Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Ağustos 2012, 15:14
#2561
hakkaten arkadaslar yag konusu cok ilginc gercekten kitapta 0.8 us qt diyor bunuda litreye cevirirsek 0.75.. litre falan yapiyor. adamlar 1 l koyduklari zaman ciddi miktarda fazla yag koymus oluyorlar. eger hondanin servislerinde boyle bir sorun varsa gercekten ciddi ciddi servis problemimiz var demektir. yada bize verdikleri kitapciktaki bilgiler dogru degil. bakalik hondayi arayan arkadasa ne cevap gelecek eger hatali koydularsa hepsini tekrar bedava degistirmek zorundalar bence. birde herkes kendine gore usta olmus demis birinin servisi iyide kardesim sermis olmussaniz neden onerilen yag disinda yag koyuyorsunuzki yazik degil mi. sanki bedava yag koyuyorsunuz motora. daha oncede yazmistim honda gibi bir markada bunlar oluyorsa yazik gercekten
Reklamlar
-
04 Ağustos 2012, 18:19
#2562
Selamlar arkadaşlar,
üç aylık uğraşıma bugün son noktayı koydum. Yaklaşık bir saat önce Ankara Efe Honda Plaza'dan Beyaz renk CB125E, 41 lt topcase (RMX yada RMS gibi bişeydi) ve koruma demirlerimi aldım. 390 her ne kadar gözüme fazla gözüktü isede plaka işlemleri için vericem ve salı akşamı beni hazır bekliyor olacak. Artık motosiklet modelleri arasında değil, motorla geziyor olacağım..
-
04 Ağustos 2012, 18:27
#2563
-
04 Ağustos 2012, 18:31
#2564
hayırlı olsun..............
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
04 Ağustos 2012, 18:38
#2565
Motosiklete en yakışabilecek topcaselerden birini almışsınız düşündüğüm model ise, şöyle bir model mi acaba 41 lt dediğiniz,
Koruma demirini ihmal etmemenizde iyi olmuş
Hayırlı olsun, iyi günlerde, güle güle kullanmak nasip olsun Aramıza hoş geldiniz,
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
04 Ağustos 2012, 19:35
#2566
kdrsahin adlı üyeden alıntı
Banada 15-50 yağ koymuşlardı, 2 hafta falan önce hondaya yazı attım, dönen olmayınca ikinci bir yazı attım ona rağmen dönen olmadı.
Ama motorda bahsettiğin kendini parçalıyormuş gibi durum bende de var. Yağ değişiminden önce yoktu. Geçen gün servise gittim motorun sesi normal değil diye, usta baktı sesini dinledi, bu motorlarda titreşim var onun için normal dedi, ben yağ değişiminden önce böyle değildi dedim ama o normal olduğu konusunda ısrar etti. Bu arada D&B motordan bahsediyorum. Servis şefi Kasım beye kullanma kılavuzunda 15-50 yağ yazmadığını, Hondaya 15-50 yağla ilgili yazan kişileri değişim için servise çağırdıklarını söyledim. Evet çağırdık ama yağın yanlış olduğu için değil müşteri memmuniyeti için çağırdık, yoksa yağda problem yok dedi. Ayrıca konuyla ilgili yeterli bilgisi olmadan bir kaç kişinin forumlarda yazıp ortalığı bulandırdığnı söyledi. Şimdi bende yağı değiştirtsem motorun zorlanıyormuş gibi hali gidermi diyorsun.
Bugün servise gittim ve 15-50 yağı 10-40 la değiştirttim. Usta sizinki psikolojik falan dedi ama ben olsun yinede değiştir dedim. Motor biraz daha rahatladı sanki, b,rde çalışırken eksoz kısımndan hor hor gibi bir ses geliyordu, o ses kayboldu.
Bu 2. yağ değişimi oldu, belki 15-50 koysada aynı şey olacaktı ama olsun kafam rahat olsun.
-
04 Ağustos 2012, 19:43
#2567
Ramazan hocam & Ramazan Hocam : çok teşekkürler..
ferdinandd : senin gösterdigin top case'lerden sonra benimkinin çirkinligi geldi aklıma motoru alınca fotosunu paylaşırım. top case'in üst tarafında cadır vs tutturmak için gergi gibi bişeyler var. lafını açtığım için almak zorundaymış gibi hissettim.. sonrasında kilit gibi şeylerin lafını bile etmedim. internetten fiyatlarına bakmadan hareket etmemek için.
şimdi ise motoru teslim almadan beyaz motor için uygun renkte kask ve yazlık montlara bakmak gibi uğraşlarım kaldı..
-
04 Ağustos 2012, 19:46
#2568
kdrsahin adlı üyeden alıntı
Bugün servise gittim ve 15-50 yağı 10-40 la değiştirttim. Usta sizinki psikolojik falan dedi ama ben olsun yinede değiştir dedim.
Motor biraz daha rahatladı sanki, birde çalışırken eksoz kısımndan hor hor gibi bir ses geliyordu, o ses kayboldu. Bu 2. yağ değişimi oldu, belki 15-50 koysada aynı şey olacaktı ama olsun kafam rahat olsun.
2000 km diye mi değiştirdin Sahin, yoksa rahatsız olduğun için mi. Yine 1 lt koydular heralde değilmi ?
Birde çıkan yağı nasıl hesaplıyosunuz beyler? Onlar ufak leğenimsi bi kaba boşalttıklarında, benim yanımda 1 lt ölçekli bi kap mı götürmem lazım çıkan yağı anlamam için, yoksa başka bi yolu da var mı ?
İlk 1000 yağ değişimine gidecek arkadaşlar servisten rica etse, çıkan yağın kaç ml olduğunu öğrenmek isteğinde bulunursa nede güzel olur
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
04 Ağustos 2012, 20:09
#2569
ferdinandd adlı üyeden alıntı
2000 km diye mi değiştirdin Sahin, yoksa rahatsız olduğun için mi. Yine 1 lt koydular heralde değilmi ?
Birde çıkan yağı nasıl hesaplıyosunuz beyler? Onlar ufak leğenimsi bi kaba boşalttıklarında, benim yanımda 1 lt ölçekli bi kap mı götürmem lazım çıkan yağı anlamam için, yoksa başka bi yolu da var mı ?
İlk 1000 yağ değişimine gidecek arkadaşlar servisten rica etse, çıkan yağın kaç ml olduğunu öğrenmek isteğinde bulunursa nede güzel olur
abi servise ölçün dedim eksik yok dediler yani öyle kapta ölçmüyorlar tabi yaptırılabilir,ben 2.000de kendim değişcem nasılsa garanti 4.000 kmde,ozaman ölçekli bi kaba boşaltıcam yağı ve görmüş olucaz...
atithesun,hocam hayırlı olsun kazasız belasız kullanın inş güzel tercih yapmışsınızabartmıyorum hergün ışıklarda motorcu arkadaşlar yanaşıp soruyo bende alıcam nasıl memnunmusun serviste hakeza millet cbyi bu forumlardan duyunca yanlış tanıyor o yüzden elimden geldiğince soranlara müsaitsem al bi bin kardeş diyorum kendin bak öyle karar ver adam motor alcak nasıl bilmiyor servislerde test motoru yok bu kötü,tabi samimi konuşma olan durumlarda oluyor öle herkese vermiyorumadam bugun cb almaya cesaret edememiş cbf 150 almış serviste konuştk koruma demirini takarken,aldığı fiyat 5.300 çok para abi kesinlikle cbr 125 alırım cbf'in sıfırına o parayı vermem...
-
04 Ağustos 2012, 20:21
#2570
atiTheSun adlı üyeden alıntı
Ramazan hocam & Ramazan Hocam : çok teşekkürler..
Gösterdigin top case'lerden sonra benimkinin çirkinligi geldi aklıma
motoru alınca fotosunu paylaşırım. top case'in üst tarafında cadır vs tutturmak için gergi gibi bişeyler var.
Şimdi ise motoru teslim almadan, beyaz motor için uygun renkte kask ve yazlık montlara bakmak gibi uğraşlarım kaldı..
Yok yahu RKS yi de Shad üretmiyormu, ben öyle biliyorum Farklı marka adı altında sattığı için fiyatı daha uygun oluyor sadece Givi üretimi Kappa markası gibi Bunlarda da var gergi lastikleri bence yakışır
Bende motosikleti almadan önce araştırmıştım yazlık mont işlerini, herkes tshirt ile bile terliyoruz zaten yazlık mont seni kurtarmaz hertürlü terlersin demişti.
Mevsimlik bişey al ki, bari terlesende durduğunda rüzgar yemezsin dediler. Bu yüzden benimde önerim sana bol havalandırma kanalı olan mevsimlik bir monttur.
Akşam saatleri 22:00 dan sonra havalandırma kanallarını açık unutmuşsam 30-40 km yol gideyim üşüyorum soğuktan, heleki sabaha karşı 6:00 / 7:00 gibi saatlerde hıçkıra hıçkıra titriyorum soğuktan
Gayet ciddiyim, yazlık mont olsa ne olurdu bilemiyorum.
Trafikte hiç ilerleyemiyorsam, yada ışıklarda beklemiyorsam mevsimlik mont bile hiç terletmiyor öğle güneşi altında, bilgin olsun. Dururken tshirt ile de terliyorsun zaten
Koruma olarak ta biraz daha sabit korumalar oynak değil pek mevsimliklerde, hiç denemek nasip olmaz inşallah ama yazlıklara göre biraz daha güven hissi veriyor.
Ben siyah ağırlıklı bir mont almıştım http://www.hudsonderi.com/?urun-37-2...torsiklet.html
linkteki modelin erkek kesimi. Çok direttim abi yapma etme bununla kara kışta kar üstünde uyurum ben dedim ama ikna etti beni abimiz. Şimdi iyikide etmiş diyorum.
150 TL yazlığa verip bir ay sonra kenara ayıracağıma 250 TL buna veriyim terlersem terliyim diye aldım bi yandanda
Ama çok ciddi bi sorun yaşamadım. Hatta göğüsten , sırttan rüzgar yememek iyi bişey.
Birdaha mont alsam yine bu tür özelliklere sahip olsun isterim ama tamamen siyah olmaz. Karanlıkta fark edilmek çok zor oluyor,
zaten fark etme niyeti olmayanlar üstüne üstüne sürüyor. Beğenmesemde gece fark edilir bişey alıcam bidahaki montumu.
Kask dersen, güvenlik açısından iyi koruyan fakat fiyatı uygun olan LS2 Mono" 4 yıldız koruma 75-80 TL" ve Nitro Aikido "5 yıldız koruma 200 TL civarı" var.
Ls2 nin birsürü konforsozluğu var fakat 75 Tl gibi bi fiyatı var ve Shoei, Nolan gibi 4 yıldız güvenlik sağladığı iddaa ediliyor bu yüzden çok tercih ediliyor.
Aikido da biraz daha konforlu, çene altı rüzgar almasın diye pedler var , Ls2 de buğu sorunu bence çok ciddi yazın ortasında güneş batsın ışıklarda dur buğulanıyor
Rüzgar sesi felaket rahatsız edici ve yorucu bu yüzden ben kulaklık aldım çok işe yaradı ama kask rüzgar yemeseydi daha rahat olurdu, Aikido bu konuda daha iyiymiş okuduğum kadarıyla...
He 75 TL 4 yıldız güvenlik, kafaya oturuşuda rahatsız edici değil, birde tecrubesizdim nelere dikkat edceğimi öğrenmeden kask a ciddi para vermek içimden gelmedi.
İyiki de öyle olmuş, elde taşımayı, motosiklete asmayı, kaskı çıkarmadan neler yapıp yapamayacağımı öğrenene kadar şimdiden birsürü çizik oldu, tav olduğum kaskı alıp o parayı bayılsaydım
içim yanardı açıkçası. Kışa doğru belki bunu artçı kaskı yapabilirim gönül rahatlığı ile.
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
04 Ağustos 2012, 21:14
#2571
ferdinandd adlı üyeden alıntı
2000 km diye mi değiştirdin Sahin, yoksa rahatsız olduğun için mi. Yine 1 lt koydular heralde değilmi ?
Birde çıkan yağı nasıl hesaplıyosunuz beyler? Onlar ufak leğenimsi bi kaba boşalttıklarında, benim yanımda 1 lt ölçekli bi kap mı götürmem lazım çıkan yağı anlamam için, yoksa başka bi yolu da var mı ?
İlk 1000 yağ değişimine gidecek arkadaşlar servisten rica etse, çıkan yağın kaç ml olduğunu öğrenmek isteğinde bulunursa nede güzel olur
2.000 diye değil 15-50 yağı atmak için değiştirttim. Bu arada 1.000 km de yağ değişiminde ustaya sorduğumda 1 lt yağ koyduğunu söylemişti.
Bugün yağ değiştiren çocuğa sorduğumda 0,8 lt dedi.
Bende anlamadım, yalnız sonradan yağ çubuğunu kontrol ettiğimde ilk yağ değişiminde ki ile aynı seviyede olduğunu gördüm.
-
04 Ağustos 2012, 21:41
#2572
kdrsahin adlı üyeden alıntı
2.000 diye değil 15-50 yağı atmak için değiştirttim. Bu arada 1.000 km de yağ değişiminde ustaya sorduğumda 1 lt yağ koyduğunu söylemişti.
Bugün yağ değiştiren çocuğa sorduğumda 0,8 lt dedi.
Bende anlamadım, yalnız sonradan yağ çubuğunu kontrol ettiğimde ilk yağ değişiminde ki ile aynı seviyede olduğunu gördüm.
ilk yağı koyan hangi servis ikinci yağı koyan servis hangisi? fazla yağda motora zarar verir bunu bilmiyormu servisler...
-
04 Ağustos 2012, 21:46
#2573
mucahit hocam teşekkürler.. bende iki cb125 kullanıcı ile konuştum. forumlarda böyle böyle diyorlar dedim. kurye olan arkadaşda ögrenci olanda yok böyle birşey dedi. hatta ögrenci arkadaş al sür kendin bak dedi ki o zaman egitim almamıştım, sürmedim.
ferdinandd : Çok teşekkürler arkadaşım. emek verip epeyce tecrübelerini aktarmışsın.. bende tamamen siyah almak istemiyorum. bu durumda deri olmaması gerekiyor değil mi? kırmızı veya gri içerikli siyah montlar hoşuma gidiyor. sarı bi apache almış olsaydım, sarı bir mont alırdımm.. yemegide yedim, kendime geldim. biraz internet araştırmacılığı yapalım bakalım : ) ancak her ne kadar internet araştırması yapacak olsamda, ölçülerimi bilmediğim için magazalara gidip alacağım. öncesinde ne istedigime karar vereyimm.. fiyatları üç aşagı beş yukarı ögreneyim. sonuçta adamın dükkan kirasının yarısını benim karşılıyor olmam hoşuma gitmez..
-
04 Ağustos 2012, 23:03
#2574
Acaba Honda biz baskı yapıyoruz diye haberdar olup hemen duruma müdahale mi etti.
Servisleri bilgilendirmiş olup, ne yapıyorsunuz siz 0.8 yazıyor, size Servis Manuel verdik okumadan iş mi yapıyorsunuz falan filan olabilirmi ki.
Yada o serviste bilnçli bi arkadaş işini yapıp vakit ayırıp, alıp okumuştur Servis Manuel i.
Yahu cevap ta gelmedi ki ne doğru ne değil onu da bilmiyoruz ki
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
04 Ağustos 2012, 23:09
#2575
Arkadaşlar hiçbiriniz yağ çubuğuna bakmayı akıl edemiyor mu ? 800ml yağ koyun sonra motorla bikaç saat gezin, motoru ertesi güne kadar dinlendirip yağ çubuğundan yağ seviyesini kontrol edin, daha yağ eklemeye gerek varsa eklersiniz. Ama benim bildiğim 125cc motorlara normal yağ değişiminde 800ml, motoru komple yarıp açınca 1 litre yağ konuluyor. Birde yağ değişimde eski yağın gerçekten karterdeki son damlasına kadar akıtılıp akıtılmadığı var. Ben yağ boşaltırken 15-20 dakika bekliyorum, orta sehpada motoru sağa sola önü arkaya yatıra yatıra.
-
04 Ağustos 2012, 23:22
#2576
atiTheSun adlı üyeden alıntı
Bende tamamen siyah mont almak istemiyorum. Bu durumda deri olmaması gerekiyor değil mi? kırmızı veya gri içerikli siyah montlar hoşuma gidiyor.
Biraz internet araştırmacılığı yapalım bakalım : ) ancak her ne kadar internet araştırması yapacak olsamda, ölçülerimi bilmediğim için magazalara gidip alacağım.
Öncesinde ne istedigime karar vereyimm.. fiyatları üç aşagı beş yukarı ögreneyim. sonuçta adamın dükkan kirasının yarısını benim karşılıyor olmam hoşuma gitmez..
Renk zevk meselesi abi ama kırmızı-siyah / gri-siyah becede güzel olur.
Reflektör kısımları da olsa süper olur. Eğer yok ise en azından dikiş kısımlarında reflektör fitil olmalı bence.
Bende direkt deri sevmiyorum. Derilere de renkli deri veya reflektörlü kumaş eklenebiliyor.Ama ben yine de teknolojik gora teximsi, nefes alan ama su geçirmeyen bişeyi, deri ye tercih ederim, hem daha sağlıklı
Sen modeli beğendiğinde mağazada zaten birebir aynı gelmiyor giymek denemek önemli tabi. Ama model kesin bu dersen, o modelin her bedeni bulunur, bedende sorun olmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:11 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hiçbiriniz yağ çubuğuna bakmayı akıl edemiyor mu ? 800ml yağ koyun sonra motorla bikaç saat gezin, motoru ertesi güne kadar dinlendirip yağ çubuğundan yağ seviyesini kontrol edin, daha yağ eklemeye gerek varsa eklersiniz. Ama benim bildiğim 125cc motorlara normal yağ değişiminde 800ml, motoru komple yarıp açınca 1 litre yağ konuluyor. Birde yağ değişimde eski yağın gerçekten karterdeki son damlasına kadar akıtılıp akıtılmadığı var. Ben yağ boşaltırken 15-20 dakika bekliyorum, orta sehpada motoru sağa sola önü arkaya yatıra yatıra.
Valla ne desen haklısın Mengu Ama kılavuzdaki bu yazıyı fark edeli ve kıllanmaya başlayalı çok olmadı daha
Yoksa alır almaz fark etseydik çoktan bisürü yol bulunurdu. Neymiş ustaya asla ama asla güvenmicekmişiz
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------
okan.turan adlı üyeden alıntı
Hakkaten arkadaslar yag konusu cok ilginç, gercekten kılavuzda "0.8 us qt" diyor, bunuda litreye cevirirsek "0.75 litre" falan yapiyor. Adamlar 1 lt koyduklari zaman ciddi miktarda fazla yag koymus oluyorlar!
Valla "Us Qt" hangi birimdir, ne demektir ben anlamadım bile, çok teşekkürler nekadar litreye denk geldiğini açıkladığın için !
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
05 Ağustos 2012, 00:00
#2577
''US QT'' sanırım us quartz gibi bir terim ve aşağıdaki sitenin çevirisine göre tam da 750ml gibi bir şeye tekabul ediyor.
http://www.convertunits.com/from/US+quarts/to/ml
Yani 800ml değil, 750ml yağ konulmalı bu durumda. Yahu arkadaş memlekette birisi de işini düzgün yapsın ben bıktım bu ezberci zihniyetten. Motorunu periyodik olarak bakıma götürmezsen garanti dışı kalıyor. Götürürsen de insan sinir hastası oluyor. İlla motorun başında dikilip, usta yanlış mı yapacak acaba, aha şurasını atladı burasını unuttu endişesi ile pimpiriklenmek mi gerekiyor.
Neden motoru servise gönül rahatlığı ile bırakıp çıkıp gidip kahvemi içemiyorum?
Daha motora ne kadar yağ koyacağını bilmeyen servis sana sesleniyorum! Sen mi bakım yapınca garanti dışı kalmıyor motor?
-
05 Ağustos 2012, 00:35
#2578
bende google 'ın direk kendisini kullanıp sordum.. 0.8 us quarts = ? liter
cevabı şöyle..
0.8 US quarts = 0.757082357 liter
-
05 Ağustos 2012, 02:13
#2579
Yani işin özü " 0.75 lt " yağ mıymış
Fark çok ta fazla ya bu son durum anladığım kadarıyla?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
Crayz_aplper adlı üyeden alıntı
4 zamanli motorda yaz kış yagı diye bisey yok arkadaslar.
Yag fazla olursa tahliyeden dışarıya atar, yada hava filtresine gonderir boylece motorunuz bozulur...!
İHTİYAR adlı üyeden alıntı
Piyasada satılan 10/40 yağlar yarı sentetik yağlardır, 20/50 yağlar ise mineral bazlı yağlar olup,
sentetik ve yarı sentetik yağlara göre daha daha az koruyucudur.
Sentetik yağların molekülleri basınca ve ısıya daha dayanıklı olup, oluşturduğu flim daha dayanıklı ve uzun ömürlüdür.
Yağ seviyeniz fazla yüksek olursa, biyel kolu ve krank yağı fazlası ile motor iç çeperlerine savuracak,
bu fazla yağı sıyırmakta zorlanacak olan sekmanlar yağın yanma odasına kaçmasına ve yüksek devirlerde oluşacak hidrolik basınç,
-Silindir kapak contasının yırtılmasına.
-Sibop lastiklerinin deforme olmasına.
-Hararetin yükselmesine.
-Sekmanların çatlamasına veya yamulmasına.
-Varsa katalitik konvertörün ve oksijen sensörünün bozulmasına sebep olabilir.
-Üşenmeyin,yağın fazlasını tahliye edin.
Motorumuzun neden aşırı ısındığını anlamış olduk !!!
kurubuz adlı üyeden alıntı
Ben yaptım ne olduğunu söyleyeyim, hava filtresinden bile yağ çıktı.
Bunun haricinde fazla yağ, yağ keçelerini zorlar ve silindir yanma odasına yağ sızar, iki zamanlı gibi yağlı benzin yakmaya başlarsın,
bujilerin kurum yapar ayrıca egzosdan bir süre sonra köfteci arabası gibi duman çıkmaya başlar.
İnzell in bahsettiği duman bu yüzden olabilir mi acaba ??? Direkt aklıma bu geldi, düşünmeden edemedim.
ozan_bursa adlı üyeden alıntı
Fazla yağ konulursa yağ basıncı artar, yağ keçelerinden, tapalarından sızma yapabilir,
eskiden krank kolları yağa çarpmaz iken bu sefer yağ havuzuna çarpıp yağı köpükleştirip yağın özelliğini bozabilir,
daha fazla yağ ile uğraşmak zorunda kalan krank motorun ürettiği gücün bir kısmını yağ direncini yenmek için harcayabilir, yani motor çekişten düşebilir!
http://www.teknikegitimli.com/m_inde...li_teorik.html
halilihsan adlı üyeden alıntı
Ses toklaşır, motor belli zaman sonra çekiden düşer, üstelik rektifiye yaptırmak zorunda kalırsın.
Sesin toklaşması iyi bişey değilmiş demek ki !!!!!!!!!
HaQaN_86 adlı üyeden alıntı
Keçeleri patlatman muhtemeldir, krank keçelerini patlatırsan da keçileri kaçırman muhtemeldir.
Niye dersen, motoru komple indirtiyorsun ve ortadan ikiye yardırıyorsun bu kadarı açıklayıcı oldu mu?
aktör56 adlı üyeden alıntı
Keçeler patlar, motor boğulur, piston segman aşınır, yağ yakmaya başlar!
Yani herşeyin fazlası zarar, üreticilerin bi bildiği varki miktarı kılavuzda belirtiyorlar
GKN adlı üyeden alıntı
Falza yağ harareti arttırır, motor zorlanır çekişi düşer.. tahliye hortumu varsa ordan dışarı verir..
yoksa hava filtresine verir yağı.. birçoğunuzun başına gelmştir filitreyi sökünce yağlı çıkmıştır.. tavsiye edilen yağ seviyesinde kullanmak tabiki en doğrusu..
bunuda kulaktan dolma bilgilerle değil, motosikletin üreticisinin önerileri doğrultusunda yapmak en mantıklısı,
çünkü bir motorda soğukken yağ seviyesine bakmanız gerekirken, diğerinde sıcakken bakmanız tavise ediliyor olabilir.
Bu arada 200 ml fazla koyarsam ne olur sorusunun cevabı bu..Daha fazla koyduğun zaman ne gibi sıkıntıların olacağını...
GKN arkadaşımızda motosiklet.net in motosiklet konusunda en bilginlerindendir. Hasanpaşa da tamir ve bakım dükkanı bulunur.
Özer adlı üyeden alıntı
Bilimum keçeler zorlanır iç basınçtan. Nihayetinde ya keçelerden biri atar ve bütün yağı kaybeder ve aşırı hararet yaparak motoru bozarsın.
Diğer bir teori de, yine keçe atar ve yağ boşalır fakat gece olduğu için fark edemezsin ve motor yatak sardıktan sonra aaa.. ne oldu yav dersin ama yapacak bir şey gelmez artık elden.
Conta yakma olasılığınıda unutmayalım tabi...
İşin özü benim hayal ettiğimden daha da büyükmüş Ben P.tesiye kadar motosiklete dokunmayıp, gidip 1 lt yağ alıyorum arkadaşlar.
Yağı, ambalajında 750 ml kalacak şekilde boşaltıyorum ve yağ değişimimi kendim yapmayı düşünüyorum. Yemin ederim gözüm korktu.
Şimdiye kadar başlıkta okuduğum şikayetlerin birçoğunun cevabı çıktı karşıma şok geçirdim
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:48 ----------
Neden aşırı ısındığı, neden 8000 km sonra duman atıp yağ yaktığı düşünüldüğü, etkilenen buji-hava filtresi vs yüzünden neden rodajdan sonra daha fazla yakıt harcadığı... ... ... ...saymakla bitmez.
Çok sinirlendim kendime de servislere de. Şeytan diyor yemişim garantisini de elinden geleni kendin yap, elinden gelmiyorsa bul kendine sağlam bir usta
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
05 Ağustos 2012, 02:22
#2580
Gerek yok yağı boşaltıp tekrar doldurmaya, çok istiyorsanız, yağ çubuğunun ordan sallandırın bi şırınga, 150-200ml kadar yağı çekin kafanız rahat olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)