çinde üretim yapılan bi marka ile çin menşeili arasındaki farkı hala anlamamak çok anlamsız.bu kadar basit bişeyi ısrarla anlamamak
çinde üretim yapılan bi marka ile çin menşeili arasındaki farkı hala anlamamak çok anlamsız.bu kadar basit bişeyi ısrarla anlamamak
http://www.vinformer.su/en/ident/vin/decode.php
burdan bi kontrol edin bakalım ne çıkacak
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
yaw arkadaslar tamam mondial en iyisi oldumu tatmin oldunuzmu ??
içimde ölen biri var
düzde tek kişi son hız kaç arkadaşlar deneyen oldu mu?
Olur mu canım Mondial'de de var o olay. En basiti 125 MX ile 125 MH aynı mı? İşçilik ve kalite farkı hemen sırıtıyor. Bu gayet normal çünkü ikisinin de farklı fiyatı var.
CBF150'de CBR125R kadar pahalı olsaydı kalitesi aynı olacaktı. vs. vs.
Kalite olayına değinecek olursak; 8500 km kadar Mondial 150 MR kullandım, CB125E'nin kalitesinden aşağı kalır yanı yok gibi.
CB'ye 10 üzerinden 5 verirsek, MR'de 4'ü hakeder.
Yeni nesil Çin motorları epey bir kaliteli, en büyük kusurları hakettiklerinden fazla yakıt tüketmeleri. Bu da gayet önemli bir unsur tabii.
www.motorumla.net
Valla ben tam tersine MX'in MH'den daha iyi olduğunu düşünüyorum. Aradaki fiyat farkını hak edecek bir artısı olmadığından MX'i aldım. Hatta MH'den daha konforlu olduğu söyleniyor ve ön amortisörleri bana MX'in daha kalın gibi geldi, ayrıca direksiyon kilidi kontaktan kilitleniyor öbür türlüsü kullanışsız oluyor. Orjinal lastikleri tubeless değil ama hiç değilse MH Drift'in CST lastiklerinden çok çok daha iyi yol tutuşu var. Ayrıca Sukida yapımı bi motor, fason çinli üreticilerden daha iyi olduğunu düşünüyorum.
rkadaslr bir depo ful benzinle kackm gidersem az yakmıs diyebiliriz varmı deneyen 300 km gitti isek bir depo ile iyimi acaba ????
içimde ölen biri var
Minimum 450 km gidersen yedek hariç ortalama yakmış olursun heralde, yedek ile birlikte inzell 540 küsurdu sanırım km gitmişti ortalama kullanım ile.
daha sakin kullanırsan dur kalksız, 600 leri görür tahminim.
500 km yaklaşırsan yedeğe geçmeden az yakmış olabilirsin
Ben en son 471 km gittim ana depo bitmemişti,
aklıma takıldı arakdaşların 70 küsur liraları görmeleri, benzinlik denemek için girdim 42 tl benzin aldı.
son benzin alışımda depoyu tam kapak kapanacak şekilde fulledim 14 litre aldı 60 tl...orda bi ayarsızlık var amaa anlamadım neyse,şuan daha yedeğe geçmedim 480 km yol yapmışım şehir içi son ve artık 90-100 hafiften zorluyorum motoru...gördüğüm son hız 105 ve içim çız etti sonra hemen düşürdüm hızıbakımdan sonra artık...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:45 ----------
paslanırsa hemen zımpara boya atarız abi benim endişem çanta plastik altı demir bu demirle plastik birleşiminde plastik kolay kırılmazmı diye düşünüyorum...kappa 46 var arkadaşta onun alt tablasını denicem eğer olursa onu takabilirim
__Yok kırılacagını sanmam, yani kırılacaksa da biri metal biri plastik diye kırılmaz, zaten o yuvaların plastik et kalınlığı diğer yerlerden daha fazladır
__Bende ilk söylediğinde metalin köşe bitişlerini merak etmiştim mesela, hani keskinimsi çapaklı gibi hatları varsa zamanla o plastik yuvaları çukura gire çıka titreyerek yermi diye
çok sağlam oturuyor dediğin için içine kurt düşürmek istememiştim Ben olsam ilk ona bakardım, köşeler taşlanmış gibiyse bence sorun yok.
__Bi de tablada lastik destekler olur çantanın tablaya oturduğunda kaymasını engeller çukurlarda falan çantadaki sallantıyı ufak ta olsa süspanse eder,
o lastik destekler yoksa araya 1-2 mm de olsa bişey ayarlamakta fayda olabilir.
__Biyerden yada birinden WD-40 bulup sıkarsan tablaya paslanma falanda olmaz bence,
ben arabada bikaç yere sıkmıştım diğerlerinde oralar paslıyken benimkinde hala o parçalarda saçını tararsın işe yarıyo o şey
__Çantalar monokey - monolock diye ayrılıyo galiba, arkadaşındaki tabla senin çantanın kilit sistemine %50 uyabilir.
__Bir de dur az mücahit sabret son hız deneme, bukadar sabrettin, rodaj bitsin bi yahu,
aşınmadan çıkan metal toz parçacıklar hala yağın içinde yağ tankına çökmüş bekliyolar temizlenmeyi uyandırma hayvanları
Arkadaşlar acaba bu honda motor ne aralıkla zam yapıyor, bende eylüle doğru peşin almayı düşünüuorum.Zam gelir mi diye düşünmüyor değilim.
geçenlerde rodajım bitti 1000 bakımına gittim 30 tl ödeme yaptım yağ olarakda castrol 10w-40 magnetec yağ koydular...
şu an 1500 km de ancak belli devir aralığında sinir bozucu bir ses var içerde vidası gevşeyen bir parça habire ses yapıyor düşük veya yüksek devirde ses kesiliyor ancak orta devirde zırrr diye depodan ses geliyor sinir bozucu... Bundan başkada bir şikayetim yok motor gayet atik ve kıvrak son hızıda 105-110 civarında geçen otobanda bastım daha fazla gitmedi.Ancak kymco agility 125 i olan arkadaşımda benimle birlikte gidiyordu 115 civarını gördüğünü ancak yinede bana yetişemediğini söyledi çok şaşırdım ki 110 nun üstüne bile çıkamadım demekki bizim ibreler baya gerçekci gösteriyor.
En SON yedek depoya düştüğümde 9,37 LT benzin aldım 388 km sonunda depom tekrar yedeğe düştü yaptığım hesaba göre tüketim 100 km de 2,41 lt ki çoğunluğu şehir içi dur kalk ani hızlanmalar şeklindeki kullanımlar.Hani kasarsanız 2 lt ye indirmek içten bile değil...
Birrde mondial vs.. diyen arkadaşlar mc mx serileri nerdeyse 3,5 lt ye yakın tüketimleri var hani hesaba vurduğunuzda honda yakıttan aradaki farkı ekarte ediyor e birde üstüne ikinci elde değerli olması fazladan verdiğimiz 500 600 tl nin uzun vadede fazlasıyla bize döneceğini gösterir...
Hani çok ahım şahım bir motorsiklet değil ama bütçe dostu olduğu kesin...
Şeytan İcadı
bende ondan bahsediyorum o birbirini tutan yerlere bakmadım orası dediğin gibi plastiği zamanla zedelerde kırılmaması için bi engel yok ona çözüm bulmam lazım..çanta ile tabla arasında 4 adet plastik var onlar görevini iyi şekilde yapıyor..bu arada motoru çantasız kullanmak çok kötü bişey işe giderken elimde mont kask eve çıkarken hakeza,şimdi koyuyorum çantaya ohh rahat
eve az daha sabretmem lazım ama motor buna izin vermiyo bastınmı gidiyo rahat rahat bende dayanamıyorumaz kaldı bi 200 km sonra bakıma gitcem önümüzdeki hafta giderim büyük ihtimal...birde yağ konusu var kendim mobil 10-30 yağı alıp götürsem mi yoksa servis ne koyarsa ona razı mı gelsem?
motora sonradan devir saati koymak münkünmü?
Abi magnatec sadece pistonlar için " motosikletin heryeri yağ içinde çalışıyor !!! ", bu konuya bence çok dikkat et, ilerde şanzımandan ordan burdanda sesler gelmemesini istiyorsan.
Yakıtın bence fazla, fazla olma sebebinde bence yağın etkisi çok büyük, bende şehir içi dur kalk gidiyorum hep, üstelik neredeyse hep artçılı 470 km de yedeğe düşmüyor bile üstelik rodaj yeni bitti.
Ben olsam en kısa zamanda değiştirirdim o yağı !
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------
__ Servis ne koyarsa razı ol diyemiyorum elinde yağ kalmadıkça çok önemli değil abi buda olur falan deyip yaslıyolar
Normalde castrol scooter için bi yağ koyuyolarmış, ben yağımı getirdim dedim olur abi sorun değil dediler hiç niye bizden almadı suratı yapmadılar
Bidaha kılavuz 4000 km sonra gel diyo neyapim sizce dedim, normalde 2000 km de bir gel diycemde motul koydun abi gelmesende olur dediler, ben kılavuza uyarım büyük ihtimal.
Motosikletin atikliğinde ufak bi değişim oludu, sesinde hafif bi toklaşma oldu cığır cıgır gibi çalışıyorken takır takır çalışır oldu biraz daha
Vites geçişlerinde bayağa fark oldu kütür kütür geçiyordu şimdi klik diye geçiyor hemen,
Zincir gerginliği ayarlandı abi wuth mu kullanıyorsun dedi evet dedim, çok iyi bi yağ ama giderken şıkır şıkır bi ses yapar dedi,
hakikaten öyle bi ses duyuyorum, olumsuz bişey değil bmw lerin hepsinde duyarsın bu sesi zaten dedi, benide rahatsız etmiyor hiç zaten dedim
Gazı açtığımda tık diye bi ses geliyordu aşagdan biyerden normalmi bu dedim, zincir gevşek diyeymiş artık olmiycak dedi, pek inanamadım ama hakkaten ondanmış çıkınca anladım
Frenler kontrol edildi, ayarlandı falan o konuya 10 üzerinde 10 verdim tam elimin ayagımın aradığı ayarda durma yavaşlama yapıyor şuan, özellikle ayak freni üstüne çıkmadıkça yavaşlama yapıyordu sanki sadece
Çok hafif bi yalpalama oluyor gibi 5 - 10 km gibi hızlarda fren sıkarken oluyo genelde ama acemiliğimdendir heralde dedim,
aklındaki herşeyi söyle abi dedi, baktı etti arka tekerleğin sağdan soldan diş eşitliği tam değil sol 2 sağ 3 dişe yakın sıkılmış görüyorsunki dedi şaşırdım o ayarlandı.
Lastik havalarıda arka : 32 / ön : 16 çıktı şok geçirdim
1000 bakımından çıktım, serilik, frenler, vites geçişleri, normal sandığım birsürü şey problemmiş aslında hepsi gitti lastikler ve denge daha bi güven vermeye başladı.
Bu motora bu para az bile en kısa zamanda zam gelmeli işin şakası tabi de çok memnun kaldım gereksiz yere 120 km gezdim
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------
Son hız falan denemedim, heralde denemem de ama şöyle bi gaz kolunu tutayım dedim 80-90 hiç zorlanmadan fırlıyor ki makine, hemen bıraktım daha dokunmam o kola tek elle gidicez artık gözüm korktu
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------
Arkadaşının tablası uymazsa fotoğrafını çek tablanın bir de çanta girişlerinin hepimiz bişeyler düşünelim mutlaka bi çözüm buluruz
Çanta candır cann
işte motorun çantalı hali,ferdinandd dediği gibi çanta candır
buda abisinin yanında yatarken
arkadaşlar birde şöyle bi sorunum var aslında buna ne denir bilmemşimdi depoyu fulledim ağzına kadar ve daha yedeğe düşmedim km saatimde aşağıdaki gibi sizce bi anormallik varmı yanlışlıkla yedek depoya geçmiş olabilirmi benzin musluğunu normal depoya aldım benzin aldıktan sonra,bozuk filan olabilirmi çünkü 470 kmde yedeğe geçenler var benim km olmuş 527
Cbf 150 ile bir depo ile 560km yapmıştım cb125e den 600 km bekliyorum açıkcası yedek dahil değildir 10.4 litre için diyorum
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)