Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
27 Kasım 2012, 05:05
#3781
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
Reklamlar
-
27 Kasım 2012, 05:14
#3782
Mikuni adlı üyeden alıntı
farı değişirseniz göstergelerin durumu ne olacak?
Bu arada bende dudullu aktaş motora gidip 16t ön dişli aldım. Servise sordum, cbf ile parçalar aynı dedi. Anahtarla kapağı açıp dişleri saydım tek tek.
Orjinal dişli 15t 10 lira. Ben 16 lık dişliye 7.5 lira verdim. Yarın takıp deneyecem. Hem zincirinde ömrü uzamış olur. 3200 km de olmasına rağmen çok gevşedi.
Göstergeler gidon üst tablasına bağlı diye biliyorum. Yuvarlak far, amortisör borularına takılan bağlantı saclarına bağlanıyo ayrıca sinyaller de bu sacların üzerine tutturuluyor.
Bu arada dişli büyüterek veya zincirden bakla çıkartarak zincir ömrünü uzatamazsın. Zincir uzaması belirli bir oranı aştığında zincir dişlilerde diş atlamaya başlar sık sık zincir atar istemesen de zinciri değiştirmek zorunda kalırsın.
-
27 Kasım 2012, 05:45
#3783
cg 125 de 14 diş vardı. Bilirsiniz çok titreşimli motoru vardır. Titreşim en aza inmişti, 1. Viteste kalkış yavaşlamıştı ama motor daha konforlu gidiyordu. 2 kişi e5 ten kadıköy pendik arası sorunsuz gitmiştim, rampa tırmanışında 2 vites birden düşürmek gerekebiliyordu. hızı da artmıştı.
Şimdi bu motora takmadan 2 ustaya sordum, hızı 10km falan artar dediler. Aslında benim amacım yüksek devirdeki titreşimi azaltmak ve sürekli vites değişmekten kurtulmak. Özellikle 4. Vitesi yüksek devirde daha uzun süre kullanmak işime yarayacak.
2 gün önce rampa aşağı 4. Viteste 90 5. De ise 100 geçmedi. 1 aydır deniyorum olmuyor, 104 ü geçemedim, üzerine komple yatınca 106 görüyor. Ve kısa mesafede hiçbir motora yetişemiyorum, özellikle şehir içinde.
Bakalım 16 dişlide ne olacak.
-
27 Kasım 2012, 11:56
#3784
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Yaklaşık şöyle bişey olması lazım mücahit
http://g1211.hizliresim.com/13/v/gb7rp.jpg
http://www.sprocketcalculator.com/
Tepkileri bende merak ediyorum mikuni, insallah güzel sonuc alırsın. Arkaya 1 veya 2 diş ufak bi dişli baksaydın daha sağlıklı olabilirdi sanki
Arka dişlide cuk oturuyorsa CBF ile, başka markaların zincir/dişli setleride CBF olarak alınabilir ozaman.
Gerçi zincirde bakla fazlalığını nasıl halledicez bilmiyorum
Direk CB ye uyacak bakla sayısında pek zincir bulamamıştım bakınırken, kolay bişeymi onuda bilmiyorum
Cok faydasi olur suratte cekiste falan farketmez sadece 1. Vites biraz hantallasir onceki motorum asya da arka disliyi kucultmustum motor 110
U gecmezdi ama kuculttukten sonra 130 lari gordum titresim bile farkedilir derece de azilmisti bende ilerde.cb ye dusunuyorm arka disliyi kucultmeyi
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
Yakiti bile etkiliyor cunku motor daha rahat gittigi icin yakiti azaliyor
-
27 Kasım 2012, 17:31
#3785
2 çeşit dişli denedim uymadı yuvasına, bu motora uygun dişli bulamadım, ne biçim bir motor anlamadım. Modifiye edilmesin diye ellerinden geleni yapmışlar.
Şimdi ise karb. Hava ayarını 5 tam tur açtım, bakalım ne değişecek. Sanki motor hava çekemiyor gibime geldi. Olmazsa servise götürüm. Benzin ayar vidasını bulsam onu da açacam ama göremedim.
-
27 Kasım 2012, 20:56
#3786
karbüratörde bi vida gördüm. Sola doğru 5 tur çevirdim, rolanti ayarını da kıstım. Şimdi motor nefes aldı sanki. Daha atik oldu, ne bilem seri oldu işte. Tavsiyem rolanti ayarını açmayın. Ne kadar kısarsanız o kadar gaza tepki çoğalıyor.
-
28 Kasım 2012, 00:07
#3787
Mikunu ne oldu dişli?Eğer öyle tork düşüp 90 da yormadan 150 km gidecekse bende varım
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır
.(Murat KANAT 17.01.13
)
-
28 Kasım 2012, 02:20
#3788
Mikuni adlı üyeden alıntı
Servise sordum, cbf ile parçalar aynı dedi, gidip 16t ön dişli aldım.
Mikuni adlı üyeden alıntı
2 çeşit dişli denedim uymadı yuvasına, bu motora uygun dişli bulamadım. Modifiye edilmesin diye ellerinden geleni yapmışlar.
Yani CBF ile aynı değilmiymiş, bu dişli mevzusunu tam anlamadım sanırım
CBF inki cuk otursa iyi olurdu, yanılmıyorsam FatihC epey dişli denemişti, geçmiş sayfalarda okumuştum ama nerden aldı direk uyan dişli bilemiyorum
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
28 Kasım 2012, 02:29
#3789
arkadaşlar aranızda yakında zamanda michelin lastik taktıran varmıydı?nerde ve nekadara taktırdığınızı söylermisiniz...
bu cbfin lastikleri cbden de kötüymüş önceki cbfimde mişlen vardı miss gibibu durolar yere tükürsen kayıyo hep yüksek adrenalin
arkadaş ybresine alcak bende benim motora indirim yaparlarmı acaba?
-
28 Kasım 2012, 02:43
#3790
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar aranızda yakında zamanda michelin lastik taktıran varmıydı?nerde ve nekadara taktırdığınızı söylermisiniz...
bu cbfin lastikleri cbden de kötüymüş önceki cbfimde mişlen vardı miss gibi
bu durolar yere tükürsen kayıyo hep yüksek adrenalin
arkadaş ybresine alcak bende benim motora indirim yaparlarmı acaba?
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ligi-1482.html
Burda f/p oranı güzel bir lastik var. İnceleyebilirsiniz.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
28 Kasım 2012, 02:44
#3791
Mücahit bikaç yerde satılıyor ama taktırma ücreti sübap uydurma işlemleri falan oluyor, bunlarda 30 lira civarı tutuyormuş.
Bu yüzden çoğu kişi Buz Motor dan (Kabataş) alıyor Michelini. Takma işlemi falan yerinde ücresiz yapılıyormuş. Çoğuluk işçiliktende çok memnun Buz da
__ Dişli görünürde aynı gibi ya
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
28 Kasım 2012, 02:46
#3792
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Mücahit bikaç yerde satılıyor ama taktırma ücreti sübap uydurma işlemleri falan oluyor, bunlarda 30 lira civarı tutuyormuş.
Bu yüzden çoğu kişi Buz Motor dan (Kabataş) alıyor Michelini. Takma işlemi falan yerinde ücresiz yapılıyormuş. Çoğuluk işçiliktende çok memnun Buz da
bende orayı düşünüyorum ama farklı biyerde uygun olabilir diye bi sorayım dedimsağolasın kısa zamanda taktırmam lazım yağmurda çok kullanıyorum tehlikeli oluyo bu lastiklerle..
-
28 Kasım 2012, 04:55
#3793
motor yine düz yolda 80. Activalara maskara oluyoruz, ne zamana kadar böyle gidecek bilmiyorum. Arka dişliyi sayan oldumu burada?
-
28 Kasım 2012, 10:55
#3794
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar aranızda yakında zamanda michelin lastik taktıran varmıydı?nerde ve nekadara taktırdığınızı söylermisiniz...
bu cbfin lastikleri cbden de kötüymüş önceki cbfimde mişlen vardı miss gibi
bu durolar yere tükürsen kayıyo hep yüksek adrenalin
arkadaş ybresine alcak bende benim motora indirim yaparlarmı acaba?
Geçen ay taktırdım, Beşiktaş Buz motorda. 230 Lastikler, 20 TL siboplar 250 TL verdim
-
28 Kasım 2012, 19:55
#3795
reverse den sonra bi kötü benzin haberi de benden 380km. de yedeğe geçtim 57TL.ye fullenen depo 380km gitti. gecen sefer bile 430 filandı hatta 450ydi galiba :( bu hesapla km.de 15kuruş yakıyor ki 20kuruş yakan araba var yahu 15kuruş çok fazla.
-
28 Kasım 2012, 22:08
#3796
slm herkeze benim yakıt konusunda masallahı var motoun 480km altına daha düşmedi ama 520km giden devar muhtemelen sibop ayarıyla alakalıda olabilir eger sibop ayarı yaptırmadıysan ondandır akla baska bişey gelmiyor insallah çözersiniz arkadasım
---------- Post added at 20:08 ---------- Previous post was at 19:58 ----------
Mikuni adlı üyeden alıntı
motor yine düz yolda 80. Activalara maskara oluyoruz, ne zamana kadar böyle gidecek bilmiyorum. Arka dişliyi sayan oldumu burada?
ne yapdın sen dostum kesin yanlıs bisey var ben su 150lik ybrnin çakması olan apciler varya onları hem kalkısda hemde süratlenmede götürüyorum ama sadece 105den sonra geçiyo 105 kadar ben önde gidiyorum ve benim motor daha 2300kmde o apaçide 10000 civarındaydı muhtemelen 10000lere geldiğinde bizim motorlarda iyice uçar diye düşünüyorum ama yinede fazla uçmasada olur tehlikeli arkadaslar herkeze iyi sürüşler
-
28 Kasım 2012, 22:44
#3797
kesin olan ne peki? Sorun nerede olabilir?
-
28 Kasım 2012, 23:48
#3798
atillaboz07 adlı üyeden alıntı
slm herkeze benim yakıt konusunda masallahı var motoun 480km altına daha düşmedi ama 520km giden devar muhtemelen sibop ayarıyla alakalıda olabilir eger sibop ayarı yaptırmadıysan ondandır akla baska bişey gelmiyor insallah çözersiniz arkadasım
---------- Post added at 20:08 ---------- Previous post was at 19:58 ----------
ne yapdın sen dostum kesin yanlıs bisey var ben su 150lik ybrnin çakması olan apciler varya onları hem kalkısda hemde süratlenmede götürüyorum ama sadece 105den sonra geçiyo 105 kadar ben önde gidiyorum ve benim motor daha 2300kmde o apaçide 10000 civarındaydı muhtemelen 10000lere geldiğinde bizim motorlarda iyice uçar diye düşünüyorum ama yinede fazla uçmasada olur tehlikeli arkadaslar herkeze iyi sürüşler
1500km. de benim motor 1000 bakımında ayar yapalım filan demediler.
bölgedeki tek yetkili servis olan honda ersine götürdük mecburen, söylemesi ayıp mal mı desem malak mı desem bi sığırı koymuşlar oraya bi halttan anlamıyo, adama güvenip sibop ayarı da diyemezsin ki; o ne diyecek sana, öyle bi bakışı var yani. bişe soracaksın diye korkudan kafasını ..tüne sokmuş kendi vücüduna saklanıyo adam. töbe töbe yaa. kalkıp ta istanbula da gidilmez ki arkadaş ne yapacaz bilmiyorum.
-
29 Kasım 2012, 00:43
#3799
Halil, belki olay gerçekten de subap ayarındadır. Ben deponun tamamına yakınını subap ayarı yapılmadan önce kullandım. 4000 bakımında subap ayarı yapıldı. Şimdi gerçekçi bir kıyaslama için depoyu bir kez daha fulleyip deneme yapacağım. Hele bir maaşları alalım da.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------
Bir de acaba zincirin kirli ve ayarsız oluşu, ayrıca lastiklerin doğru basınçla şişirilmemiş olması yakıt tüketimini bu denli etkiler mi?
Aslında lastiklerimi devamlı kontrol ediyorum o konuda bir sıkıntı yok ama zincirim bazen bayağı kirli oluyor. 4000 bakımından önce de biraz bollaşmış gibiydi.
-
29 Kasım 2012, 01:09
#3800
valla sibop ayarı hakkında kesin konusuyorum çünkü bunda önceki motoruma bi sibop ayarı yapmısdı servis motor ucuyodu ama manyak benzin yakıyodu ama o eski tasaruflu ayarı bidaha tutturamamısdı servis zaten motoruda sattım cb 125 aldım iyikide almısım cok memnunum ben benim motora sibop ayarı yapmadılar gerek yok dediler bide herkez zincire cok önem veriyo ha deyice kopacak bişey değil bu bakımdan bakıma yaglatsanız bile olur bence 2000yılında yamaha crypton marka motorum vardı 3sene sonra 76000kmde sattım bikerebile zincirini yagladıgımı hatırlamıyorum sadece servisde yagladılar bakdılar bence gerek yok kontrol edilmesi gereken seyler lastikler far ve sinyaller bide zincirde bollasma varmı sagından solundan ses geliyomu geliyosa dogru servise aksine biz ne yapıyoz zincir yaglıyoz ayar yapıyoz yag degiştiriyoz gerek yok bunlara binin motorunuza tadını cıkarın sakınan göze çöp batarmıs tabi bu tamamen kendi düşüncem herkezin kişisel tercihi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)