
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Bu mesela CBF150 balatası. Senin motorda da böyle bişey vardır heralde. Balata çevirme dediğim 2 tane balata var ya sağlı sollu bunların birini sağ elle diğerini sol elle tutuyosun sonra sonra kolların önde ayakta dururken 180 derece geri dönüyosun. Yada tavadaki gözlemeyi çevirir gibi çevirmelisin. Balatalar işte kampanaya aynen öyle takılmalı ters çevirmek istiyosan. Balataları kampana millerine oturtmak zor gelebilir bilmeyene aslında olay balatalardan birini kampana millerine tam oturtup diğerini yayı çektirmek için kullanmaktır. Aynı yöntemle balataları sökmek de çok kolaydır. Yani o yayları esnetebilmek için herkül gücünde olman gerekmiyo, hiç bi alet de gerekmiyo tamamen el kuvveti
6 litre benzini 20 liraya satarım derken?kullandığınız benzinde mi sıkıntı var acaba? çok duydum kaçak benzin kullanıp sorun yaşayanları. bence karburatoru guzelce temizletip depoyuda komple boşaltıp iyi biryerden benzin alıp son hız ve yakıt sarfiyatı denemelerini tekrar yapın. ben bu motorda çok rahat 110- 115 km hızı görüyorum,eğilip zorlarsam 120 görüyorum. üstelik 79 kiloyum ve topcase var motorda
Karadeniz - Giresun.
Eyvv Mengu anladım 180 mevzusunu, cbf fotosuna göre başka ters çevirme ihtimalide yok zaten, okadarda düşürme bizi şuan yerden yazıyorum Ama detay iidir, hertürlü detay itina ile okunur
Araçta söküp takmışlığım var, orda ince ayar falan, birazda sürtünmeli dozda bırakılıyo demişti bi usta abim. Fıldır fıldır dönmiycek bikaç tur atıp duracak gibi ayarla demişti öyle yapmıştım.
CB' de şuan, tutmasam sürekli dönecek gibi arka lastik, daha da gevşetmem yanlış mı acaba Birde fren pedalında hissettiğim hakikaten balata sürtünmesi mi o da var
Bu motosiklet işi biraz tuhaf, bi civata söküyorum ardından pullar içbükey falan, tersi düzü karışır, yok efenim stop telleri, dişliyle işim olacakmı, süspansiyonlar tam nereye bağlıydı onları kurcalamam lazımmı,
milin geçtiği tuhaf metal boru aparatlar vardı onların içinden sürpriz yumurta gibi bişeyler dökülecekmi, locktite sıkmazsan açılır derler... bilmemne incik boncuk dolu İyice bi incelemem lazım önce
Tam emin olsam sorunun balata olduğundan, adım adım fotoğraflayarak dağıtırım hertürlü, baka bakada toplarım, seviğimde işlerdir
Biraz bakındım balata işlemi temelde aynı hatta daha basit gibi, şu dayı dk 3:00 dan sonra anlatmış mevzuyu hiçbir ince ayarıda yok gibi
Bi gevşeteyim deniyeyim edeyim, olmadı halledicem, ters bişey çıkarsada çok büyük bi sorun değil gibi zaten, hatta hiç değilde ben takıyorum sanki
Yolum düşersede bi servise sorarım neyin nesiymiş, olmadı 2000 km sonra servis bakımı var zaten okadarda sabredicez
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Kampanada sürpriz yumurtalık hiç bişey yok tersi düzü olan bişey de yok, ama arka tekeri yerinden çıkarmadan kampanayı da yerinden çıkaramazsın büyük ihtimalle. Orta sehpanın sağ veya sol altına 2-3 cm bi taş veya tahta koyarsan motor yana yatar rahat çıkar teker dışarı. Balatayı çevirmesen bile, kampanadaki balata tozlarını temizle bence, ama tozu solumamaya dikkat et asbest veya zararlı maddeler olabilir o tozda. Kampana içini suyla hafif ıslatılmış bir peçeteyle de silebilirsin. Ben arka teker hep fıldır fıldır dönecek şekilde ayarlarım kampanayı, Zaten pedal kısa mesafede freni tutturacak gibi ayarlarsam arka tekeri kolay kaydırıyorum, bide arka fren müşürü ve lambası frene hafif dokunmada çalışmıyo o yüzden de tercih ediyorum.
Buyuk ihtimal motorda fabrika cikisli bir sorun cunku aldigimdan beri cok yakiyor.sence benzinin kotu olmasi bu kadar etkiler mi
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:54 ----------
Evet stop edene kadar kullaniyorum sonra cekiyorum yedege
Ben de aynen ana depo bitip motor stop edene kadar kullanıyorum.
ne kaçak benzini? Opetten alıyorum para vermiyorum. Deponun fazlası bana kalıyor.
Mikuni şöyle bi istasyon kur, hertürlü gideri olur o işin
Abi nebiliym karburatorde 3 kademe mi ne oluyordu onu benzin iç (en açık ağız ) modunda brakmış olabilirlermi acaba, rolanti ayarı falan çokmu devirli
Yada bir depoyu nekadarda bitirebiliyorsun arada uzun zamanlar varsa acaba depo kapağı hava mı alıyor, benzin uçuyormu, en son fullediğimde eğimli sokakta yan ayağa sert bıraktım o kapaktan benzin çıktı mesela çok tuhaf geldi o durum
Ozaman nasıl uçmuyorki benzin diye düşündüm ama uçacak zaman bırakmıyorumki çok sık biniyorum bi ara 15-20 gün binmeyip deniycem o durumu, araçtaki gibi hiç sızdırmaması gerekmiyormu depo kapağının ???
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Bence hiç normal değil Sahin, halen çok ufak bi kaçak var anlaşılan. Ben teslim aldığımda düşük basınçlı teslim etmişlerdi şişirmiştim o günden beri hep sabit basınç. Bence 1 psi bile düşmemesi lazım
Otobmobildede bu böyle belki 6 ay kontrol etmiyorum baktığımda hep sabit, gerçi onda nitrojen gazı bastırttım, mutlaka etkisi vardır ama oksijende olsa okadar düşmesi normal değil !
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)