Aralık uzun 1 2de ama, ses beni rahatsız ediyor bazen ses yarıya düşüyor bazende kart!
ZEMHERİ!
Arabadan biliyorum motorda da kullandım.Bu durumda debriyajı yarım kavramada gaza biraz dokununca motoru kasmadan uygun hıza getirip debriyajı çekebiliyoruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------
Motosikletde arabadaki gibi debriyaj plakasını tam ayırmıyor yani 100 le giderken 3 e takamıyorsun.demek istediğim sesin çokluğu birazda hızın yüksekliği ile ilgili gibi geldi bana.
CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )
Bir yerde okumuştum ferdinandd dan da olabilir emin değilim. ama debriyaja basmadan önce vitese basar veya yukarı kaldırırsanız ve sonrasında debriyajı kullanınca vites geçişleri daha sessiz oluyor. hatta debriyajsız vites değiştirme tekniğinde bu söylediğimi yaparken debriyaja basmak yerine gazı kestiğinizde motor çok rahat bir şekilde vites atıyor. nc700x te test ettim çok rahat oluyor. cb125e'yi kullanırken deneme şansım olmamıştı.
Sağolun arkadaşlar içime su serptiniz. Yarın sabah ilk iş buz motora gitmek olacak. Umarım tamir işi de yapıyorlardır, zira lastiği de orada taktırmıştım. Ayrıca işinin ehli olduğu söylenen ve çok övülen bir yer.
ferdinandd aynen dediğin gibi vida tornavida ile sıkılmış gibi oturmuş oraya. Tam olarak lastiğin yere temas eden tabanında ve tam diş yuvası arasında. Ama neden bu kadar çabuk hava kaçırıyor emin değilim.
Naylonlari aldigim gun soktum bence benzinden dolayi oluyor bakalim rodaji tamamladim yine fulledim bu sefer ne kadar gidecek
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
Bu her motorda olur,vitesi dusurmeden once debriyaji kullanmadan motor frenini kullan motor biraz yavaslasin ondan sonra vitesi dusur bu sesi duymazsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------
Arkadaslar vites degistiriken kart ses gelmesi mu$ondan olabilir ya da debriyaj balatasi siyirmaya baslamistir tam ayirma yapmiyordur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
Bence hic deneme debriyajsiz vites degistirme motora zarar verir debriyajda kacirma oldugu zaman ses yapar ve vites zor gecer.
Amacım ışıklarda durmak olduğu için, zaten 2. viteste motor freniyle yaklaşıyor oluyorum. Durduğumda "debriyajı sıkıp, vitesi 1.e alıp, sol ayak yerde, sağ ayak arka frende, sağ el ön frende " bu şekilde son 1sn dengesi yeterli ve vitesler sorunsuz.
Durmaya giderken, hızım 5-6kmh ye düşmüş, vites 2 de motor frenine devam ediyor ( çünkü duracaktım ya ışıklarda ), yeşil yanıyor ve arkamdaki 1000 araç şerit değiştire değiştire geliyor ve bende yeni kalkış yapanların arasındayım
2. viteste gaz versem artçılı 5-6km de nekadar yerse işte, yada debriyaja basıp 1. vitese alıp hızlanmam lazım. İşte burda o dişli sesini duymam/duymamam %50/50 gibi
Dediğim gibi otomobilde de sevmiyorum bunu durmadan 1. vitese girmesi imkansıza yakın, 2-3 kmh süratlerde kastırırsam o ses gelsede, anca ozaman giriyor otomobilde, ama denge diye bir sorun olmadığından o ses sadece sinir bozuyor
Motosiklette durum farklı, durduğum anda millet sürtünme uzaklığında sağımdan solumdan akmaya çalışıyor, durma hızlarında değilsem 1. vitese girmiyor, artçılı 2. viteste kalkış yapmış gibi ivmelenmeye çalışsam, bu süreci dahada uzatıyor.
Bende hızım okadar düşmüşse ve o dişli sesini duyacaksam 1. vitese düşürmeye çalışırken, yeşilde yansa duruyorum, ne olacaksa olsun deyip
Hee, derseniz ki bir ayarı var, istersen 100kmh git debriyajı çek 1.vitese yağ gibi sessizce girer ama debriyajı bırakırsan bloğuda bırakırsın yolda Ben o ayarı yaparım okadar sevmiyorum bu işi
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Allah'tan lastiklerini TUBELESS ile değiştirmişsin... Vida saplanma olayının bizim iç lastiklerle, 50-80 km hızla giderken olduğunu hayal bile etmek istemiyorum... İşte bu nedenle LASTİKLER DEĞİŞTİRİLMELİ bence... Bu benim aklıma hiç gelmemişti şimdiye kadar... Bende en kısa sürede değiştireyim bu lastikleri...
‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,
motor yavaslarken vitese yavas sekilde bas ve ve bosa gecsin ondan sonra 1 e dusur vitesi ben cok sukur aldigimdan beri o sesi duymadim
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:17 ----------
Vitese sert bastığın zaman o sesi duyabilirsin yavasca bastigin zaman hizin yavassa olmaz
Vardığım kanı çoğumuzun motorunda var, yapacak bişey yok olması gereken bir ses diyebiliriz.belki ilerleyen km de ses azalabilir.
ZEMHERİ!
Arkadaşlar selamlar,
Hepinize yeni motorlarınızla ve bir sğüredir yol yapmakta olduğunuz cb'leriniz ile mutluluklar dilerim. Bende kısaca izlenimlerimden bahsetmek istiyorum. Elimden geldiğince geçmiş sayfaları okudum dolayısı ile aynı şeyleri tekrar yazmak istemiyorum, yani bu durumda genel özellikleri ve olumsuzlukları yerine bendeki izlenimlerini yazacağım motorumun. Şu an itibari ile 3300 km'ye geldi, iki kere servise gittim ilki periyodik 1000 bakımı bu bakımda bildiğiniz üzere yağ değişimi yapıldı. İlk motorum olmaması dolayısı ile ilk servisten önce dikkatimi çeken sey süpaplardan ses gelmesi idi bu nedenle 1000 km dolmadan servise gittim ve bu şikayetimide belirttim bununla beraber sansızman bölgesindedn bir cızırtı geliyordu şikayetlerime onuda ekleyerek ilk servis bakımı yapıldı. Servisten sonraki izlenimlerim cızırtının kaybolduğu yönündeydi, gerekçesi ise fren ile ilgili birşeyin yerinden çıkması ve o sesi yapması imiş bununla beraber motor ısındıkça siboplardan gelen sesin aynı şekilde rahatsız edici olması idi. İkinci servise sokmam ise 2500 km civarında oldu bu sefer kadiköyde Honda Mototal'ı tercih ettim. Siboplardaki ses ve ara yağ değişimi için gereken servis bakımı için motorumu bıraktım. Bundan sonraki izlenimlerim çok daha memnuniyet verici oldu şöyleki servis danışmanı Fatih isimli arkadaşım müşteri ile daha detaylı bilgileri paylaşıyordu motorun sibop ayarlarının 10/10 olması gerektiği benimkinin ise 8/10 yapıldığını söyledi yağım ise motul 10/40 olarak değiştirildi. İlk servis motoru aldığım g.o.paşa çiftkurtlarda yapılmıştı mototal ile kıyaslayacak olursam mototal'ın daha tecrübeli ve profesyonel olduğu yönünde. Bunun dışında bundan sonraki servis ve bakımı kendi imkanlarım ile karşılamayı düşünüyorum Allahtan bu konuda şansliyim kardeşim bu işlemleri basitçe halledebilecek teknik bilgi ve beceriye sahip )
Bunların dışında ilginç bir problem yaşadım motoru ilk aldığımda dikkatimi çekmemişti ancak Mototal'da diğer siyah renkli Honda cb'ler dikkatimi çekti ve servis elemanına sordum sorun şuydu benim far tası karartılmış ve siyah renkle uyumlu bir görünümdeydi. Bu motorun aydınlatması ile ilgili olumlu yorumlar benim farıma uymuyordu keza aydınlatması berbattı, motorun yeni bir model olması dolayısı ile bu sorun nerdeyse 2 hafta sonra başka bir sıfır motordan far sökülerek çözüldü servis müdürü Cengiz beye buradan teşekkürler. Ancak hala kafamda bir soru olarak yeni bir motorun far tası nasıl bu kadar kararabiliyor hala çözemedim?? Sanırım benim motorun farıda bir başka müşteriye gitti )
Bununla birlikte olumlu bir çok yorum yapıcam. Bunların başında motorumu sevmem çok önemli benim için, motorumu hiçbir zaman kalitesiz ve kıymetsiz hissetmedim bu motora satın almakla iyi bir iş yaptığımı düşünüyorum.
Yakıt tüketimi gerçekten hariha yedek depoya 480 km'den önce hiç düşmedim en iyi rakam ise 525 km. Düz yolda artçı dahil 100 km hiç bir zaman sorun değil. Belki dişliler ile oynarak limit devirlerden aşağı bu süratlere ulaşılabilir diye düşünüyorum.
Çanta olarak givi'nin e52 si olması lazım oldukça memnunum yakında fotoğraflarını koyarım. Fırsat buldukça katılım yapmaya çalışacağım şimdilik aklıma gelenler bunlar birde sırası gelmişken bu motorun devir göstergesi kısmını yamaha ybr parçası ile çözebilirmiyiz fiyatı çok uygun ne dersiniz sizede danışmak isterim.
http://www.rialli.com/urunler/190_ya...cc-2004-model/
Yok ben vitesleri uygun geçiriyorum.onunla pek ilgisinin olacağını düşünmüyorum, sizin dediğiniz ses ayrı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------
şimdi devir saatinin çalışması için motor biloğundan deviri döndürmeye yarayan bişey çıkması lazım hani km tahrik dişli grubu gibi.sadece devir saatini aldık taktık ucunu nereye bağlıyacaz devir çıkışı var mı?
Yoksa bilmediğim birşeyler mi var?
ZEMHERİ!
Arkadaşlar yarın lastiklerime hava basacağım,ön ve arka basınç oranları nelerdir?Teşekkürler.
Korkarak yaşayamazsın!
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)