Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3101
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı ademcolak05 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar bende lifan discovery vardı en sonunda sattım ve Honda CB aldım, şu anda rodaj bitti. Gayet güzel bir motosiklet, sonuçta lifandan sonra ne diyeyim dünya varmış
    hayırlı günler
    Hayırlı olsun arkadaşım, kazasız belasız kullanmak nasip olsun. Gerçi sessiz sedasız rodajı bile devirmişsin Özellikle ilk motosikleti CB olmayan arkadaşlarımızın çok yardımları oldu başlığı takip edenlere.

    Eminim seninde farkedip çözdüklerin olacaktır Güle güle kullan

    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada bu makıne 2 ksı 110 yaparmı
    Ben artçılı 100 kmh gördüm o da yanlışlıkla, gazı açtım 100 e gelmiş kapattım. Sanki biraz daha gidecek gibi bi his vardı elcikte ama 100 gibi rahatsız edici bi moda giriyo motor sesi !!!

    Tek kullanımda biraz daha rahat ama ozamanda 100 kmh de çok hafifliyor motosiklet, yol ile bağ kesildi kesilecek gibi akıyor sanki! Arabada bile bu hızları görmeye çekinen biri olduğumdan bana öyle geliyor olabilir

    Bukadar kişi düzde 105-110 civarı demişse çok bişey beklememek lazım. Özellikle 4000-5000km altı CB lerde

    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzoz çok sessiz, orta halli sesi güzel ekzoz bilen var mı? Kaskın içinde zor duyulur bu. Uzun cok bu.
    Ben tam kapalı kask ve 3M desibel düşürücü kulaklık ile uzun yolda rahatsız bile oluyorum egzoz sesinden, hertürlü duyarsın Ama uzunluğu konusu benimde canımı sıkıyor, görsel olarak. Commuterlerin ortak problemi
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3102
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    kısa daha hos. 110 olsun yokuslarda dusmesn stabıl gtsn.brazda ses ıstym yanı bu arada vıtes hzlarnı yazarmsnz

  3. #3103

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kısa daha hos. 110 olsun yokuslarda dusmesn stabıl gtsn.brazda ses ıstym yanı bu arada vıtes hzlarnı yazarmsnz
    vites hızı buldgn yere bağlı düz yolmu yoksa yokuşlarla dolu biyermi

  4. #3104
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    duz ya kullanım kıtabnda yazan

  5. #3105

    Üyelik
    15 Eylül 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CB125 E
    Motorun Lastikleri Çok Kötü Ben Yeni Farkına Vardım Tubless Değil Kornası Sinir Bozucu %100 Karşı Taraf Sesi Duyar Farları Cok Kuvettli Sadece Bana Göre Tek Eksiği Lastikler

  6. #3106
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    tubeles olması cokta onemlı dyl paraya kıyıp en az ırc en ıyı mıslen almak farlar guzel gercktn.

  7. #3107

    Üyelik
    15 Eylül 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CB125 E
    Ben Kuşadasında Oturuyorum Yokuşlar Çok Dik Kaçıncı Viteste Çıkmam Daha İyi Olur

  8. #3108
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    kacta yerse onda cık 2 de ckar hatta 3

  9. #3109

    Üyelik
    15 Eylül 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CB125 E
    Ben Yeni Aldım Motoru Daha 2 Gün Önce Daha Rodajdan Çıkmadı Max.60 Yapıyorum Üstüne Çıkarsam Herhangi Bir Sorun Çıkartırmı Bu Arada Daha Km 90 Da

  10. #3110
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı CooLeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Kuşadasında Oturuyorum Yokuşlar Çok Dik Kaçıncı Viteste Çıkmam Daha İyi Olur
    1'de çıksan iyi olur çünkü 2'de çekmiyo bu motor dik yokuşlarda. Bi arkadaş istanbul bebek-etiler yokuşunu 2. viteste çıkamamıştı CB125'le iki kişi.

  11. #3111
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    yokus ckma o zaman. Yuh bz 3 kısı ybr ye bındk bı ara kalkısı 2 le yaptk 3 e attk ama yemedı.tork ıyı cb de nasıl ckamaz?

  12. #3112
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokus ckma o zaman. Yuh bz 3 kısı ybr ye bındk bı ara kalkısı 2 le yaptk 3 e attk ama yemedı.tork ıyı cb de nasıl ckamaz?
    Yemişim böyle torku.
    Alıntı cgrdgryl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar ;
    öncelikle motorum 560 km de bugün motorla geziyordum ,çoğunuz boğazdan giderken kurçeşmeyi vs. geçtikten sonra etiler bebek yazan tabeladan girince etilere çıkan rampayı bilir.Bugun ordan çıkarken ben(75 kg),artçım(65kg) birinci vitesten yukarı çıkaramadım motoru gücü yetmedi sizce bu normal mi ? Honda activada var bende aynı rampayı onlada aynı hızda çıkıyorum bi farkı olması gerekir diye düşündüm sonuçta birisi 7hp birisi 11 hp çok ilginc geldi acaba benmi 125 cc den büyük bi güç bekliyorum.Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar .

    teşekkürler.

  13. #3113
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    ala ala kullanıcıda sorun var heralde veya devırlenmedn vıtes attırıyorlar.

  14. #3114

    Üyelik
    07 Eylül 2012
    arkadaşlar bende cb 125e aldım.. inşallah hayırlısı olur...

  15. #3115

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ala ala kullanıcıda sorun var heralde veya devırlenmedn vıtes attırıyorlar.
    cb nin cıkmıcagı yokuş yok ama 1 le ama 2 ile.fakat çokta yüksek bi tork bkleme baslangıc ve commuter sınıfı bi motor için yeterli en az ybr kadarda çekişli hızlı.

  16. #3116
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı demirperde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bende cb 125e aldım.. inşallah hayırlısı olur...
    Alıntı CooLeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Yeni Aldım 2 Gün Önce Daha Rodajdan Çıkmadı Max.60 Yapıyorum Üstüne Çıkarsam Herhangi Bir Sorun Çıkartırmı Bu Arada Daha Km 90 Da
    Hoşgeldiniz arkadaşlar aramıza, hayırlı olsun motosikletleriniz Hani fotolar

    Bu ara bayağa bi arkadaşımız yeni aldı CB sini renklendirelim başlığı iştahımız açılsın, gece gece çıkıp turlamak çeksin canımız

    60km üstüne çıkmamaya özen göster, öyle gözle görülür bişey olmaz anlık çıkarsan ama nekadar zorlarsan okadar olumsuz tamamlamış olursun rodajını, buda ilerde ortaya çıkar

    Alıntı CooLeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Kuşadasında Oturuyorum Yokuşlar Çok Dik Kaçıncı Viteste Çıkmam Daha İyi Olur
    Yokuşlardan olabildiğince kaçın, daha uzun ama yokuşsuz yollardan gitmeye çalışın! İllaki evin tepenin üstündeyse en rahat viteste hiç zorlamadan çık.

    (2.viteste gazı çok açıp motoru zorlayacak kadar dik bi yokuşsa 1. viteste az gaz açıp çık mesela!!!)

    Birde rodaj dönemi artçı almayın, 1000 bakımında içindeki metal çer çöp parcacıklarla dolu yağı değiştirene dek !!!

    Sık sık vites değiştirerek kullanmaya özen gösterin, 5.vites 60 a sabitleyip gitmek, 1.2.3.4. viteslerin, kavramanın ve diğer herşeyin rodajına hiçbir faydası olmaz.

    Kullandığınız viteslerdeki süratleri bile değişken kullanın atıyorum 4. viteste 50kmh sabitleyip gideceğinize 4. vites 40-45-50-55-50-45... ... gibi kullanmaya özen gösterin.

    Henüz alışmamış parçalar aşırı ısınır ister istemez ve ısınan parça daha kolay zarar verir bulunduğu yüzeye. Zorladığınızı aklınızdan geçirdiğiniz anda biraz dinlendirin.

    Fren yaparken vites düşürerek yapın (bir alt vitese düşürürken çok yüksek devirlere denk gelmeyecek şekilde !!! bu değerler göstergede yazıyor zaten. Atıyorum 4 ten 3 e attıp debriyajı bıraktığınızda gösterge 2 yi göstersin gibi )

    Aklıma gelenler olursa eklerim Bunlar benim düşüncelerim değil hemen hemen hepsi Kullanım Kılavuzunda yazıyor zaten. Şu kılavuzu bikaçkez okuyun en fazla 1 saatinizi alır

    Sonra 6000 -8000 lere gelince yok keçelerden yağ fışkırdı, yok acaip yakıyor CB, yok motor deli gibi ısınıyor, yok devirlenmiyor, çekmiyor, yokuş çıkmıyor falan dememek için şu 1000 km çok çok dikkatli olun.

    1000 km sonra biraz daha isteklerinize cevap verecek, 3000-4000 gibide vites içi süratlerinizi denersiniz ufak ufak. Bu süreç 4000-5000 gibi tam anlamıyla tamamlanmış oluyor. Bu heryerde motor alimleri tarafından bu şekilde açıklanmış

    Ama ilk 1000 bırakın eziyet gibi gelsin!!! Sonrasında CB ile hergün sorunsuz, mutlu mesut

    " Bu arada ben CB ile artçılı hiçbir yokuşta kalmadım !!! 90 dereceyide çıkarda lastikler şöyle bişey olması lazım "

    Mengu16 bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  17. #3117
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    Her şey iyi hoş,rodajda ne istenirse yapıyorum da,şu artçı almama işi çok sakat hocam.Yani bilirsiniz,öyle durum oluyor ki almak zorunda kalıyorsunuz.Arkadaşınızlasınız hadi şuraya gidelim diyorsunuz ne yani adama 'sen yürü ben motorla' mı diyeceğim?

    O yüzden şu alaca bulaca tarhana çorbasına dönen rodaj muhabbetine kötü kötüne bağlanmamayı tercih etmek en iyisi.Motorum 115 değil de 110 yapar,ama ben o adamı yürütmem
    Korkarak yaşayamazsın!

  18. #3118
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Tabi ki bu bi tercih.

    Rodaj sadece motor veya son sürate etkili bi unsur değil ki. Rodajda artçı aldığın anda zaten her parçayı iki kat zorlamış olursun.

    Ön fren diskinden tutta amortisörlere kadar her parçanın rodajı var!!! Rayına oturmamış tekerlek mili yanlış alışırsa yuvasına sürekli sola çeken bi motosikletin olur.

    Zorlanarak artçılı alışırsa geri dönüşü olmayan yaralarda açabilir motosikletinde demek istiyor kılavuz, yani en azından benim anladığım O

    Tabiki satmayı düşünmüyorsan veya satacağın kişiye tüm eksiklerini, rodajı nasıl yaptığını dürüstçe anlatacaksan, kendi kullandığın süreç sadece seni bağlar bize laf düşmez tabi
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  19. #3119
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi ki bu bi tercih.

    Rodaj sadece motor veya son sürate etkili bi unsur değil ki. Rodajda artçı aldığın anda zaten her parçayı iki kat zorlamış olursun.

    Ön fren diskinden tutta amortisörlere kadar her parçanın rodajı var!!! Rayına oturmamış tekerlek mili yanlış alışırsa yuvasına sürekli sola çeken bi motosikletin olur.

    Zorlanarak artçılı alışırsa geri dönüşü olmayan yaralarda açabilir motosikletinde demek istiyor kılavuz, yani en azından benim anladığım O

    Tabiki satmayı düşünmüyorsan veya satacağın kişiye tüm eksiklerini, rodajı nasıl yaptığını dürüstçe anlatacaksan, kendi kullandığın süreç sadece seni bağlar bize laf düşmez tabi
    Rulman'ın rodajı olmaz arkadaşım. Çok dik yokuşa vurmadıkça rodajda artçı almanın bence bi zararı yok, ama ilk 300km mümkünse artçı almamalı.

  20. #3120
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rulman'ın rodajı olmaz arkadaşım. Çok dik yokuşa vurmadıkça rodajda artçı almanın bence bi zararı yok, ama ilk 300km mümkünse artçı almamalı.
    Bahsettiğim rulman değil zaten, tamamen anlaşılır olsun diye bi genelleme yaptım derdimi anlatmak kötü sonuç doğuracak herşeyden kaçınsın diye

    Lastik montajda sağ ve sol somunları eşit sabitlenmezse bile lastik üzerinde tuhaf bi rodaj ( lastiğin asfalta alışma süreci, lastik üzerinde yola temas eden kısmın ters yüzey yapması... ... ) olursa,

    Bu şekilde 1000 km hiç zorlanmadan kullanılırsa geri dönüşü olur bence, ama zorlanırsa sürekli 8 çizer gibi( buda bi genelleme şahsi fikir mesela )

    Her konuda ilk dönemler özlelikle dikkat edilmeli bence, sonrasında genel olarak dikkatli davranmaya özen gösterilmesi yeterli gibi geliyor bana
    erimozel bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)