Arkadaşlar merhaba. Dün Honda'nın İzmir'deki Yükseliş Teknik Servisi ile başıma gelen bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Motorumu ilk aldığım gün ön diskte hafif bir sürtme vardı, sürtüp geçme gibi bir şey, eğrilik olsa gerek. Gösterdiğim zaman yeni bir motorda buna benzer hafif aksaklıkların normal olduğunu ve zamanla düzelebileceğini, eğer düzelmezse tekrar durum değerlendirmesi yapılabileceği söylediler. Bindim gittim. Üç gün önce her bakımda olduğu gibi 7000km bakımı için motorumu yine Honda'ya teslim etmiştim. Dün teslim almaya gittiğimde şikayet olarak yazmış olduğum ön disk fren sürtmesi için yanıt vermişler. Şöyle ki; değişmesi gereken bir parça ve garanti dışı olarak not düşmüşler. Bunun böyle olmaması gerektiğini ve garantiden değişmesi gerektiğini söylememe rağmen kullanıcı hatası olduğunda ısrarcı oldular. Neden yamulmuş olabileceğini sorduğumda ise ciddi bir darbe söz konusu olabileceğini söylediler. Darbe var mı? Yok. Sadece sürten disk var. Keşke 4000 bakımda gelseydin dediler. 7000km için artık çok geç dediler. Yani yeni mazeret bu. Halbuki 4000 bakımını da yapan kendileri. Ben de onlara eğer buraya her geldiğimde sadece rutin bakım kontrolleri yapılacaksa her seferinde 100 TL vermeme gerek olmadığını, bu basit bakımın kullanıcı kılavuzunda da aynen anlattığını söyledim. Bu bir arıza ise eğer 4000 bakımda da farketmeleri gerekirdi. Farketmediler. Garanti için istek formu açıldı ancak bir şey çıkmayacak denildi. Ben motoruma bir etkide bulunadım, her bakımını dışarıdaki fiyata göre fahiş rakamlar ödeyip Honda'da yaptırdım ama onlar beni bu durumdayken bile mağdur ettiler. Sizce ne yapabilirim?
Ayrıca ikinci bir konu daha var. Honda Servis'te satılan ve piyasadaki kaba koruma demirlerini sevmediğim için çok ince bir koruma demiri buldum ve takmak istedim. Bu takma işlemini de bu forumda okuduğum debriyaj teli kesilmesi gibi sorunları yaşamamak için Honda Servis'te yaptırdım. Ama ne oldu? Debriyaj teli son anda kesilmekten kurtuldu. Dikili'ye gittiğimde farkettim, direksiyon ile şase arasına sıkışan tel hortumunun yarısı kesilmiş. Neyse ki tel sağlam. Debriyaj telini plastik kelepçelerle sağa sola tutturdum. Ve en önemlisi takılan koruma demirinin U şeklindeki bir sıkıştırma parçasının uzun uçları yüzünden ön amortisör esnedikçe ön çamurluk çizilmiş. İşçilikte son nokta. 1- debriyaj teli hortumu kısmen yırtılmış. 2- çamurluk çizilmiş. Bunarı da gösterdiğimde ise debriyaj telinde kullanımı engelleyen bir sıkıntı olmadığı için bir şey yapılmayacağı söylendi. Çamurluk ise bizlik bir durum yok denildi. Bilseydim ben kendim takardım zaten. Hiç değilse kendim kontrol ederdim. Honda'ya güvendiğim için çamurluğu keser mi, teli yırtar mı diye kontrol etmedim. Aslında orada bana teslim eden elemana da sormuştum, bak bu çubuklar çizmez değil mi diye. Çizmez onlar çok uzak demişti. Şimdi de "Bizlik bir durum yok" diyorlar.
Sizce ne yapmalıyım?
Bu anlattıklarım belgelerle sabit.
Motorumu çok seviyorum ama sırf bu tür mağduriyetler yüzünden satmak ve Honda Servisinden kurtulmak istiyorum. 3250TL alıcısına duyurulur.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...9899481/detay/