ben bazen kullanıyorum neden sordun ?
motorum 1000 kmde serviste , çok samimi konuşuyorum..bunun 700 kmsini gece yaptım... işimden dolayı pek fazla vaktim olmuyo gündüz ( hafta sonu hariç)......işimden akşam eve gelir , yemek yer hemen birkaç saatliğine motoruma binerim....(100 kmlik binşlerimde oldu gece)
motorun ışık tesisati mükemmel... herşey düşünülmüş...uzun kısa.. selektör düğmesi..ışığı komple kapatma açma..vs...
arkadaşlar aranızda elcik koruma taktıran varmı ben aldım fakat elciği tutan parçası gidona küçük gelio nası hallederim gidonun demiri büyük gelio ayrıca sizler motoru aldığınızda satıcılar size kitapçığını verdimi
Merhaba
Yazmak icin ancak vakit bulabildimki Bu arada bircok arkadas sikayetlerini yazmıs.simdi sıra bende.
Arkadaslar bu motor bu paraya alınabilecek en iyisi ancak bazı kalitesizlik ve iscilik hatalarını bertaraf etmemiz lazım.
1-Motoru alır almaz grenajlarını sokerek tum civatalarını yokladım sarkan kablo vs cırt bantla topladım.
Arka kuyrugu ana saseye baglayan cıvatalar gevsektı. Sıktım.
Motoru usttten saseye baglayan parcanın genisligi uygun olmadıgından sıkılmıyordu araya burc yaptım sıktım.
2-Zinciri germeye ihtiyac oldugunda farkettim : arkateker ve salıncak arasında olması gereken burc yoktu sıktıkca salıncagı kapanmaya zorluyordu
Burc yaptırdım ve sıktım.
3-Karburatore pislık geliyor ve samandıra ignesine takılıp karburatorun benzin akıtmasına neden oluyordu.
3 defa karburator sokup temizledikten sonra Kalıcı cozum.: Depoyu temizledim. Yeni Benzin filitresi taktım. En Onemlisi Depo Kapagının kilit tırnakları cok keskin
Depo kapagını takıp cıkardıkca oradan plastık parcalar sıyırıp deponun icine dusuyor .Depo kilit tırnakların uclarını egeleyerek uygun sekle getirin yoksa temizlediginiz
depoya yeni capaklar dolacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:06 ----------
Devam
4-Zicir muhafazası arazide kırıldı. Plastik kaynak yapıp taktım. 2.defa Arazide yine kırıldı teker arasına sıkısıyordu koparıp attım.
5-Kafa grenajı zıngırdıyor ses yapıyordu cıvata sıkılıgı ile ilgili degil. Araya uygun sekilde neopren parca kesip koydum ses kesildi
6-İki defa egzost muhafazası vidası dustu daha guclu vidalarla sıktım.
7-Egzost percinlerinden ayrıldı .Servislerin elinde egzost olmadıgından beklememi soylediler. FMF egzost taktım orjinalini gelince alacagım.
8-İlave olarak motoruma Renthall gidon , elcik muhafazası, Gidon yukseltici taktım.
Motorum 1580 km oldu hafta sonları araziye cıkıyorum. bu hafta sonuda Ballıca Bıckıdere civarında araziye cıkacagım.
Gelmek isteyen arkadaslarla haberleselim. birlikte araziye cıkalım. bilgi paylasalım.
Bu hafta sonu icin buradan haberleselim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------
buraya foto nasıl ekleniyor yardımcı olabilirseniz fotograf ve video koyabilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------
[QUOTE=Btopcu;3061817]
buraya foto nasıl ekleniyor yardımcı olabilirseniz fotograf ve video koyabilirim.
merhaba
buraya fotoğraf yükleyebilmek için
1) imageshack sitesine üye olacaksın
2) bu siteye fotoğrafı yükleyeceksin
3) yüklemiş olduğun fotoğrafın bilgilerine tıklayarak oradan full size kısmından fotoğrafın link bilgilerini kopyalayarak buradaki mesaj kısmına yapıştırıyorsun ve mesajı cevaplaya tıklıyorsun
hepsi bu kadar
video için de zannedersem buna benzer bir yol izlenir youtube de
fotoğraflarınızı ve videolarınızı sabırsızlıkla bekliyorum
Gece kullanımında aydınlatmadan dolayı herhangi bir problem yaşamadım, yaşanacağını da sanmıyorum kardeşim gayet iyi aydınlatıyor. Motorun arka dişlisi biraz enduro tarzı olmuş daha çok yol motoru amaçlı takılmış aslında cross modelinde fabrika çıkışı 48 felan olsaydı bu motor bambaşka bir his yaşatırdı test sürüşlerinde. Tavsiyem kesinlikle büyütün arka dişliyi cross ta sürat zaten sakıncalı he ben yapmıyormuyum yapıyorum :D bi kaçkere 135 - 136 yapmışımdır ama bu hızdan sonra zannediyorum ki bi devir düşürücü tarzı bir şey var çünkü gazı kendisi kesiyor 80 - 90 a indiginde tekrar normal kullanıma bırakıyor bilmiyorum tuhaf bir olayı var o 5.vitesin son devirlerinde. Arka dişliyi büyütmeninde negatif olumsuz yönleri var tabi mesela hızınız dişli büyüdükçe matematiksel olarak düşecektir yani ne kadar düşer diyenler için 51 dişli takıldıgında yanlış hatırlamıyorsam %28-31 arasında bir düşüş gerçekleşir buda eğer motorunuz maksimum 130km/s hız yapıyorsa artık 35-40km/s hız daha az yapacak anlamına gelir sonuç artık maksimum hızınız ortalama Saatte 95km/s olacak. Peki 95 olacak ama ne faydası var derseniz. Motorda artık 1. ve 2. viteslere çokta gerek kalmayacak şöyle ki: N-3-4-5-95km/s :D ilk kalkışlar çok hızlanacaktır atıyorum eskiden 95 km hıza 5 saniyede çıkıyorsanız artık 3 saniyede 95 i göreceksiniz mantığı ne derseniz. Arka dişli büyülttüğünüzde: İlk hız artar / Son hız düşer. Ön dişli büyültülür ise: İlk hız düşer / Son hız artar. Yani tork için: Küçük ön dişli + Büyük arka dişli /// Hız için: Büyük ön dişli + Küçük arka dişli.
Kullananlar bilirler 135km/s hız gerçek kross lastikleri için çok tehlikeli ani yavaşlamanızın imkanı yok gibi he ön fren ile arka freni entegre bi şekilde kullananlar biraz daha şanslı ama çok ani frenlerde ön fren zaten kullanamazsın dolayısıyla arka fren kullanıyorsun buda tekerin çabucak kilitlenmesine sebep oluyor + buda arkayı sağa yada sola doğru kaydırıyor, yani başlangıç seviyesi arkadaşlar, yada scooter dan kross a geçenler felan 3 saniyeden fazla arka tekeri kilitlerseniz %90 motor sizi yan yatıracaktır. İlk kullananlar lütfen bu konuya dikkat etsinler. Aslında kross lastiklerinin arazide de frenlemesi çok iyi değil kuru yada ıslak zeminde frene çokta bir etkisi yok dişlerin (bazı koşullar ve zeminler hariç), ama çekişte tam bir canavar oluyor yani madem neden kross lastik kullanılıyor dersek ilk amaç toprak zeminde dişlerin sağladığı bir avantaj ile çekişler en iyi seviyeye çıkıyor. Düşünün bir racing arazide güçü zemine aktaramayacağı için güçünün hiç bir anlamı kalmıyor zaten adamlarda boşuna dememiş kontrolsüz güç, güç değildir diye :D + olarak frene basmazsanız lastikler çamurda toprakta vs asla kaymıyor dişlerin böyle bir pozitif yönüde var.
Anlatım tarzım biraz kabaca ve bolca kendi yorumumla oldu ama ben biliyorum ki bu şekilde anlatıma ihtiyacı olan çok kardeşimiz var.
Rx250 Arka dişli ve ön dişli ebatlarınız nedir arkadaşlar?
Bir cross tip kullanıcısı Allah rızasına cross lastik/jant ebatlarını ve memnun olup olmadığını/marka yazarsa sevinirim.
Ön dişliden tam emin degilim ama sanırım 13 arka dişli ise 38 diş
Ön lastik 80yada90x100x21
Arka lastik 110x100x18
markasından tam emin değilim ama bilinmedik bir marka diye hatırlıyorum
ben lastiklerden memnunum şahsen tek sorun fren meselesi ama oda markayla felan çözülmez 500 liralık kross lastiğide olsa fren olayını çözemezsin. Virajlarda sm kadar yatırıyorumdur yinede salmıyor kendini. Motor 3000 km ye yaklaştı bi 500 km felan rahat götürür beni arka lastik %50 oranında aşınmıştır. Ön lastik zaten çok aşınma problemi çekmiyor.
Artçı ile hard kross yapmayacaksan seni yarı yolda bırakmaz ister yolda kullan ister enduro tarzı kullan problem yapmıyor artçı ile düz yolda rüzgara baglı olmak koşuluyla 120km/s hız yapabiliyorsun. Sıkıntı yok yani tabi durma - kalkma biraz artar o ayrı
@SOFİ Eyvallah teşekkürler, lastik arazi için yeter miktarda dişli ve hoş duruyor, şimdi kalan mesele benim apaçiye uyacakmı ve sıfır jant lastik göbek fiyatı ne olur aceb
arka göbek jant telli olarak bizde 200 lira ön jant ta 170lira lastik hariç fiyatlar http://mondialyp.com/?part=yedekparcalar de
Beyler benim süpermotoyu enduro yapmam lazım... arazide çok sorun oluyor, Allaha emanet geziniyorum... telli rx'e uygun bi jant lazım... ikinci el olur, sıfır olur ama ikinci el 300, sıfırda 500 lira civarlarında bulunabilir mi?
Bmw'ye sordum 1000dolar dedi la=)
Asya'nın sitede 950 liraya geliyor...
Nereden bulabilirim?
Ayrıca bu telli jantlar sorun çıkartıyor mu? Asyanın kendi sitesinden alsam 950 lira olandan, orjnalinden yani... uçup kaçınca eğilir mi? jantı elimize verir mi motor? herhangi bi bakımı var mı jantın?
Yardımcı olursanız sevinirim
arkadaşlar geçenlerde motorumu servisten aldım...
radyatör antifriz sızdırıyodu ve değişti.. (garanti kapsamında)
egsoz perçinlerinden atmıştı oda değişti yenisiyle...(garanti kapsamında)
antifrizde allaha şükür bir sıkıntım yok ..
fakat yeni egsoz da perçinlerinden atmaya başladı :(...anlayamadım... sanırım epey adi bir tasarım....
bu modelin egsozunda iş yok... yeni bir egsoz alayım diyorum sağlam... apropoviç ler biraz pahalı gibi ama olursa oda olur... ne önerirsiniz... nerden alabilirim...nasıldır kaç paradır...
yada rx 250 ye hangi egsozlar uyar...?
Percim dediğin zımbırtı alüminyumdan yapılma içi boş bir pipet, titreşim çok + kullanılan percim ince olunca kesiyor sanırım sizinkilerde benim motorum 3000km ye yaklaştı daha biri bile atması sanırım o percimlerin diyecegim o ki motorcularda pek bulunmaz ama kücük sanayi tarzı yerlerde daha etli percimler attırın sorun düzelicektir.
eyvallahüstad... aslında yeni sağlam bir egsoz almak istiyorum... bilginiz varsa neyle dğeiştireyim... valla o kadar cnm sıkıldıki.. 300-500 neyse vericem... apropoviç al diyolar ama daha pahalıda olabiliyormuş...
valla bu motorun orjinal egsozu beş para etmez....şimdi servise gitcem yine aynısı oldu dicem yine fabrikadan aynısını isticekler...ama ben sorunu kökten çözmek istiyorum... farklı marka sağlam bir egsoz almak istiyorum.. ne önerirsiniz..
fmf marka egzozlar da fena değildir ...
ercan motora da egzoz yaptıranlar forumda var...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)