Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
18 Ekim 2012, 11:53
#3481
Reklamlar
-
18 Ekim 2012, 12:56
#3482
@kdrsahin geçmiş olsun Buz Motor'u tavsiye edenlerden biri olarak mahçup oldum açıkçası. Bilmiyorum ama o kadar kişi tavsiye edip övüyor, ben de her gittiğimde iyi hizmet aldığım için tavsiye etmiştim.
Bu arada arkadaşlar bir sorunum var gibi.
Geçenlerde yedek depoya düşmüştüm.Bir süre de bu şekilde kullandım motoru. Hadi diyelim ki 1lt. de yedek depodaki benzini yaktık. Sonra 40tl'lik benzin aldım. Yanlış hatırlamıyorsam 8,5lt idi depoya giren benzin. Neyse benzin musluğunu normal depoya çevirdim. 1lt yedek depo için gitmiş olsa, benim normal depoda 7,5lt benzinim var demektir. Bu da ortalama olarak daha önce hesap yapan arkadaşların verilerine göre 300km gibi bir yol yapması gerekiyor. Gel gör ki dün 216km'de tekrar yedeğe düştüm.
Bu 216km'nin tamamı İstanbul trafiğinde şehiriçi kullanım şartlarında yapıldı. Devamlı dur kalk vs.. Ayrıca toplasan 50km'si de artçılıdır.
Yalnız yedeğe düştüğümde dik bir yokuş tırmanıyordum. Yani büyük ihtimalle depoda benzinin aktığı çubuk eğimden dolayı dışarıda kaldı (ne demek istediğimi anlatabildim umarım). Bugün tekrar musluğu normal depoya çevirip kullanmayı deneyeceğim bakalım ne olacak. Tabi 90km yol gidebileceğimi sanmıyorum.
Bu durumda motorum çok yakıyor diyebiliriz.
Bir de motordan gelen bir sesi Otosever'deki ustaya dinlettiğimde subap ayarı gerekiyor demişti. 4000'de geldiğinde hallederiz, bu şekilde kullanmanda bir sakınca yok demişti. Gelen ses 'çıkıçıkıçıkıçıkıçıkıçıkıçıkı....' şeklinde ve sadece motor ısınınca gelmeye başlıyor. Acaba subap ayarsızlığı da fazla tüketime sebep oluyor mudur?
-
18 Ekim 2012, 13:46
#3483
reverse adlı üyeden alıntı
@kdrsahin geçmiş olsun Buz Motor'u tavsiye edenlerden biri olarak mahçup oldum açıkçası. Bilmiyorum ama o kadar kişi tavsiye edip övüyor, ben de her gittiğimde iyi hizmet aldığım için tavsiye etmiştim.
Bu arada arkadaşlar bir sorunum var gibi.
Geçenlerde yedek depoya düşmüştüm.Bir süre de bu şekilde kullandım motoru. Hadi diyelim ki 1lt. de yedek depodaki benzini yaktık. Sonra 40tl'lik benzin aldım. Yanlış hatırlamıyorsam 8,5lt idi depoya giren benzin. Neyse benzin musluğunu normal depoya çevirdim. 1lt yedek depo için gitmiş olsa, benim normal depoda 7,5lt benzinim var demektir. Bu da ortalama olarak daha önce hesap yapan arkadaşların verilerine göre 300km gibi bir yol yapması gerekiyor. Gel gör ki dün 216km'de tekrar yedeğe düştüm.
Bu 216km'nin tamamı İstanbul trafiğinde şehiriçi kullanım şartlarında yapıldı. Devamlı dur kalk vs.. Ayrıca toplasan 50km'si de artçılıdır.
Yalnız yedeğe düştüğümde dik bir yokuş tırmanıyordum. Yani büyük ihtimalle depoda benzinin aktığı çubuk eğimden dolayı dışarıda kaldı (ne demek istediğimi anlatabildim umarım). Bugün tekrar musluğu normal depoya çevirip kullanmayı deneyeceğim bakalım ne olacak. Tabi 90km yol gidebileceğimi sanmıyorum.
Bu durumda motorum çok yakıyor diyebiliriz.
Bir de motordan gelen bir sesi Otosever'deki ustaya dinlettiğimde subap ayarı gerekiyor demişti. 4000'de geldiğinde hallederiz, bu şekilde kullanmanda bir sakınca yok demişti. Gelen ses 'çıkıçıkıçıkıçıkıçıkıçıkıçıkı....' şeklinde ve sadece motor ısınınca gelmeye başlıyor. Acaba subap ayarsızlığı da fazla tüketime sebep oluyor mudur?
ilk yedeğe geçtiğinde kaç km kullandın acaba, ona iyi bakmak lazım. seni yanıltabilir. 1lt gitsin diyorsun yedeğe. 40km demek hatta 35km. o kadardan fazla gittiysen hesap çok kötü sonuçlanmayabilir. ama biraz fazla yakıyor yine de. süpap ayarı işi çok gıcık her motor böyle 4000de süpap ayarı gerektirir mi acaba? cb için 4000 bakımında yapılan işlemlerden biri de süpap ayarı imiş.
-
18 Ekim 2012, 14:12
#3484
mücahit_89 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar dün pcx deneyimi yaşadım gerçekten güzel motor sıfır olduğu için pek zorlmadım o yüzden cb ile aralarındaki farkı gözlemleyemedim (güç olarak) ama gaz kolu çeyrek açmadan motor 60-70 kmye geliyo...kullanımı rahat titreşim sıfır sadece kalkışlarda hafiften bi titreşim sonra sanki elektirkli motor
gerçekten istanbul trafiğinde tercih edilcek motor...
Tabi ki güzel yanlarından biri Start-Stop özelliği
-
20 Ekim 2012, 00:55
#3485
Bugün yakıt ölçümü yaptım 294 kmde 7.8 lt.
100 km/2.6 lt yapıyor. Normal değerler olsa gerek.
ölümün seni nerde beklediğini bilemezsin..
-
20 Ekim 2012, 11:08
#3486
Salcano Wolf mu, Motoran CBS 150 mi, Kymco CK125 mi derken ben de bu motoru almaya karar verdim (gibi). Alsında Wolf'u çok beğendim ama sıfır fiyatı çantasıyla falan 3500 TL'yi buluyor. 2500 TL olsa düşünmeden alınacak bir motor. Motoran CBS'i denedim, motoru ve oturuş pozisyonu harika ama geri kalanı, özellikle frenleri içime sinmedi. Motor 1000 km'de idi ve fren resmen yoktu. Belki 1000 km bakımı geldiğindendir bilemiyorum. Yıllar önce almayı düşündüğüm CK 125'i de kafamda soru işareti kalmasın diye dün akşam denedim ve onu da beğenmedim. Aslında Kymco o motorun yenisini getirse hiç düşünmeden alırım ama getirmiyor işte. Şimdi bir tane 2. el 2000 km'de, rodajı düzgün yapılmış, çantalı ve koruma demirli CB125E buldum, ona talibim. Fiyatı 3500 TL. Motoran'da çok rahat ettiğim için aynısı olan CB125E'de de rahat edeceğimi düşünüyorum. Yalnız Motoran'ın koltuğu sanki bir adım önde gibi. Malzmesi CB'den farklıydı ve çok rahattı, ne sert ne yumuşak. Şimdi son olarak kafamda Kanuni Puma var. Onun da iyi bir motor olduğunu biliyorum ama sıfır fiyatı 3300'leri bulacak.
Amacım alacağım motorum beni ev kredim bitene kadar 18 ay idare etmesi. Ondan sonra 250 cc bir motor almayı düşünüyorum. Bu açıdan bakıldığında satışı kolay olan bir model almak daha mantıklı geliyor. Ama 150 cc olması, Jianshe olması ve olumlu kullanıcı yorumları nedeniyle Puma'yı sanki daha çok istiyor gibiyim. Bir yandan kendi motorumu da satmam lazım, o yüzden uygun fiyata mesela Kanuni alsa, ben de Puma'yı alabilirim ama sonra satması da zor olabilir. Kafam baya karışık yani.
-
20 Ekim 2012, 13:40
#3487
Karşılaştıma polemik yada karalama yapmıyorum okuyanlara duyrulur yok şöyle böyle deyip boş laf konuşmasınlar.Seko şimdi şöyle söyleyeyimki benim önceden mondial vardı ama ikinci eli sıkıntı oluyor ben schooter 125 mt mi 2800 km de 1000 liraya verdim, değeri baya düştü.salcano motoran kymco kanuni bunlarda kullanımlara göre iyi olabilir ama honda gibide olmaz yamahamı hondamı deseydin seçim senin ikiside güzelmotor derdim tipi hoşuna gideni al derdim, ama şu saydıkların arasında honda al 2. el alacaksan km den emin ol hatta sıfır al mümkünse temiz temiz biner satarsın evvelini sen bilmiş olursun başkaları değil.şahsen ben büyük konuşmayayım ama artık honda yamaha haricinde daha güzel bir marka çıkmassa gündelik kullanımda bundan başka markaya bakmam.alacaksın kanuni değer düşecek.sıkıntı doğuracak.
Şahsi kanaatim ben memnunum honda al, yamaha denk düşersede yamaha al.Memleken istanbulsa şanslısın hem sıfırlar hem ikinci eller düşük.
-
20 Ekim 2012, 16:07
#3488
ramazan4877 adlı üyeden alıntı
antalya merkezdeki honda bayii sadece satış mı yapıyor serviste var mı, yoksa alanyadan mı geliyor servis, alanyadaki servis 1000 bakımında 1 lt koymuş benim motora kendim şırıngayla çektim 200 ml. kadar
var ama yeni baslıyolar git bi bak istersen fena değiller
-
20 Ekim 2012, 16:26
#3489
585858 adlı üyeden alıntı
Karşılaştıma polemik yada karalama yapmıyorum okuyanlara duyrulur yok şöyle böyle deyip boş laf konuşmasınlar.Seko şimdi şöyle söyleyeyimki benim önceden mondial vardı ama ikinci eli sıkıntı oluyor ben schooter 125 mt mi 2800 km de 1000 liraya verdim, değeri baya düştü.salcano motoran kymco kanuni bunlarda kullanımlara göre iyi olabilir ama honda gibide olmaz yamahamı hondamı deseydin seçim senin ikiside güzelmotor derdim tipi hoşuna gideni al derdim, ama şu saydıkların arasında honda al 2. el alacaksan km den emin ol hatta sıfır al mümkünse temiz temiz biner satarsın evvelini sen bilmiş olursun başkaları değil.şahsen ben büyük konuşmayayım ama artık honda yamaha haricinde daha güzel bir marka çıkmassa gündelik kullanımda bundan başka markaya bakmam.alacaksın kanuni değer düşecek.sıkıntı doğuracak.
Şahsi kanaatim ben memnunum honda al, yamaha denk düşersede yamaha al.Memleken istanbulsa şanslısın hem sıfırlar hem ikinci eller düşük.
Evet işte, en büyük sıkıntı satarken değer kaybetmeleri veya müşteri bulunamaması. Oysa bir çoğu gayet iyi motorlar. Sanırım en mantıklısı CB125E almak olacak. Hem memnun kalmazsam bile istediğim an satıp değiştirme imkanı var.
-
20 Ekim 2012, 17:49
#3490
585858 adlı üyeden alıntı
Karşılaştıma polemik yada karalama yapmıyorum okuyanlara duyrulur yok şöyle böyle deyip boş laf konuşmasınlar.Seko şimdi şöyle söyleyeyimki benim önceden mondial vardı ama ikinci eli sıkıntı oluyor ben schooter 125 mt mi 2800 km de 1000 liraya verdim, değeri baya düştü.salcano motoran kymco kanuni bunlarda kullanımlara göre iyi olabilir ama honda gibide olmaz yamahamı hondamı deseydin seçim senin ikiside güzelmotor derdim tipi hoşuna gideni al derdim, ama şu saydıkların arasında honda al 2. el alacaksan km den emin ol hatta sıfır al mümkünse temiz temiz biner satarsın evvelini sen bilmiş olursun başkaları değil.şahsen ben büyük konuşmayayım ama artık honda yamaha haricinde daha güzel bir marka çıkmassa gündelik kullanımda bundan başka markaya bakmam.alacaksın kanuni değer düşecek.sıkıntı doğuracak.
Şahsi kanaatim ben memnunum honda al, yamaha denk düşersede yamaha al.Memleken istanbulsa şanslısın hem sıfırlar hem ikinci eller düşük.
Sonuna kadar katışıyorum. CB den önce bende Kymco People S200 vardı, tamam Kymco güzel, kaliteli, sözüm yok ama satarken sıkıntı. İlan veriyorsun günlerce arayan olmuyor. Honda olsa öyle mi olur.
-
20 Ekim 2012, 18:15
#3491
Seko adlı üyeden alıntı
Evet işte, en büyük sıkıntı satarken değer kaybetmeleri veya müşteri bulunamaması. Oysa bir çoğu gayet iyi motorlar. Sanırım en mantıklısı CB125E almak olacak. Hem memnun kalmazsam bile istediğim an satıp değiştirme imkanı var.
Seko benim cb den önceki motorum activ 125 di :D güzel motordu performansı yerindeydi.satarken değerinin çok altına satmak zorunda kaldım ikinci el piyasası iyi değildi.Cb alırsan performansı düşük gelicek activ 125 ten sonra fakat ikinci eli çok iyi satmakta zorlnmıyacığın motor.activden sonra çokta rahat gelicek sana titreşim,amortisörü vs bu yüzden sana tavsiye ederim.üzüleceğin tek konu performansı olur activden sonra...
-
20 Ekim 2012, 19:14
#3492
Seko adlı üyeden alıntı
Evet işte, en büyük sıkıntı satarken değer kaybetmeleri veya müşteri bulunamaması. Oysa bir çoğu gayet iyi motorlar. Sanırım en mantıklısı CB125E almak olacak. Hem memnun kalmazsam bile istediğim an satıp değiştirme imkanı var.
Aynen öyle beğenmesen bile satarsın cbf 150 de bakabilirsin, yamahada bakabilirsin, hepside yakışıklı gündelik motorlar.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------
kdrsahin adlı üyeden alıntı
Sonuna kadar katışıyorum. CB den önce bende Kymco People S200 vardı, tamam Kymco güzel, kaliteli, sözüm yok ama satarken sıkıntı. İlan veriyorsun günlerce arayan olmuyor. Honda olsa öyle mi olur.
illaki öyle.
-
20 Ekim 2012, 20:38
#3493
Benim için performans pek sorun olmaz, hatta bence Activ 125 biraz deli fişek bir motor. CB'nin tepkilerinin yumuşak olması hoşuma gider. Kymco'da kavrama da gazla yapıldığından motor arada hoplayıp zıplıyor gazı kaçırınca .
-
20 Ekim 2012, 23:30
#3494
Seko adlı üyeden alıntı
Benim için performans pek sorun olmaz, hatta bence Activ 125 biraz deli fişek bir motor. CB'nin tepkilerinin yumuşak olması hoşuma gider. Kymco'da kavrama da gazla yapıldığından motor arada hoplayıp zıplıyor gazı kaçırınca
.
Sorun olmaz diyorsan cb yi tavsiye ederim.ama yarı otomatiğin zevki başka
-
21 Ekim 2012, 00:43
#3495
Arkadaşlar benim cb de aldığımdan beri debriyaj sonlara doğru boşluklu yani bırakınca sonlara doğru % 15 20 lik bir boşluk gibi birşey var, sizinkilerde öylemi?
-
21 Ekim 2012, 01:26
#3496
Ayırmada bi sorun yaratmıyorsa sorun olmaz ki
Benimde en sonda ayırıyordu sıktım manetin ordan bu sefer kalkışlar sert olmaya başladı alışamadım hafif bi ayar daha çektim şuan hem ileri zıplama yapmıyor, sert kavramıyor, hemde en sonda değil.
Ama yinede sona yakın %15 olmasada %25-30 bi boşluk var yaklaşık. Güzel bi ince ayarla . Keyfi dipte de ayarlayabilirsin ama sonlara doğru kavraması daha olumlu sanki
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
21 Ekim 2012, 04:38
#3497
öncelikle buradaki tüm arkadaşlara selamlar, uzun zamandır burayı takip ediyorum motoru almadan cb125 in tüm özelliklerini sizlerin yorumlarından teccübelerinizden motoru tanıma fırsatı buldum. sonunda bende güngör motordan 1000 peşinle, 12 takside pilakasız 3495 tl ye dün motorumu aldım şimdi pilaka çıkarmaya geldi sıra bana bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim neleryapmalıyım nerden başlamalıyım ayrıntılı bilgi verirseniz sevinirim..herkese kazasız belasız günler dilerim
-
21 Ekim 2012, 14:06
#3498
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Ayırmada bi sorun yaratmıyorsa sorun olmaz ki
Benimde en sonda ayırıyordu sıktım manetin ordan bu sefer kalkışlar sert olmaya başladı alışamadım hafif bi ayar daha çektim şuan hem ileri zıplama yapmıyor, sert kavramıyor, hemde en sonda değil.
Ama yinede sona yakın %15 olmasada %25-30 bi boşluk var yaklaşık. Güzel bi ince ayarla . Keyfi dipte de ayarlayabilirsin ama sonlara doğru kavraması daha olumlu sanki
yok ayırmada sorunum yok, ben en iyisi bir müddet daha dokunmayayım.ferdinand bide debriyajı çektiğimde sellektöre değip sellektör yapıyorum seninkindede oluyormu?
-
21 Ekim 2012, 18:46
#3499
arka çanta demiri ve çanta arıyorum. 45 lt shad nerede ucuz acaba? orjinal demiri sağlammıdır?
-
21 Ekim 2012, 19:16
#3500
Mikuni bende cb me arka çanta hatta yan çanta takmak istiyorum fakat bizimkine yakışır mı cbf 150 ye sahibinden ilanlarında görmüştüm çok güzel görünüyordu.takarsak acaba kaça patlar.takan arkadaşlar foto atabilirmi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)