s.a arkadaslar forumda yeniyim size bir sorum olacak bu cb nin far ampülünü nasıl değiştirecez tarif edermisiniz 100 lük takacamda
s.a arkadaslar forumda yeniyim size bir sorum olacak bu cb nin far ampülünü nasıl değiştirecez tarif edermisiniz 100 lük takacamda
bence ampul gayet iyi zenon uygulamasına bile gerek yok cbde en beğendiğim yönlerinden biri aydınlatmasıampulu değiştirme işine gelince heralde ön kafa grenaji sökücez başka bi yer göremedim
evet geçen sayfadaki resimler sakarya akyazıda çekildi doğduğum yer diye söylemiyorum heryeri böyledir akyazımın
bu akşam arkadaşın ybr ile gezdik dolaştık çok kez kıyaslama imkanı buluyorum aynı zamanda aldık nerdeyse benim km olmuş 3.200 onunki daha 1.200işte resimler aralarındaki fark titreşimeğer cbde titreşim olmasa cbf gibi bi sürüş konforu olsa diye hayaller kuruyorum hep
burda benzin ibresi ve yapılan kmye dikkat edin216 km olmuş depo yarıda acaba bitene kadar kaç km olucak,ve depoyuda ağzına kadar fullemedim bi miktar boşluk vardı...
100 lük beyaz ampul takacam denemek maksatlı kafa grenajı sökülecekmi kitapcıkta anlayamadım tam olarak ondan sordum
dediğim gibi üstad ilk gün sakarya akyazı keremali dağında idik,keremali türbesi diye google çıkar zaten,gölyayla diye yayla var oraya çıkmadan önce orası zaten huzur mekanızirve 2.000 rakımda bol oksijen eşsiz manzara...
aslında bu yerler istanbula 200 km uzaklıkta güzel bi organizasyonla oralara gidilebilir ordaki hertürlü organizaysondan sorumluda olabilirimbalıkhanelerden tutun kaplıca sularına artı doğa manzarası ve 2.000 rakımdaki keremali dağı hepsi akyazıda
Selamlar beyler,
Deneylerime hızla devam ediyorum, bu sefer elimden geldiğinin en agresif kullanımını sergiledim
1-) Tüm depo artçılı kullanıldı "+85kg",
2-) %100 şehir içi,
3-) 100kmh üstü hızlar ilk kez görüldü ! ( Tem de!)
4-) Vitesler sürekli redline seviyelerine yakın değiştirildi ( motorun iyice açılma dönemleri geldi diye! )
Herşeye rağmen yakıtı başlıkta paylaşıldığı gibi 350-400km lerde bitmedi
Yedek depoya almadım anahtarı. Fakat eminim ana depo bitti bitecekti ve benzin aldım!
CB daha ne şekilde kullanılır bilemem ama bi sonrası tek teker gitmek olur
Canını alma gibi değilde, limitlerini en üst seviyelerini öğrenme amaçlı denedim
ve bir depo daha bunu yapıp 4000km bakımına girmeyi planlıyorum.
Herşeye rağmen 527km yol yaptım ve maksimum 11.5 lt yaktırtabildim,
http://d1208.hizliresim.com/10/w/cczwd.jpg
4000km bakımı sonrası fıtı fıtı keyif sürüşlerine kaldığım yerden devam inşallah
CB nin tek olumsuz yanı otomobil rafa kalktı arabayla taksim-avcılar yapıp dönsem, CB nin deposu dolar o paraya utanmasa.
Birde otopark, trafikte geçen saatler iyice alıştık inşallah kışında kullanabilirim
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Mücahit_89 bizim cb ler deki titreşim ybr den fazla mı?hani sen nede olsa ikisinide kullan ma şansın olmuş.birde ben 1200 km de 2012 model cbf 150 görmüştüm adam çalıştırdı cb ile ses aynı, ama yan yana çalıştırmadık kulaktan hatırladığım kadarıyla söylüuorum.birde ybr pahalı 4290 bildiğim kadarıyla sadece biraz daha diri duruyor depo plastiklerinden dolayı.bildiğim kadarıyla yüksekliğide biraz fazla cb den.sen yakından test etmiş biri olarak ybr ve cb yi kıyaslayabilirmisin?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
Eline sağlık Ferdinand bizde bilgileniyoruz sayende.heralde bizim motorlar sınıfının en az yakan motorları diye bilirmiyiz?
cb ybr 125 den bana göre az yakamaz ... ben 450ile 550 km şehir içi benzin alırım..yedeği bitirmeden....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
bak ama bu yakıt kaç km hızla nasıl bir yolda ve kaç kilo yükte gitti... ben ybr ile 600 de gittim ama otobanda 80 km hızı geçmeden yedek kullanarak.. sabredip kendimi stabil seviyelere ayarlasam daha değişik sonuçlar çıkar ortaya.. çok samimi ve elinden en az 10 motor geçmiş bir dostum adı irfan burayada üye 400 km yi geçmediğini bir depo ile söylüyor.. kendisi victrorist adlı üye.. 70 den yukarı geçmez ve motorunu hiç üzmez.. bilmem anlata bildimmi...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Anlatacak yada anlaşılmayacak bişey yok burda bende motorcuyum.ne ybr nede cb den yana fikir sergilemiyorum, tarafsız bakıyorum.benim cb daha 27 km rede, ben ölçmedim.seninde dediğin gibi binmeye göre ağırlığa göre değişir şartlar kesinlikle etkiler.bir başka yönden ise ikiside 125 cc, aşağı yukarı aynı yakarlar.ikiside karbüratörlü sistem.ybr ye bundan önce hiiç binmedim hatta kışın bu motoru görmeseydim ybr alacaktım idolüm buydu.nasip böyleymiş.ben sadece ferdinand arkadaşın paylaştıklarına göre yazıyorum bi ybr li arkadaşımızda böyle fotolu bir test yapsa herkesde bilgi sahibi olur.
Bende diğerleri ne yakar, ne yakmaz bilmiyorum malesef Ama kendimce deniyorum "max-min" limitlerimiz nedir, bileyim diye.
En az: (normal kullanım/ şehir içi+dışı/ +50kg artçı/ +20-25 kg çanta)________________________________: 511 km yol / 38 TL
En çok: (agresif kullanım/ şehir içi/ ani gaz açışları/ yüksek devirlerde de seyir/ +85 kg artçı/ +-10 kg çanta): 527 km yol / 53 TL
Şimdi +85 kg yük ile nekadar zorlarsam zorlayayım şehiriçi nekadar yol gideceğimi bilmek trafikte daha huzurlu yol almamı sağlıyor.
Bu benim en üst limitim olduğu için de daha fazla yaktıramam ama haftada 2 kez zam gelirse yakıta
Şimdide ekonomi odaklı denemek istiyorum ama o iş İstanbul trafiğinde biraz zor gibi
Zaten bunu da ekstra uzun yollara çıkarsam durum nekadar değişir diye denemek istiyorum.
Öyle büyük bi fark olmayacaksa, normal kullanımda ideal gibi.
Agresif kullanımda fark 1depoda ( yedek hariç ) 10-15 TL arası, buda çok büyük fark bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------
Abi valla senin tecrubenede güvenim sonsuz zaten, sadece victorist değil bikaç arkadaştan daha duydum bu durumu benimde kendimce denememin sebeplerinden biri buydu.
Bu yorumları okuyunca 350-400 km olunca paranoyaya bağlamaya başlıyordum bitti, bitecek diye. Birsürü arkadaştan duyuncada şehir içi sert kullandım 350 km yolda kaldım, yedeğe geçtim... gibi,
zaten kaçkişiyiz hergün yazıştığımız arkadaşlar yalan borçlarıda yok ama yinede bir depo benzin ile denedim özellikle artçılı denedim hatta.
Şimdi yakıtı YBR ile kıyaslama bende yapamam, zaten gerek te yok YBR ESD bu sınıfta çok beğendiğim bi motosiklettir, Yamaha nın fiyat stratejisi eleme sebeplerimden biridir.
Ama CB kullanan bazı arkadaşlarımızın 350-400 km lerde yedeğe geçmelerinin, şu son depo denememden sonra bir sorun olduğunu düşünüyorum malesef :/
Çünkü ışıklarda kalkışlarımda bile ön tekerlek yeri bıraktı bırakacak kalktım, 100-105 km lerde epey yol gittim, en az 200km 90 kmh ve üstü kullandım, gerisi hızlanmalar ve sıkışık trafik hariç 75-80 altına düşmedim,
Üstelik 25-30 km hariç tamamında +85 kg artçım vardı.
Şimdi dahada agresif kullanılıyor ise bilemem, eğer aşağa yukarı üst limit bu şekilde ise 350-400 de yedeğe geçmek ciddi ve çözülmesi gereken bi sorun bence !!!
Bu arada ben yedeğe geçmemiştim benzin alırken, ama çok bişeyde gitmezdi heralde diye düşünüyorum.
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
benim arkadaş sattı geçen ay cb 125 e yi
o da cok denedi
şehir dışında bile tek gittiği halde 2.4 litrenin altına inemedi
Ybr de kullandım ben ama bana pek inandırıcı gelmiyor acıkcası bu söylentiler
ferdinand sen yalan söyluyorsun demiyorum yanlış anlama..
Ybr 2.2 - 2.7 arasında oynuyor ..
Arkadaş cb 125 e yi sattı sıfır ybr aldı
cok pişman oldu honda aldıgına da
# motosikletle.blogspot
Yok estafirullah niye yanlış anlayayım, zaten benim ulaştığım sonuca ulaşan bayağa bi arkadaş ta var. Hatta İnzell arkadaşımız 1.6 lt gibi yaktırtmayı başarmıştı tek başına, düz yolda, makul süratlerle.
Benim deneme sebebimde, nekadar agresif kullanırsam 350-400 de yedeğe geçeceğimi bileyim diyeydi. Elimden geleni yaptım, öyle bişey olmayıncada arkadaşları uyarayım dedim.
Sonuçta 350-400 de yedeğe geçmek ile 527km de halen yedeğe geçmemiş olmak arasında çok ciddi fark var.
İnanıp inanmamakta tabiki hepimiz özgürüz fakat bazı arkadaşlarımızın motosikletlerinde, neden kaynaklanıyor bilinmez bir sıkıntı var "bence"
__________________________________________________ ____
Bu arada bendede bir sorun var! Motosikleti aldığımda bikaçkez arka fren pedalına sert bastığımda "TAK!" diye bi ses duymuştum, sonra bidaha olmamıştı.
Son günlerde bu sesi bikaçkez daha duydum ve beni çok sinir ediyor. Atıyorum birden kırmızı yandığını görüyorum ve sertçe basıyorum TAK!!! sesini duyunca haliyle panikliyorum.
Öyle bi ses ki arka lastik mili sanki zamanla 1-2mm yuvasında öne doğru geliyor, ben sert fren yaptığımda lastik yere tutunuyor fakat motosiklet gitmek istediğinden TAK!! diye arka lastik geri yaslanıyor gibi bi ses.
Mili sıkmayı denedim fakat zaten son noktaya kadar sıkılmıştı 1mm bile sıkamadım. Sanırım milden değil, anlayamadım, başka bi sebepte yok gibi görünürde. Bu durumu yaşayan başka kimse var mı acaba ???
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
arkadaşlar bende cb ile şehir içi 2.2 ve 2.6 yaktım bayramdaki gezimde 2.8 de yaktım bu tamamen kullanımla alakalı ybr cbden az yakması için 2 litrenin altına inmesi lazım bu imkansız bu motorlar kullanıma bağlı olarak aynı yakarlar...
birde cbyi satıp ybr alma olayı var bunu yapan arkadaş aslı cbyi satıp ybr alınca pişman olmuştur,cb almadan ybr alsa sorun yok tabiki ybrnin cbye göre üstünlükleri var titreşim sele rahatlığı ama gezi kalan herşeyi görsellik ve zevke bakar...ben cbden memnun kalmasam satıpta alacağım tek motor cbftir cbfin cb ve ybrye göre bariz farkları var konfor rahatlık güç herşeyiyle daha güzel ama fiyatı uçmuş kesinlikle o para verilmez...
uzun uzunn ybr ile cb görüşlerimi yazardım ama üşeniyorumybr ile cb arasında gördüğüm tek fark titreşim yoksa ybr bana sürüş tarzı olarak çok sert geliyor...hız ve güç olarak ikisininde teknik verileri aynı bu fiziki olarakta öyle tabi ybrde titreşimi daha az duyduğunuz için motoru daha çok zorluyabiliyorsunuz yani cb 90dan sonra titreşim çoğalıyor sizde artık motorun son gücü sanıyorsunuz öyle değil ama,bunu 4 viteste son devirde anladım şöyleki kendi motorumda 4. vites 70 kmde 5'e atıyodum ybrye bindim aynı güç aynı ivmelenme ama 80e kadar çıktım dedim farkmı var acaba sonra benim motora bindim asıldım 4. viteste 80e aynı fark yok dediğim gibi tek fark titreşim oda beni rahatsız etmiyor bunun için 1.000 tl fazla verip ybr alırmıyım almam kesinlikle,ama bunun yerine çok temiz 2. el cbf alınabilir buda yine zevk meselesi...hani o klasik sorular varya omu bumu şumu diye şuan olan commuter modeller arasında apche,ybr,cb,cbf eğer ucuz olsa cbf alırım düşünmeden ama onu şıklarımdan elersem yine cb alırım çünkü diğerlerinin çok çok artısı yok apache ben hiç şıklarıma bile koymadım ama kullancıları çok olduğu için söylüyorum...
cb kullanan arkadaşlar hiç sıkıntı yapmayın tatlı tatlı kullanın motorlarınızı fiyat performans olarak çok harika gören vay honda mı diyo fiyatını söyleyince mutlu oluyolar bizde alalıım bitane ucuzmuşucuz dediğim,ucuz etin yahnisi yavan olur,ben ucuz mal alıcak kadar zengin değilim şeklinde değilverdiğin paranın hakkını veren bi motor
sıfır bayiden alınan cbfide 16bin kmye kadar test ettim..
buda ilk cbfim...
Yapılan yakıt ölçümlerinde gidilen yolun yolun eğimi/rüzgar/dur-kalk sayısı/vites değiştirme devirleri/ani fren/motorun üstündeki yük vb. yakıt tüketimini etkileyen bir sürü etken var. O yüzden karşılaştırma yaparken bunların hepsini gözönüne almak gerekiyor. Yakıtı etkileyen bu kadar çok etken varken değişik kullanıcıların yaptığı ölçümleri baz alarak şu motor az ya da çok yakıyor diye karşılaştırma yapmak çok da objektif olmaz bence. Eğer kendi motorunuzun yakıt tüketimi ekonominizi çok etkilemiyorsa, bu karşılaştırmaları çok önemsemeyin ve bunları düşünmeden keyifle binin motorlarınıza.
Fight till the end!!!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)