Yine korkum var,adam acemi zaten yağını falan değiştirmemiştir rodajı iyi geçirmemiştir falan diye düşünüyorum
2. el bi motosiklet alırken bu korku hep olur zaten, en yakın arkadaşından bile alsan olur.
Daha yepyeni bi motosikletten bahsediyorsun ve adam evli, eşi ile binmiş, apaçilik yapılmadığı son sürat denenmediği ön kaldırma felan denemediği yani motoru zorlamadığı ortada yani
İlk motoruysa zaten istese de 60 ı geçememiştir ki
Koruma demirinde, kaldırıma sürter yine çizik olur bence hiç kafaya takılacak bişey değil!
Yağ için servisi ara plakayı yada ismi ver sor şu şu km de geldi, şu işlemler yapıldı, diye ayrıntılı bilgi alırsın ! aklında kalmasın diye söylüyorum
Yoksa bana göre koruma demiri, navigasyon falan takan biri, 25 TL lik rodaj sonrası detayını atlaması mümkün değil erken bile değiştirmiş olabilir hatta
Bu fiyata bu ekstralar ile daha iyi bi alternatifin olacağını hiç ama hiç sanmıyorum !
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Çok teşekkür ederim direk hondanın numarasından öğrenebilir miyim acaba?
merhaba arkadaşlar ;
öncelikle motorum 560 km de bugün motorla geziyordum ,çoğunuz boğazdan giderken kurçeşmeyi vs. geçtikten sonra etiler bebek yazan tabeladan girince etilere çıkan rampayı bilir.Bugun ordan çıkarken ben(75 kg),artçım(65kg) birinci vitesten yukarı çıkaramadım motoru gücü yetmedi sizce bu normal mi ? Honda activada var bende aynı rampayı onlada aynı hızda çıkıyorum bi farkı olması gerekir diye düşündüm sonuçta birisi 7hp birisi 11 hp çok ilginc geldi acaba benmi 125 cc den büyük bi güç bekliyorum.Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar .
teşekkürler.
Bugün motorla epey haşır neşir oldum.. Zaten bayiden eve getirdiğim 5 kmlik yol dışında hiç trafiğe çıkmamıştım. Bugün 110 km kadar sürmüş oldum. Şimdi size km saatinden ve lastiklerden bahsedeceğim.
Bi arabayla yanyana gidip km saatimin doğruluğunu ölçemeyeceğim için bir rota çizdim. O rotada önce arabamla gittim ve 3.2 km yol kat ettim. Yol boyunca her 1 km tamamlandığı yerleri aklımda not ettim. Daha sonra motorumla aynı yolu kat ettim. Yaklaşık 50 metre eksik gösterdi. Bu durumda km kadranım arabadan bir tutam eksik ölçüyor. %1-2 diyelim. Zaten araç kadranlarında %3 ortalama hata payı olur ki gps le ölçümlerde bu fark ortaya çıkar. GPS ile ölçmedim ancak, arabaya göre gps'e daha yakın bir değer çıkacak gibi. (Not : Aracımdaki lastik ebatlarında vs hiç bir modifiye yok).
Lastik konusuna gelecek olursak, bugün değişik koşullarda sürdüm motorumu. Önce asfalt çalışması sebebiyle çok sıkışık bir trafikte, sonra hızlı akan bir trafikte, akşama doğru sağanak halinda dolu ve yağmur yağan yollarda ve nihayetinde hem yağmurlu hemde karanlık havada. Trafiğe ilk çıkışım ama son yarıda artık çok rahat, motoru daha zabt edebilir haldeydim. Dikkatimi çeken, yağmur başlangıcında da, şiddetli yağmurda da güvenle gittim. Lastiklerim orjinal lastik ancak hiç kaymadı. Yoğun yağışta asfaltın yağı pası silindiği için kaymayı beklemiyordum ancak öncesindeki çişeleme esnasında da bir kayma eğilimi olmadı.. Ben şimdilik lastiklerimden memnunum.
560 km de bir motosiklet ile artçılı, yokuş çıkmayı denerseniz zaten, bundan sonra düzde de gücü yemezse şaşırmayın!
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
O yokuş çok lüzumsuz bir yokuş, orası yerine baltalimanına gidip ordan etilere çıkarsanız daha rahat ve keyifli olur. 560km'de motor o kadar da yeni sayılmaz, ara sıra artçılı da olsa yokuş çıkmanın zararı olmaz. Ama 125'lik bir motorda olabildiğince 2 kişi dik ve uzun bir yokuşa vurmayın motoru. Motorun rahat hızlandığı açık yolları tercih edin.
560 km az değil bence kitapçığında rodaj için 500 km yazıyor ama malesef çok büyük hayal kırıklığı yarattı bende nerdeyse yolda bırakacaktı o rampada beni neyse performansını öğrenmiş oldum hiç değilse Tek kişikil bir motosiklet olduğunu düşünüyorum artık
Ben artçılı ve çantalı halde Kağıthane - Alibeyköyün oralardan Çağlayana çıkan yokuşta gayet rahat 2. vitese geçebiliyorum.
Hatta Gülbağ daki yokuşta bile 2. vitese atabiliyorum.
Demek istediğim bu durumu 560 km lerde içinde metal parçacıkların dolu olduğu motor yağım ile denesem ,
hem ciddi kalıcı zararlar verir, hem de neredeyse açılmamış bir motordan maksimum torkunu beklemiş olurdum !
Bunu bikaç kez denesem rodaj aşamasında zaten hiçbirzaman motosikletin tam performansını alamamama sebep olmaz mı ?
Motor tam olarak 4000-5000 km lerde açılıyor, biraz zaman tanıyın bence.
Birde şöyle bişey var 1. viteste 125 cc yokuş falan demez gazı nekadar açarsanız hertürlü hızlanır benim bildiğim
Yanlışım varsa düzeltin tabi bende öğreneyim ama şahsi fikrim Aktiva nın yapabildiği herşeyi hatta fazlasını,
rodajı sağlıklı geçmiş ve motoru açılmış 4000 km deki CB rahat rahat yapar diye düşünüyorum!
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
1. viteste sorun yok zaten 2. vitese geçiyorum acayip güç kaybı oluyor 1 e geri indirmek zorunda kalıyorum 1 dede yaptığın maksimum hız 20 km .Ve arkadaki araçların sıkıştırması vs. vs beni sinir eden şey o oldu neyse artık zaman tanıyacağız biraz bakalım.Düşüncelerini paylaştığın için teşekkürler.
Tabiki anlıyorum durumu zaten Ama günden güne değişiyor motosikletin atikliği, siz yinede tüm trafikteki baskılara rağmen sıkıştırmayın motosikletinizi bence
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Aynı yokuştan artçılı olarak (80kg+55kg) ben de birkaç kez çıktım. Ancak 2. viteste devri fazla düşürmedikçe öyle bir sorun olmuyor.
Tavsiyem birinci viteste devri iyice yükseltip sonra 2. vitese geçmen. Ancak tabi yavaşlamanı gerektirecek bir durum olduğunda ve devir düştüğünde motor 2. viteste iken tekrar hızlanmıyor.
Babam 2.el honda cb yerine 0 asya legend wind 150 almaya karar verdi.Deneyen var mıdır ya da bu konuyla ilgili bu şekilde bol sayfalı yazılar var mıdır?Teşekkürler
Aynen bende 1. viteste yokuşun dikliği falan pek önemli değil hertürlü hızlanıyor deken bunu demek istemiştim deviri ve sürati yükseltip 2. vitese rahat atılabiliyor
Yapma Inzell ya, okadarda değil be abi Honda Today ile bile adamlar 3-4 tane de su bidonu alıp günde yüz kere kazancı yokuşundan Taksim e çıkıyorlar.
Devir yüksek ise 2. vitese attığımda da deviri düşürecek zamanı kaybetmediysem Gülbağdaki o lanet yokuşlardan bile artçılı çıkabiliyorum
Scooterlarında sırrı bu bence zaten yüksek devirde vites geçiyorlar ve çok seri geçiyorlar. 50 cc Today ile geçen "3" genç yardırarak çıkıyordu kazancıdan taksime bayağa gülmüştüm
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
Ben Kağthane, Şişli falan yakın diye ufak bi parça için Asya servislerini aramıştım ellerinde varsa hemen gidip alırım gibisinden. Abi siparişi geçeriz nezaman gelir allah bilir dedi
Sonra dedim ben orjinalini isteyeyim Honda dan en iyisi, madem hertürlü uzun sürecek, aradım Honda yı sipariş geçildi, yarın gel dediler gittim aldım.
Sanırım aydınlatıcı bi bilgi oldu. İstersen Asya ları arayıp farklı konular için de test edebilirsin !!!
__________________________________________________ ____________________________
O navigasyonlu 2000 küsurdaki CB ile forumdan birileri ilgilenebilir ( yada benim arkadaşlarım ) , Asya yı alırsanız, navigasyonlu CB' nin iletişimini burada paylaşırsanız seviniriz
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
bu motorun gücü konusunda bende kendimden örnek vereyim ben 89 kg yeni kilo verdim babam 90 kg öyle aşırı yokuş görmedim ama 1. vitese düştüğüm hiç olmadı,bizim burda hem viraj hem %10 eğimli yokuş var tek kişi 4. viteste çıkabiliyorum motor hafiften kassada ama 3. viteste 2 kişide çıkıyorum motorun yokuşlardaki torku beni tatmin ediyor cbften sonra güçsüz gelir dedim ama neredeyse fark yok,son hız olarak cbften düşük orjinal cbfle gördüğüm hız 110-120 ama motor 8.000 kmde idi bu daha 2.000 kmde ve son hızım aşağıdaki gibi
bu arada şunu söylemek istiyorum motordaki fazla yağı aldıktan sonra gerçekten motorda bi rahatlama oldu mesela 90-100 km ile giderken artık motor yırtınıyodu şimdi bunu 100 kmyi geçtikten sonra yaşıyorum yani stabil 100 le gidebiliyorum...
bence 1000 km geçmeden artçılı binmek sakıncalı 560 kmde benim motorum şuanki performansının anca yarısını veriyodu...
http://imageshack.us/clip/my-videos/...ysziexiid.mp4/
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:35 ----------
yahu hep konuşuyoruz biraz motordan resimler ekleyinbuda bizim işyerinde 125 lik yamaha bizim cblerinde ondan eksik kalır yanı yok hem cross hem tasarruf motorudaha cb ile dağlara çıkıcam derelere gircemfotoları bayramdan sonra görürsünüz tatil planlarım var
slm arkadaslar bugun itibariyle 430km oldu ama hala yedege düşmedi yakıt konusunda gercekdende çok iyi bir motor iyiki almısım bu motoru simdilik hiç bir sıkıntı yok motorumla alakalı ne zinciri nede vites geçişleryle alakalı ara ara sıkıstırıyorum moturu 100km hıza hemen çıkabiliyor birazda antalyanın sıcak olması büyük etken ama 100den sonra baya bi yol lazım daha süratlenmesi için herkeze iyi sürüsler
Arkdaslar hatırlarsanız bı balıkesır ayvalık yapcaktım dun ıstanbula dondum. motoru yormamak ıcın yenıkapı bandırma uzerınden gttım bandırmadan sonra 250 km lık yolum varmıs cektıgım bı kac fotoyu paylasmak ıstedım. bır de belkı de yuktendır bılınmez ama ıbre 90 ı gecmıo :s egılmı de vs 110 u gordum ama yanı g.tu bası oynuo tıtresımden o yonden adından da anlasılacagı gıbı cb125 cıtybıke :( uzun yolda sabıtledım 90 la gıttım sukur herhangı bı sıkıntı olmadı bandırmada 50 tl ıle full le dım depoyu ıstanbula dondum kırmızıya ulastım masallah ama kısaca motor gıtmıyor bılmıyorum rodaj sırasında bn mı acamadım yıne de masallah eskı 125zn scooter ıma gore vıtesınde vermıs oldugu atakla hos bır yolculuktu... mınık bı kaza oldu kazadan da sayılmaz belkı de ewe max 1 km kala dengesız bı amca bıldıgın trafıkte arkdan vurdu bana plakalık kırıldı sadece sukur bugun yarın bakıma gıdıcem 2300 km deyım 2000 bakımımı yaptırcam yola denk geldık sonucta bakımdan da saglam cıkarsa mutluyum onu da paylasırım...
Evden cıkıs
yenıkapı cıkısı depo full leme
susurluk molası e ayranı ıcılır
Balıkesır gırısı
edremıte az kalmıs
varıs noktam
donusten bı ıkı foto da cektım yol cok bostu
sıcaga bak ya
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)