Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3221
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Murat 48/30 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.87 boyunda 105 kiloyum, uzun zamandır hayalini kurduğum bir motosiklet almak istedim.

    Acaba iş gören mi? Yoksa birazcık daha verip evladiyelik bişi almak mi? diye takıldım. 4 ay araştırmamın ardından CB 125E ...

    Eski bi arkadaşa önerdim,ne hikmetse iki gün içinde aldı Böylelikle birinci elden güvendiğim ve zevklerini bildiğim birinin görüşlerinin alabilme fırsatı yakaladım.

    Arkadaş çok memnun kaldı hatta motora aşık olduğunu söyledi.

    ...1 saat içinde teslim ettiler. Kuşadası’ndan Bodruma 70 e sabitledim. 455 km de benzin bitmeden 20 tl lik koydum. Kasmadan ilk bakıma soktum motoru. Sesi gidişi herşeyi değişti.

    Sadece işe gitmek için motsiklet alan ben, her haftasonu gezmeye başladım(kız arkadaşınla akşam çıkmanın zevki paha biçilemez ) Motorun herşeyine aşık oldum diyebilirim. Şuan çok eminim herzaman bir motosikletim olacak.

    Hondadan çok fazla memnunum.Orjinal lastikler değişmeli ama ben yavaş sürdüğümden problem yok. Başlangıç olarak şiddetle öneririm daha sonra büyütülür diye düşünüyorum.2. eli geçerli bir motosiklet rahatça satılır.



    Tam ihtiyacın olan motosikleti almışsın arkadaşım, memnuniyetinin sebebi budur Yanıltıcı yorumların sebebide genellikle ihtiyacının ne olduğuna karar bile verememiş arkadaşlarımız farkedersen

    1.87 105 kiloyum diye başlık açsan, BMW 1200GS derler Bence CB görüntüsü biraz zıpır dursada öyle çok ufak bi motosiklet değil, hiçte sırıtmamış gayet yakıştırdım ben

    Beni şu sözün çok etkiledi : "Acaba iş gören mi? Yoksa birazcık daha verip evladiyelik bişi almak mi? 4 ay araştırmamın ardından CB 125E..." 70 lerden kalma hala trafikte olan 125cc Hondaları hatırladım bi an

    Kullandıkça dahada seveceksin, 2000 de başka 4000 de bambaşka gittikçe kendi kendine birşeyleri sanki sana uyarlıyor gibi

    Bende bi kenara koyarım en azından arkadaşıma, sağa sola alışverişe gitmeye üşenmem trafik otomobille çekilmiyor diye aldım, inesim gelmiyor motosikletten... bu yüzden çok tanıdık geldi biçok duygu

    Hayırlıolsun, güle güle, sağlıklı kullanmak nasip olsun
    Murat 48/30 ve karapara bunu beğendiler.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3222

    Üyelik
    07 Eylül 2012
    arkadaşlar ben cuma günü cb 125 e almıştım. maşallah 3.5 günde 467km gittim. aldığım ilk gün 10 litre benzin aldım ve 467 km gitti. sizce nasıl çok yakıyormu ? acaba ?

  3. #3223

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1000L
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğin gibi biraz süratliyken keskin virajlarda mecburen yatıyor insan, o tür anlarda istem dışı kontra kullanılıyor, kilyos yolu, taze asfalt, bariyer yok, trafik yok ... ... Bende bilmediğimden isteyerek deneyemiyorum hala

    Geçen Ayvansaraydan Sirkeciye gidiyorum her viraj çeyrek dönüş bile değildi bi tanesi yarım turmuş nerdeyse arkamda bi kango var sol şeritte o viraja girdiğimde anladım sertmiş viraj, hafiften yattım ama yok... sola sola kayıyorum

    O sırada da kango geldi sol şeridimden hizama kadar, şimdi gelde gidonu kangoya doğru itele Bilinçli o işi yapamadım, yemedi Hafif frene dokundum ama çok çok hafif, arka tekerlek yerden komple koptu, ön yalpaladı

    allahtan amortisörler en sertte, arkamdada artçım vardıda 30-40 cm sola kayıp tutundu tekerlek yoksa şuan

    Lastikleri değiştirince falan heralde o iş rahat olur, bi süre daha aklımdan çıkmaz o an, nasıl yırttım hala ben bile çözmüş değilim. O zamana kadar artçı olarak sadece Yusufla gezicem belli oldu o iş
    ferdinandd selamlar,
    zevkle bu topicteki yazılarını okuyorum. cb125e'yi 5.000 km kullandıktan sonra NC700X'e geçmiş olmama rağmen burayı hala takip ediyorum. gerçekten motora yeni başlamış biri olarak cb125E seçtiğime çok memnun kaldım. özellikle dönüşlerdeki sıkıntı ile ilgili yazını okuyunca belki bir faydam olur diye yazmaya karar verdim. youtube'da keith code'un videosunu izlersen çok faydalı olur diye düşünüyorum. http://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E Burada kontra tekniğinin nasıl olduğunu ve mantığını anlatıyor. sonrasında ise önce düz ve geniş yollarda gece bunu deneyebilirsin. ben açıkçası aldığım eğitim dışında bu video ve bunun asıl filminden çok faydalandım. bir de panik kaçışı teorik olarak okuyup ara sokaklarda denemede fayda var. bunun alışkanlık haline gelmesi çok uzun sürüyor. herhalde virajlarda dizlerinizle motosikleti tutuyor ve ellerinizi gevşek bırakıyorsunuz diye varrsayıyorum. artçı konusunda ise artçıya sizin vücut hareketlerinizi takip etmenizi öğütlemeniz dönüşlerde en büyük yardımcı olur. Bir de sizin dizlerinizle motosikleti sıktığınız gibi artçınızda bacaklarıyla sizi sıkarsa viraj kabiliyetiniz artar. bunlarla ilgili çok daha uzun yazılar var forumlarda. Türkçe kaynak olarak Reşat ARBAŞ'ın "Motosiklet Teorisi" adlı kitabını kesinlikle öneririm.
    ferdinandd bunu beğendi.

  4. #3224
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı twili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ferdinandd selamlar,
    zevkle bu topicteki yazılarını okuyorum. cb125e'yi 5.000 km kullandıktan sonra NC700X'e geçmiş olmama rağmen burayı hala takip ediyorum. gerçekten motora yeni başlamış biri olarak cb125E seçtiğime çok memnun kaldım. özellikle dönüşlerdeki sıkıntı ile ilgili yazını okuyunca belki bir faydam olur diye yazmaya karar verdim. youtube'da keith code'un videosunu izlersen çok faydalı olur diye düşünüyorum. http://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E Burada kontra tekniğinin nasıl olduğunu ve mantığını anlatıyor. sonrasında ise önce düz ve geniş yollarda gece bunu deneyebilirsin. ben açıkçası aldığım eğitim dışında bu video ve bunun asıl filminden çok faydalandım. bir de panik kaçışı teorik olarak okuyup ara sokaklarda denemede fayda var. bunun alışkanlık haline gelmesi çok uzun sürüyor. herhalde virajlarda dizlerinizle motosikleti tutuyor ve ellerinizi gevşek bırakıyorsunuz diye varrsayıyorum. artçı konusunda ise artçıya sizin vücut hareketlerinizi takip etmenizi öğütlemeniz dönüşlerde en büyük yardımcı olur. Bir de sizin dizlerinizle motosikleti sıktığınız gibi artçınızda bacaklarıyla sizi sıkarsa viraj kabiliyetiniz artar. bunlarla ilgili çok daha uzun yazılar var forumlarda. Türkçe kaynak olarak Reşat ARBAŞ'ın "Motosiklet Teorisi" adlı kitabını kesinlikle öneririm.
    __ Evet Reşat abimizin "Motosiklet Teorisi" kitabını rafta gördüğüm gibi almıştım Önemli bulduğum her nokta fosforlu çizili ve bunların çoğunluğu viraj ve fren tekniklerinde

    Kahve arası açıp fosforlu kısımları sürekli tekrarlıyorum ve her yola çıkışımda ufak ufak deniyorum müsait yollarda. Keith Code filminide edindim bir ay kadar önce, çok faydasını gördüm, okuyup hayal etmekten öte bişey uygulamayı görmek.

    Artçılarıma bu tür bilgileri veriyorum normal seyirde çok dışına da çıkmamaya özen gösteriyorlar, hissediliyor, ama tehlikeli noktalarda nasıl davrandıkların inan hiç bilmiyorum o an tüm konsantrasyonum kilitlenmiş oluyor tehlikeye

    "ozaman eee" diyecek arkadaşlarımız olacak, aynen seninde söylediğin gibi twili, okumak, izlemek, teoride öğrenmek, sürekli pratik yapıp refleks haline getiremedikçe, tabiki faydası oluyor fakat panik halinde alışılagelmiş refleksler yapacağını yapıyor

    Vücut panik halinde bu doğruları bilinç dışı uygulayana kadar, pratik yapmaktan başka hiçbir çare yok gibi. Düşüncenden dolayı teşekkür ederim, ulaşılabilir doğru kaynakların en başında gelenleri önerip vakit ayırdığın için

    __ Cb 125 E - NC 700 X, ihtiyaç-fiyat-performans... gibi durumlar araştırılıp doğru terazide tartıldığında, yerinde ve en doğru tercihler gibi. NC 700 kendim almış kadar mutlu oldum Hayırlı olsun

    Şu bi gerçek kendi adıma CB 125 in bana öğretmesi gereken daha epey bi tecrube var, yolun çok başındayım sonra araya belki bir VTR 250 sıkıştırabilirim sonrasında NC 700 tadından yenmez
    twili bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  5. #3225
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    Alıntı twili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ferdinandd selamlar,
    zevkle bu topicteki yazılarını okuyorum. cb125e'yi 5.000 km kullandıktan sonra NC700X'e geçmiş olmama rağmen burayı hala takip ediyorum. gerçekten motora yeni başlamış biri olarak cb125E seçtiğime çok memnun kaldım. özellikle dönüşlerdeki sıkıntı ile ilgili yazını okuyunca belki bir faydam olur diye yazmaya karar verdim. youtube'da keith code'un videosunu izlersen çok faydalı olur diye düşünüyorum. http://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E Burada kontra tekniğinin nasıl olduğunu ve mantığını anlatıyor. sonrasında ise önce düz ve geniş yollarda gece bunu deneyebilirsin. ben açıkçası aldığım eğitim dışında bu video ve bunun asıl filminden çok faydalandım. bir de panik kaçışı teorik olarak okuyup ara sokaklarda denemede fayda var. bunun alışkanlık haline gelmesi çok uzun sürüyor. herhalde virajlarda dizlerinizle motosikleti tutuyor ve ellerinizi gevşek bırakıyorsunuz diye varrsayıyorum. artçı konusunda ise artçıya sizin vücut hareketlerinizi takip etmenizi öğütlemeniz dönüşlerde en büyük yardımcı olur. Bir de sizin dizlerinizle motosikleti sıktığınız gibi artçınızda bacaklarıyla sizi sıkarsa viraj kabiliyetiniz artar. bunlarla ilgili çok daha uzun yazılar var forumlarda. Türkçe kaynak olarak Reşat ARBAŞ'ın "Motosiklet Teorisi" adlı kitabını kesinlikle öneririm.
    Bugün biraz viraj yapayım dedim ve ertuğrulkentin yeni yapılmış bol virajlı caddelerine attım kendimi.E kontrayı da yutmuşum,viraj hızını da ayarlamayı öğrendim pek sıkıntı yok.Yani ben öyle sanıyormuşum.

    Sert bir viraja girdim,motoru normalden fazla yatırdım.Hooop arka bir an saldı kendini,bir an g.tü başı kaybettim Zor toparladım,ayağı yere koydum falan anca.Hemen çektim sağa heyecan geçsin diye.

    Sonra düşündüm nedenini,neden apaçık:Çin malı ucuz kalitesiz lastikler

    ferdinandd bilir,lastiklerden tırstığımı lanse etmiştim önceden.Sonra 1-2 denedim fena değilmiş dedim.Evet fena değil ama,sadece fena değil.Bir yere kadar,fazlası yok.

    Yani viraj olayının pek çok parabolden oluştuğunu anladım.Dediğiniz gibi kontra çok önemli,ama bunun yanında virajda gaz açıp kapatmama,asfaltın kalitesi,lastikler ve bakış de büyük rol oynuyor.
    Korkarak yaşayamazsın!

  6. #3226
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı demirperde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben cuma günü cb 125 e almıştım. maşallah 3.5 günde 467km gittim. aldığım ilk gün 10 litre benzin aldım ve 467 km gitti. sizce nasıl çok yakıyormu ? acaba ?
    Motor çok yakmıyor benzin pahalı.
    karapara bunu beğendi.
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  7. #3227
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Espaniole adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün biraz viraj yapayım dedim ve ertuğrulkentin yeni yapılmış bol virajlı caddelerine attım kendimi.
    Ertuğrulkent nispeten yeni bi yerleşim alanı olduğundan yepyeni yollar gibi görünsede asfalt kalitesi :/ çok işlek trafikte olmuyor, buda yolların üstünde belli belirsiz bi toz tabakası oluşturuyor.

    Rossi bile hala çalışıyor sen aldığın gün yatmaya başladın, herşeyi bildiğini varsaysak bile motosikletinde limitleri var Ucuz atlatmışsın geçmişolsun :/

    Görükle - Demirtaş arası otobana bağlanması planlanan trafiğe kapalı yollar vardı, önce bu tür yüksek süratte bile tutunulabilecek kalitede geniş açıklıklarda çalış ve

    mutlaka yanında bi arkadaşın olsun ki allah korusun bişey olursa telefona sarılsa yeter
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  8. #3228
    HIZLICAK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2005
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    HONDA CB125E
    Mrb. Arkadaşlar
    500 Km deki Cb 125 imle ilgili bir kaç sorum olacak sizlere.
    5. viteste şanzumandan hafif bir ötme sesi duyuyor musunuz?
    Bir de far dışındaki plastik aksama tam oturmamış tam ortalanmamış ve kenar boşlukları eşit değil gibi duruyor. Oynadım ama yukarı aşağı hareket ediyor far fakat sağa sola hareket etmiyor.
    Hepsinde aynı mı yoksa bu özellikler bana özel mi.?
    [b][u][i][center]"MOTORCU OLMAK BİR AYRICALIK OLACAK"[/center][/i][/u][/b]

  9. #3229
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    S.a arkadaslar nasılsınız.. biliyorsunuz motoru erteledim her seyde bir hayır vardır derler ya.. artık takmıyorum cok arabada istiyorum fakat.. en önce motorun tadına bakıcam.. kredi kartına giricektim borc harc.. simdi 5-6 ay daha bekleyip kartsız alma imkanım olucak..+ ekipmanada 1500 bütcem var.. bu hafta bakmaya baslıcam.. AGV,Nolan bakıcam..İnsanın calısıp cabaladıkdan sonraki,o maası veya emegi alması işte o herseye bedel..


    Birde bi soru sorucam 165 Boy CBR 125 nasıl olur..2012 kasa
    karapara bunu beğendi.
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  10. #3230
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ertuğrulkent nispeten yeni bi yerleşim alanı olduğundan yepyeni yollar gibi görünsede asfalt kalitesi :/ çok işlek trafikte olmuyor, buda yolların üstünde belli belirsiz bi toz tabakası oluşturuyor.

    Rossi bile hala çalışıyor sen aldığın gün yatmaya başladın, herşeyi bildiğini varsaysak bile motosikletinde limitleri var Ucuz atlatmışsın geçmişolsun :/

    Görükle - Demirtaş arası otobana bağlanması planlanan trafiğe kapalı yollar vardı, önce bu tür yüksek süratte bile tutunulabilecek kalitede geniş açıklıklarda çalış ve

    mutlaka yanında bi arkadaşın olsun ki allah korusun bişey olursa telefona sarılsa yeter
    Hocam yattım dediysem bir commuterle en fazla ne kadar yatılabilecekse o kadar yattım,aklına uçuk şeyler gelmesin.Aslında çoğu sert virajda belkide yüzlerce kez yattığım gibi yattım,sadece apexe doğru biraz abarttım.O da sanırım hızımdan dolayı,bir nebze yavaş olsam belki de olmayacaktı

    Sokak aralarında yapacak halim yok ya,en çok kullanılan ve en tatlı virajların olduğu yerde yaptım Belki bilirsin metro grosmarket'in oradaki altınşehir sapağı ve devamı.
    Korkarak yaşayamazsın!

  11. #3231

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1000L
    Alıntı Espaniole adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün biraz viraj yapayım dedim ve ertuğrulkentin yeni yapılmış bol virajlı caddelerine attım kendimi.E kontrayı da yutmuşum,viraj hızını da ayarlamayı öğrendim pek sıkıntı yok.Yani ben öyle sanıyormuşum.

    Sert bir viraja girdim,motoru normalden fazla yatırdım.Hooop arka bir an saldı kendini,bir an g.tü başı kaybettim Zor toparladım,ayağı yere koydum falan anca.Hemen çektim sağa heyecan geçsin diye.

    Sonra düşündüm nedenini,neden apaçık:Çin malı ucuz kalitesiz lastikler

    ferdinandd bilir,lastiklerden tırstığımı lanse etmiştim önceden.Sonra 1-2 denedim fena değilmiş dedim.Evet fena değil ama,sadece fena değil.Bir yere kadar,fazlası yok.

    Yani viraj olayının pek çok parabolden oluştuğunu anladım.Dediğiniz gibi kontra çok önemli,ama bunun yanında virajda gaz açıp kapatmama,asfaltın kalitesi,lastikler ve bakış de büyük rol oynuyor.
    Büyük geçmiş olsun. Dediğin gibi viraj alma/alamama pek çok değişkenle alakalı. Bana göre en önemlileri sıralamayı düşündüm. Öncelikle gidonu iterek kontrayı başlatmak, bu sırada elciği ve gidonu sıkmadan gevşek, omuzlar düşük ve rahat tutmak çok önemli, sonraki adımda alt çenemizin mutlaka virajın çıkışına bakması gerekliliği. Ondan sonra da uygun bir aragaz geliyor. ben yol durumunu ve lastiklerin durumunu en sona koydum. kuru havada İstanbul'da Tarabya - Yeniköy arasında her virajı 80km civarında hızlarla çok rahat alabiliyordum. Açıkçası şimdi nc700x te o hızlara çıkamıyorum. hala kendimi kastığımı farkediyorum. bence sende yeterince km yaptıktan sonra (tabi bu sırada yukarıda söylediklerimi de uygulayarak) zamanla çok daha rahat olacaksın. benim nc700'e geçmede ki tek gerekçem istanbul içerisinde e6 üzerinde yaptığım yolculuklarda kamyonların arasında kalmamaktı. onun dışında cb125e'ye pek laf söyletmiyorum. bu paraya alınabilecek ve sevilebilecek en iyi motorlardan biri bence. yazdıklarımı lütfen sadece tavsiye olarak al, ukalalık olarak görme lütfen ve benim doğrularım olduğunu farzet. bende sonuçta toplam 6.000km motosiklette yol yapmış bir ama 16 senelik araç sürücüsüyüm. viraja giriş açısı gibi konulara hiç değinmedim ama zaten açıktan içeriye doğru girmek gibi virajı yumuşatma tekniklerini bildiğini farzettim.

    Alıntı Espaniole adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yattım dediysem bir commuterle en fazla ne kadar yatılabilecekse o kadar yattım,aklına uçuk şeyler gelmesin.Aslında çoğu sert virajda belkide yüzlerce kez yattığım gibi yattım,sadece apexe doğru biraz abarttım.O da sanırım hızımdan dolayı,bir nebze yavaş olsam belki de olmayacaktı

    Sokak aralarında yapacak halim yok ya,en çok kullanılan ve en tatlı virajların olduğu yerde yaptım Belki bilirsin metro grosmarket'in oradaki altınşehir sapağı ve devamı.
    bu mesajını sonradan farkettim. bir cb125e'nin yatabileceği açı asfalt ve yolun kuruluk durumuna göre peglerin altı yere sürtecek kadar. ben eğitimen gözetiminde 8 çalışması sırasında pegleri defalarca yere sürttüm. ama bunları kesinlikle normal yol şartlarında denemiyorum.

  12. #3232

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Alıntı Espaniole adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün biraz viraj yapayım dedim ve ertuğrulkentin yeni yapılmış bol virajlı caddelerine attım kendimi.E kontrayı da yutmuşum,viraj hızını da ayarlamayı öğrendim pek sıkıntı yok.Yani ben öyle sanıyormuşum.

    Sert bir viraja girdim,motoru normalden fazla yatırdım.Hooop arka bir an saldı kendini,bir an g.tü başı kaybettim Zor toparladım,ayağı yere koydum falan anca.Hemen çektim sağa heyecan geçsin diye.

    Sonra düşündüm nedenini,neden apaçık:Çin malı ucuz kalitesiz lastikler

    ferdinandd bilir,lastiklerden tırstığımı lanse etmiştim önceden.Sonra 1-2 denedim fena değilmiş dedim.Evet fena değil ama,sadece fena değil.Bir yere kadar,fazlası yok.

    Yani viraj olayının pek çok parabolden oluştuğunu anladım.Dediğiniz gibi kontra çok önemli,ama bunun yanında virajda gaz açıp kapatmama,asfaltın kalitesi,lastikler ve bakış de büyük rol oynuyor.
    Bugün bende braz yol yaptım virajlı lastikler fazla atıyo vrjda kendini.bende lastiklerden şuan memnun değilim..

  13. #3233
    Murat 48/30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    BODRUM/MUĞLA
    Motosikleti
    Salcano Wolf 11 (gri)
    [QUOTE=ferdinandd;

    Hayırlıolsun, güle güle, sağlıklı kullanmak nasip olsun [/QUOTE]
    İyi dileklerin için teşekkürler, inşallah almayı düşünen arkadaşların işine yarar.Viraj muhabbeti içinde geçmiş olsun ucuz atlatmışsın.

    Saygılar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:25 ----------

    Hızlıcak merhaba,Ben yağlayınca şansıman bi rahatlamıştı.Usta 200 veya 250 kilometrede bi yağlıyıverin diye öneriyor.Far bende hizalı ve ayarlanabilmesi için aşağı yukarı hareket kabiliyeti var.Motosiklet ile verilen alet takımındaki en küçük anahtarı kullanarak altındaki vida ile 5 dk gibi sürede ayarlama yapılabiliyor.

    saygılar
    CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
    Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )

  14. #3234
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    arkadaşlar benim cb'nin 4.000 bakımından sonra sanki güçü yerine gelmeye başladı eskiden süratin düştüğü yokuşlarda şimdi sabit hızda gidebiliyor bazen tam devrinde olduğunda hızımı bile artırıyorum yokuşta buda sürüş açısından rahatlatıcı oluyor cbfe göre yokuşlarda yetersiz geliyodu bana ama heralde motor açıldıkça kendine geliyor...fırsat buldukça geziyorum motorla cb şehir içi gerçekten çok pratik kullanışlı ve az yakıyor bazı arkadaşların yakıtları artıyo ama bende öyle bişe olmadı sadece 4bin bakımından önce sanki biraz fazla yakıyodu ama bakımdan sonra düzeldi,şuana kadar da sibop ayarı yaptırmadım...biraz resim ekleyelim




















  15. #3235
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    Alıntı twili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük geçmiş olsun. Dediğin gibi viraj alma/alamama pek çok değişkenle alakalı. Bana göre en önemlileri sıralamayı düşündüm. Öncelikle gidonu iterek kontrayı başlatmak, bu sırada elciği ve gidonu sıkmadan gevşek, omuzlar düşük ve rahat tutmak çok önemli, sonraki adımda alt çenemizin mutlaka virajın çıkışına bakması gerekliliği. Ondan sonra da uygun bir aragaz geliyor. ben yol durumunu ve lastiklerin durumunu en sona koydum. kuru havada İstanbul'da Tarabya - Yeniköy arasında her virajı 80km civarında hızlarla çok rahat alabiliyordum. Açıkçası şimdi nc700x te o hızlara çıkamıyorum. hala kendimi kastığımı farkediyorum. bence sende yeterince km yaptıktan sonra (tabi bu sırada yukarıda söylediklerimi de uygulayarak) zamanla çok daha rahat olacaksın. benim nc700'e geçmede ki tek gerekçem istanbul içerisinde e6 üzerinde yaptığım yolculuklarda kamyonların arasında kalmamaktı. onun dışında cb125e'ye pek laf söyletmiyorum. bu paraya alınabilecek ve sevilebilecek en iyi motorlardan biri bence. yazdıklarımı lütfen sadece tavsiye olarak al, ukalalık olarak görme lütfen ve benim doğrularım olduğunu farzet. bende sonuçta toplam 6.000km motosiklette yol yapmış bir ama 16 senelik araç sürücüsüyüm. viraja giriş açısı gibi konulara hiç değinmedim ama zaten açıktan içeriye doğru girmek gibi virajı yumuşatma tekniklerini bildiğini farzettim.



    bu mesajını sonradan farkettim. bir cb125e'nin yatabileceği açı asfalt ve yolun kuruluk durumuna göre peglerin altı yere sürtecek kadar. ben eğitimen gözetiminde 8 çalışması sırasında pegleri defalarca yere sürttüm. ama bunları kesinlikle normal yol şartlarında denemiyorum.
    Tabiki ukalalık olarak gömüyorum,aksine dediklerinizi sonuna kadar destekliyorum,tecrübenize de saygı duyuyorum.Bu saydıklarınızı uzun zamandır bilfiil sizin gibi uyguluyorum,son zerresine kadar faydasını da gördüm.Ama orada bir anlık kontrolü yitirmem,arka lastiğin kendini salması lastikten başka birşey değildi diye düşünüyorum.

    Tam olarak anlatayım siz karar verin.Virajın girişinde 3. vitesteydim ve ortalama(kulak hesabı) 3500-4500 devir civarındaydım.Vücudum da tamamen rahattı.Dizlerimle depoyu kavramıştım,ellerim de serbestti ve bileklerden hafif kırık pozisyondaydı,viraj çıkışına bakıyordum.O kayma anına kadar elciği milim oynatmadım,yani hızım sabitti.Kontrayı da çok sert uygulamadığıma eminim,motor ilk yatışını çok tatlı yaptı.Aynı açıda devam ederken açıyı çok az oranda artırdım.Ve bunu da çok nazik bir şekilde yaptım.Pedler değmedi tabiki ama bayağı yaklaşmıştır yere.Sonra bir anda arkayı kaybettim.

    Asfaltı da hatırlıyorum,kesinlikle hafif de olsa mıcır,ıslaklık yağ vb. lastiği kaydıracak etmenler yoktu.

    Sizin için demiyorum ama,suçu lastiğe attığımı düşünenler olabilir.Bende gerçekçi düşünmeye çalıştım ama yüzlerce kez viraja girdim,bu da onlardan sadece biriydi.Ama diğerlerinden tek farkı 'birazcık' daha fazla yatmış olmamdı.

    Önceki mesajlarda lastiklerin değiştirilmesi gerektiğini yazanlar da var.Sonuçta ismi cismi belli olmayan bir çin malı.Sonuç olarak ben problemin lastikte olduğunu düşünüyorum
    ErcanSalcan bunu beğendi.
    Korkarak yaşayamazsın!

  16. #3236

    Üyelik
    19 Eylül 2012
    Alıntı karaturkmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir depo ile 456 km gittim benzin tam bitti petrole yakındım allahtan 65 tl ye fulledim evt ya ben anlamıyorum bu 500 550 km giden nasıl gidiyor yarın servise gidecem bi aradım bugün gel bakalım dediler.
    Kardeş ne yaptın servise gösterdin mi motoru

  17. #3237

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF1000L
    Alıntı Espaniole adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabiki ukalalık olarak gömüyorum,aksine dediklerinizi sonuna kadar destekliyorum,tecrübenize de saygı duyuyorum.Bu saydıklarınızı uzun zamandır bilfiil sizin gibi uyguluyorum,son zerresine kadar faydasını da gördüm.Ama orada bir anlık kontrolü yitirmem,arka lastiğin kendini salması lastikten başka birşey değildi diye düşünüyorum.

    Tam olarak anlatayım siz karar verin.Virajın girişinde 3. vitesteydim ve ortalama(kulak hesabı) 3500-4500 devir civarındaydım.Vücudum da tamamen rahattı.Dizlerimle depoyu kavramıştım,ellerim de serbestti ve bileklerden hafif kırık pozisyondaydı,viraj çıkışına bakıyordum.O kayma anına kadar elciği milim oynatmadım,yani hızım sabitti.Kontrayı da çok sert uygulamadığıma eminim,motor ilk yatışını çok tatlı yaptı.Aynı açıda devam ederken açıyı çok az oranda artırdım.Ve bunu da çok nazik bir şekilde yaptım.Pedler değmedi tabiki ama bayağı yaklaşmıştır yere.Sonra bir anda arkayı kaybettim.

    Asfaltı da hatırlıyorum,kesinlikle hafif de olsa mıcır,ıslaklık yağ vb. lastiği kaydıracak etmenler yoktu.

    Sizin için demiyorum ama,suçu lastiğe attığımı düşünenler olabilir.Bende gerçekçi düşünmeye çalıştım ama yüzlerce kez viraja girdim,bu da onlardan sadece biriydi.Ama diğerlerinden tek farkı 'birazcık' daha fazla yatmış olmamdı.

    Önceki mesajlarda lastiklerin değiştirilmesi gerektiğini yazanlar da var.Sonuçta ismi cismi belli olmayan bir çin malı.Sonuç olarak ben problemin lastikte olduğunu düşünüyorum
    Yazdıklarına bakarak bende lastiktir diye düşünüyorum. değiştirdiğinde yeni lastik ile ilgili düşüncelerini yazarsan sevinirim. bende cb125e yi satmaya kıyamadım. sizlerden gelecek yorumlara göre bende değiştireceğim. bir de mutlaka değiştirirken tubeless al bence. en azından benim planım öyle.

  18. #3238

    Üyelik
    07 Ağustos 2011
    Motosikleti
    Honda CB125E/NC700x
    Bende henüz 5000 km civarı tecrübesi olan (yani tecrübesiz) ve bu sene motosiklet kullanmaya başlamış birisiyim. Yukarıda yazılanları okuyunca şunu ifade etmeden geçemeyeceğim zira yukarıda yazılanlardan anladığım ''kontra vs konusunda bilgi paylaşımı yapan, virajda kayma yaşayan arkadaşlar (abiler,kardeşler) olarak hepimizin tecrübesi max 7000 km civarı'' .

    Bilgi paylaşımı mükemmel birşey olmakla birlikte '' Ama orada bir anlık kontrolü yitirmem,arka lastiğin kendini salması lastikten başka birşey değildi diye düşünüyorum.'' gibi özgüven fazlalığını anlayamıyorum Diyelim ki lastikler berbat peki bu berbat lastiklerle yüzlerce kez viraj almışsanız bu lastiklerin limitini bilmeniz gerekirdi değil mi? Lastik ve motosiklet limitini biliyorsanız ATLATTIĞINIZ TEHLİKEYİ(Allah beterinden korusun) yaşamaMAnız gerekirdi.....

    Özetle lastiklerin kötü olduğunu düşünüyorsanız hemen değiştirin, lastikleri değiştirinceye kadar şu an kullandığınız lastiklerin limitlerini BOŞ ALANDA öğrenin ve ona göre motoru kullanın, son olarak motosiklet sürücüsü BİR TEHLİKE ATLATMIŞSA HATA %100 KENDİSİNDEDİR...(Ya tehlikeyi atlatamasaydı, ama araba kırmızıda geçerek motosikletçiyi öldürdü diyecektik,sonuçta motosikletçi ölecekti...Allah korusun..)

    Herkese güvenli sürüşler, bu arada lastiklerinizin hava basıncını ne sıklıkta kontrol ediyorsunuz

    Haddi aşmışsam özür dilerim ancak bende motorla yaşadığım hataların tüm nedenini ona buna şuna attım,atıyorumda hala Ama tecrübeli arkadaşlar motorla aynı hareketi yaparak hatanın benim motosiklet kullanmayı hala bilmediğimden olduğu ortaya çıkıyor EĞİTİM,EĞİTİM,EĞİTİM,GÜVENLİ SÜRÜŞ,GÜVENLİ SÜRÜŞ...
    ‘’ http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/98835-mt-camiasi-bir-el-atar-mi-yazilarinizla-motosiklet-askima-yardim-edin-lutfen.html’’ konusuna destek veren herkese teşekkür ederim...Sevgiyle kalın,

  19. #3239
    HIZLICAK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2005
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    HONDA CB125E
    500 KM deki motorum 20,00 tl lik benzin ile 175 km yaptı şaşıyorum bu işe o kadar da kasmadan kullandığım halde. Rezerv bitmişti bi öncekinde şu anda da bitti. Bi gariplik var ama anlamadım. Niye böyle oldu.
    [b][u][i][center]"MOTORCU OLMAK BİR AYRICALIK OLACAK"[/center][/i][/u][/b]

  20. #3240

    Üyelik
    19 Temmuz 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cb 125 e idi beğenmedim cbf 150 aldım
    motorum şu an 2000 km de geçen gün motordan 200 ml. yağı şırıngayla geri çektim çekmemin nedeni bu motora kitapçığında yazdığına göre 0.8 ml yağ konuyormuş şimdi yağ olması gereken yere geldi çekmeden önce çizginin yukarısındaydı motorun performansı arttı düz yolda 110 u gördüm tabii önemli olan hız değil deneme maksatlı bi gaz açtım 110 gördü motor eskisine göre daha da rahatladı sanki motor, gittikçe daha da performansı kendine geliyor sanki, yağı geri çektiğimden mi yoksa motor yeni mi açılıyor anlamadım ve 3000 li km lerini merak ediyorum makinemin, km arttıkça performansı artıyor sanki.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:57 ----------

    bir de şunu söyleyeyim 20 tl lik benzin aldım 185 km de bitti. (zamdan önce)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------

    bir diğer konu ben arabaya ön tekerlere 29 arka tekerlere 32 hava basıyorum, motorun kitapçığında da ön tekerlek 29 arkaya ise 33 hava basıldığını yazmış anlamadığım arabayla motora aynı hava basıncı nasıl oluyor yada ben mi yanlış anlıyorum acaba biri beni bilgilendirirse sevinirim...
    Bi yere gitmek için arabaya binilir, motora binmek için her yere gidilir...:cat:


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)